silkkipainon kannattavuudesta

jussiheikki

Joku kyseli aiemmin tällä palstalla silkkipainon kannattavuudesta. Ei kannata jos tienata aikoo. Eräskin silkkipainoyrittäjä kertoi haastattelussa että ensinnäkin joutuu kotona tekemään töitä koska ei ollut varaa ostaa tai vuokrata ulkopuolista tilaa. Töitä joutuu tekemään 12 tuntia päivässä myös viikonloppuisin eikä ole varaa maksaa yksinyrittäjän jäsenmaksua (122 euroa vuosi) eikä varaa esim. laivaseminaareihin vaikka jotkut niistä ovat jopa ilmaisia. Painaminen rasittaa hartioita ja on erittäin työlästä. Kehottaisin ryhtymään johonkin muuhun yrittämiseen..

19

3496

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • santtu

kauheesti joutuu tekemään ja jatkuvasti. yritin yrittää sillkkipainoalalla mutta ei onnistunut

• EiOleTottaQ

Joko tämä on jonkin yrittäjän aloittama keskustelu kun ei halua kilpailijoita tai sitten...

Mikäli painat tyynyliinoja kotona puukehikkojen varassa ja kuivatat liinat ruokapöydällä niin voin sanoa että se on harrastus josta ehkä tienaa hieman.

Mikäli tällä vanhanaikaisella tyylillä alat painamaan yrityksille, tulisi hinta olla niin kova että kukaan ei maksa.

SIlkkipainoa voi tehdä harrastuksena tai ammattina. Painokarusellit ja kuivattimet maksaa luonnollisesti kohtuullisesti, mutta mikäli saat asiakkaaksi mainoslahjatalon, kauppaketjun tai vaikka festarin, pääset tienaamaan kivasti

Itse olen hieman eri alalla, mutta olen paljon tekemisissä silkkipainojen kanssa. Yksi yhteistyökumppani alkoi silkkipainouransa vuonna 2006 lopussa lainalla, ja nyt hänellä on oma pieni halli, omat vehkeet sekä lisänä brodeerauskoneet. Työntekijäitä on reilu kymmenen ja pihassa kateutta herättävä maasturi.

Tämä ei tietenkään kaikilta voi onnistua, tai kaikki olisi silkkipainajia. Pitää saada hyvät kontaktit, pistää hinta ja LAATU kohdalleen, toimitusaika nopeaksi ja jokin pointti miksi olet parempi kuin joku muu.

• heh
        EiOleTottaQ kirjoitti:

Joko tämä on jonkin yrittäjän aloittama keskustelu kun ei halua kilpailijoita tai sitten...

Mikäli painat tyynyliinoja kotona puukehikkojen varassa ja kuivatat liinat ruokapöydällä niin voin sanoa että se on harrastus josta ehkä tienaa hieman.

Mikäli tällä vanhanaikaisella tyylillä alat painamaan yrityksille, tulisi hinta olla niin kova että kukaan ei maksa.

SIlkkipainoa voi tehdä harrastuksena tai ammattina. Painokarusellit ja kuivattimet maksaa luonnollisesti kohtuullisesti, mutta mikäli saat asiakkaaksi mainoslahjatalon, kauppaketjun tai vaikka festarin, pääset tienaamaan kivasti

Itse olen hieman eri alalla, mutta olen paljon tekemisissä silkkipainojen kanssa. Yksi yhteistyökumppani alkoi silkkipainouransa vuonna 2006 lopussa lainalla, ja nyt hänellä on oma pieni halli, omat vehkeet sekä lisänä brodeerauskoneet. Työntekijäitä on reilu kymmenen ja pihassa kateutta herättävä maasturi.

Tämä ei tietenkään kaikilta voi onnistua, tai kaikki olisi silkkipainajia. Pitää saada hyvät kontaktit, pistää hinta ja LAATU kohdalleen, toimitusaika nopeaksi ja jokin pointti miksi olet parempi kuin joku muu.

niitä kateutta herättäviä maastureita on kuule ihan jokaisella maajussillakin että se siitä. Lainarahalla saa mitä vain.

Aika jännä tää kertomus ystävästäsi joka aloitti vasta 2006 ja on NYT jo 10 työntekijää, se on siis todella kannattavaa toimintaa! Meinaan tää alkuperäinen yrittäjä josta tässä alussa kerrottiin aloitti v. 2003 ja tuhtaa vieläkin yksin ilman yhtään työntekijää. Töitä on liikaa mutta ei oo varaa palkata muita. Yhteistyökumppaneina isot toimistotukut. Että se siitä kannattavuudesta. Omasta selkänahasta joutuu kaiken repimään.....

• amatööri_
        heh kirjoitti:

niitä kateutta herättäviä maastureita on kuule ihan jokaisella maajussillakin että se siitä. Lainarahalla saa mitä vain.

