Eyen VAI Specsavers?

puima

onko teillä kokemuksia näistä ns. halpisketjuista; kummasta liikkeestä tulee koko pompsi tarkastuksineen halvemmaksi, eyen:iltä vai specsavers:ilta?
itselleni täytyisi lasit ohennetuin linssein saada, koska näkö sen verran huono; kummassa tämmöiset toimenpiteet halvemmat?
kiitos teille!

197

139201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lasiasiakas

      Eyen:
      kehys sisältyy hintaan (kaikki)
      ohut 1.6 kovallapinnalla ja heijastuksenestolla ( 20€)
      tarkastus sisältyy hintaan
      = 99€

      Jos helposti puhdistettava 30€ = 129€
      Erityisenohut (1.67) 100€

      SpecSavers:
      kehys/peruslinssi 9€ 179€
      ohennus (sisältää kovapinta, heijastuksenesto, helpostipuhditettava) 100€
      näöntarkastus 20€ (?)

      =129€ 299€

      (Voi heittää muisti hieman...)

      • lasiasiakas

        .. SpecSaversiltä tosin toiset lasit kaupanpäälle (normaalit linssit, muuten lisää hintaa).


      • näkö -6 ja -5.5
        lasiasiakas kirjoitti:

        .. SpecSaversiltä tosin toiset lasit kaupanpäälle (normaalit linssit, muuten lisää hintaa).

        EYEN!

        Molemmissa olen käynyt,
        ei tarvinnut kauaa miettiä että eyen vakioasiakkaaksi rupesin.

        Asiakaspalvelu laatutasoa eyenillä ja asianmukaiset vehkeet yms käytössä.
        Halvemmat hinnat ja paremmat merkit,
        kaikessa perustan enemmän eyeniin.

        SpecSavers oli minulle suuri pettymys,
        vaikuttaa todellakin halpaketjulta.


      • Anna mun kaikki kestää
        näkö -6 ja -5.5 kirjoitti:

        EYEN!

        Molemmissa olen käynyt,
        ei tarvinnut kauaa miettiä että eyen vakioasiakkaaksi rupesin.

        Asiakaspalvelu laatutasoa eyenillä ja asianmukaiset vehkeet yms käytössä.
        Halvemmat hinnat ja paremmat merkit,
        kaikessa perustan enemmän eyeniin.

        SpecSavers oli minulle suuri pettymys,
        vaikuttaa todellakin halpaketjulta.

        *hihhihihihihi*


      • merkit?
        näkö -6 ja -5.5 kirjoitti:

        EYEN!

        Molemmissa olen käynyt,
        ei tarvinnut kauaa miettiä että eyen vakioasiakkaaksi rupesin.

        Asiakaspalvelu laatutasoa eyenillä ja asianmukaiset vehkeet yms käytössä.
        Halvemmat hinnat ja paremmat merkit,
        kaikessa perustan enemmän eyeniin.

        SpecSavers oli minulle suuri pettymys,
        vaikuttaa todellakin halpaketjulta.

        Mitä MERKKEJÄ Eyeniltä löysit? Eyen ei myyNYT merkkikehyksiä...


    • huom huom

      myös muut kuin specsavers ja eyen ovat lähteneet halpoihin hintoihin mukaan..

      On syytä muistaa kun ostat halvalla optinen laatu kärsii eikä kehykset ole vältt. kovin kestäviä. Turha mennä sitten vihaisena liikkeeseen valittamaan..

      Et saa laadukasta ja halpaa samaan pakettiin.
      Syytä muistaa että silmälasien valmistuksessa tarvitaan kädentaitoja ja halvoissa laseissa on jostain jutusta luovuttu..
      Ja kaikki tietävät että laadukas käsityö maksaa, ostappa pukusi räätäliltä tai supermarketista...

      • Näkö..jään

        "huom huom": No miten ne "muut" pystyy sitten myymään niitä "laadukkaita" halvalla? Joko on alkuaankin ilmaa hinnassa tai sittenhän ne myydään tappiolla, eikä sellainen ainakaan ole ensinkään tervettä liiketoimintaa!?!

        On kiusaus lähteä moittimaan laatua, kun olisi selitettävä miksi hintaerot on niin suuret. Kuitenkin suurimmat hintaerot muodostuu siinä ketjussa, joka tulee siihen tehtaan ja asiakkaan väliin.

        Vuosikausia laseja on ostettu ulkomailta edullisesti, Suomen hinnat samoista tuotteista on ihan omaa luokkaansa! Ei se optiikka siinä samassa linssissä tänne Suomeen tuotaessa yhtäkkiä parane! Täällä on iankaiken ollut lasi-asioissa monopoli, ei kukaan myy halvalla jos saa enemmänkin otettua...

        Ei samaan pakettiin täällä ole saanut kallista ja laadukastakaan, maalit ja logot voi lähteä siitä kalliistakin pokasta!

        "Käsityöstä" en nyt niin tiedä, kyllä valmistustapa on sekä linsseillä, että kehyksellä sama. Kokoonpanokin automatisoitu hyvinkin pitkälle, niin Suomessa, kuin muualla! Eikä täällä Suomessa ole paria kehyspajaa enempää, linssejäkään ei suinkaan suurten ketjujen tarpeisiin täällä valmisteta! Omistussuhteista riippumatta aika moni niistä "laadukkaista käsityönä tehdyistä" ja kalliista tuotteista tehdään samassa paikassa, jopa samassa tehtaassa!!!


      • rilleripää
        Näkö..jään kirjoitti:

        "huom huom": No miten ne "muut" pystyy sitten myymään niitä "laadukkaita" halvalla? Joko on alkuaankin ilmaa hinnassa tai sittenhän ne myydään tappiolla, eikä sellainen ainakaan ole ensinkään tervettä liiketoimintaa!?!

        On kiusaus lähteä moittimaan laatua, kun olisi selitettävä miksi hintaerot on niin suuret. Kuitenkin suurimmat hintaerot muodostuu siinä ketjussa, joka tulee siihen tehtaan ja asiakkaan väliin.

        Vuosikausia laseja on ostettu ulkomailta edullisesti, Suomen hinnat samoista tuotteista on ihan omaa luokkaansa! Ei se optiikka siinä samassa linssissä tänne Suomeen tuotaessa yhtäkkiä parane! Täällä on iankaiken ollut lasi-asioissa monopoli, ei kukaan myy halvalla jos saa enemmänkin otettua...

        Ei samaan pakettiin täällä ole saanut kallista ja laadukastakaan, maalit ja logot voi lähteä siitä kalliistakin pokasta!

        "Käsityöstä" en nyt niin tiedä, kyllä valmistustapa on sekä linsseillä, että kehyksellä sama. Kokoonpanokin automatisoitu hyvinkin pitkälle, niin Suomessa, kuin muualla! Eikä täällä Suomessa ole paria kehyspajaa enempää, linssejäkään ei suinkaan suurten ketjujen tarpeisiin täällä valmisteta! Omistussuhteista riippumatta aika moni niistä "laadukkaista käsityönä tehdyistä" ja kalliista tuotteista tehdään samassa paikassa, jopa samassa tehtaassa!!!

        Kävin muutampia viikkoja sitten Kemin eyenillä enkä toista kertaa mene yliaktiivinen naismyyjä todella ärsyttävä yritti kaupitella neljiä laseja ja sanoin monta kertaa että ostan vain yhdet enkä muuta mutta neitipä vaan tyrkytti useampia silloin sanoin kiitos mulle riitti. Tornion liikkeeseen menin ja palvelu oli aivan erinomaista asiallisesti kerrottiin tarjouksista ei tyrkytetty vaan sain mitä halusin Kiitos Tornioon pysyn asiakkaananne.


      • jaska 65768

        Niin yksi pikkuseikka nyt muut lähtevät mukaan kilpailuun! se entinen optikkosi hyvä tyyppi myy nyt samat lasit edullisemmin johan hän kerkesi nyhtää sinua jo 30 vuotta..heh.heh..!! miettikää nyt vähän specsavers toi HINNAT ALAS!!! Ilman välikäsiä minulle selvitettiin..se on syy halvempiin hintoihin! linssit ovat samoja kuin muilla ja kehykset aivan samaa "kiinan" tavaraa kuin Diorit jotka valmistetaan puoliksi kiinan poikien käsillä ja TÄMÄ ON FAKTA! Ostakaa vaan muilta minä en osta edes periaatteessa ja syy oli tämä!!!


      • rillimyyjä

        Esim yksiteholinssin hionta oikeaan muotoon valmiista linssiaihiosta on loppujen lopuksi aika yksinkertaista, ja onnistuu aivan yhtä hyvin halvemman hinnan pyytäviltä ketjuilta. ;)


      • rillimyyjä
        Näkö..jään kirjoitti:

        "huom huom": No miten ne "muut" pystyy sitten myymään niitä "laadukkaita" halvalla? Joko on alkuaankin ilmaa hinnassa tai sittenhän ne myydään tappiolla, eikä sellainen ainakaan ole ensinkään tervettä liiketoimintaa!?!

        On kiusaus lähteä moittimaan laatua, kun olisi selitettävä miksi hintaerot on niin suuret. Kuitenkin suurimmat hintaerot muodostuu siinä ketjussa, joka tulee siihen tehtaan ja asiakkaan väliin.

        Vuosikausia laseja on ostettu ulkomailta edullisesti, Suomen hinnat samoista tuotteista on ihan omaa luokkaansa! Ei se optiikka siinä samassa linssissä tänne Suomeen tuotaessa yhtäkkiä parane! Täällä on iankaiken ollut lasi-asioissa monopoli, ei kukaan myy halvalla jos saa enemmänkin otettua...

        Ei samaan pakettiin täällä ole saanut kallista ja laadukastakaan, maalit ja logot voi lähteä siitä kalliistakin pokasta!

        "Käsityöstä" en nyt niin tiedä, kyllä valmistustapa on sekä linsseillä, että kehyksellä sama. Kokoonpanokin automatisoitu hyvinkin pitkälle, niin Suomessa, kuin muualla! Eikä täällä Suomessa ole paria kehyspajaa enempää, linssejäkään ei suinkaan suurten ketjujen tarpeisiin täällä valmisteta! Omistussuhteista riippumatta aika moni niistä "laadukkaista käsityönä tehdyistä" ja kalliista tuotteista tehdään samassa paikassa, jopa samassa tehtaassa!!!

