Maksuhäiriömerkintä ja vuokra-asunto

KarriKoira

Onko mahdollista saada vuokra-asunto jos ei ole töissä ja maksuhäiriömerkintä ? Onko kokemusta ? VVO , YH, Kaupungin ?

17

9573

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luottotiedoton...

mulla on luottotiedot ollut jo 13 v poissa (vituttaa)!!!kuiteski, olen aina saanut asunnon. Kauungilta, Kunnalta ja yksityiseltä.

Huoneistokeskus saattaa kysyä. Mutta aina olen asunnon saanut. Mutta jos on Kaupungille tai kunnalle velkaa niin et saa. Mutta on tapauksia että on saanut sovittua asian ja sopinut velkajärjestelystä on saanut sitten asunnon. eikun asuntoa hakemaan

• maxy

nykyään yhä useampi vuokranantaja tarkastaa hakijan luottotiedot, justiin oli lehdessä tuosta juttua (ilta-sanomat/iltalehti) ja isoista ainakin vvo tarkastaa ja varmasti muutkin..

mutta tämähän ei välttämättä sulje pois asunnon saantia, mikäli nyt ei ihan järjettömästi ole merkintöjä, joutuu vaan maksamaan kovemman takuuvuokran

• vvo:lainen

...ainakin vvo:lla joutuu maksamaan takuut tuplana vaiko kenties nykyään jo triplana...muuten asunnonsaantia luottotiedottomuus ei estä.

• saada

yleensä mistään kämppää jos luottotiedot menneet. Nykyisin enemmän ja enemmän vuokranantajat tarkistavat luottotietoja. Just oli telkkarissa ohjelma aiheesta..

• ratkaisee

asunnon tarve. Ei luottotiedot.

• asunnottomana

pääkaupunkiseudulla, kun luottotiedot menneet, töitä on vaikea saada kun ei ole asuntoa, ja asunnon voisi saada jos olis töitä, eli vaikeeta on kohta luottotiedottoman saada vuokra-asuntoa, lisäksi ainakin vuokra(työ)firmat tarkistaa työntekijän luotettavuuden luottotiedoista, ei saa luottokorttia joten ei voi matkustaa, kun ei voi vuokrata autoa ulkomailta, ei saa mitään vapaaehtoisia vakuutuksia ja pakollisetkin vaan käteisellä, ei saa oikeeta liittymää, pitää pelata prepaideillä jne. Luototietojen menettäminen on pahempi rangaistus kuin elinkautinen. Lisäksi luottotiedot on kaikkien saatavilla vaikka toisin väitetään, maksat vaan herra asiakastiedolle 3,84 niin saat kaverin luottotiedot sähköpostiisi, että kyllä meillä luottotiedottomilla rahastetaan, kaikki on kalleimmasta päästä.

• KoiraJälleen
        asunnottomana kirjoitti:

pääkaupunkiseudulla, kun luottotiedot menneet, töitä on vaikea saada kun ei ole asuntoa, ja asunnon voisi saada jos olis töitä, eli vaikeeta on kohta luottotiedottoman saada vuokra-asuntoa, lisäksi ainakin vuokra(työ)firmat tarkistaa työntekijän luotettavuuden luottotiedoista, ei saa luottokorttia joten ei voi matkustaa, kun ei voi vuokrata autoa ulkomailta, ei saa mitään vapaaehtoisia vakuutuksia ja pakollisetkin vaan käteisellä, ei saa oikeeta liittymää, pitää pelata prepaideillä jne. Luototietojen menettäminen on pahempi rangaistus kuin elinkautinen. Lisäksi luottotiedot on kaikkien saatavilla vaikka toisin väitetään, maksat vaan herra asiakastiedolle 3,84 niin saat kaverin luottotiedot sähköpostiisi, että kyllä meillä luottotiedottomilla rahastetaan, kaikki on kalleimmasta päästä.

^ hahaha

• turhaa
        asunnottomana kirjoitti:

Ota itseäsi vihdoinkin kiinni ja hommaa toisenlainen elämä. Kaikki tuo mitä vuodatat asumisesta, puhelimesta, luottokorteista ym on sinun itsesi aiheuttamaa. Kaverinkin luottotiedot saa netillä, mutta maksaa lähes 7 euroa. Jos itse kerrot, että luottotietosi on pielessä, niin todennäköisesti kukaan ei niitä rupea edes kyselemään mistään. Asian voisi kääntää kuten se kuuluukin: vaikka luottotietoni on kunnossa, niin en saa asuntoa, en saa työtä, en saa pankki tai luottokorttia. Mistähän tämä soppa johtuu?

• ..........
        turhaa kirjoitti:

Ota itseäsi vihdoinkin kiinni ja hommaa toisenlainen elämä. Kaikki tuo mitä vuodatat asumisesta, puhelimesta, luottokorteista ym on sinun itsesi aiheuttamaa. Kaverinkin luottotiedot saa netillä, mutta maksaa lähes 7 euroa. Jos itse kerrot, että luottotietosi on pielessä, niin todennäköisesti kukaan ei niitä rupea edes kyselemään mistään. Asian voisi kääntää kuten se kuuluukin: vaikka luottotietoni on kunnossa, niin en saa asuntoa, en saa työtä, en saa pankki tai luottokorttia. Mistähän tämä soppa johtuu?

Tajua sinäkin että rangaistus luottotietojen menetyksestä on todella kohtuuton.

• Perusduunari 29v
        .......... kirjoitti:

Tajua sinäkin että rangaistus luottotietojen menetyksestä on todella kohtuuton.

Itsekkin parikymppisenä jäänyt muutama lasku maksamatta, josta seurauksena oli noidenkehä ulosoton ja uusien maksamattomien laskujen kanssa.

