Kaskummaa

Ihme, ettei kukaan ole vielä ottanut täällä esille uutista, jonka mukaan seksuaalinen häirintä on eduskunnassa varsin yleistä. Kansanedustajistakin on kuulemma jokunen syyllistynyt tällaiseen, mutta nyt se loppuu, sanoo Sauli Niinistö.

Itse muistelen, että tällaisista asioista on ollut aiemmin vuosien varrella epäiltynä ainakin kolme nyt eduskunnassa istuvaa poliitikkoa. Tuorein tapaus oli kepulainen pastori Lauri Oinonen, joka sai toiminnastaan nuhteet myös omalta ryhmältään. Demarian matti Ahdetta taas epäiltiin Veikkauksen pääjohtajana ollessaan kiinnostuneen sopimattomalla tavalla naisista. Paavo Väyrysen taas kerrottiin nipistelleen lentoemäntiä takapuolesta aikoinaan.

No, tämä on tällaista sosiaalipornoa, joka ei minua kiinnosta. En usko, että tällainen liittyisi kovin paljon puoluekantaan.

18

541

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uusi-Pökkelö

      "Tänään esittää ukulelevirtuoosi Jorma kappaleen "tango kumipuun alla". Solistina Seppo. Tahtia polkee Uusi-Ukki. Sonnimies polkee jotain mikä ei sovi nuorten lasten korville ensinkään, enkä edes tarkoita joulupukin matkalle jäänyttä poroa...
      Alkulämmittelyn jälkeen on paneelin vuoro. Siinä Ernesto, MPP, Jorma ja Oiva keskustelevat siitä, pelastaako City-Keskusta Suomen kansan tapainturmelukselta. Seppo jakaa puheenvuorot ja keskeyttää tarvittaessa. Myös Rane on kutsuttu paikalle oppimaan aitoa keskustalaista, tällä kertaa verbaalista debattia.
      Lopuksi Jorman poika kyntökonerehtaalta lainaa isänsä ukulelea ja laulaa lurauttaa laulun venäjästä.
      Katselukansa läiskii kämmeniään yhteen ja poistuvat yhteiskunnallisesti valveutuneina ja levollisin mielin kumipuun varjosta kohti rakkaita kotejaan. "

      Written by Leukamies

      • Jorma Harhanen

        Vai löytyisikö syy kenties MTK:sta? :)

        Ei riitä, että kustantavat Pohjois-Suomen murhat, mutta kun pilaavat kaiken lisäksi vielä meidän kaupunkilaisjuppien eduskunnan. Luulin, että maataloustuki on pahinta, mitä Kepu voi ohi eduskunnan tehdä, mutta erehdyin. Kyllä voi tehdä pahempaakin kun katselee lööppilehtien juoruja. Kepu pitäisi kieltää pääkaupunkiseudulta ja siirtää edustajineen Kepulandiaan kepuleiden kepuliksi. Syy on Kepun ja yksin kepun tai MTK:n tai Kepun ja MTK:n tai ainakin Kepulandian ja Kepuleiden tai kaupunkiin Kepulandiasta muuttaneiden toivonsa menettäneiden ja syrjäytyneiden kepuleiden, joita minä syljen päin naamaa, sillä olenhan juristi ja suurempi kuin jumala. :)

        Siis toisin sanoen syy on Kepun, Kepuleiden, Kepulandian ja MTK:n yhteinen koplaus kaupunkien korkeasti koulutettuja ja kaikkitietäviä Juristeja vastaan! :)


      • antaa tuomionsa
        Jorma Harhanen kirjoitti:

        Vai löytyisikö syy kenties MTK:sta? :)

        Ei riitä, että kustantavat Pohjois-Suomen murhat, mutta kun pilaavat kaiken lisäksi vielä meidän kaupunkilaisjuppien eduskunnan. Luulin, että maataloustuki on pahinta, mitä Kepu voi ohi eduskunnan tehdä, mutta erehdyin. Kyllä voi tehdä pahempaakin kun katselee lööppilehtien juoruja. Kepu pitäisi kieltää pääkaupunkiseudulta ja siirtää edustajineen Kepulandiaan kepuleiden kepuliksi. Syy on Kepun ja yksin kepun tai MTK:n tai Kepun ja MTK:n tai ainakin Kepulandian ja Kepuleiden tai kaupunkiin Kepulandiasta muuttaneiden toivonsa menettäneiden ja syrjäytyneiden kepuleiden, joita minä syljen päin naamaa, sillä olenhan juristi ja suurempi kuin jumala. :)

        Siis toisin sanoen syy on Kepun, Kepuleiden, Kepulandian ja MTK:n yhteinen koplaus kaupunkien korkeasti koulutettuja ja kaikkitietäviä Juristeja vastaan! :)

        punaiseksi maalatusta, ruusuin ja työlaluin somistetusta pömpelistään.
        Jännittyneiden kuulijoiden joukossa ovat Ahde, Oinonen, Väyrynen sekä takrivissä Uusi-ukki, JormaK.Korhonen, Känä sekä Ernesto vaaleanpunainen mlle sylissään, jonka hän sai sairaalan talouspäällikön luvalla ottaa mukaan näin tärkeään tilisuutteen, jonne hän kahden hoitajan saattamana jareippaasti lääkittynä päästettiin. lepositeissä kylläkin.

        Mpp-kajautaa parin rykäisyn ja nenän niistämisen jäkeen ilmoille synkän tuomionsa, jota hän on koko yön viskinhuuruisessa päässään miettinyt.

        SE ON NIIN ETTÄ KÄHMINTÄÄ JA SEKSUAALISTA HÄIRINTÄÄ PITÄÄ HARJOITTAA TASAPUOLISESTI JA DEMOKRAATTISESTI. KÄHMINNÄSTA JA KAIKENLAISESTA SEKSUAALISESTA HÄIRINNÄSTÄ PITÄÄ MYÖSKIN DEMARITANTTOJEN PÄÄSTÄ OSALLISEKSI.
        TASA:ARVON NIMISSÄ MYÖSKIN MIESTEN TULEE NAISTEN TOIMESTA PÄÄSTÄ KOKEMAAN SITÄ.
        EI KUITENKAAN KESKUSTALAISTEN, KOSKA LAPSILUVUISTA PÄÄTELLEN HE SAAVAT SITÄ KOTONA JO TARPEEKSI. VIHREITÄ TULISI TÄSSÄ ASIASSA MUISTAA TUPLA-ANOKSELLA KOSKA HE MUUTEN TULEVAT KATEUDESTA VIELÄKIN VIHREÄMMIKSI. LISÄKSI HE OVAT KOKO TOUHUN ALULLEPANIJOITA OLLEET PALJASTAMALLA MAITORAUHASENSA KIIMAISTEN DEMARIEDUSTAJIEN SILMIEN EDESSÄ.

        PUHEMIEHELLÄ SAAKOON TEOT OLLA PUHEIDEN ASTEELLA.

        Loppu meni sitten aivan hulinaksi kun ernesto esitti kysymyksen samaa sukupuolta olevien kähminnän ja häirinnän laajuudesta ja siitä, että saako rkp.läisiä miehiä kähmiä myöskin muut kuin demarit, tarkoittaen vasureita.

        Jkk ja känä vaikenivat, vaikka känä epäilikin tämän johtavan Kepun sisäisiin ristiriitoihin.
        Jkk taas tupisi jotain mistä kukaan ei oikein saanut selvää, mutta tuo yleisesti tulkittiin illälailla, että hänen pitää ehdottomasti saada tehdä tutkielma kähminnästä ja seksuaalisesta häirinnästä Kekkosen aikakaudella. Nimittäin hänen yksi kumminkaiman veljenpojan sisapuoli, koulutukseltaan korkeamman tason sisäkkö oli kuullut jotain Tabe Sliorista mikä ilmeisesti on itlian kansanedustuslaitoksen jäsen ollut ennen ciccioliinaa, joka olisi antanut presidentille poskisuudelman, sekä kovin kiehnäävästi tanssinut urkin kanssa. Hallamaassa oli silloin, oli jkk tietävinään, oli googlettaesa saanut jostain sellaisen tiedon.