        Nimen omaan. Tallinnassa ja muualla hiotaan isojen ketjujen tarpeisiin. Linssit valmistetaan ulkomailla. Samaa tavaraa eri paketissa. ;)


      • tottatosiaankinjee
        rilleripää kirjoitti:

        Kävin muutampia viikkoja sitten Kemin eyenillä enkä toista kertaa mene yliaktiivinen naismyyjä todella ärsyttävä yritti kaupitella neljiä laseja ja sanoin monta kertaa että ostan vain yhdet enkä muuta mutta neitipä vaan tyrkytti useampia silloin sanoin kiitos mulle riitti. Tornion liikkeeseen menin ja palvelu oli aivan erinomaista asiallisesti kerrottiin tarjouksista ei tyrkytetty vaan sain mitä halusin Kiitos Tornioon pysyn asiakkaananne.

        Jossain on tosityrkyttäviä myyjiä, se johtuu aina myyjän persoonasta,
        mutta Joensuun eyenillä on erittäin mukavat naismyyjät.
        Asiallisia ja silti rentoja, mukavia ihmisiä :)

        Itsekään en tuosta specshaverista tykkää. ärsyttäviä mainoksia myös.


      • metallisanka
        rillimyyjä kirjoitti:

        Nimen omaan. Tallinnassa ja muualla hiotaan isojen ketjujen tarpeisiin. Linssit valmistetaan ulkomailla. Samaa tavaraa eri paketissa. ;)

        tallinnassa tehdään kyllä kaikki ja sielä hinta on 10e sankat en puhu nyt linsseistä koska olen itse tehnyt alihankintana markka aikana loput voittoa eli jos sangoissa riippuu lappu 200 vähennä se 20 euroon sama suhde lienee linsseissä tein itse käsityönä sankoja ja tunti palkka heilui 270 mk tienoilla jaa kuka vetää välistä hoh hoijaa valvokaa edes vanhuksien ostoksia.


    • likinäköinen

      Hengettömät silmälasit 1.67 linssein 219 euroa.
      Mielestäni melko edullista muihin liikkeihin verrattuna.

      Toimitusaika kolme viikkoa, ja silmälasit piti
      maksaa ETUKÄTEEN, mikä ei liene tavallista kovin
      tavallista.

      • silmälääkäri2

        specsaversilta

        no financial interest on this subject!


      • YLLÄTYS...
        silmälääkäri2 kirjoitti:

        specsaversilta

        no financial interest on this subject!

        Käynnin jälkeen totesin, että TIIMARIN halpislasit ovat kehyksiltään huippulaatua verrattuna Specsaversin kehyksiin - toden totta!!

        Tilasin lasini Eyeniltä - laadusta kannattaa/täytyy maksaa.


      • tuotteet laatua?
        YLLÄTYS... kirjoitti:

        Käynnin jälkeen totesin, että TIIMARIN halpislasit ovat kehyksiltään huippulaatua verrattuna Specsaversin kehyksiin - toden totta!!

        Tilasin lasini Eyeniltä - laadusta kannattaa/täytyy maksaa.

        eli "anna mun kaikki kestää" molemmat halpiskaupat (specsavers&eyen) on halpisliikkeitä, jos haluat halvat niin osta jommasta kummasta, mutta jos haluat laatua niin hae lasit muualta.


      • lasiasiakas
        tuotteet laatua? kirjoitti:

        eli "anna mun kaikki kestää" molemmat halpiskaupat (specsavers&eyen) on halpisliikkeitä, jos haluat halvat niin osta jommasta kummasta, mutta jos haluat laatua niin hae lasit muualta.

        Mustamaalaajille: Ei kukaan pyytänyt mielipidettänne. Aiheena oli kumnasta kannattaa ostaa. Sanotte vain samat asiat ympäri nettiä, useimmiten perustelematta (monesti copy&pastena), tuskin olette edes käyneet oikeasti tutustumassa.

        Ylihintainen (Suomen hinnat) ei ole parempaa kuin normaalihintainen (muut maat).... Oikeat halpaliikkeet sijaitsevat aivan muualla, verkkokauppoina.

        Lukekaa:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Specsavers

        Specsavers on suurin optikkoketju (70% osuudella) Briteissä ja on valittu luotetuimmaksi optikkobrandiksi Euroopassa 5 vuotta putkeen.

        Vaikka kaikki suomen optikkoliikeiden myynti yhdistettäisiin, Specsaversin myynti on aivan eri luokkaa (16 miljoonaa asiakasta). (Selittää hieman hintaeroa.)

        Specsaversin tuotteilla on 2 vuoden takuu. Kuinka niiden kannattaisi myydä huonoja kehyksiä, jotka eivät kestä. Eikä ole pakko ostaa kaikkein halvinta kehystä, joita nyt saa myös teidän kutsumistanne "laatuliikkeistä".

        Käykää tutustumassa ja vertailemassa itse. Huonoja ja hyviä löytyy ihan kaikista liikeistä.


      • puima
        tuotteet laatua? kirjoitti:

        eli "anna mun kaikki kestää" molemmat halpiskaupat (specsavers&eyen) on halpisliikkeitä, jos haluat halvat niin osta jommasta kummasta, mutta jos haluat laatua niin hae lasit muualta.

        näinhän se on, jotta valitettavasti ja onneksi laatu maksaa, eikä hyvää (no ihan hyviäkin löytyy) ja halpaa ole viel keksitty...
        mutta itse täs opiskelijana täytynee etsiä sitä halpaa, koska lasit muutaman vuoden jälkeen joudun aina uusimaan
        seuraava vaihtoehto olisi tietysti ne laser-leikkaukset, joita kuulemma nykyään saa jo tosi halvalla (mistä lie sit siinä tingitään)...


      • YLLÄTYS...
        lasiasiakas kirjoitti:

        Mustamaalaajille: Ei kukaan pyytänyt mielipidettänne. Aiheena oli kumnasta kannattaa ostaa. Sanotte vain samat asiat ympäri nettiä, useimmiten perustelematta (monesti copy&pastena), tuskin olette edes käyneet oikeasti tutustumassa.

        Ylihintainen (Suomen hinnat) ei ole parempaa kuin normaalihintainen (muut maat).... Oikeat halpaliikkeet sijaitsevat aivan muualla, verkkokauppoina.

        Lukekaa:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Specsavers

        Specsavers on suurin optikkoketju (70% osuudella) Briteissä ja on valittu luotetuimmaksi optikkobrandiksi Euroopassa 5 vuotta putkeen.

        Vaikka kaikki suomen optikkoliikeiden myynti yhdistettäisiin, Specsaversin myynti on aivan eri luokkaa (16 miljoonaa asiakasta). (Selittää hieman hintaeroa.)

        Specsaversin tuotteilla on 2 vuoden takuu. Kuinka niiden kannattaisi myydä huonoja kehyksiä, jotka eivät kestä. Eikä ole pakko ostaa kaikkein halvinta kehystä, joita nyt saa myös teidän kutsumistanne "laatuliikkeistä".

        Käykää tutustumassa ja vertailemassa itse. Huonoja ja hyviä löytyy ihan kaikista liikeistä.

        "Käykää tutustumassa ja vertailemassa itse."

        En ymmärrä, miten kuvailemasi tilanne muuttaa sitä, mitä itse havaitsin, kun kävin Specsavers'in liikkeessä:

        Kehykset EIVÄT YLLÄ keskitason laatuun - se on raaka totuus!!!

        Mitä tulee Specsavers'in hintatasoon - ei sitä voi pitää "halpisliikkeenä", kun halvimmat moniteholasit tummuvilla linsseillä maksaa YLI 500 EUROA !


      • Uudet lasit
        YLLÄTYS... kirjoitti:

        "Käykää tutustumassa ja vertailemassa itse."

        En ymmärrä, miten kuvailemasi tilanne muuttaa sitä, mitä itse havaitsin, kun kävin Specsavers'in liikkeessä:

        Kehykset EIVÄT YLLÄ keskitason laatuun - se on raaka totuus!!!

        Mitä tulee Specsavers'in hintatasoon - ei sitä voi pitää "halpisliikkeenä", kun halvimmat moniteholasit tummuvilla linsseillä maksaa YLI 500 EUROA !

        Tutustuimpa minäkin nyt tähän Specsaversin kehys- ja linssivalikoimaan. Nimimerkki "yllätys" on aivan oikeassa, mitä hän kertoi tuossa yläpuolella:

        Specsaversin kehykset ovat todella kehnolaatuisia, jonka voi todeta hyvin nopeasti myös kaikkein kalliimmasta hintaluokasta.

        Mitä mieltä muut ovat, jotka ovat perehtyneet Specsaversin kehys- ja linssivalikoimaan. Minä jätin tällä kertaa ostamasta ko. liikkeestä ja marssin naapuriin. Sieltä sain parikymppiä enemmän maksettuani huomattavasti paremmat silmälasit, ja tästä rahasta sentään suurin osa jää Suomeen eikä mene Englantiin.


      • TOSIASIA
        tuotteet laatua? kirjoitti:

        eli "anna mun kaikki kestää" molemmat halpiskaupat (specsavers&eyen) on halpisliikkeitä, jos haluat halvat niin osta jommasta kummasta, mutta jos haluat laatua niin hae lasit muualta.

        EYENIN POKAT TODENTOTTA VALMISTETAAN JOPA SAMOISSA TEHTAISSA KUN MERKKIKEHYSTEN, MYÖS MATERIAALIT SAMAT, VALMISTUS SAMA VAIN MERKKI MAKSAA OSTAJALLE. SEKÄ MYÖS MAAHANTUONTI. TÄMÄN TIEDÄN FAKTAKSI KOSKA TYÖHÖNI KUULUU TIETÄÄ MAAHANTUONNIN PARISSA DUUNAILEVANA NÄMÄ FAKTAT.
        NYT VAIN JÄRKI KÄTEEN,JA MIETTIMJÄÄN HALUAAKO MAKSAA LOGOSTA JA MAAHANTUONTI KULUISTA!!
        MINKÄÄN OPTIKKOLIIKKEEN EI KANNATA MYYDÄ PASKAA!!!


      • Epäileväinen

        Jos firma menee selvitystilaan, sinne jää rahat ja pokat.


      • sanoa
        YLLÄTYS... kirjoitti:

        "Käykää tutustumassa ja vertailemassa itse."

        En ymmärrä, miten kuvailemasi tilanne muuttaa sitä, mitä itse havaitsin, kun kävin Specsavers'in liikkeessä:

        Kehykset EIVÄT YLLÄ keskitason laatuun - se on raaka totuus!!!

        Mitä tulee Specsavers'in hintatasoon - ei sitä voi pitää "halpisliikkeenä", kun halvimmat moniteholasit tummuvilla linsseillä maksaa YLI 500 EUROA !

        että 500€ saa toiset lasit siihen kaupanpäälle...


      • Instrun asiakas
        lasiasiakas kirjoitti:

        Mustamaalaajille: Ei kukaan pyytänyt mielipidettänne. Aiheena oli kumnasta kannattaa ostaa. Sanotte vain samat asiat ympäri nettiä, useimmiten perustelematta (monesti copy&pastena), tuskin olette edes käyneet oikeasti tutustumassa.

        Ylihintainen (Suomen hinnat) ei ole parempaa kuin normaalihintainen (muut maat).... Oikeat halpaliikkeet sijaitsevat aivan muualla, verkkokauppoina.

        Lukekaa:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Specsavers

        Specsavers on suurin optikkoketju (70% osuudella) Briteissä ja on valittu luotetuimmaksi optikkobrandiksi Euroopassa 5 vuotta putkeen.

        Vaikka kaikki suomen optikkoliikeiden myynti yhdistettäisiin, Specsaversin myynti on aivan eri luokkaa (16 miljoonaa asiakasta). (Selittää hieman hintaeroa.)

        Specsaversin tuotteilla on 2 vuoden takuu. Kuinka niiden kannattaisi myydä huonoja kehyksiä, jotka eivät kestä. Eikä ole pakko ostaa kaikkein halvinta kehystä, joita nyt saa myös teidän kutsumistanne "laatuliikkeistä".

        Käykää tutustumassa ja vertailemassa itse. Huonoja ja hyviä löytyy ihan kaikista liikeistä.

        En viitsi sen enempää kommentoida tätä viestiä.
        Oma kokemukseni Specsaversista karmea: Olen tilannut ns moniteholasit, oikeammin kaiketi kaksiteholasit: ensimmäiset olivat kelvottomat,
        tilattiin uudet, sama juttu: kaukonäkö hyvä, lupuoli ei toimi. Karmeus ei pääty tähän.
        Olen reklamoinut kirjallisesti tilanteesta 28.8.
        maajohtaja Pekka Happoselle. Arvon herra ei ole suvainnut edes vastata. Ilmeisesti hän ei ole kuullut tai ymmärtänyt, että kirjeeisiin on sivistyneen tavan mukaan vastattava n. kahdessa
        viikossa.
        Hyvä puoli Specsaversin kannalta on, että lasit
        oli todella kiireesti maksettava.
        Minusta emme tarvitse Specsaversin kaltaista
        toimijaa tässä, yleensä suht. rehellisessä maassa.


      • waddafuk
        lasiasiakas kirjoitti:

        Mustamaalaajille: Ei kukaan pyytänyt mielipidettänne. Aiheena oli kumnasta kannattaa ostaa. Sanotte vain samat asiat ympäri nettiä, useimmiten perustelematta (monesti copy&pastena), tuskin olette edes käyneet oikeasti tutustumassa.

        Ylihintainen (Suomen hinnat) ei ole parempaa kuin normaalihintainen (muut maat).... Oikeat halpaliikkeet sijaitsevat aivan muualla, verkkokauppoina.

        Lukekaa:
        http://en.wikipedia.org/wiki/Specsavers

        Specsavers on suurin optikkoketju (70% osuudella) Briteissä ja on valittu luotetuimmaksi optikkobrandiksi Euroopassa 5 vuotta putkeen.

        Vaikka kaikki suomen optikkoliikeiden myynti yhdistettäisiin, Specsaversin myynti on aivan eri luokkaa (16 miljoonaa asiakasta). (Selittää hieman hintaeroa.)

        Specsaversin tuotteilla on 2 vuoden takuu. Kuinka niiden kannattaisi myydä huonoja kehyksiä, jotka eivät kestä. Eikä ole pakko ostaa kaikkein halvinta kehystä, joita nyt saa myös teidän kutsumistanne "laatuliikkeistä".

        Käykää tutustumassa ja vertailemassa itse. Huonoja ja hyviä löytyy ihan kaikista liikeistä.

        ei noita kahta ketjua tarvitse mustamaalata. Tekevät sen varsin hyvin ihan itse. Noin huonosta laadusta ja palvelusta kulkee sana nopeasti.


      • Entinen istrun asiakas
        Instrun asiakas kirjoitti:

        En viitsi sen enempää kommentoida tätä viestiä.
        Oma kokemukseni Specsaversista karmea: Olen tilannut ns moniteholasit, oikeammin kaiketi kaksiteholasit: ensimmäiset olivat kelvottomat,
        tilattiin uudet, sama juttu: kaukonäkö hyvä, lupuoli ei toimi. Karmeus ei pääty tähän.
        Olen reklamoinut kirjallisesti tilanteesta 28.8.
        maajohtaja Pekka Happoselle. Arvon herra ei ole suvainnut edes vastata. Ilmeisesti hän ei ole kuullut tai ymmärtänyt, että kirjeeisiin on sivistyneen tavan mukaan vastattava n. kahdessa
        viikossa.
        Hyvä puoli Specsaversin kannalta on, että lasit
        oli todella kiireesti maksettava.
        Minusta emme tarvitse Specsaversin kaltaista
        toimijaa tässä, yleensä suht. rehellisessä maassa.

        Elämäni huonolaatuisimmat lasit olen viimeksi ostanut instrusta, niin surkeat kaikin puolin, ettei ikinä uskoisi. Jos näitä laseja surkeammat jostain löytää, niin ihmettelen.
        Ruuvit ei pysy kiinni, lasipinta täynnä naarmuja, pinnoitteet lähtenyt, maalit lähtenyt, logot lähtenyt. Tyynty irronneet kaksi kertaa. Sangoissa murtumia. Uskokaa tai älkää, mutta näitä ei ole väärin käsitelty, vaan huolellisesti.
        Ikinä en enää osta instrusta yhtään mitään. Ja maksoin niistä ihan keskitason hinnan, eivät olleet mitkään halpislasit. Myyjäkään ei uskaltanut sankoja taivutella, kun meinasivat pudota jatkuvasti päästä, pelkäsi, että murtuvat.
        Laatua ei saa rahalla, ainakaan joka paikasta.


      • ja kuinka voikin
        Entinen istrun asiakas kirjoitti:

        Elämäni huonolaatuisimmat lasit olen viimeksi ostanut instrusta, niin surkeat kaikin puolin, ettei ikinä uskoisi. Jos näitä laseja surkeammat jostain löytää, niin ihmettelen.
        Ruuvit ei pysy kiinni, lasipinta täynnä naarmuja, pinnoitteet lähtenyt, maalit lähtenyt, logot lähtenyt. Tyynty irronneet kaksi kertaa. Sangoissa murtumia. Uskokaa tai älkää, mutta näitä ei ole väärin käsitelty, vaan huolellisesti.
        Ikinä en enää osta instrusta yhtään mitään. Ja maksoin niistä ihan keskitason hinnan, eivät olleet mitkään halpislasit. Myyjäkään ei uskaltanut sankoja taivutella, kun meinasivat pudota jatkuvasti päästä, pelkäsi, että murtuvat.
        Laatua ei saa rahalla, ainakaan joka paikasta.

        unohtua tärkein: Toinen linssi irtosi ja alle kahdessa kuukaudessa, eikä ole sen jälkeen pysynyt kiinni, paitsi pikaliimalla aikansa. On se mukava tilanne autoa ajaessa, kun linssi irtoaa. Onneksi putosi kävelytiellä ekan kerran. Köyhällä ei ole varaa vaihdella laseja jatkuvasti. Seuraavaksi menen
        Specsaversille. Toivottavasti sieltä saa parempaa laatua.


      • pepe178787
        YLLÄTYS... kirjoitti:

        "Käykää tutustumassa ja vertailemassa itse."

        En ymmärrä, miten kuvailemasi tilanne muuttaa sitä, mitä itse havaitsin, kun kävin Specsavers'in liikkeessä:

        Kehykset EIVÄT YLLÄ keskitason laatuun - se on raaka totuus!!!

        Mitä tulee Specsavers'in hintatasoon - ei sitä voi pitää "halpisliikkeenä", kun halvimmat moniteholasit tummuvilla linsseillä maksaa YLI 500 EUROA !

        Heissan sulle vaan..tummuvat monitehot halvimmillaan maksaa tasan 200,- pokat 9-179 päälle! nyt puhut patoskaa mikä ihmeen 500,- tä?????? ihmiset puhuu mutta ei tiedä mitään, taidat olla töissä muilla..pikkusen herää epäilyt!!!! ihan tosissaan jos joku on ostamassa laseja käykää vertaileen mutta tämän osaston osan jutuista voi unohtaa saman tien! liikkeitä putoo pelistä pois vuodenvaihteen jälkeen ja katkerat työttömäksi joutuvat optikot täällä pauhaa pahaa verta. Itse ostin spekkareilta ja olen tyytyväinen hintaa ja laatuun (en muuten vaatinut armanin logoa sankaan enkä ikinä enään vaadi)


      • minä ite
        Epäileväinen kirjoitti:

        Jos firma menee selvitystilaan, sinne jää rahat ja pokat.

        ..arvaa monetko 9,- euron lasit jää hakematta jos hintaa ei oteta etukäteen! se niin helppo tilata kaikkea mutta kun ilmoitus tulee et haeppa lasit ...niin..ja loppu on historiaa ja menee firman takkiin (mikä kate voi olla 9,- laseissa..kysyn vaan! ei mitään)jotain alalta tietävä..


      • Käkkäri

        Aika riski maksaa silmälasit etukäteen kun yrityksen toiminnasta myytiin juuri 26 liikettä pois. Kertoo talousvaikeuksista. 3 viikkoa on normaali optikkoliikkeiden toimituksiin pitkä aika. (normi 1 viikko ).


      • Never again
        TOSIASIA kirjoitti:

        EYENIN POKAT TODENTOTTA VALMISTETAAN JOPA SAMOISSA TEHTAISSA KUN MERKKIKEHYSTEN, MYÖS MATERIAALIT SAMAT, VALMISTUS SAMA VAIN MERKKI MAKSAA OSTAJALLE. SEKÄ MYÖS MAAHANTUONTI. TÄMÄN TIEDÄN FAKTAKSI KOSKA TYÖHÖNI KUULUU TIETÄÄ MAAHANTUONNIN PARISSA DUUNAILEVANA NÄMÄ FAKTAT.
        NYT VAIN JÄRKI KÄTEEN,JA MIETTIMJÄÄN HALUAAKO MAKSAA LOGOSTA JA MAAHANTUONTI KULUISTA!!
        MINKÄÄN OPTIKKOLIIKKEEN EI KANNATA MYYDÄ PASKAA!!!

        Oletko itse käyttänyt näitä Specsin laseja? Sainpa juuri käyttööni ja ei voi laatua kehua. Sangat on kuin ratapölkystä tehty eli ei mitenkään miellyttävät pitää. Linssit on ainakin maksulapun mukaan ohennetut, mutta painavat silti. Eikä hintakaan tullut monitehoilla mitenkään halvaksi kuten tuossa aiemmin joku kertoi. KADUTTAA, KELJUTTAA, OTTAA AIVOON NÄMÄ ROMULASIT (SIIS KAHDET MUKA YHDEN HINNALLA). OLISIN NÄIDEN HINNALLA SAANUT YHDET KUNNOLLISET, KEVYET JA MIELLYTTÄVÄT PITÄÄ OIKEASTA SILMÄLASILIIKKEESTÄ - SIIS LAATUSANGAT JA LAATULINSSIT KUTEN ENTISET LASINI OVAT.Voisipa perua sen päivän kun tilasin Specsiltä silmälasini. Menee hermot näiden kopuroiden kanssa!!!!


      • rillimyyjä
        Entinen istrun asiakas kirjoitti:

        Elämäni huonolaatuisimmat lasit olen viimeksi ostanut instrusta, niin surkeat kaikin puolin, ettei ikinä uskoisi. Jos näitä laseja surkeammat jostain löytää, niin ihmettelen.
        Ruuvit ei pysy kiinni, lasipinta täynnä naarmuja, pinnoitteet lähtenyt, maalit lähtenyt, logot lähtenyt. Tyynty irronneet kaksi kertaa. Sangoissa murtumia. Uskokaa tai älkää, mutta näitä ei ole väärin käsitelty, vaan huolellisesti.
        Ikinä en enää osta instrusta yhtään mitään. Ja maksoin niistä ihan keskitason hinnan, eivät olleet mitkään halpislasit. Myyjäkään ei uskaltanut sankoja taivutella, kun meinasivat pudota jatkuvasti päästä, pelkäsi, että murtuvat.
        Laatua ei saa rahalla, ainakaan joka paikasta.

        Niinpä. Oman kokemukseni mukaan susihuonoja pokia löytyy joka mallistosta, joka hintaluokasta. Aina ei designeritkään huomioi kehyksen toiminnallisuutta käytännössä. On uskomatonta, miten joku malli yhtäkkiä onkin täys susi, ei voi taivuttaa tai linssit ei pysy kiinni tms tms! Näihin törmää kaikkialla, eikä aina voi ennen ekaa reklamaatiota ennustaa etukäteen mikä poka käytännössä onkin fiasko. Vaadi takuuseen!


      • rillimyyjä
        Uudet lasit kirjoitti:

        Tutustuimpa minäkin nyt tähän Specsaversin kehys- ja linssivalikoimaan. Nimimerkki "yllätys" on aivan oikeassa, mitä hän kertoi tuossa yläpuolella:

        Specsaversin kehykset ovat todella kehnolaatuisia, jonka voi todeta hyvin nopeasti myös kaikkein kalliimmasta hintaluokasta.

        Mitä mieltä muut ovat, jotka ovat perehtyneet Specsaversin kehys- ja linssivalikoimaan. Minä jätin tällä kertaa ostamasta ko. liikkeestä ja marssin naapuriin. Sieltä sain parikymppiä enemmän maksettuani huomattavasti paremmat silmälasit, ja tästä rahasta sentään suurin osa jää Suomeen eikä mene Englantiin.

        Tiedätkö varmasti minne rahat menivät? ;) Taitaa suurimmat ketjut olla pörssifirmoja, eivätkä suinkaan suomalaisten omistuksessa.. Specsillä on sentään suomalaiset yrittäjät, Englantiin menee vain franchisingrahat.