Ei saa vuokra-asuntoa. Korkeintaan jonkin ylihintaisen slummin, tai hyvällä tuurilla joltain yksityiseltä voi löytää jotain järkevääkin. Ei liittymiä, ei vakuutuksia (ei voi hankkia autoa, koska rekisteröinti vaatii vakuutukset...) joillekin työnantajille ei pääse töihin maksuhäiriömerkinnän vuoksi, tai jos ei ole autoa, tai asuntoa...

Toisinaan ei kelpaa edes käteinen raha.

Asian kokeneena olen samaa mieltä, rangaistus on kohtuuton, itsellä meni 7 vuotta velkakierteessä ja nyt asioden järjestyttyä 5v4kk velkajärjestelyä. Eli pyöreesti 12 vuotta.

Murhasta olisin päässyt vähemmällä.

Sen minä ainakin tiedän että kunhan mulla maksuohjelma loppuu, niin Suomi jää kyllä taakse.

Pitäkää kalliit veronne, naurettavan alhaiset palkkanne, korkea hintatasonne, valtion (eli teidän) elättämät maahanmuuttajat, ja ilmeisen "korruptiovapaan" kerma kakun päällä.

Meikä lähtee NIIN Goalle...

• elä valehtele
        Perusduunari 29v kirjoitti:

Itsekkin parikymppisenä jäänyt muutama lasku maksamatta, josta seurauksena oli noidenkehä ulosoton ja uusien maksamattomien laskujen kanssa.

Ei saa vuokra-asuntoa. Korkeintaan jonkin ylihintaisen slummin, tai hyvällä tuurilla joltain yksityiseltä voi löytää jotain järkevääkin. Ei liittymiä, ei vakuutuksia (ei voi hankkia autoa, koska rekisteröinti vaatii vakuutukset...) joillekin työnantajille ei pääse töihin maksuhäiriömerkinnän vuoksi, tai jos ei ole autoa, tai asuntoa...

Toisinaan ei kelpaa edes käteinen raha.

Asian kokeneena olen samaa mieltä, rangaistus on kohtuuton, itsellä meni 7 vuotta velkakierteessä ja nyt asioden järjestyttyä 5v4kk velkajärjestelyä. Eli pyöreesti 12 vuotta.

Murhasta olisin päässyt vähemmällä.

Sen minä ainakin tiedän että kunhan mulla maksuohjelma loppuu, niin Suomi jää kyllä taakse.

Pitäkää kalliit veronne, naurettavan alhaiset palkkanne, korkea hintatasonne, valtion (eli teidän) elättämät maahanmuuttajat, ja ilmeisen "korruptiovapaan" kerma kakun päällä.

Meikä lähtee NIIN Goalle...

Autoon saa liikennevakuutuksen, koska laki velvoittaa sen myöntämään. Joudut maksamaan kerralla koko vuoden vakuutuksen, eli ei saa osiin. Mutta ei ole siis este auton hankkimiseen.

• velallinenmuttarehti
        turhaa kirjoitti:

Suomalaisten ja ruotsalaisten keskustelupalstoilla samasta aiheesta on SUURI ERO. Ruotsissa on täysin asiallista ja rauhallista, ketään syyttämätöntä keskustelua. Täällä Suomessa on taas sellaista syyttämistä ja ilkeilyä, että! Ei pitäisi syyttää ja tuomita, kun ei toisten asioista mitään tiedä! Itse velkaannuin, kun nostin vahingonkorvausoikeudenkäyntejä täysin asiasta= luotin tämän maan oikeudenmukaisuuteen, mutta erehdyin ankarasti, en tehnyt mitään väärää. Vuokrarästejä minulla ei ole, silti asuntoa on tosi vaikea saada, reilua?

Että haistakaa vain p----- ja syökää se, ketkä toisia syytätte, te elämästä mitään tietämättömät älykääpiöt. Onko elämänne suurin vastoinkäyminen ollut hyttysenpisto? Siltä vähän vaikuttaa.

• Anonyymi
        turhaa kirjoitti:

Sen verran pitää korjata, ettei kukaan tuosta vain niitä kysele. Kyselylle pitää olla aina peruste ja suostumus kyselyllle, ja siitä kyselystä jää jälki. Jälkeenpäin voit tietää kuka kyselee. Sitten on kaveri vaikeuksissa.

• jkåå

ei ole este vuokra-asunnon saamiselle. Totta on että monet vuokranantajat tarkistavat luottotiedot, mutta ainakin kaupungilta/kunnalta sekä Satolta saa. Satollahan on normaalisti 250 euron vuokratakuu, mutta jos luottotiedot ovat menneet muistan kuulleeni tapauksesta jossa Sato pyyteli 2-3 kk vuokratakuita. Jos maksuhäiriömerkintä on tullut maksamattomista vuokrista, niin sitten onkin todella vaikeaa saada asuntoa edes kaupungilta.

• Nenis

Mä sain kaupungin vuokra-asunnon tosi nopeasti, vaikka useita maksuhäiriömerkintöjä löytyy (merkinnät eivät kuitenkaan olleet maksamattomista vuokrista).

• Anonyymi

Moi pyytykö kukan autaman minulla on menyt lototieto enkä tiedä mitä tehdä kukan ei anta asuntoa tiedätkö mistä voisi saada?

• Anonyymi

Kannattaa ainakin hakea asuntoa omalta kunnalta tai kaupungilta. Jos ei ole maksamattomia vuokria edellisestä asunnosta voi hyvällä onnella sieltä saada asunnon. Hakijoita voi olla kylläkin paljon muitakin, kunnasta riippuen tietysti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      978
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe