Nyt suomipoika

maksamaan

nuuskanmyynnin kiellosta aiheutuvat verotulojen menetykset Oolantiin!

13

1382

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nuuskan myynnin kiellosta ei voi syyllistää ahvenanmaalaisia, täällä tehtiin kaikki myynnin sallimiseksi (ja verorahojen saamiseksi Suomeen), mutta Suomen halllitusta ei asia kiinnostanut ja sieltä suunnasta ei tukea herunut. Pieni Ahvenanmaa ei pysty yksin taistelemaan EU: päättömyyksiä vastaan ja Suomen hallitus viis veisaa asioista, jotka koskevat vain Ahvenanmaata.

      • paljon ole

        haluja maksaa lisäveroja Ahvenanmaan kärsimyksistä ja kurjista oloista täältä Kemijärveltä.


      • myös toisesta kulmasta...

        Miksei sitä saisi sitten myydä vapaasti myös mantereella.
        Mikä yksinoikeus åålantereilla nuuskaan olisi oltava.
        "Suomen hallitus viis veisaa asioista, jotka koskevat vain Ahvenanmaata."
        Oikein koska teillä on ne omat systeemit siellä.


      • myös toisesta kulmasta... kirjoitti:

        Miksei sitä saisi sitten myydä vapaasti myös mantereella.
        Mikä yksinoikeus åålantereilla nuuskaan olisi oltava.
        "Suomen hallitus viis veisaa asioista, jotka koskevat vain Ahvenanmaata."
        Oikein koska teillä on ne omat systeemit siellä.

        Minun puolestani ja varmaan muittenkin ahvenanmaalaisten mielestä nuuskaa saisi myydä mantereella. Nyt vain vaikuttaa, että asia ei siellä kiinnosta, vaikka se tietääkin verotulojen laskua (Ahvenanmaan verothan maksetaan sinne mantereelle), koska kyse on Ahvenanmaan "ongelmasta".


      • Samanarvoinen

        Myynnin salliminen ja haittojen vähättelykö olisi parempi?
        Nuuskan korkea nikotiinipitoisuus synnyttää nopeasti riippuvuutta ja siitä vieroitus on vaikeampaa mitä savukkeiden polton lopettamisesta.
        Nuuska sisältää 20-kertaa enemmän nikotiinia kuin savukkeet.

        Nuuska sisältää 2500 eri kemiallista yhdistettä, raskasmetalleja ja kasvimyrkkyjä.
        Näitäkö myrkkyjä meidän pitäisi tyrkyttää nuorisollemme ja vain Ahvenanmaan verotulojen ja laivayhtiöiden hyväksi.

        Jopa 18-vuotiailla on todettu nuuskan aiheuttamaa suusyöpää.
        Mitä on sitten nuuskasta aiheutuvat haitat käyttäjällä esimerkiksi.
        -Pahanhajuinen hengitys
        -hampaiden keltaisuus ja irtoaminen
        -kuolaaminen eli syljenlisääntynyt eritys
        -huono kuntoisuus ja väsymys
        "Yleisesti ottaen nuuska tappaa"

        Nuuskan myynnin kiellosta ei voi syyllistää ahvenanmaalaisia?


      • Samanarvoinen kirjoitti:

        Myynnin salliminen ja haittojen vähättelykö olisi parempi?
        Nuuskan korkea nikotiinipitoisuus synnyttää nopeasti riippuvuutta ja siitä vieroitus on vaikeampaa mitä savukkeiden polton lopettamisesta.
        Nuuska sisältää 20-kertaa enemmän nikotiinia kuin savukkeet.

        Nuuska sisältää 2500 eri kemiallista yhdistettä, raskasmetalleja ja kasvimyrkkyjä.
        Näitäkö myrkkyjä meidän pitäisi tyrkyttää nuorisollemme ja vain Ahvenanmaan verotulojen ja laivayhtiöiden hyväksi.

        Jopa 18-vuotiailla on todettu nuuskan aiheuttamaa suusyöpää.
        Mitä on sitten nuuskasta aiheutuvat haitat käyttäjällä esimerkiksi.
        -Pahanhajuinen hengitys
        -hampaiden keltaisuus ja irtoaminen
        -kuolaaminen eli syljenlisääntynyt eritys
        -huono kuntoisuus ja väsymys
        "Yleisesti ottaen nuuska tappaa"

        Nuuskan myynnin kiellosta ei voi syyllistää ahvenanmaalaisia?

        Tietysti nuuska on epäterveellistä, mutta niin ovat savukkeetkin, mutta niitä Suomessa saa myydä. Miksi? Ja nuuskaa ostetaan nyt Ruotsista, me vain menetämme verorahat, haitat säilyvät.


      • Samanarvoinen
        ahvennainen kirjoitti:

        Tietysti nuuska on epäterveellistä, mutta niin ovat savukkeetkin, mutta niitä Suomessa saa myydä. Miksi? Ja nuuskaa ostetaan nyt Ruotsista, me vain menetämme verorahat, haitat säilyvät.

        On huomioitava, että monet siirtyvät savukkeisiin käytettyään nuuskaa. Eikä ollut Suomen asia päättää nuuskan poistamisesta. Taitaa olla monta muutakin, mitä on menetetty EU:n myötä ja koko ajan menetämme lisää.
        Oikeastaan nuuska on ruotsalaisien kulttuuria, eikä näin ollen kosketa meitä suomalaisia.
        Ahvenanmaa liputtaa laivansa vain ruotsiin, sillähän on ratkaistu se ongelma.


      • Samanarvoinen kirjoitti:

        On huomioitava, että monet siirtyvät savukkeisiin käytettyään nuuskaa. Eikä ollut Suomen asia päättää nuuskan poistamisesta. Taitaa olla monta muutakin, mitä on menetetty EU:n myötä ja koko ajan menetämme lisää.
        Oikeastaan nuuska on ruotsalaisien kulttuuria, eikä näin ollen kosketa meitä suomalaisia.
        Ahvenanmaa liputtaa laivansa vain ruotsiin, sillähän on ratkaistu se ongelma.

        Mantere on kuitenkin kovin kiinnostunut Ahvenanmaan verotuloista. Kun ne nuuskanmyynnin poistuttua ja ulosliputusten seurauksena vähenevät, voitte taas valittaa, kuinka kalliiksi me teille tulemme.


      • alkoi siitä
        ahvennainen kirjoitti:

        Mantere on kuitenkin kovin kiinnostunut Ahvenanmaan verotuloista. Kun ne nuuskanmyynnin poistuttua ja ulosliputusten seurauksena vähenevät, voitte taas valittaa, kuinka kalliiksi me teille tulemme.

        kun eräs ministeri nimeltään Astrid Thors oli heti vaatimassa Ahvenanmaalle korvauksia menetetyistä verotuloista!


      • eikä edes
        alkoi siitä kirjoitti:

        kun eräs ministeri nimeltään Astrid Thors oli heti vaatimassa Ahvenanmaalle korvauksia menetetyistä verotuloista!

        senttiä makseta ahvenlaisille korvauksia. Kielto perustui EU:n direktiiviin, joka koski Suomen aluetta.


    • Kapitän

      meinaan ruotsinlaivoilta - koska eivät voi laillisesti ostaa sitä täältä. Nuuskan myynti on ilmeisesti tärkeä lisä matkustajalaivan tulovirroissa joten mm. Eckerö varustamo harkitsee alustensa ulosliputusta. Mikä estäisi Silja-Tallink ja Viking varustamoita harkitsemaan samaa? Mikä olisi lopputulos? Kuka häviää? Lähinnä Ahvenamaan maakuntahallitus sekä Suomen valtio!

    • KaijaPEE

      Suomen kansa on vahvasti sitä mieltä, että nuuska tulee vapauttaa, sallia myynti ja siitä tulevat verotulot hyöty käyttää. Koska päättäjät toteavat saman?
      http://www.mirlink.fi/#!KansalaisKysely-Peräti-79-Suomalaisista-kannattaa-nuuskan-laillistamista/htsnp/568244740cf254ea02758357

      • EiNuuskaaKoskaan

        Nuuskan käyttö on epäsiistiä ja rutaalia paskasylkyjä on ympäriinsä kun mitään astioita ei nykyisin ole käytössä. Ehkäpä tuo verotulojen menetys korvautuu jo terveyskulujen vähentymisenä kun kalliita syöpähoitoja ei tarvita niin paljon?
        Nuoriso aloittaa nuuskalla ja sitten alkavat polttamaan savukkeita eli kielto on paikallaan tuolle nuuskapaskalle. Jos 79 henkilöä kannattaa nuuskaamista on se aika onneton määrä väestöstämme?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. 51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe