Viimeinen myyntipäivä-ale loppuu!!

Tarkka kuluttaja

Kuulin tässä asioidessani lähikaupassa, ja ihmetellessäni liha hyllyjen tyhjyyttä, että 1.2 lähtien eivät kaupat saa enää myydä 50 % alennuksella tuotteita jossa on viimeinen myyntipäivä lähestymässä tai on juuri sillä hetkellä. Eli kaupat joutuvat myymättä jääneet liha, ym elintarvikkeet tuhoamaan ja rikkomaan pakkaukset, jottei ko. tuotteita voi roskista hakea. Ainakin meidän lähikaupassa on ollut kova kysyntä 50 % tuotteille, ja luulisin että myös opiskelijat ovat käyttäneet tätä etua hyödyksi.
Eli tyttömänä ei sitten enää lihaa syödä kuin harvoin, ja muutekin ruokaa vain joka toinen päivä, niin tuleehan siitä sitten se 50 % alennus. Mutta miten se lapsille selittäisi?

12

3343

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ja mikä laki?

      kuka sanoo ettei niitä saa myydä? uusi laki? vaiko kyseisen ketjun pomot?
      kaupassa työskentelevänä en itse ainakaan ole tälläisestä säädöksestä kuullut lainkaan.
      tämä alennus-homma on ollut hyvin kauppakohtainen mun huomioiden mukaan, jotkut kaupat eivät vain halua myydä alennuksella että normaalihintaiset menisivät kaupaksi.
      niin, kaipaisin lisätietoa tällaisesta väitöksestä. kysyitkö tarkemmin asiasta vai onko vain kuulopuhetta?

      • tarkka kuluttaja

        Tradekan Siwat. Siwan kassa kertoi, oli itsekkin ihan tyrmistynyt ohjeista. Ja nyt pari päivää seuranneena huomasin että lihatiskit rupeavat hohtamaan tyhjyyttä. Eivät uskolla enää ilmeisesti tilata varastoon enää kun esim. tänään oli jopa 1 pkt karjalanpaistia, 1 pkt ulkofilettä, jne. Ja leipä hyllyillä ei kovinkaan paljon valinnan varaa ollut. Liekö opettelevat jo nyt tilamaan tuotteita kysynnän mukaan, jottei tarvi sit roskiin heitellä


      • kyseinen
        tarkka kuluttaja kirjoitti:

        Tradekan Siwat. Siwan kassa kertoi, oli itsekkin ihan tyrmistynyt ohjeista. Ja nyt pari päivää seuranneena huomasin että lihatiskit rupeavat hohtamaan tyhjyyttä. Eivät uskolla enää ilmeisesti tilata varastoon enää kun esim. tänään oli jopa 1 pkt karjalanpaistia, 1 pkt ulkofilettä, jne. Ja leipä hyllyillä ei kovinkaan paljon valinnan varaa ollut. Liekö opettelevat jo nyt tilamaan tuotteita kysynnän mukaan, jottei tarvi sit roskiin heitellä

        ketju on saanut ne ohjeet, tai sitten vain siwat..tai loppujen lopuksi kyseessä voi olla pelkästään kyseinen siwa.
        täällä on eri kauppoja ja ainoastaan yhdessä(ei siwa) ei myydä alennuslappu-tuotteita. tämä on joko ketjun tai itse kaupan tahto.
        toisessa kaupassa taas ennen myytiin -30% lapuilla, tämän vuoden alussa huomasin että hekin ovat siirtyneet -50% lappuihin.
        ei lähelläsi ole muita kauppoja missä voisit käydä metsästämässä alennuksia?


    • Turussa.

      Prisma möi tänään margariiniä puoleen hintaa, koska viimeinen käyttöpäivä oli lähellä.
      Itse en sitä ostanut vaan samaa margariinia jossa oli enemmän päiviä

      • meilläkinm

        meilläkin ostettiin laatua, kun lapset olivat kotosalla,
        nyt on 25 vuotta ostettu halvempaa,
        viimeisen 10 vuotta lähes puolet on 50% aletavaraa,
        kun
        kaksi kauppaa on aivan tuossa parin omakotitalon takana, alle 500m päässä.


    • ...

      Kaupanpitäjä saa kyllä myydä tuotteita ihan mihin hintaan tahansa, ja kyllä niitä ihan sinne parasta ennen -päivään saakka saa myydä. Alennuksen lopettamisen syy voikin olla puhtaasti kaupallinen: Jos liian usea asiakas ei osta kuin noita -50% tuotteita, tuoreet tuotteet saavat rauhassa vanhentua hyllyssä kunnes niille pistetään -50% lappu. Tämä taas ei tee hyvää liikkeen katteelle. Toinen syy voi olla puhtaasti liikkeen imago: haluaako kauppa profiloitua vanhan, lähes pilaantuneen materiaalin kauppana vai sellaisena, jossa tuotteet ovat tuoreita?

      • hintaan

        ostaessani en osta tuotteita joissa päivä-pari myyntiaikaa.Täyteen hintaan vaadin viikon-pari
        myyntiaikaa.


      • kertoa kauppiaalle
        hintaan kirjoitti:

        ostaessani en osta tuotteita joissa päivä-pari myyntiaikaa.Täyteen hintaan vaadin viikon-pari
        myyntiaikaa.

        suoraan, ettei ole kiinnostunut ostamaan täyteen hintaan tuotteita, joissa on alle kolme "virallista" käyttöpäivää!

        Kauppa on asiakkaita varten eikä asiakkaat kauppaa varten.


    • Kuulin äsken radiosta luettavan ilmeisesti Ilta-Sanomien juttua, jonka mukaan kaikki elintarvikkeiden viimeisen myyntipäivän kauppa olisi loppumassa. Kuulinko oikein? Itselläni ainakin suurin osa ostamastani ruoasta on punatarroitettua enkä tosiaankaan tule purematta nielemään ajatusta ruoan heittämisestä hävitettäväksi sen myymisen sijaan.

    • galamare
      • galamare

        Levittäkää ystävällisesti adressia kaikille foorumeille missä käytte. Toivottavasti saamme paljon nimiä adressiin. Tämä ketju on eräs päivän luetuimpia.


      • jamppakonna
        galamare kirjoitti:

        Levittäkää ystävällisesti adressia kaikille foorumeille missä käytte. Toivottavasti saamme paljon nimiä adressiin. Tämä ketju on eräs päivän luetuimpia.

        92% ihmisistä (äänestäneitä 20 016) ostaa alennusruokaa.



        Ilta-Sanomat

        Ostatko ruokaa, jonka alehinta on merkitty vain prosentteina?
        Tilanne tällä hetkellä:

        * Kyllä 92%
        * En 8%

        Äänestys avattu: 7.9.2009 klo 12:39
        Ääniä tähän mennessä: 20 016


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe