Suomalainen puolue

Ahvenanmaalle

Täytyisi jollain lailla saada tätä suomalaisuusaatetta levitettyä Ahvenanmaalle. Perussuomalaiset voisivat esimerkiksi asettaa ehdokkaita alueelle. Eikös Ahvenanmaalla asunut aika lailla suomalaisia, joten äkkiäkös sinne joku paikallinen kuuluisuus saataisiin sisään. Vai onko tässä vaaliasiassakin joku kielto, ettei puolueet saa asettaa ehdokkaita Ahvenanmaalle kuten mantereella.

7

712

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ahvenanmaallaon oma puoluejärjestelmä, esim. Ålands socialdemokrater ei ole SDP:n jäsenjärjestö, vaan ihan oma puolueensa. Mutta tietysti tänne voi perustaa uusia puolueita, mutta tuskin kukaan täällä asuva (ja siten vaalikelpoinen) on kiinnostunut perustamaan perussuomalaista puoluetta tänne. Mitä hyötyä moisesta olisi kenellekään? Vaalit olivat muuten viime syksynä, joten onhan tässä aikaa miettiä.

    • retsi

      Ei kai ole mitään syytä levittää suomalaisuutta Ahvenanmaalle. Onhan täällä mantereella aivan tarpeeksi sille tilaa.

      Suomalaisten eripuraisuuden tuntien, niin ei ole mitään mahdollisuutta pureutua Ahvenanmaalle. Jos siellä olisi tutut kokoomus, kepu, vihreät, vasemmistoliitto, niin kannatus jakautuisi useammalle puolueelle, eikä minkäänlaista voimapuoluetta saataisi aikaan. Ne olisivat pois heitettyjä ääniä.

      Perussuomalaisista vielä. Tuskin se saisi montaakaan ääntä. Joltisenkin takkuista sen kannatus on mantereenkin puolella.

      Jos joskus Ahvenanmaalla on näitä edellä mainittuja puolueita, niin ei ne ole suomalaisia vaan kumminkin ruotsalaisia.

      • Täällä ovat vahvoja puolueita liberaalit (joille en oikein keksi vastinetta mantereella)ja keskusta,sitten tulevat frisinnad samverkan (joka vastaa kokoomusta), sitoutumattomat (joka on puolue) ja sosialidemokraatit. Vihreitä on ollut joskus yli kymmenen vuotta sitten.


    • Samanarvoinen

      Oletkohan ihan viisas, kun tuommoista saastetta alat puhua. Sinä yrittäisit pakottaa itsehallinnolla suojattua maakuntaa moisiin hirveyksiin.

    • ei taida olla

      etäismätäpesäkettä Ahvenanmaalla, ja hyvä niin.

      • sellainen pitää voida

        perustaa. Olkaa hyvä ja perustakaa puolueita Ahvenanmaalle ja ennenkaikkea levittäkää suomen kielen asemaa sinne!


      • ybyowow
        sellainen pitää voida kirjoitti:

        perustaa. Olkaa hyvä ja perustakaa puolueita Ahvenanmaalle ja ennenkaikkea levittäkää suomen kielen asemaa sinne!

        Se Ahvenanmaa onkin ihmeellinen pesäke jos kaikki ovat yhtä mieltä. Yleensä jokaiseen pieneenkin piiriin syntyy yleiselle konsensukselle vastainen hajanainen ryhmittymä.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      117
      2144
    2. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      96
      1298
    3. Peräti 95 % persujen kannattajista rasisteja

      Kertoo EVA:n teettämä kysely. Pakollista yhdenvertaisuuskoulutusta tarvitsee siis paljon laajempi joukko kuin pelkästää
      Maailman menoa
      309
      989
    4. Kun viimeksi kohtasitte/näitte

      Mitä olitte tekemässä? Millainen ympäristö oli? Löydetään toisemme...
      Ikävä
      81
      916
    5. Olet kyllä vaarallisen himokas

      Luova, kaunis, määrätietoinen, pervo, mielenkiintoinen, kovanaama, naisellinen ja erikoinen.
      Ikävä
      84
      865
    6. Anna minulle anteeksi

      Anna minulle anteeksi. Minä pyydän.
      Ikävä
      75
      851
    7. On minulla suunitelma

      Siitä ei vain tiedä kukaan muu kuin tällä hetkellä minä. Suunnitelma ja varasuunnitelma. Sinun takiasi nainen. Vain s
      Ikävä
      44
      670
    8. Palstan ylivoimaisesti suosituin keskustelunaihe

      Palstan suosituin keskustelunaihe näyttää olevan homoseksuaalisuus. Otsikoiden perusteella voisi kuvitella olevansa Seks
      Luterilaisuus
      248
      667
    9. Ei koskaan saatu tuntea

      Mitä olisi ollut painautua toisiimme vasten. Hengittää syvään, hyväillä ja rakastella vailla kiirettä. Tai repiä vaattee
      Ikävä
      33
      650
    10. 50
      644
    Aihe