Moi. Ostin hiljattain Peugeot 405 mi16:sta, ja startissa jonkin sortin ongelmia, eli lähtee heikosti käyntiin, varsinkin lämpimänä. Puola, sytytysmoduuli ja virranjakaja vaihdettu. Huomasin myös, kun katselin tulppia, siellä oli hieman öljyä, ilmeisesti kannentiivisteen vaihdon yhteydessä mennyt. Voisiko olla vika jossain releessä. Bensaa antaa bensapumppu ja ja paineet on bensaletkuissa. Kiitos jo etukäteen. :)
Peugeot 405 mi16
6
2616
Vastaukset
- .......................
Nimittäin jos tulppa/tulpat ovat öljyiset. Öljy ei kuulu sylinteritilaan ja antaa hieman aihetta huolestua sylinterien/männänrenkaitten, ja lievemmässä sekä helpommin korjattavassa tapauksessa venttiilinvarren kumien kunnosta.
Kelvollinen puristuspainemittari kun maksaa vaikkapa biltemassa n. parikymppiä, ja tällä saa ainakin osviittaa moottorin peruskunnosta ennenkuin lähtee kartoittamaan vikaa muualta, kenties turhaan jos moottori ei ole tiivis. Perusjuttu joka kannattaa tehdä ennen muuta.
En nyt tahallani maalaa piruja seinille, mutta kuumana huono käynnistyvyys ja öljyiset tulpat vain puhuvat omaa karua kieltänsä. - oliko
öljy tulppien "päällä" jolloin venttiilikopantiiviste on huono, en usko että vika lämpimänä käynnistettävyyteen löytyisi tästä.
tämmösissä tapauksissa voi vikaa olla monessa eri paikassa, mutta katsastaisin seuraavaksi starttimoottorin->ottaako ankkuri kenttään kiinni.- d44d44
Elektronisen sytytyksen ohjainyksikkö eli startti moduuli tuli vaihdettua tänään, mutta teki silti sen, että hetken toimi, muttakun olin päässyt noin 5km eteenpäin niin taas hyyti kone. Rupesi tökkimään ja sammui. Ja mitä edellisessä olin maininnut, niin puola joka siihen vaihdettiin, oli käytetty puola. Voisiko vika olla YKK-anturissa?
- d44d44
d44d44 kirjoitti:
Elektronisen sytytyksen ohjainyksikkö eli startti moduuli tuli vaihdettua tänään, mutta teki silti sen, että hetken toimi, muttakun olin päässyt noin 5km eteenpäin niin taas hyyti kone. Rupesi tökkimään ja sammui. Ja mitä edellisessä olin maininnut, niin puola joka siihen vaihdettiin, oli käytetty puola. Voisiko vika olla YKK-anturissa?
Noniin eli tänään hyyti taas, mutta katsotiinn antaako kipinää ja antoi kipinän. Sitten pidin 5min tyhjäkäynnillä ja sain ajettua koslan kotia. Auto tökki ajaessa. Eli vika on vissiin bensan syötössä. Olisiko vika bensan suodattimessa, itse bensapumpussa vai releessä. Missä bensa pumppu sijaitsee ja missä suodatin sijaitsee? Kiitos etukäteen!
- d44d44
d44d44 kirjoitti:
Noniin eli tänään hyyti taas, mutta katsotiinn antaako kipinää ja antoi kipinän. Sitten pidin 5min tyhjäkäynnillä ja sain ajettua koslan kotia. Auto tökki ajaessa. Eli vika on vissiin bensan syötössä. Olisiko vika bensan suodattimessa, itse bensapumpussa vai releessä. Missä bensa pumppu sijaitsee ja missä suodatin sijaitsee? Kiitos etukäteen!
Elikkäs otettiin kaverin mi16:Sta joku rele vasemmasta rele/sulakerasiasta(heti iskarin alla) ja saman tien starttasi hyvin, mutta ajaessa nykiminen jatkuu. missä vika?
- ggzshzh
d44d44 kirjoitti:
Elikkäs otettiin kaverin mi16:Sta joku rele vasemmasta rele/sulakerasiasta(heti iskarin alla) ja saman tien starttasi hyvin, mutta ajaessa nykiminen jatkuu. missä vika?
Kauan sitten oli kaverilla SRi (kone kantta lukuunottamatta melko samanlainen) jossa oli jatkuvasti samaa ongelmaa. Bensapumpun vaihto auttoi joksikin aikaa nykimiseen. Auto jäi silti lähes joka kerta välille yli 100 km reissuilla sähköpuolen ongelmien takia, jotka ei selvinneet koskaan. Kokeile kuitenkin vaihtaa bensapumppu, toivon mukaan nykiminen johtuu siitä. Taisit mainita että tulppien päällä oli öljyä, sekin aiheuttaa sytytyskatkoja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut
Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/1881341Miettimisen aihetta.
Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.1221148- 70870
- 48864
Just nyt mä
En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman53790Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle
Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva49753- 53712
- 33692
- 60689
- 47670