        Kaikki poistuivat kiireesti sen jälkeen keskusta saitille sonnanlevityshommiin, paitsi tietenkään ei Ahde, Väyrynen eikä Oinonen jotka suuntasivat kohti eduskuntaa vyötään löysäillen.


      • Uusi-Ukki
        Jorma Harhanen kirjoitti:

        Vai löytyisikö syy kenties MTK:sta? :)

        Ei riitä, että kustantavat Pohjois-Suomen murhat, mutta kun pilaavat kaiken lisäksi vielä meidän kaupunkilaisjuppien eduskunnan. Luulin, että maataloustuki on pahinta, mitä Kepu voi ohi eduskunnan tehdä, mutta erehdyin. Kyllä voi tehdä pahempaakin kun katselee lööppilehtien juoruja. Kepu pitäisi kieltää pääkaupunkiseudulta ja siirtää edustajineen Kepulandiaan kepuleiden kepuliksi. Syy on Kepun ja yksin kepun tai MTK:n tai Kepun ja MTK:n tai ainakin Kepulandian ja Kepuleiden tai kaupunkiin Kepulandiasta muuttaneiden toivonsa menettäneiden ja syrjäytyneiden kepuleiden, joita minä syljen päin naamaa, sillä olenhan juristi ja suurempi kuin jumala. :)

        Siis toisin sanoen syy on Kepun, Kepuleiden, Kepulandian ja MTK:n yhteinen koplaus kaupunkien korkeasti koulutettuja ja kaikkitietäviä Juristeja vastaan! :)

        mieltä kanssasi, sanonkin sen laulun sanoin, että sinäkin ymmärtäisit, siis:

        Kun Kepu/vääryys vallan saapi,
        se huutaa taivaaseen, se
        turmaa ennustaapi, vie kansan
        kurjuuteen.

        Ei kuulla kurjan ääntä,
        ja köyhää sorretaan,
        ja lainkin Kepu vääntää,
        vääryyttä puoltamaan.

        He vievät Demarien leivän,
        nuo jumalattomat, myös Perustuslaisia,
        nuo Keput vainoovat,
        he vie myös lesken rovot,
        ja heitä pilkkaavat.

        Että tällaisia ovat Kepulireppanat eiköstä vain, Harhanen.?????


      • Uusi-Ukki
        antaa tuomionsa kirjoitti:

        punaiseksi maalatusta, ruusuin ja työlaluin somistetusta pömpelistään.
        Jännittyneiden kuulijoiden joukossa ovat Ahde, Oinonen, Väyrynen sekä takrivissä Uusi-ukki, JormaK.Korhonen, Känä sekä Ernesto vaaleanpunainen mlle sylissään, jonka hän sai sairaalan talouspäällikön luvalla ottaa mukaan näin tärkeään tilisuutteen, jonne hän kahden hoitajan saattamana jareippaasti lääkittynä päästettiin. lepositeissä kylläkin.

        Mpp-kajautaa parin rykäisyn ja nenän niistämisen jäkeen ilmoille synkän tuomionsa, jota hän on koko yön viskinhuuruisessa päässään miettinyt.

        SE ON NIIN ETTÄ KÄHMINTÄÄ JA SEKSUAALISTA HÄIRINTÄÄ PITÄÄ HARJOITTAA TASAPUOLISESTI JA DEMOKRAATTISESTI. KÄHMINNÄSTA JA KAIKENLAISESTA SEKSUAALISESTA HÄIRINNÄSTÄ PITÄÄ MYÖSKIN DEMARITANTTOJEN PÄÄSTÄ OSALLISEKSI.
        TASA:ARVON NIMISSÄ MYÖSKIN MIESTEN TULEE NAISTEN TOIMESTA PÄÄSTÄ KOKEMAAN SITÄ.
        EI KUITENKAAN KESKUSTALAISTEN, KOSKA LAPSILUVUISTA PÄÄTELLEN HE SAAVAT SITÄ KOTONA JO TARPEEKSI. VIHREITÄ TULISI TÄSSÄ ASIASSA MUISTAA TUPLA-ANOKSELLA KOSKA HE MUUTEN TULEVAT KATEUDESTA VIELÄKIN VIHREÄMMIKSI. LISÄKSI HE OVAT KOKO TOUHUN ALULLEPANIJOITA OLLEET PALJASTAMALLA MAITORAUHASENSA KIIMAISTEN DEMARIEDUSTAJIEN SILMIEN EDESSÄ.

        PUHEMIEHELLÄ SAAKOON TEOT OLLA PUHEIDEN ASTEELLA.

        Loppu meni sitten aivan hulinaksi kun ernesto esitti kysymyksen samaa sukupuolta olevien kähminnän ja häirinnän laajuudesta ja siitä, että saako rkp.läisiä miehiä kähmiä myöskin muut kuin demarit, tarkoittaen vasureita.

        Jkk ja känä vaikenivat, vaikka känä epäilikin tämän johtavan Kepun sisäisiin ristiriitoihin.
        Jkk taas tupisi jotain mistä kukaan ei oikein saanut selvää, mutta tuo yleisesti tulkittiin illälailla, että hänen pitää ehdottomasti saada tehdä tutkielma kähminnästä ja seksuaalisesta häirinnästä Kekkosen aikakaudella. Nimittäin hänen yksi kumminkaiman veljenpojan sisapuoli, koulutukseltaan korkeamman tason sisäkkö oli kuullut jotain Tabe Sliorista mikä ilmeisesti on itlian kansanedustuslaitoksen jäsen ollut ennen ciccioliinaa, joka olisi antanut presidentille poskisuudelman, sekä kovin kiehnäävästi tanssinut urkin kanssa. Hallamaassa oli silloin, oli jkk tietävinään, oli googlettaesa saanut jostain sellaisen tiedon.

        Kaikki poistuivat kiireesti sen jälkeen keskusta saitille sonnanlevityshommiin, paitsi tietenkään ei Ahde, Väyrynen eikä Oinonen jotka suuntasivat kohti eduskuntaa vyötään löysäillen.

        Tämä on oikeaa Kepulaista Debattia voi että ma nauroin ja nautin, Tämä on juuri sitä asiallista debattia jota tänne on kaipailtukin.


    • Maltillinen oikeistolainen

      Valitettavasti kaikista puolueista löytyy niitä, joilla ei ole käytöstapoja.

      • eniten?

        Ainakin tämän palstan perusteella arvioiden niitä käytöstapojen puutostautia kärsiviä löytyy eniten kepulaisista. Jos olet toista mieltä, olet silmätön. Eiköhän asia lie samoin ylemmälläkin keputasolla. Ainakin poliittiset tavat ovat siellä olleet aina sellaiset, että kaikki tietää, että kepu pettää aina.


      • Maltillinen oikeistolainen
        eniten? kirjoitti:

        Ainakin tämän palstan perusteella arvioiden niitä käytöstapojen puutostautia kärsiviä löytyy eniten kepulaisista. Jos olet toista mieltä, olet silmätön. Eiköhän asia lie samoin ylemmälläkin keputasolla. Ainakin poliittiset tavat ovat siellä olleet aina sellaiset, että kaikki tietää, että kepu pettää aina.

        Olen varmaan silmätön, kun olen pannut omien havaintojeni myötä merkille, että demareiden joukossa on eniten naisiin kohdistuvaa, machoilevaa ja yliolkaista asennetta.

        Hehän kuvasivat vaalimainonnassankin naisen aseman työpaikalla lähinnä tikkataulutelineeksi.

        Demareiden mieskansanedustajat suhtautuvat nuorempiin naiskansanedustajiin kuulemma "mees tyttö ottaan tosta yhdet kopiot" -asenteella.


    • Sandra.s

      Matti on ällöttävin!

      Hän keikaroi nytkin eduskunnassa, herjailee toisten mielipiteitä, oksettava virne naamallaan.

      Ehdottomasti tuollaiset pitäisi sulkea ulos, aivan kuin dopingissa.

      Eri asia on se, jos toinen osapuoli lähtee herjaan mukaan.

      • Maltillinen oikeistolainen

        Sikäli, kun olen Ahteen tuntevilta tahoilta kuullut, hän oli erittäin mukava seuramies ja mielellään jutteli mukavia myös tyttöjen kanssa, oli omalle henkilökunnalleen kohtelias ja sydämellinen, mielellään halasikin tyttöjään.

        Mutta se, että Matti Ahde olisi pyrkinyt seksuaalisesti ahdistelemaan jotain henkilökuntaansa kuuluvaa vasten tämän omaa tahtoa on täyttä pötyä. Suostuttelu ja vonkaaminen on eri asia kuin ahdistelu, mitä eroa ei Ahteen kohdalla saatu esiin, kun media vääristeli asian saadakseen siihen dramatiikkaa, eikä Pirkko K. Koskinen naisenakaan osannut tehdä eroa ehdotusten ja ahdistelun välille.

        Matti Ahde on HS:n salapoliisikirjailija-tikostoimittaja-tshurnalistin, Harri "Raid" Nykäsen uhri.


      • Siitäkö kitkeryys?

        Otsikoissa päättelyä.


      • käsiään...

      • pitkäpää
        Maltillinen oikeistolainen kirjoitti:

        Sikäli, kun olen Ahteen tuntevilta tahoilta kuullut, hän oli erittäin mukava seuramies ja mielellään jutteli mukavia myös tyttöjen kanssa, oli omalle henkilökunnalleen kohtelias ja sydämellinen, mielellään halasikin tyttöjään.

        Mutta se, että Matti Ahde olisi pyrkinyt seksuaalisesti ahdistelemaan jotain henkilökuntaansa kuuluvaa vasten tämän omaa tahtoa on täyttä pötyä. Suostuttelu ja vonkaaminen on eri asia kuin ahdistelu, mitä eroa ei Ahteen kohdalla saatu esiin, kun media vääristeli asian saadakseen siihen dramatiikkaa, eikä Pirkko K. Koskinen naisenakaan osannut tehdä eroa ehdotusten ja ahdistelun välille.

        Matti Ahde on HS:n salapoliisikirjailija-tikostoimittaja-tshurnalistin, Harri "Raid" Nykäsen uhri.

        saatiin kiinni.


      • tuntevan
        Maltillinen oikeistolainen kirjoitti:

        Sikäli, kun olen Ahteen tuntevilta tahoilta kuullut, hän oli erittäin mukava seuramies ja mielellään jutteli mukavia myös tyttöjen kanssa, oli omalle henkilökunnalleen kohtelias ja sydämellinen, mielellään halasikin tyttöjään.

        Mutta se, että Matti Ahde olisi pyrkinyt seksuaalisesti ahdistelemaan jotain henkilökuntaansa kuuluvaa vasten tämän omaa tahtoa on täyttä pötyä. Suostuttelu ja vonkaaminen on eri asia kuin ahdistelu, mitä eroa ei Ahteen kohdalla saatu esiin, kun media vääristeli asian saadakseen siihen dramatiikkaa, eikä Pirkko K. Koskinen naisenakaan osannut tehdä eroa ehdotusten ja ahdistelun välille.

        Matti Ahde on HS:n salapoliisikirjailija-tikostoimittaja-tshurnalistin, Harri "Raid" Nykäsen uhri.

        asiaa. Ei minulla kummempaa näyttöä ole kuin useilta Matti Ahteen tuntevilta riippumattomasti. Minun tietoni ovat tuollaisista Saariselän tyyppisistä tilaisuuksista, joissa on paljon ihmisiä eri tahoilta. Minulla on teoria, joka saattaa tuntua vitsiltä, mutta olen ihan vakavissani. Työväenliikkeessä on aika sovinistinen kulttuuri ja toisaalta usko, että herrana saa tehdä mitä tahansa. Kun sitten demari pääsee herraksi, osa olettaa, että herrana saa tehdä mitä vain. Jotkut ahdistelevat naisia, entisessä Työsuojeluhallituksessa oli tapana pitää sihteereitä jalkavaimoina jne. Osalla tämä esiintyy mahtailuna. Reino Paasilinnahan oli Ylessä tästä legendaarinen esimerkki Eräs demarikaverini oli käynyt tapaamassa RAY:n toimitusjohtajaa Mauno Forsmania ja kertoi itsekin ylpeänä, että Forsmanilla oli henkilöauton hintainen työpöytä. Tämä ei tietenkään koske sivistyneitä demariherroja.


      • höpöpöpö
        Maltillinen oikeistolainen kirjoitti:

        Sikäli, kun olen Ahteen tuntevilta tahoilta kuullut, hän oli erittäin mukava seuramies ja mielellään jutteli mukavia myös tyttöjen kanssa, oli omalle henkilökunnalleen kohtelias ja sydämellinen, mielellään halasikin tyttöjään.

        Mutta se, että Matti Ahde olisi pyrkinyt seksuaalisesti ahdistelemaan jotain henkilökuntaansa kuuluvaa vasten tämän omaa tahtoa on täyttä pötyä. Suostuttelu ja vonkaaminen on eri asia kuin ahdistelu, mitä eroa ei Ahteen kohdalla saatu esiin, kun media vääristeli asian saadakseen siihen dramatiikkaa, eikä Pirkko K. Koskinen naisenakaan osannut tehdä eroa ehdotusten ja ahdistelun välille.

        Matti Ahde on HS:n salapoliisikirjailija-tikostoimittaja-tshurnalistin, Harri "Raid" Nykäsen uhri.

        vonkaaminen ja suostuttelu on myös ahdistelua


      • höpöpöpö
        pitkäpää kirjoitti:

        saatiin kiinni.

        Ahteen kohdalla kyse oli vaalitempauksesta ja sääliääniä ropisi.


    • Väyrynen P

      ei sentään pärjää.

    • Niinpä niin

      Oikeasti kysymyksessä on varsin vakava asia. Mikäli kansanedustajat katsovat itse olevansa säätämiensä lakien yläpuolella, silloin emme ole enää demokratiassa.

      Eduskunnassa usein vierailevana ja työntekijöitä ja muitakin kävijöitä tuntevana, voin aivan huoletta sanoa, että tutkimustulos on paikkansa pitävä. Osa naisista valitsee hissiseuransa tarkkaan, välttyäkseen epämiellyttäviltä ehdotuksilta ja jopa kosketteluilta. Lähes kaikista puolueista löytyy miehiä, joiden mielikuvissa on kuvitelma siitä, että naiset kaipaavat ns. lähempää tutustumista.

      Naisten häirintä työpaikoilla laskee työtehoa, vähentää työssä viihtymistä, aiheuttaa ristiriitoja työyhteisössä jne... Varsin vakavasta asiasta on siis kyse. Väitteet siitä, että osa naisista haluaisikin ko. lähentymistä, voi tietenkin pitää paikkansa, mutta se ei ole peruste asiattomalle käytökselle. Seksuaaliselle häirinnälle täytyisi saada nolla toleranssi sukupuolesta riippumatta kaikissa työpaikoissa. Miesten häirintää ilmenee myös, vaikka siitä ei juurikaan puhuta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      179
      1756
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      987
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      94
      874
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      693
    5. 52
      664
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      567
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      523
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    9. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      24
      485
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      193
      466
    Aihe