Mulla ei oo masu toiminu kunnolla 2 viikkoon, en kiinnittäny asiaan ensin huomiota kun olen aina ollut kovavatsainen ja ulostetta tuli muutamana päivänä edes pieni määrä.Viikonloppuna sain kuitenkin aivan järkyttävän kivun alavatsaan, oikealle puolen. Lääkäriin menin ja antoivat lääkkeet virtsarakon tulehdukseen kun pissassa oli valosolut hieman koholla. En hoksannut kertoa samalla tästä ummetuksestani.Nyt masuni ei toimi ollenkaan, kuuluu kyllä kovasti kurisevan, tekee huonoo ja liikkuessakin masua "nipistelee" juuri niinkun suolista ja lämpöökin on välillä. Duphalacia otin tänä aamuna, mutta sehän ei heti vaikuta.. Aloin nyt pelkäämään että suoli on mennyt tukkoon. Mitä oireita siihen kuuluu? Olen syönytkin nyt monta päivää luumuja yms. ja juonut tuhottomasti vettä.. Alkaa tosissaan ahistaa.
Suolitukoksen oireet?
7
37292
Vastaukset
- .....
nyt ainakin ja siis todella kova, ei mikään pieni nipistely. Jossain vaiheessa varmaan tulee myös pahoinvointia ja oksentelua. Itselläni oli ohutsuolessa tromboosi, ei ehkä ihan sama asia kuin suolitukos, mutta kuitenkin, ja muutaman päivän kotona oksennneltuani ja kovasta vatsakivusta kärsittyäni päädyin teho-osastolle nenämahaletkuun ja myöhemmin leikkaukseen. Vatsani ei myöskään tätä ennen pitänyt mitään ääntä, vaan päinvastoin minkäänlaisia suoliääniä ei kuulunut, mikä myös oli huono juttu.
Ehkä kannattaiai kuitenkin käydä uudemman kerran siellä lääkärissä ja kertoa nyt myös vatsavaivoista. Tosin virtsarakon tulehdukseen saamaai antibioottikuuri saattaa myös olla ainakin osittain vatsavaivojesi syynä.- vesuvius
Ehkä olet jo selvittänyt asiaa lääkäriltä tms, mutta jos et niin tässä oma kokemukseni vuoden takaa:
oireet oli aivan samanlaiset, ja paheni lopulta niin että koko alavartalossa kova kipu, vaikea liikkuakin ja nukkua. Oli myös kuin myrkytyksen oireet; hirveä päänsärky, yleinen pahoinvointi, sydämenjyskytystä jne. Paine ulostamiseen oli kova, mutta pöntöllä tuntui kuin olisi tiiliskiveä yrittänyt puskea ulos, turhaan. Sattui ihan hirveästi! Lopulta alkoi pelottaa vessaan meno, ja koko peräukon alue oli valtavan kipeä ja jokaisen (turhan) vessassa käynnin jälkeen kesti tunnin, kaksi ettei pystynyt kuin makaamaan kyljellään itkua pidätellen.
Terveydenhoidon neuvonta -puhelimesta sain sitten diagnoosin: suolitukoshan se. Ohjeiden mukaan mies haki apteekista superummetukseen tarkoitettua lääkettä (sekoitetaan veteen ja otetaan oliko se 4 tunnin välein), jotka vedin tuplanopeudella, mutta vaiva vain paheni. Uudestaan soittamaan ohjeita. Mies apteekkiin hakemaan peräruiskeita. Niistä ei ollut mitään apua. Uudestaan soittamaan. Voisin kuulema mennä lääkäriin, joka ihan kirjaimellisesti kaivaisi tiiliskiven ulos - meinasin pyörtyä ajatustakin SIITÄ kivusta - tai voisin kuulema tehdä saman itse. Mies haki kipulääkettä lisää ja keksivät sieltä laittaa mukaan suolihuuhteluletkun.
Okei, tuskallista vaikka olikin, niin todellakin (kertakäyttöhanskat kädessä) kaivoin nykäre nykäreeltä kivikovaa ulostetta pois niin paljon kuin yletyin, sattui niin että meinasi taju lähteä monta kertaa. Aikaa meni varmaan tunti. Sitten tein suolihuuhtelun, joka olikin ihmeen helppoa, ja halleluja - kun menin vartin päästä vessaa, niin se saamarin tiiliskivi tuli kuin tulikin ulos (kuin synnyttänyt olisin, muuten) ja suolentyhjennys pääsi vihdoinhyvään alkuun! Sitä riemua! Parin päivän sisällä alko olo helpottaa.
Okei, siitä asti olen syönyt ViSiblin -nimistä, lääkärin suosittelemaa täysin luontaista ja turvallista apteekkitavaraa (siemenrouhetta) ja aionkin syödä lopun ikääni, sillä kun pari kertaa olen kuvitellut pärjääväni ilman sitä, olen joutunut lähes samaan jamaan. Enkä halua ikinä kokea sitä enää!
Siispä: ota minun tarina opetukseksi ja toimi heti!
- applecider
Mulla oli suolitukos pari päivää sitten.
Suolitukoksessa kipu vatsassa on vähitellen voimistuvaa, ja loppuvaiheessa niin ankaraa, että makaat sängyssä kieriskellen kivusta ja etsiessä hyvää asentoa. Maha on turvonnut ja sattuu paineltaessa. Mitään ei tee mieli syödä ja jos juot/syöt tulee ulos oksennuksena :( - sh vastaa
Sairaalassa käytämme suolitukoksen hoitoon movicolia 4-6 pussia sekoitettuna litraan vettä ja jo alkaa vatsa toimia. Tämän tyhjennyksen voi tehdä myös kotona, movicolia (tai vastaavaa) saa ilman reseptiä apteekista. Toinen, astetta järeämpi suolentyhjennysaine on lääke, joka on tarkoitettu suolitutkimukseen meneville suolen tyhjentämiseksi (esim. phosporal), jota myös saa ilman reseptiä apteekista.
- vierailija
Minulla oli juuri 6 päivän ulostetukos - vatsa vain paisui kaasusta ja suoli tuntui räjähtävän. Aloitin kolmantena päivänä levolacilla - ei tietenkään mitään apua. Neljäntenä päivänä siirryin Laxoberoniin, joka on yleensä auttanut, mutta nyt sekin oli turhaa. Sitten ostin Movicolia ja join sitä yhteensä 18 pussia kahtena päivänä laxoberonia. Silloin alkoi vihdoin tihkua nestettä suolesta ja lopulta suolisto tuntui tyhjenevän. Mikä autuus, vaikka joka paikka oli hellänä kokemuksesta. Valitettavasti tuntuu, että heti perään aikoo kehittyä uusi tukos. (Vaikka lääkärisetä sanoikin minun vain kuvittelevan kaiken ja ulostelääkkeiden olevan aivan turhia!)
- viljaton ja ummeton
Osta huonosti imetyvää magnesiumia.
Magnesiumvalmisteita löytyy useina eri muotoina. Parhaiten imeytyvien joukkoon kuuluvat: Magnesiumöljy, Mg-aminohappokelaatti, Mg-sitraatti, Mg-tauraatti, Mg-glukonaatti, Mg-laktaatti, Mg-aspartaatti, Mg-malaatti ja Mg-orotaatti, Mg-fumaraatti, Mg-glysinaatti ja niiden jälkeen keskinkertaisesti imeytyvä Mg-karbonaatti ja Mg-sulfaatti sekä kaikkein huonoimmin imeytyvänä Mg-oksidi (toimii ulostuslääkkeenä).
Osta oksidia. On yleensä se halvin marketin purkki.
Viljojen kuidut saattavat jopa pahentaa ummetusta.
http://personal.inet.fi/koti/remeli/viljat.htm - MIES67v/77kg
Öiseen aikaan nukuttuani 4-5 tuntia, eksyy pieru ?, ja herään epämääräiseen tunteeseen suolistossa.
Kun alavatsaa painelee kädellä alaspäin ja pyöräyttää paksusuolen kautta peräsuolen suuntaan, tunne helpottuu. Paineleminen ja pyörittäminen ei lisää kipua. Kun nousen seisaalleen, vaiva miltei lakkaa, mutta palaa ehkä uudelleen parin tunnin päästä.
Ateriasta on tuolloin kulunut n. 10-12 tuntia, ja iltakahveista voileipineen n. 8 tuntia.
Jossain vaiheessa sitten saan aikaiseksi vaivaiset pierut. Ennen aamuista ylösnousua, kun on kääntyillyt puolelta toiselta, saattaa tulla kauhea latinki, ja olo tuntuu hyvältä. Päiväsaikaan ei tunnu miltään, vaikka syön mitä tahansa, ja pieren. Pizzan ja munkkikahvien jälkeen olo on parhaimmillaan.
Maitotuotteista käytän vain juustoa ja kahviin kermaa.
Vatsa tyhjenee hyvin joka aamu ja uloste on ensiluokkaista. Ei koskaan ripulia, eikä kovaakaan ja joskus pituutta on jopa 40 cm. Olisikohan tuossa syy vatsavaivaan, kun jätös kulkee suolessa.
Tätä on nyt kestänyt nelisen viikkoa, mutta on siinä välissä ollut hyviäkin öitä.
Liikalihavuudesta ei ole kyse, niinkuin useimpien sairauksien kanssa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk672208Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna921486Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.621292Tiesitkö mies
Kuinka paljon mulla oli tunteita sua kohtaan? Jos et tiennyt,olisiko tietäminen vaikuttanut tapahtumiin? Ihmettelen kyll701281- 1151150
Jos siis saamme
Sen keskusteluyhteyden niin olisitko jo sinäkin rehellinen ❤️🙏 ne jää meidän välisiksi kaikki. Tarvitsemme toisiamme, j901000- 69989
Mies, mitä minun pitäisi tehdä
Niin, mitä naisen siis pitäisi tehdä, että lähestyisit ja tekisit aloitteen? Mikä on riittävä kiinnostuksen osoitus juur72943Toivottavasti et mussukka elättele toiveita meikäläisen suhteen
Tiedän mitä olet touhunnut joten aivan turha haaveilla mistään enää 👍81886Summit-tippuja Nicola sai Carolalta yllättävän viestin - Some älähtää rajusti: "Älä viitsi..."
The Summit Suomi -kisa käy kuumana kylmässä Norjan vuoristossa. Nicola tiputettiin kisasta juuri ennen finaalia. Likaise11863