Aika jännä tää kertomus ystävästäsi joka aloitti vasta 2006 ja on NYT jo 10 työntekijää, se on siis todella kannattavaa toimintaa! Meinaan tää alkuperäinen yrittäjä josta tässä alussa kerrottiin aloitti v. 2003 ja tuhtaa vieläkin yksin ilman yhtään työntekijää. Töitä on liikaa mutta ei oo varaa palkata muita. Yhteistyökumppaneina isot toimistotukut. Että se siitä kannattavuudesta. Omasta selkänahasta joutuu kaiken repimään.....

Pikku vinkki kamullesi!

Olisiko syytä perustella asiakkailleen hinnankorotus?

Jos tekee yksin ja 24/7 töitä eikä tienaa, niin silloin on hidas tai työssä oppimaton tai hinnoittelee väärin työnsä...

Mielestäni yksin tekemällä ns. 24/7 töitä pitäisi tehdä nettoa 5 - 7 teur kk että olisi mitään järkeä...

Jos haluaa tienata 2000 tonnia niin sitten kandee myydä kamat pois ja mennä palkkatöihin....

• 2332
        heh kirjoitti:

Onkohan hinnoitellut itsensä / työnsä väärin ?

• tiitu

kyllähän tällä yrittäjällä on kuule työntekijöitä ja juur valmistunu uusi hieno halli kaikilla mukavuuksilla.Ota ensin asioista selvä ja kirjoittele sitten.Kaikkia pöllöjä ja kateellisisa tääl onkin

• hee hee

Jaa kellä yrittäjällä ? Mihin viestiin liittyen ?

Opettele ensin kirjoittamaan kontekstissa ja kirjoita sitten.

Kaikkia tajunnanvirtatekniikalla mutuilijoita täällä onkin.

• jussiheikki

kuin minä, koska yrittäjä josta alunperin kerroin ei ole palkannut ketään.

• heh

taidat olla ihan eri puolella maata puolustamassa ystävääsi..

• toinen tiitu

eikä silkkipaino.

• erittäin yksinkertaista

niin sittenhän alkuperäinen kirjoitus pitää paikkansa!!

• kartsa

Missähän päin tämä yritys mahtaa olla kun mun mielestä kaikki painotalot kannattaa tänä päivänä tosi hyvin.Mikä siinä jos haluaa vaikka yksin tehdä töitä rahaa jää paljon enempi itele.

• Nojustniin

Miksiköhän sitten alkuperäisen kirjoituksen yrittäjä on valitellut osaansa jossain haastattelussa?

• ei paha.

että töitä saa tehdä 12h päivässä, tollahan hyvin pyyhkii. Pistä ihmeessä pillit pussiin jos ei muka kannata.

• Hah, hah

Osaamattomia on maailma täynnä.

• tumpeloita jätkiä

jokaisella alalla on tumpelot,jotka eivät pärjää millään ja toiset taas kasvattavat liiketoimintaa ja tulosta joka vuosi....

• painoseula
        tumpeloita jätkiä kirjoitti:

jokaisella alalla on tumpelot,jotka eivät pärjää millään ja toiset taas kasvattavat liiketoimintaa ja tulosta joka vuosi....

Ensin mä tein, sitten mä ajattelin.... Painaminen rasitaa hartioita jos käyttää hommassa kaikkia muita ruumiinosia, mutta ei aivoja... Kuka hullu se nyt raakelia kaksinkäsin PAINAA ja vetelee edestakas, JOS TEKEE SITÄ TYÖKSEEN... Kyllä siinä on kohta koko kroppa kipee. `Karvahattuversio´ jolla jo pääsee alkuun... Ota kaksi raakelia kiinnitä ne toisiinsa niin, että`päästä´ katsottuna muistuttaa V kirjainta kiinnitä esim. Puinen harjanvarsi toiseen raakeliin ja`jokin´ PAINO lähelle raakeleita..... = Värit seulalle ja eiku edestakaista liikettä, rannetta nostamalla ja laskemalla.Toimii. Ohje tarkoitettu henkilöille joilla on edes JOTAIN hajua miten painetaan! Kyllä kaiken saa halutessaan haiskahtamaan duunille.....

• Asiakas-kunkkuna

>> Onkohan hinnoitellut itsensä / työnsä väärin ?

Ei se silkkipainoyrittäjän omasta hinnoittelun huonoudesta ole kiinni, ei ole ollut enää aikakausiin. Asiakkaan hintatason sanelevat, ja siihen on vaan sopeuduttava.

Painotyöt on helppoa siirtää yhdestä painosta toiseen, jos hinta ei ole jatkuvasti asiakkaan mieleinen ja kilpailukykyinen. Eli jos ei siis myy helvatan halavalla.

Hintaa nostamalla loppuu tilaukset aika nopeasti, on se jo nähty. Painotyöt ovat muutenkin vähentyneet koko maassa ainakin 40..60% siitä kun tämä viestiketju on joskus 2008 paikkeilla alun perin avatttu.

• Anonyymi

Juuri näin ja yksikin virhe niin painotalo vaihtuu heti.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1729
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      239
      1493
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      89
      1346
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      65
      1015
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      921
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      908
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      898
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      874
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      842
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      819
    Aihe