Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Lidl halvempi kuin muut

Tosi on

Kyllä Lidl on tutkitusti halvempi kuin muut kaupat.

Esimerkki1:
Munat k-citymarketissa 1,40e, lidlistä munat 1,15€ (ja nyt tarjouksesta lähtee munaa 0,89€)

Esimerkki2:
40% tai 60% margariini lidlissä 0,59€. Mistä muusta kaupasta lähtee tähän hintaan?

49

7800

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • on,

      on paljon halvempi ja on hyvin paljon suomalaisia tuotteita,
      nyt jopa jo "oikeilla nimilläkin"


      ennen näki tuoteselostuksesta ja raaka-ainesisällöstä,
      kun oli täysin samaa tekstiä, eri nimellä vaan kuin suomalainen.

      kyllä niin halpaa on että kerran viikossa kannattaa käydä,
      toisilla näyttää vaan olevan sitä "pikkurahaa yllin kyllin"

      isompaa ei sitten olekaan.

    • kauppaan

      jeps...samoin maidon hinta, varsinkin nyt kun S- ja K-kaupat nostivat hintaa entisestään. Enemmän ja enemmän olemme siirtyneet ostamaan peruskamat "liiteristä".

      • viikossa

        Perheessämme ostetaan perustuotteet kahdesti viikossa Lidlistä.
        Säästö on kyllä huomattava. Emme elä niukasti, mutta meillä on periaate, että sitä suositaan, joka tarjoaa edullisimmat tuotteet. Ellei näin tee, kilpailu ei toimi. Kuluttaja on vastuussa hintojen noususta yhtä hyvin kuin kauppa ja tuotantoporras.

        Kilpailu alentaa hintoja. Kuluttajan on kuitenkin suosittava alempia hintoja. Se pakottaa muutkin alentamaan saadakseen tavaran kaupaksi.

        Kilpailua pitää lisätä kaikille kaupan aloille. Kuluttajan tulee haeskella halvin tuote markkinoilta, senjälkeen kun on tehnyt ostopäätöksen tuotteesta.


      • Enso Kemijärvi
        viikossa kirjoitti:

        Perheessämme ostetaan perustuotteet kahdesti viikossa Lidlistä.
        Säästö on kyllä huomattava. Emme elä niukasti, mutta meillä on periaate, että sitä suositaan, joka tarjoaa edullisimmat tuotteet. Ellei näin tee, kilpailu ei toimi. Kuluttaja on vastuussa hintojen noususta yhtä hyvin kuin kauppa ja tuotantoporras.

        Kilpailu alentaa hintoja. Kuluttajan on kuitenkin suosittava alempia hintoja. Se pakottaa muutkin alentamaan saadakseen tavaran kaupaksi.

        Kilpailua pitää lisätä kaikille kaupan aloille. Kuluttajan tulee haeskella halvin tuote markkinoilta, senjälkeen kun on tehnyt ostopäätöksen tuotteesta.

        Juuri tuo periaate on se, jolla saadaan tehtaat pois länsimaista ja sitten itketään. Kuluttaja tekee vertailuja-moraalisointi sikseen.

        Lidl yhtiönä on kaikkea mitä halveksin, ja periaatteet tulevat kalliiksi, mutta laskekaapa pennin venyttäjät paljonko oikeasti säästätte, sillä Lidlit ovat lähes aina kaukana asutuksesta ja bensa on ilmaista?


      • pieni tuottovaatimus
        Enso Kemijärvi kirjoitti:

        Juuri tuo periaate on se, jolla saadaan tehtaat pois länsimaista ja sitten itketään. Kuluttaja tekee vertailuja-moraalisointi sikseen.

        Lidl yhtiönä on kaikkea mitä halveksin, ja periaatteet tulevat kalliiksi, mutta laskekaapa pennin venyttäjät paljonko oikeasti säästätte, sillä Lidlit ovat lähes aina kaukana asutuksesta ja bensa on ilmaista?

        Lidlissä myydään esimerkiksi suomalaisia merkkituotteita 10-30 % halvemmalla kuin kiskurikaupoissa.

        Liike pystyy myymään halvalla, kun se on perheyritys, eikä sen tarvitse elättää suurta pörssirottien armeijaa.

        Perheyrityksen tuottovaatimus on paljon pienempi, kun ei ole välikäsiä rohmuamassa meidän ostajien euroja.

        Tällaista liikettä kannattaa tukea ostamalla. Jos emme tue sitä, tämä vaihtoehto katoaa ja kaikki hinnat taas nousevat kilpailun puutteessa pilviin.


      • Maija-Liisa
        Enso Kemijärvi kirjoitti:

        Juuri tuo periaate on se, jolla saadaan tehtaat pois länsimaista ja sitten itketään. Kuluttaja tekee vertailuja-moraalisointi sikseen.

        Lidl yhtiönä on kaikkea mitä halveksin, ja periaatteet tulevat kalliiksi, mutta laskekaapa pennin venyttäjät paljonko oikeasti säästätte, sillä Lidlit ovat lähes aina kaukana asutuksesta ja bensa on ilmaista?

        Turussa ainakin hyvinkin liki asutuksia, mukavasti kolmella puolella kaupunkia ;)


      • aivan sama
        pieni tuottovaatimus kirjoitti:

        Lidlissä myydään esimerkiksi suomalaisia merkkituotteita 10-30 % halvemmalla kuin kiskurikaupoissa.

        Liike pystyy myymään halvalla, kun se on perheyritys, eikä sen tarvitse elättää suurta pörssirottien armeijaa.

        Perheyrityksen tuottovaatimus on paljon pienempi, kun ei ole välikäsiä rohmuamassa meidän ostajien euroja.

        Tällaista liikettä kannattaa tukea ostamalla. Jos emme tue sitä, tämä vaihtoehto katoaa ja kaikki hinnat taas nousevat kilpailun puutteessa pilviin.

        Se teidän kilpailuvouhotus on silkkaa puppua. S ja K välillä se kilpailukäydään, mikä oikeasti vaikuttaa hintoihin. Lidl 5 prossan osuus ei vaikuta mitään


      • Vau.
        Enso Kemijärvi kirjoitti:

        Juuri tuo periaate on se, jolla saadaan tehtaat pois länsimaista ja sitten itketään. Kuluttaja tekee vertailuja-moraalisointi sikseen.

        Lidl yhtiönä on kaikkea mitä halveksin, ja periaatteet tulevat kalliiksi, mutta laskekaapa pennin venyttäjät paljonko oikeasti säästätte, sillä Lidlit ovat lähes aina kaukana asutuksesta ja bensa on ilmaista?

        Lidl yhtiönä Suomalaisen kuluttajan Joululahja.


    • *MaR

      ..kyllä Lidlissäkin on hinnat nousseet. Nostavatkin aika reilusti sitten kun nostavat. Esimerkkinä 200 gr voipaketti nousi kerralla 0,89 €:sta 1.29 €:roon ja iso vaniljajäätelöpaketti oli aikaisemmin 2.99 € nyt 3.49 €.

      Mielestäni aika hyvät %-korotukset noin kertakorotuksiksi!

      • Lidlissä

        Mainitsemasi jäätelö on kyllä erinomainen laatutuote. Luulen, että liike on myynyt markkinointisyistä sitä tappiolla ja sehän ei voi jatkua ikuisesti.

        Joka ei ole sitä maistanut, niin kannattaa hinnan noususta huolimatta kokeilla sinisessä rasiassa olevaa vaniljajäätelöä. Uskomaton maku.Ei saa mistään muualta Suomesta.


    • varmaan

      voi ollakin.itse en ole tarkka hinnoista.ostan sieltä missä satun olemaan kullakin hetkellä,mutta joskus liiterissä asioidessani olen huomannut ,että ostokassini on halvempi ostaa sieltä.vertailua en ole sen tarkemmin tehnyt,mutta tuntuu vähemmällä rahalla sieltä tavarat saavan?

      • saksaonpaskamaa

        Myös minulla ostoskassi on Lidl:ssä edullisin. No se taitaa kyllä johtua siitä, ettei siellä ole mitään ostettavaa. Ja jos jotakin olisikin, niin eihän siellä voi maksaa normaaleilla maksuvälineillä (luottokortti).

        Millä liiterissä maksetaan vuoden päästä kun pankkikortteja ei enää ole?


      • peruste
        saksaonpaskamaa kirjoitti:

        Myös minulla ostoskassi on Lidl:ssä edullisin. No se taitaa kyllä johtua siitä, ettei siellä ole mitään ostettavaa. Ja jos jotakin olisikin, niin eihän siellä voi maksaa normaaleilla maksuvälineillä (luottokortti).

        Millä liiterissä maksetaan vuoden päästä kun pankkikortteja ei enää ole?

        Luototta myynti on edellisen vastaajan mielestä kielteistä. Itse olen sitä mieltä, että ruokaa ei pitäisi myydä luotolla lainkaan eikä missään.

        Edelliselle vastaajalle myös tiedoksi, että se luottokortin käyttö maksaa. Maksaja on kauppaliike (n.2%). Nämäkin kulut sisällytetään tavaroiden hintoihin.

        Kun Lidli myy vain käteisellä tai heti varmennettavalla kortilla, se pystyy myymään tästäkin syystä pari prosenttia halvemmalla.

        Näin se vaan on!


      • Halvalla pääsee
        saksaonpaskamaa kirjoitti:

        Myös minulla ostoskassi on Lidl:ssä edullisin. No se taitaa kyllä johtua siitä, ettei siellä ole mitään ostettavaa. Ja jos jotakin olisikin, niin eihän siellä voi maksaa normaaleilla maksuvälineillä (luottokortti).

        Millä liiterissä maksetaan vuoden päästä kun pankkikortteja ei enää ole?

        Kun ei kassiin tule muuta kun vichy-vesi.
        Normaalisti käyn stockalla,koska sieltä löytyy
        meidän tarpeisiin sopivaa ruokaa (mm.ben&jerrys,vuohenjuustot,bonne mamat).
        Lidlistä ei voi ostaa esim. vessapaperia,leipää(ei ole omapaistoa), shampoo/hoitoaine/käsisaippua/hiuslakka, jogurtteja,vihanneksia/hedelmiä saati olutta/siideriä...

        HYIKS!


    • on kompromisseja

      Liiterissä käynti on kompromisseja ostoksissa. Itse olen tottunut ostamaan tiettyjä tuotteita ja käyn sellaisessa kaupassa, mistä ne saan, makso mitä maksoi.

      • Asiakas täältä

        Lidl on ihan keskustassa. Maito maksaa 0,61 e/litra, ja banaanit 0,99 e/kg.


      • maksaa muualla?
        Asiakas täältä kirjoitti:

        Lidl on ihan keskustassa. Maito maksaa 0,61 e/litra, ja banaanit 0,99 e/kg.

        ???????? Maidon hinta eri kaupoissa??????????
        ???????? Mistä löytyy Suomen kallein maito???????


      • 0,28 senttiä taskussa
        Asiakas täältä kirjoitti:

        Lidl on ihan keskustassa. Maito maksaa 0,61 e/litra, ja banaanit 0,99 e/kg.

        Lidlissä Maito maksaa 0,59 centtiä muissa kaupoissa 0,87 centtiä melkoinen ero?


    • miljoonia tappiolla!

      ja tj vaihtui?

      Onko sama, kuin Jet ja CASSA ..aikansa menee tappiolla, mut tappiolla voi jonkun aikaa kauppailla, mut seurataan tilannetta.

      Ostakaa nyt kun vil voi!

      • natsi-siwa

        Litli eli natsi siwaksikin mainittu pulju ilmoitti kun se rantautui suomeen, että sillä on varaa myydä tappiolla 8-10 vuotta. Sitten olis alettava tulla voittoa.

        Nythän on ihan selvä että se on vielä tappiolla, kun se on vasta laajentanut ketjunsa ja se prosessi on vieläkin käynnissä.


      • silurus
        natsi-siwa kirjoitti:

        Litli eli natsi siwaksikin mainittu pulju ilmoitti kun se rantautui suomeen, että sillä on varaa myydä tappiolla 8-10 vuotta. Sitten olis alettava tulla voittoa.

        Nythän on ihan selvä että se on vielä tappiolla, kun se on vasta laajentanut ketjunsa ja se prosessi on vieläkin käynnissä.

        Oletetaan näin ihan keskustelun vuoksi. Lidl siis tekee turskaa 8 vuotta. Mitä sen jälkeen? Miten Lidl alkaa tehdä yht'äkkiä voittoa vuonna 2012?

        Nostamalla hintoja?


    • Pistaasihalva

      Pakattu kama on ihan asiallista, mutta ne tuoretuotteet... Esimerkiksi hedelmät tuottavat usein pettymyksen.
      Viimeksi ostamani hunajameloni ei maistunut yhtään miltään, ei ihmekään kun oli niin kovin halpa.
      Mutta kalliiksihan se kävi, kun lensi syömättömänä roskiin.
      Eli hevi-osaston yli hyppään Lidlissä useimmiten, no joskus voin ostaa omenoita tai jotakin melko takuuvarmaa.

      • assss

        ja se johtuu varmaan EU:sta. Ennen EU-aikaa tuotiin paljon hedelmää EU:n ulkopuolelta. Nyt joudutaan ostamaan kalliilla huonoja sisäalueen tuotteita. Vieläkö Suomesta muka saa ostaa esim. NL:n itäosien (Azerbaidzan ?) erittäin hyviä arbuuseja eli vesimeloneita? Mielestäni Unkarin paprikatkin ovat kallistuneet paljon sen jälkeen kun Unkari liittyi EU:hon. Em. tosin ei ole laatuasiaa.
        Muista kaupoista olen saanut esim. aivan kamalia luumuja, jotka ilmeisesti on yritetty kypsyttää vasta Suomessa. Jotain on mennyt pieleen kypsytyksessä, ja maku on kamala, ja hedelmä on kuin sitkeän kova pesusieni. Nykyään parhaita luumuja on sattunut olemaan romanialaiset, ehkä unkarilaisetkin.


    • maito nyt !!

      0,72€/l eli hyvin sekin nousi eli ei tarvii enää mennä siihen kauppaan maidon takia.

      Lidelissä on aivan naurettavia -20% alennuslappuja jo periaatteen vuoksi en niitä osta ,koska -50% on ainut alennus mikä kelpaa.

      Siksi käytän ykkösbonuskauppoja joista on nyt tänä vuonna tulossa yli 440€ palautus eli sekin pitää huomioida eikä pelkästään jonkun yksittäisen tavaran hinta.
      Toki käyn siellä ostamassa lähinnä jotain esim. oltermanni ,paprikat samalla tietysti sen maidon kun onhan se nyt vielä vähän halvempi ,mut noin kerran kk tai kaksi käyn siellä erittäin vähän.

      • väheksyt sitä

        Väheksyt Lidlin maidon hintaetua verratuna muihin myymälöihin.

        Tuo 10 sentin hintaetu on n. 14 %. Se on paljon, kun on kyse jalostamattomasta perustuotteesta.

        Perheessämme käytetään maitoa 20 litraa viikossa. Tällä käyttömäärällä hintaetu on vuodessa 104 euroa eli suunnilleen 150 litraa ilmaista maitoa vuodessa.

        Kyllä Lidl vaan on edullinen!


      • nyt tajuan..

        Eli olet sitä mieltä että vaikka tuottajien hinnat nousee, niin kaupan pitäisi myydä silti samalla hintaa? Oishan se litukka voinu nostaa sitten muiden tuotteiden hintoja sen verran että saavat ne maitojen hinnat sieltä, mutta en jaksa ymmärtää miksi tästä maitojen hinnan noususta on nyt tehty tällänen haloo.
        Kerrotko mullekin missä kaupassa saa nykyään vielä -50% tuotteita? Ei täällä ainakaan missään.

        Samalla nyt kehottaisin näitä maidon hinnoista riehujia pohtimaan myös sitä, että se litukan maito tulee aivan samalta toimittajalta kun se eräs hyvin myyvä merkki siellä oman kaupan hyllyssä. Kun vertaa sitä hintaa kuitenkin siihe oman kaupan hintaan, ni on se mielestäni vielä halpaa. Vaikka on kuitenkin aivan sama tuote, litukan omassa paketissa vaan.


      • alennusta on !
        nyt tajuan.. kirjoitti:

        Eli olet sitä mieltä että vaikka tuottajien hinnat nousee, niin kaupan pitäisi myydä silti samalla hintaa? Oishan se litukka voinu nostaa sitten muiden tuotteiden hintoja sen verran että saavat ne maitojen hinnat sieltä, mutta en jaksa ymmärtää miksi tästä maitojen hinnan noususta on nyt tehty tällänen haloo.
        Kerrotko mullekin missä kaupassa saa nykyään vielä -50% tuotteita? Ei täällä ainakaan missään.

        Samalla nyt kehottaisin näitä maidon hinnoista riehujia pohtimaan myös sitä, että se litukan maito tulee aivan samalta toimittajalta kun se eräs hyvin myyvä merkki siellä oman kaupan hyllyssä. Kun vertaa sitä hintaa kuitenkin siihe oman kaupan hintaan, ni on se mielestäni vielä halpaa. Vaikka on kuitenkin aivan sama tuote, litukan omassa paketissa vaan.

        Se 50% valintatalo euromarket. Eräät sittarit myös ,joissakin tosin on se 30% laput ja ne jää varmasti ottamatta.

        Minulla se on niin et me haetaan melkein pelkästään maito sieltä jotain muutakin suomalaista mikä nyt on selvästi halvempaa eikä ole alelapuin ns. milloinkaan ykkösbonuskaupoissa.

        Minusta se muutaman euron säästö menee kuin kaivoon(käy samalla vaikka pullakahvilla tai kaljalla ,kun "halvalla" sai)
        Mut kertavuoteen ykkösbonus tai s-marketin kunnon bonus tuntuu jossain saa 500€ kerran vuodessa tai 50€/kk. Jotenkin se tuntuu paremmalta ja ehkä sillä ostaakin sitten jotain ,koska ne muutamat eurot /kerta ei tee mitään ne antaa vaikka keräykseen tai tippuilee taskuista koko kolikot..


    • Pelkkä hinta ei hyväksi tee

      "Lidl halvempi kuin muut" Mitä sitten? Lidlin ainut kilpailukeino on hinta ja sekin on niin pieni ero muihin, että ei nappaa. Lidl on tylsä ja suppea valikoimiltaan ja ennen kaikkea siellä ei kunnioiteta työntekijöitä. Jos Lidl olisi 20% halvempi kuin muut, niin saattaisin hakeakin sieltä tyrkyt, mutta 10-20snt jostain purkista ei saa minua hylkäämään arvojani ja vaihtamaan laadukasta osto paikkaani toiseen. Ymmärrän kyllä jos ei ole varaa valita, mutta normaalituloisen pitäisi kyllä arvostaa muutakin kuin hintaa. Minä ostan ensisijaisesti tuotteita ne pelkästään hintoja. Sijainti, valikoima, palvelu, siisteys ja sitten vasta hinta.

      • väen kauppa

        Ainakin tässä meidän Lidlin myymälässä olen havainnut sellaisen seikan, että ostoksille tuleva ihmiset on aika vaurasta väkeä. Autot ovat isoja maastureita, Audeja, Mersuja j.n.e. Tuollaisia autoja ei persaukisilla ole.

        Luulen, että vauraampi väki tulee juuri Lidlin korkealaatuisten tuotteiden vuoksi. Saksalainen laatutaso on taatusti suomalaisen veroista.
        Itse en ole pettynyt koskaan tuotteiden laatuun.

        Voisin luetella kymmeniä tuotteita, jotka ovat rikastuttaneet meidän ruokailua Lidlin tulon jälkeen.

        Kannattais jokaisen kiinnoistuneen tutkia vaikkapa Lidlin pakastealtaiden herkut ja kokeilla niitä. Moni asia yllättää!

        Ja Lidl-aterian kruunaa maailman paras vaniljajäätelö (se sininen muovirasia) erinomaisen ja edullisen (1,69 €) Arabica-kahvin kera.


      • Lidl
        väen kauppa kirjoitti:

        Ainakin tässä meidän Lidlin myymälässä olen havainnut sellaisen seikan, että ostoksille tuleva ihmiset on aika vaurasta väkeä. Autot ovat isoja maastureita, Audeja, Mersuja j.n.e. Tuollaisia autoja ei persaukisilla ole.

        Luulen, että vauraampi väki tulee juuri Lidlin korkealaatuisten tuotteiden vuoksi. Saksalainen laatutaso on taatusti suomalaisen veroista.
        Itse en ole pettynyt koskaan tuotteiden laatuun.

        Voisin luetella kymmeniä tuotteita, jotka ovat rikastuttaneet meidän ruokailua Lidlin tulon jälkeen.

        Kannattais jokaisen kiinnoistuneen tutkia vaikkapa Lidlin pakastealtaiden herkut ja kokeilla niitä. Moni asia yllättää!

        Ja Lidl-aterian kruunaa maailman paras vaniljajäätelö (se sininen muovirasia) erinomaisen ja edullisen (1,69 €) Arabica-kahvin kera.

        Buahhahhaa!


      • Nauravainen!

        Heh, suorastaan alkoi naurattamaan tuo teksti... Elikkäs jos säästää aina melkein joka tuotteesta sen 10-20 senttiä ja katsoo kuittia huomaa kuinka paljon sekin pieni määrä tekee. Testasin asian: Kävin s-marketissa ja lidlissä ostamassa samat tuotteet ja katsoin kuittia, eroa oli jopa 5€.

        Ja sitten se: jos saan ruokani halvalla, minulle on se ja sama onko myyjä hapannaama vai ei.

        Oulussa missä itsekkin asun, löytyy useita lidlejä ja yksi myös aivan kotini vierestä.

        Kyllä ne lidlin tilat on aina olleet siistit kun siellä olen vieraillut.

        Kommentoin vielä tuota hinta-asiaa, että jos välttämättä haluaa aina tuhlata 5€ (yli) joka ruokakauppareissulla niin olkaa hyvä vain. Itse kun keksi parempaa käyttöä sillekkin rahalle.

        Niiiin ja ihan sama se itselleni ainakin on millaiselta kauppa näyttää. En minä sinne mene viihtymään, ostan vain ruokani ja viihdyn sitten muualla. :D


      • ainaskaan
        Nauravainen! kirjoitti:

        Heh, suorastaan alkoi naurattamaan tuo teksti... Elikkäs jos säästää aina melkein joka tuotteesta sen 10-20 senttiä ja katsoo kuittia huomaa kuinka paljon sekin pieni määrä tekee. Testasin asian: Kävin s-marketissa ja lidlissä ostamassa samat tuotteet ja katsoin kuittia, eroa oli jopa 5€.

        Ja sitten se: jos saan ruokani halvalla, minulle on se ja sama onko myyjä hapannaama vai ei.

        Oulussa missä itsekkin asun, löytyy useita lidlejä ja yksi myös aivan kotini vierestä.

        Kyllä ne lidlin tilat on aina olleet siistit kun siellä olen vieraillut.

        Kommentoin vielä tuota hinta-asiaa, että jos välttämättä haluaa aina tuhlata 5€ (yli) joka ruokakauppareissulla niin olkaa hyvä vain. Itse kun keksi parempaa käyttöä sillekkin rahalle.

        Niiiin ja ihan sama se itselleni ainakin on millaiselta kauppa näyttää. En minä sinne mene viihtymään, ostan vain ruokani ja viihdyn sitten muualla. :D

        Lidl on hyvä kun pumppaa rahaa ja tarjoaa väliaikaisia töitä opiskelijoille, mutta kyllähän se on niin, että halvempi tavara huonompi laatu. Jos tuote on hyvä niin sitten on laatu otettu työntekijöiden selkänahasta.


      • "huonompi laatu"
        ainaskaan kirjoitti:

        Lidl on hyvä kun pumppaa rahaa ja tarjoaa väliaikaisia töitä opiskelijoille, mutta kyllähän se on niin, että halvempi tavara huonompi laatu. Jos tuote on hyvä niin sitten on laatu otettu työntekijöiden selkänahasta.

        No en yhtään ihmettele, jos kukkaro on kuun lopussa tyhjä. Laatu ja hinta eivät käy käsi kädessä. Kysehän nykyään on siitä, missä tuote on kasvatettu tai valmistettu. Halpojen työvoimakustannusten maissa tuotteet tulevat paljon halvemmiksi kuin kallispalkkaisissa maissa.

        Eiköhän tämän seikan sentään suurin osa ymmärräkin. Monissa testeissä kaikkein halvin tuote on ollut paras.

        Muistan hiljattain testin, missä testattiin lähes kymmentä runkopatjaa. Tässä testissä ylivoimainen oli IKEAN runkopatja, jonka hinta oli lähes puolta halvempi kuin seuraavaksi halvin.
        Kallein patja jäi lähes viimeiseksi.

        Laatu pitää selvittää erikseen tuotteita ostaessa. Se ei selviä hintalapusta.


      • velvollisuuksissaan

        Paskin työnantaja ikinä. Lain edellyttämä työterveyshuollon numero ilmoitustaululla on pelkkä vitsi, olipa kiva kun sairaana etsin oikeaa paikkaa. Voi helvetti mitä touhua. Ja herrat rivissä kiertää kauppaa ja ihmettelee tomaatteja ja keksien päiväyksiä ja ollaan niin tärkeellä asialle et pistää nauruksu koko porukka :)

        -kiva nähdä sinua (ja tuijottaa silmiin)


      • tää taas liittyy
        velvollisuuksissaan kirjoitti:

        Paskin työnantaja ikinä. Lain edellyttämä työterveyshuollon numero ilmoitustaululla on pelkkä vitsi, olipa kiva kun sairaana etsin oikeaa paikkaa. Voi helvetti mitä touhua. Ja herrat rivissä kiertää kauppaa ja ihmettelee tomaatteja ja keksien päiväyksiä ja ollaan niin tärkeellä asialle et pistää nauruksu koko porukka :)

        -kiva nähdä sinua (ja tuijottaa silmiin)

        Millähän lailla tämä taas liittyy aiheeseen???Kannattaa avautua ihan vaikka siellä työpaikalla jos noin kovasti pipoa kiristää.


      • JaaMääVai?
        väen kauppa kirjoitti:

        Ainakin tässä meidän Lidlin myymälässä olen havainnut sellaisen seikan, että ostoksille tuleva ihmiset on aika vaurasta väkeä. Autot ovat isoja maastureita, Audeja, Mersuja j.n.e. Tuollaisia autoja ei persaukisilla ole.

        Luulen, että vauraampi väki tulee juuri Lidlin korkealaatuisten tuotteiden vuoksi. Saksalainen laatutaso on taatusti suomalaisen veroista.
        Itse en ole pettynyt koskaan tuotteiden laatuun.

        Voisin luetella kymmeniä tuotteita, jotka ovat rikastuttaneet meidän ruokailua Lidlin tulon jälkeen.

        Kannattais jokaisen kiinnoistuneen tutkia vaikkapa Lidlin pakastealtaiden herkut ja kokeilla niitä. Moni asia yllättää!

        Ja Lidl-aterian kruunaa maailman paras vaniljajäätelö (se sininen muovirasia) erinomaisen ja edullisen (1,69 €) Arabica-kahvin kera.

        vauraampaan väkeen usko mutta ollaan kundin kanssa huomattu että kunnon ruokaa ostaen (lihat, kalat jne) säästö verrattuna muihin kauppoihin on jotain välillä 20-35%. Ostetaan iso ruokakassillinen viikossa ja syödään hyvin. Joku satunnainen sapuska saattaa olla halvempi joskus jossain muualla mutta keskimääräinen kassillisemme on yleensä n. 40-50e ja muualta ostettaessa 60-80e. Juu, ei ole S:ien tai K:iden osakkeita eikä sidonnaisuuksia. Myöskään emme katso palatsien perään vaan tavaran laadun ja sen hinnan. Ero hinnassa taitaa tulla tukkukauppojen perinteisestä suomalaisesta välistävedosta.


      • JaaMääVai?
        JaaMääVai? kirjoitti:

        vauraampaan väkeen usko mutta ollaan kundin kanssa huomattu että kunnon ruokaa ostaen (lihat, kalat jne) säästö verrattuna muihin kauppoihin on jotain välillä 20-35%. Ostetaan iso ruokakassillinen viikossa ja syödään hyvin. Joku satunnainen sapuska saattaa olla halvempi joskus jossain muualla mutta keskimääräinen kassillisemme on yleensä n. 40-50e ja muualta ostettaessa 60-80e. Juu, ei ole S:ien tai K:iden osakkeita eikä sidonnaisuuksia. Myöskään emme katso palatsien perään vaan tavaran laadun ja sen hinnan. Ero hinnassa taitaa tulla tukkukauppojen perinteisestä suomalaisesta välistävedosta.

        että Suomessa on älyttömän kallis ruoka verrattuna muihin euroopan maihin. Kuitenkin viljelijöille ja kasvattajille jää yllättävän vähän käteen. Oisko taas tukkukauppa?


    • sokeriton suolaton kasvisruoka

      Lidl sopii sille, joka tykkää epäterveellisestä, rasvaisesta, suolaisesta ja sokeria täynnä olevasta teollisuusjätteestä.
      Koittakaa etsiä valikoimasta sokeritonta säilykehedelmää, vähäsuolaista/sokeritonta leipää, muroja, musliä.
      kasvispakasteetkin sisältää suolaa ja öljyä ihan järkyttävästi. ja sitten taas ihmetellään kun kansa vaan lihoo.
      Heldelmien laatu ala-arvoista. Raakoja tomaatteja ja omenat sisältä pahoja. Kolmesti olen palauttanut hedelmäpussin ja saanut rahat takaisin. Neljättä kertaa en osta enää.

      Mitä Lidlistä voi ostaa? Ruisleipää, joka on lähileipomon, juustoa joka on kotimaista, yhtä merkkiä jogurttia ja teetä. wc-paperia ja tuoremehua. Tomaatti- ja kurkkusäilykkeitä.

      • Lidlinkävijä

        No sittenhän Lidl sopii minulle! Tykkään suolaisesta, maistuvasta ruuasta. Erityisesti juustoissa, leikkeleissä, mutta toki muussakin. Rasvan kanssa nyt ei kannata kohtuuttomuuksiin mennä, mutta sen minkä syön, syön voita tai reilusti suolattua flooraa.

        Olenkin huomannut sen, että Lidlistä ostetuissa tuotteissa on kunnolla suolaa, itse olen 60-luvulta asti syönyt normaalia ruokaa, enkä jumalauta rupea nyt 2000-luvulla pelleilemään joidenkin saakelin terveysruokien kanssa :)))

        Oikein naurattaa noi nykyajan nuoret terveysintoilijat, kävellään ja puhutaan ihan kummallisesti ,ettei edes enää tajua mitä tarkoitetaan, ja sitten kuljetaan sellainen ihan idiootti sieluton typerä ilme naamalla ja aina joku helvetin vesipullo kädessä... voi teitä, surku tulee.


      • varmaan Valion tuote

        Lidlissä myydään erinomaista Valion purkittamaa jugurttia Milbona-nimellä. Sama tuote on Valion purkeissa nimeltään "Hedelmämix". Markkinoiden paras jugurtti. Maksaa Lidlissä reilun euron, aiemmin 0,89 €. K-Ryhmän kaupoissa Hedelmämix maksaa lähes 2 euroa, joissakin enemmänkin.


      • lissee lämpöö
        varmaan Valion tuote kirjoitti:

        Lidlissä myydään erinomaista Valion purkittamaa jugurttia Milbona-nimellä. Sama tuote on Valion purkeissa nimeltään "Hedelmämix". Markkinoiden paras jugurtti. Maksaa Lidlissä reilun euron, aiemmin 0,89 €. K-Ryhmän kaupoissa Hedelmämix maksaa lähes 2 euroa, joissakin enemmänkin.

        Valion ei tarvitse myydä halvalla jugurttia kenelläkään-ei edes lidlille, jonka työnantaja touhu on perseestä.


      • Keksien keksijä
        varmaan Valion tuote kirjoitti:

        Lidlissä myydään erinomaista Valion purkittamaa jugurttia Milbona-nimellä. Sama tuote on Valion purkeissa nimeltään "Hedelmämix". Markkinoiden paras jugurtti. Maksaa Lidlissä reilun euron, aiemmin 0,89 €. K-Ryhmän kaupoissa Hedelmämix maksaa lähes 2 euroa, joissakin enemmänkin.

        Valion jogurtti nyt nimenomaan ei ole erinomaista missään muodossa edes Lidlistä ostettuna. Menee kyllä käsistyskykyni ulkopuolella, jos joku Lidlistä ostaa Valio-jogurttia, kun tarjolla on monin verroin parempaa saksalaista Proviact-jogurttia ja hintakin on paljon edullisempi. Niin, ja saksalaisjorgurteissa on niitä hedelmiä ja marjoja itse jogurtissakin eikä vain pakkauksen kuvissa.


      • Laatutietoinen-
        Keksien keksijä kirjoitti:

        Valion jogurtti nyt nimenomaan ei ole erinomaista missään muodossa edes Lidlistä ostettuna. Menee kyllä käsistyskykyni ulkopuolella, jos joku Lidlistä ostaa Valio-jogurttia, kun tarjolla on monin verroin parempaa saksalaista Proviact-jogurttia ja hintakin on paljon edullisempi. Niin, ja saksalaisjorgurteissa on niitä hedelmiä ja marjoja itse jogurtissakin eikä vain pakkauksen kuvissa.

        Saksalaisessa Milbona-banaanijogurtissa on banaania 12 % ja valion banaanijogurtissa 6 %.


    • maksa niin saat

      Onhan se kun ei tarvitse hinnoissa maksaa niitä Bonuspisteitä.

      • ei voi ymmärtää

        Olisi muuallakin halvat hinnat, niinkuin Liiterissä, jos hintoihin ei olisi lisätty niitä Bonuksia.


    • Itse tykkään ostaa appelsiinit lidlistä kahdestakin syystä
      1§ Ekonomia Eilen sai lähilidlistä appelsiinit 99c kilolta.
      2§ Lidlin appelsiinit tulevat Espanjasta, jolloin voin olla todella VARMA, etten ostaessani citrushdelmiä lidlistä VAHINGOSSAKAAN TULE TUKENEEKSI Israelin harjoittamaa valtioTERRORISMIA palestiinan kansaa vastaan.

    • Neke Rijambo
    • Örkki3

      Kuka prkl haluaa ostaa munia, jotka on muninut kana joka on kituu jossakin pienessä neliönmuotoisessa häkissä vailla minkäänlaisia virikkeitä. Oletko nähnyt halvat munasi munineen kanan elinolosuhteet?

      • Bill O`Maley

        Onhan tuo hintaero Lidlin hyväksi selvä vaikka saisit Kplussaa, YKKÖSbonusta tai S-BONUSTA 10%! LIDL on minun kauppapaikkani, harkitkaa muutikin, kokeilkaa ja äänestäkää jaloillaanne! Tuossa on hyvä ketju aloitettu:

        "LIDL - ja säästät.. ? Verailua kiitos!"
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9222470


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      93
      2444
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2153
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      82
      1798
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1591
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1566
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      11
      1525
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      33
      1488
    8. 54
      1350
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      88
      1305
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1219
    Aihe