Hei!
Millaisia oireita teillä on välilevyn pullistumassa ja repeämässä? Minulla todettiin viime syksynä kumpainenkin magneetti kuvauksessa 3-4 alimmaisen nikaman välissä alaselässä. Kramppaileeko teillä hartiat ja lapaluun alueen seutu? Välillä selkä ei taivu millään? Onko selittämättömiä kipuja Lantion kohdalla alaselässä. Välillä vääntää oikealle ja alaselkä todella kipeä? Entä, kun fysioterapeutti painelee selkärankaa nikamien välistä. Tuntuuko kovaa kipua ja sähköiskuja? Fysioterapeutti ja lääkäri eivät usko, että välilevy aiheuttaisi alaselkään oireita ja kuvailemia asioita. Olenko kenties luulosairas, mutta kipeä olen ollut ja kipu jatkuu jo 3 vuotta. Fysioterapeutti arveli, että selän pehmyt lihaksista johtuisi kipu, ei nikamista. Osaako kukaan auttaa? Tai kuvailla onko vastaavia oireita. Oli minulla jalkaan säteilyäkin, mutta tiivis urheilu ja jumppaus on vienyt kivun jalasta.
Välilevyn pullistuman ja repeämän oireet?
3
1197
Vastaukset
- ja poaljon muutakin
esin vasen pohje on joksus tai aika usein kuin kiveä sir hermot nykii esim jalakpohjia vedettäis rautalankalla ja sähkö tulee jalkoihin kädet puutuu ja silleen tosi vittuaista
- hoidettu
Luettelit juuri suuren osan omista oireistani. Nuo tuntuvat muutenkin olevan varsin yleisiä.
Kaikilla niillä on yhteys. Itse sain apua, kun lantion virheasento korjattiin ja nikamalukot avattin rangasta. Se lavan seudun polttelu johtuu niskan/yläselän lukoista.
Suosittelen manuaalista hoitoa, eli lantio suoraksi ja rangan lukot auki. - oireillut
Minun prolapsi oli L4-L5 välissä ja samat puheet sain ennen magneettikuviin pääsyä, että ei sen pitäisi kipeyttää selkää. Minun selkäni väsyi pahoin ilman mitään syytä ja sitten siellä oli sellaisia mukavia vihlaisuja, joita voisi sähköiskuiksikin kutsua. Eli kyllä selkäni oli kipeä prolapsin takia. Ja paheni vaan kun selän lihakset rupes menemään aivan lukkoon. Iltaisin kävelin vinossa ja aamulla kumarassa. Sitten kun yleensä sängystä ylös olin päässyt. Nukuttuani 4 tuntia heräsin kipuihin ja sitten tein pientä lenkkiä olohuoneeseen ja takaisin, että sain taas uudelleen unta. Lonkanseudun kivuista voin sanoa myös että koettu on! Oikea lonkka oli puoli vuotta kipeä, ja kun sanon että kipeä niin se tarkoittaa tosi kipeää (olin jo aiemmat 6 vuotta kärsinyt pullistumakivuista on ja off ja ne eivät olleet mitään tähän verrattuna). Kipu ei haitannut liikkumista (liikerajoituksia siis oli mutta pystyin kävelemään jne.), mutta se oli jotain todella kamalaa. Päivät sain oltua töissä ja illat itkin kotona kun en mihinkään enää halunnut lähteä kun aina vain sattui.
En ole lääkäri, mutta voihan olla että nuo hartia ja lapaluu kivut johtuvat siitä kun alaselkä on kipeytynyt ja sitten lumipalloefektinä kipu/jäykkyys yms. etenee myös ylöspäin. Fysioterapeuttia en ole päästänyt nikamia painelemaan, mutta lääkärin kyllä. Oli selkärankakin kipeä, mutta ei merkittävästi. Luulosairaaksikin meikäläistä on kehuttu kun ei kuulemma prolapsi koskaan säteile kipua juuri siihen kohtaan pohjetta missä se minulla oli. "Onneksi" minulla oli muuten "oikeat" oireet, kuten jalan voimattomuus, puutuminen, heijasteitten epäsymmetrisyys jne. En varmaan edes tiedä kaikkia oireitani, mutta onneksi sain erikoislääkärit lopuksi asialle ja sitten tulikin leikkauskäsky kiireellisenä (3 viikkoa). Lääkäri pelkäsi, että kipu kroonistuu, koska olin jo sairastanut non-stoppina puoli vuotta. Kiitos neurokirurgien olen nyt paremmassa kunnossa kuin yli seitsemään vuoteen:) JOten toivoa on, vaikka nyt juuri ei kukaan tosissaan otakaan. Itse menin omalla kustannuksella yksityiselle lääkärille (neurokirurgi). Lysti maksoi 80 €, mutta sen jälkeen hommat luistikin jo julkisella puolella ja kuluja tuli noin 70 €. Halpa hinta hyvästä selästä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️662218Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381843Vanhuksen varpaankynsien leikkaus 89 euroa...
Huh huh.......Parturikäynti olisi varmasti ollut 250 euroa? Kallis on suomi nykyään.1711450Viulu vaiennut
Eikö pisnikset suju ? Vai miksi pahin yrittäjä vouhka on "kadonnu" maan alle. 🤣211434Nainen, sellaista tässä ajattelin
Minulla on olo, että täällä on edelleen joku, jolla on jotain käsiteltävää. Hän ei ole päässyt lähtemään vielä vaan jost1771104Anne Kukkohovi. Myy likaisia alushousujaan.
Kuka ihme ostaa jonkun naisen likaisia alushousuja, menee lujaa kyllä tälläkin housujen myyjällä.741087Kyllä tekee kipeää
Luopua kaikesta mitä on elämässä saavuttanut😞 ei vaan ole enää yhtäkään hiljaista vuorokautta🤬211074Kauanko skuutteja on siedettävä? Ei tietoa liikennesäännöistä, ajellaan miten sattuu ja missä vain.
Kauanko on kestettävä sähköpotkulautojen terrorismismia? Niillä ajelevat eivät tiedä, tai jos tietävätkin, niin eivät vä1031036En mä tiedä mitä tapahtuu
siis tykkäisitköhän musta oikeasti. Ehkä oot pelannu liikaa rahapelejä, ehkä rakastat tyhjiä arpoja.9912- 75898