Lahjat kummeille

väsy77

Haluaisin ostaa lapseni tuleville kummeille lahjat muistoksi kasteesta ja kiitokseksi kun tähän tärkeään ja hienoon tehtävään ovat lupautuneet. Oletteko te ostaneet lahjoja,minkälaisia? Oma mielikuvitukseni ei tällä kertaa väsyneenä pienen vauvan äitinä ole avuksi.Ottaisin mielelläni vinkkejä vastaan.Mitään rahallisesti kovin arvokasta en heille pysty hankkimaan,jos pystyisin tietäisin montakin kivaa juttua.

13

3113

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kipsivaloksella

      Joissain kaupoissa olen nähnyt sellaisia valokuvakehyksiä missä on tila kipsivalokselle kädestä tai jalasta. Sellaista itse toivoisin, ovat ihania! Hinnat 5-15e.

    • pojan kummeille

      ostin pienet kirjat, niitä sellaisia muistoiksi tarkoitettuja mietelauseita sisältäviä. Sisäkanteen kun vielä kauniin omistuskirjoituksen tekee, niin avot!

      • kaikille?

        Olinkin aina miettinyt kuka noita mietelause-kirjoja enään ostaa kun ne voi hakea nykyään suoraan verkosta.

        Itselläni ainakin kaikki vastaavat on myyty jo aikaa sitten. Enkä tiedä ketään lähipiiristä joka niistä pitäisi. Mutta mikäs siinä jos tietää lahjan saajista ja siitä mitä nämä arvostaa.

        Mietelausekirja ei vaan tunnu kovin henkilökohtaiselta. Itse antaisinkin edellisen ehdotuksen mukaisesti kummilapsen kuvan kehyksissä (yksinkertaiset, moneen makuun ja tyyliin sopivat) ja simppelisti kuvan taakse syntymän päivämäärä.


    • muisto jää

      Perusvalokuva-kehykset (pienet) n. 3 e ja uniikki kuva lapsesta 10-20 senttiä. Edullista ja tunne-arvokasta!

    • ---

      Tästä ei nyt tarvitse kenenkää vetää mitään megahernettä nenään, mutta.... eikö kummeille koskaan anneta mitään muuta lahjaksi kuin lapsen kuvia tai jalanjälkiä. Ei kaikki ihmiset halua täyttää albumejaan kummilapsen kuvilla ja mihin sen jalanjäljenkin laittais?

      Entä joku pieni taulu. Sellanen "Tyttitaulu". Jokaiselle kummille omanlaisensa joka kuvastaa kummin luonnetta. Railakkaalle kummille menevä taulu ja kotona viihtyvälle toisenlainen. Se osoittaisi, että olet ajatellut kummeja omana itsenään eikä vain lapsen kummina. Tauluja saa laadukkaista lahjakaupoista ja maksaa jotain 10€kipale.

      Mut joo. Ei tarvitse suuttua tästä viestistä.

      • ei kannata

        Lapsen kuva ei ole varsinaisesti sisutustavaraa, mutta jokin tyttitaulu taas on. Siinä syy miksi tytit ei käy, ellei tunne tarkkaan lahjan saajaa!

        Miksei haluaisi valokuvaa kummilapsestaan kun kerran kummi on? Saa kai noin hienosta tehtävästä muistuttaa. Ei siinä minuus poistu mitenkään! Voihan jokaiselle kummille antaa vaikka omanlaisensa kuvan lapsesta.


      • krääsää

      • väsy77
        krääsää kirjoitti:

        Toivon todellakin ettet tarkoittanut tämän kaltaista piirrosmaailmaa tuolla tyttitaulullasi.
        Tai toivon hartaasti etten itse joudu laittamaan moisia mauttomuuksia koskaan seinälle. Otan vaikka mielummin kuvan, videopätkän kummilapsestani tai vaikka paketin servettejä, kortin tms.

        http://riemun.huuto.net/auctionimages/d/8b/2d62e7ecc40f0959726ae0d027c65-orig.jpg

        http://riemun.huuto.net/auctionimages/f/57/4996b591032ce37929f15187850f7-orig.jpg

        ideoista.Taidan antaa tuon kuvan kehyksillä.Molemmilta kummeilta on vauva jo saanut upeat paidat lahjaksi, otan molemmille lahjaksi antamallaan paidalla kuvan vauvasta. Voi tuntua kivalta myös nähdä lahjansa kuvassa..


      • ja jalanjäljille
        ei kannata kirjoitti:

        Lapsen kuva ei ole varsinaisesti sisutustavaraa, mutta jokin tyttitaulu taas on. Siinä syy miksi tytit ei käy, ellei tunne tarkkaan lahjan saajaa!

        Miksei haluaisi valokuvaa kummilapsestaan kun kerran kummi on? Saa kai noin hienosta tehtävästä muistuttaa. Ei siinä minuus poistu mitenkään! Voihan jokaiselle kummille antaa vaikka omanlaisensa kuvan lapsesta.

        "Siinä syy miksi tytit ei käy, ellei tunne tarkkaan lahjan saajaa!"
        Siis MITÄ??? Ettei tunne kummia?!? Millä perusteella sitten valitset kummit? Lompakon paksuuden perusteella?

        Edelleen olen sitä mieltä, että kummille pitää joskus antaa jotain henkilökohtaistakin! Eihän äidillekkään anneta lahjaksi "roolinmukaista" tiskiharjaa tai isälle vasaraa. Vai?

        Ja mielestäni ne taulut eivät ole mautonta roskaa vai mitä termiä joku käyttikään.... Makuja on tosin monia. Ja tuo muistutus hienosta tehtävästä.... Jos tarvitsee sen sata kuvaa että muistaa lapsen, niin eipä se tehtävä ole kovinkaan "hieno".

        Pikkasen mielikuvitusta kehiin. Pliis. Itsekkin otin kyllä lapsestani kuvia filmirulla/kuukausi, mutta en hetkeäkään kuvitellut, että joku muukin haluasi albumeja täyteen minun lapseni kuvia. Lapsi on minulle kaikkein rakkain, mutta kummille saa olla vaikka oma kultakala kaikkein rakkain.


      • ei taidetta
        ja jalanjäljille kirjoitti:

        "Siinä syy miksi tytit ei käy, ellei tunne tarkkaan lahjan saajaa!"
        Siis MITÄ??? Ettei tunne kummia?!? Millä perusteella sitten valitset kummit? Lompakon paksuuden perusteella?

        Edelleen olen sitä mieltä, että kummille pitää joskus antaa jotain henkilökohtaistakin! Eihän äidillekkään anneta lahjaksi "roolinmukaista" tiskiharjaa tai isälle vasaraa. Vai?

        Ja mielestäni ne taulut eivät ole mautonta roskaa vai mitä termiä joku käyttikään.... Makuja on tosin monia. Ja tuo muistutus hienosta tehtävästä.... Jos tarvitsee sen sata kuvaa että muistaa lapsen, niin eipä se tehtävä ole kovinkaan "hieno".

        Pikkasen mielikuvitusta kehiin. Pliis. Itsekkin otin kyllä lapsestani kuvia filmirulla/kuukausi, mutta en hetkeäkään kuvitellut, että joku muukin haluasi albumeja täyteen minun lapseni kuvia. Lapsi on minulle kaikkein rakkain, mutta kummille saa olla vaikka oma kultakala kaikkein rakkain.

        Nuo tytit on kyllä hiukan huonoa taidetta, ja en voi minäkään uskoa, että tuo tyylilaji olisi rakkain kovin monelle. Itselläni on hyvin yliromanttinen ystävä joka niitä kerää. Hän tykkää myös kaikesta vanhasta sekä pienistä koristehevosista....

        Itse sain lahjaksi kirjan (ihmisen kasvusta muutoksen tiellä), oli hyvä ja mieluinen, ja tästä jäi myös muisto.


      • juttuni pointti
        ei taidetta kirjoitti:

        Nuo tytit on kyllä hiukan huonoa taidetta, ja en voi minäkään uskoa, että tuo tyylilaji olisi rakkain kovin monelle. Itselläni on hyvin yliromanttinen ystävä joka niitä kerää. Hän tykkää myös kaikesta vanhasta sekä pienistä koristehevosista....

        Itse sain lahjaksi kirjan (ihmisen kasvusta muutoksen tiellä), oli hyvä ja mieluinen, ja tästä jäi myös muisto.

        ja tyttitaulut mainitsin sen vuoksi, että yksi ystäväni kerää niitä. Esim. joku kirja on todella hyvä lahja sellaiselle joka tykkää lukea tai kerää tietynlaisia kirjoja.


      • pjjfdcvbn
        väsy77 kirjoitti:

        ideoista.Taidan antaa tuon kuvan kehyksillä.Molemmilta kummeilta on vauva jo saanut upeat paidat lahjaksi, otan molemmille lahjaksi antamallaan paidalla kuvan vauvasta. Voi tuntua kivalta myös nähdä lahjansa kuvassa..

        Oi aivan ihana idea tuo paita juttu:)! taidan itsekkin käyttää sitä sitten JOSKUS! itse olisin kummina ollut erittäin otettu tuollaisesta lahjasta


      • useamman kummi
        pjjfdcvbn kirjoitti:

        Oi aivan ihana idea tuo paita juttu:)! taidan itsekkin käyttää sitä sitten JOSKUS! itse olisin kummina ollut erittäin otettu tuollaisesta lahjasta

        Minä olen useamman lapsen kummi ja saanut kauniit kuvat kaikilta kummilapsiltani. En kuitenkaan ole sitä ihmistyyppiä joka tykkää levitellä kuvia ympäri seiniä ja hyllyjä, sisustukseni on muutenkin hillitty ja lähes minimalistine. Jokaisen kummilapseni kuvaa olen pitäny muutaman kuukauden esillä ja sitten laittanut sen piiloon. Kun on omien lasten kuvat ja kummilasten kuvat niin seinät alkaisivat näyttää jo valokuva näyttelyltä. Noh, itse en varsinaisesti mitään lahjaa edes ole odottanut kummilasteni vanhemmilta.
        Yhden kummilapseni vanhemmat olivat ostaneet kauniin valokuva albumin jonka kannessa oli tinattu kehys ja siinä kummilapseni kuva. Tuo oli sinänsä ihan kiva lahja kun kehykseen oli laitettu jo muutama kuva kummilapsesta ja tuollainen albumi säilyy hyvänä kymmeniä vuosia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 193
      2489
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      55
      2204
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      197
      2188
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1722
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1277
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      7
      1252
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      18
      1222
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1215
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1118
    Aihe