Paras malli tarpeisiini?

Verovapaana

Olen ostamassa ulkomailla verotonta autoa ja ikuinen haave on omistaa Porsche.

Mitä mieltä olette, mikä malli sopisi tilanteeseni parhaiten? Minkä ikäinen ja kuinka paljon voi olla ajettu ettei seiso koko ajan korjaamolla? Millä mallilla vielä pärjää Suomessa talvellakin?

Reunaehdot ettei keskustelu mene aivan överiksi: käytetyn ostan tietenkin ja veroton hinta 20.000 - 30.000€.

Ajan autolla Suomessa tulevaisuudessa ympäri vuoden, huollatan korjaamolla (pääkaupunkiseudulla), ajan normaalia käyttöajoa (en siis haluja käydä radoilla kokeilemassa), auto on ulkona tolpassa talvella.

11

2288

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mielestäni

      911-mallit eivät ehkä oikein sovellu talveen. Ehkä joku nelivetoinen niinkin, mutta tehokas takatuuppari voisi olla hm.... aika taitavaa kuskia vaativa peli. Sinällään 944/968 ja 928 varmaan olisivat parempia, mutta ne ovat malleina iäkkäitä ja hyvän yksilön löytäminen vaatii aikaa. Boxtereitakin tuohon hintaan varmaan saisi, jos kaksipaikkaisuus ei rajoita. Tosin ei nuo 2 2:kaan mitään tilaihmeitä ole.

      Itselläni oli aikoinaan 944 ja 150 000 km ajelin ilman ongelmia. Korjaamolla ei ollut kertaakaan. Tosin vesipumppu vaati vaihdon, mutta se oli tiedossa oleva tyyppivika ja tehtiin huollossa.

      • Verovapaana

        Mikä talvikäytössä on muuten hankalinta?

        Voisin kuvitella että ainakin matala maavara haittaa jos tiet ei sulia, ei pysty lähtemään liikkeelle sutimatta, vaikea löytää talvirenkata, huono lämmitys vai joku muu?


      • 944:llä
        Verovapaana kirjoitti:

        Mikä talvikäytössä on muuten hankalinta?

        Voisin kuvitella että ainakin matala maavara haittaa jos tiet ei sulia, ei pysty lähtemään liikkeelle sutimatta, vaikea löytää talvirenkata, huono lämmitys vai joku muu?

        mitään varsinaista hankaluutta ollut, vaikka en sillä nyt niin hirveästi talvella ajanut. Lähti ihan hyvin liikkeelle, koska painonjakauma 50/50. Luisto saattaa olla samasta syystä vaikeasti hallittava nelipyöräluisto. Lämmityslaitteisto oli ihan normaali ja renkaita kyllä löytyy.

        Autossani ei ollut mitään alustasarjaa, joten ei se niin toivottoman matala ollut. "Etuhuulta" piti vähän varoa. Yleisesti ottaen kaasun kanssa piti hieman olla tarkkana, mutta niinhän se talvella asia on monella muullakin autolla. Eihän tuo 944 niin ylettömän tehokas ollut. Turbo tai muuten vahvempi kone varmaankin korostaisivat ilmiötä (944s2, 968).


    • tai Cayenne

      Jos et tarvitse paljon tavaratilaa osta mahdollisimman uusi nelivetoinen 996. Sopii Suomen talveen, jos ei ihan umpihangessa tarvitse ajaa. Cayenne on tietysti suurperheellisen valinta, mutta maasturi ei välttämättä vastaa monenkaan haavetta omasta Porschesta.

      • vaan

        nuo kohtuuajetut 996 4wd:t mennä yli tuo kolmenkympin hintarajan.


      • 3 merkkiä
        vaan kirjoitti:

        nuo kohtuuajetut 996 4wd:t mennä yli tuo kolmenkympin hintarajan.

        No eihän sillä uudenveroista saa. Mutta saa kolmellakympillä alle 100 000 ajetun 996 4WD:n. Eiköhän siinäkin ole suhteellisen huolettomia kilometrejä riittävästi vielä jäljellä.


      • noita...
        3 merkkiä kirjoitti:

        No eihän sillä uudenveroista saa. Mutta saa kolmellakympillä alle 100 000 ajetun 996 4WD:n. Eiköhän siinäkin ole suhteellisen huolettomia kilometrejä riittävästi vielä jäljellä.

        saksan sivuja ja halvin 4 wd oli hieman alle 30, mutta kilometrejä jo yli 200 tuhatta. Pari muutakin oli nippa nappa alle 30, mutta valtaosa kyllä reilusti yli. Samaa mieltä siitä, että varmaan toimiva peli.


    • pssua,jos

      et halua leimautua homoksi (james dean ajeli aikanaan kuplavolkkari porssella), joka tykkää pienimoottorisista (tyypillisesti Porscheissa ylemmän keskisarjan perheautojen tehoisia koneita,esim Boxterissa -200 hv..) ja äärettömän rumista VAG-seat-Skoda-VW-linjaston tuotteista.

      Mikset ostaisi samantien oikeaa urheiluautoa?

      • taas tuo

        tapastikosääliö täällä hörhöilee ja unelmoi muovikipoista...


      • Verovapaana
        taas tuo kirjoitti:

        tapastikosääliö täällä hörhöilee ja unelmoi muovikipoista...

        Tavalliseen ajoon kun olen autoa ostamassa, niin todennäköisesti se 200hv noin pieneen autoon riittäisi.

        Mutta sisätilat ja paikat on tärkeä: todennäköisesti otan nelipaikkaisen muuten voi olla käytännössä liian joustamaton vaikka suurimman osan ajasta yksin ajankin.

        Porchen hyvä puoli on selvästi jälleenmyyntimarkkinat eli vaikka auto on vanhakin niin arvo säilyy jos vain kunto on hyvä. Monessa muussa merkissähän 15v vie hinnan aivan pohjille oli auto missä kunnossa tahansa tai oli alkuperäinen hinta mitä tahansa.


      • lambes
        Verovapaana kirjoitti:

        Tavalliseen ajoon kun olen autoa ostamassa, niin todennäköisesti se 200hv noin pieneen autoon riittäisi.

        Mutta sisätilat ja paikat on tärkeä: todennäköisesti otan nelipaikkaisen muuten voi olla käytännössä liian joustamaton vaikka suurimman osan ajasta yksin ajankin.

        Porchen hyvä puoli on selvästi jälleenmyyntimarkkinat eli vaikka auto on vanhakin niin arvo säilyy jos vain kunto on hyvä. Monessa muussa merkissähän 15v vie hinnan aivan pohjille oli auto missä kunnossa tahansa tai oli alkuperäinen hinta mitä tahansa.

        http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/showDetails.html?id=28669717&__lp=539&scopeId=C&sortOption.sortBy=price.consumerGrossEuro&sortOption.sortOrder=ASCENDING&makeModelVariant1.makeId=20100&vehicleCategory=Car&segment=Car&negativeFeatures=EXPORT&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&customerIdsAsString=&lang=de&pageNumber=1

        Siitä 80-luvun 150 tkm ajettua Porschea,näkee kuinka paljon arvostetaan: hinnat alle tonnin Porschen kotimaassakin.

        Itseasiassa tuo Porsche kuplamoottori ja audijuurineen on automaailman vitsi mitä tulee jälleenmyyntihintoihin: mikään auto tuskin menettää yhtä tehokkaasti arvoaan kuin porsche.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sannan kirja USA:n bestseller!

      "Congratulations to Sanna Marin's HOPE IN ACTION, officially a USA TODAY bestseller!" Kertoo Scribner. Mitäs persut tä
      Maailman menoa
      151
      11426
    2. Oikeistolainen luki Med mod att leda : en biografi

      ...ei tykänny Sanna Marinista
      Maailman menoa
      28
      8102
    3. Metsäalan rikolliset

      Jokohan alkaa vähitellen kaatua kulissit näillä ihmiskauppaa harjoittavilla firmoilla.
      Sotkamo
      56
      5904
    4. Ruotsalaistoimittaja: "Sanna Marinin saunominen saa minut häpeämään"

      Sanna Marinin kirja saa täyslaidallisen ruotsalaislehti Expressenissä perjantaina julkaistussa kolumnissa.....voi itku..
      Maailman menoa
      164
      4830
    5. Hyvää syntymäpäivää Sanna 40 vee!!!!

      ᕼᗩᑭᑭY ᗷIᖇTᕼᗞᗩY Sister ❣️🥰 🎉🎂✨🍰🥳 🥳🎂🥂 🎉🎊🎁🎈🎂
      Maailman menoa
      16
      4687
    6. Suomen kaksikielisyys - täyttä huuhaata

      Eivätkö muuten yksilöt pysty arvioimaan mitä kieliä he tarvitsevat? Ulkomaalaiselle osaajalle riittää Suomessa kielitai
      Maailman menoa
      36
      4345
    7. Työeläkeloisinta 27,5 mrd. per vuosi

      Tuo kaikki on pois palkansaajien ostovoimasta. Ja sitten puupäät ihmettelee miksei Suomen talous kasva. No eihän se kas
      Maailman menoa
      84
      4213
    8. Missä vaiheessa

      Päätit luovuttaa suhteeni?
      Ikävä
      84
      3497
    9. Juuri muiston ne

      Rakastuneet katseesi. Huh
      Ikävä
      80
      3250
    10. Miten paljon

      Olet halunnut mun kanssa?
      Ikävä
      48
      1751
    Aihe