      • Sepi....,
        pepe178787 kirjoitti:

        Heissan sulle vaan..tummuvat monitehot halvimmillaan maksaa tasan 200,- pokat 9-179 päälle! nyt puhut patoskaa mikä ihmeen 500,- tä?????? ihmiset puhuu mutta ei tiedä mitään, taidat olla töissä muilla..pikkusen herää epäilyt!!!! ihan tosissaan jos joku on ostamassa laseja käykää vertaileen mutta tämän osaston osan jutuista voi unohtaa saman tien! liikkeitä putoo pelistä pois vuodenvaihteen jälkeen ja katkerat työttömäksi joutuvat optikot täällä pauhaa pahaa verta. Itse ostin spekkareilta ja olen tyytyväinen hintaa ja laatuun (en muuten vaatinut armanin logoa sankaan enkä ikinä enään vaadi)

        hintaisia kuin on ostajiakin.Nimittäin voit tilata myöskin just sellaset prillit,kun ite tahdot.Olispa rahhaa niin tilaisin ihan aidot valkokultaset ja timanttilisällä reunoihin.Maksais kato vähän enemmän kun toi sun 500 € ja kaikkea saa kun rahaa antaa.Jotta sellanen tää maailma meitillä on.Jotenka mistä tahansa kehysliikkeestä saat just mitä tahot.

        Mutta sitten on sellanen asia myöskin,että on päähänsä laitettava myöskin,mitä on tarjolla.Monesti en tahdo löytää mistään sellaista omaa juttuani,prillejä,jotka on just mun makuun.Pakko ottaa sellasta mitä tarjotaan ja maksaa pyydetty hinta.

        Mutta muistakaahan niin kukaan ei myy tuotteitaan tappioksi,se on saletti.Oli liike mikä oli,niin voittoa tekee.Voiton maksimointi kuuluu nimittäin talouteen.


      • veroparatiisifirmalla
        Uudet lasit kirjoitti:

        Tutustuimpa minäkin nyt tähän Specsaversin kehys- ja linssivalikoimaan. Nimimerkki "yllätys" on aivan oikeassa, mitä hän kertoi tuossa yläpuolella:

        Specsaversin kehykset ovat todella kehnolaatuisia, jonka voi todeta hyvin nopeasti myös kaikkein kalliimmasta hintaluokasta.

        Mitä mieltä muut ovat, jotka ovat perehtyneet Specsaversin kehys- ja linssivalikoimaan. Minä jätin tällä kertaa ostamasta ko. liikkeestä ja marssin naapuriin. Sieltä sain parikymppiä enemmän maksettuani huomattavasti paremmat silmälasit, ja tästä rahasta sentään suurin osa jää Suomeen eikä mene Englantiin.

        Spectihän on puhdas veroparatiisifirma.Kaikki YLIMÄÄRÄINEN katoaa het suomesta.Yrittäjät jotka laittaneet nimensä paperiin ,ja katuneet .Antavat nyt jo todella huonoa palvelua,ja panevat siinä parastaan.Siinä kun aikoinaan istuskelin tuolilla laukkasi ihmisiä monella asianaan korjaus,valitus kuluttajainsuojaasiassa,tai ihmettelemässä kun uusilla laseilla ei näe niin hyvin kuin vanhoilla.


      • rillimyyjä
        veroparatiisifirmalla kirjoitti:

        Spectihän on puhdas veroparatiisifirma.Kaikki YLIMÄÄRÄINEN katoaa het suomesta.Yrittäjät jotka laittaneet nimensä paperiin ,ja katuneet .Antavat nyt jo todella huonoa palvelua,ja panevat siinä parastaan.Siinä kun aikoinaan istuskelin tuolilla laukkasi ihmisiä monella asianaan korjaus,valitus kuluttajainsuojaasiassa,tai ihmettelemässä kun uusilla laseilla ei näe niin hyvin kuin vanhoilla.

        Jännä mielikuva sinulla, kun minulla on ihan erilainen. Tuntemani yrittäjät ovat kovinkin tyytyväisiä. Monille liittyminen Specsaversiin on ollut pelastus koventuneessa kilpailutilanteessa. Ilman sitä olisivat tipahtaneet pois.

        Yrittäjävetoinen liike antaa varmasti parempaa palvelua kuin joku pelkästään ison ketjun luotsaama putiikki jonka vetäjänä toimii palkattu henkilö. Kun on oma talous riippuvainen liikkeen menestyksestä, laittaa yrittäjä aina parastaan.

        Kilpailun tuloa ei voi estää. Vaikka se monia ketuttaakin, ettei entisillä hinnoilla enää pääse myymään, niin kehityksen suunta on tämä.

        Minut on Specsavers vakuuttanut. Jokaisessa maassa minne ketju on mennyt, on se heti haukannut ison osan markkinoista ja pärjännyt erittäin hyvin kuluttajien luottamusta mittaavissa tutkimuksissa. Kasvua on jatkunut koko 25-vuotisen olemassaolon ajan. Ei tuollaista saavuteta helppoheikkeilyllä vai mitä. ;)

        En ymmärrä mikseivät asiakkaat näkisi yhtä hyvin tai paremmin Specsin laseilla. Samat optikot, samat tuotantotoleranssit ja linssien tarkastukset kuin muualla. Kateellisten panettelua, sanon.

        Linsseissä on jopa paljon vähemmän virheitä minun makuuni, kun vertaan toiseen isoon toimijaan Suomessa, jolla aikaisemmin olin töissä.


      • ekakertaa
        Never again kirjoitti:

        Oletko itse käyttänyt näitä Specsin laseja? Sainpa juuri käyttööni ja ei voi laatua kehua. Sangat on kuin ratapölkystä tehty eli ei mitenkään miellyttävät pitää. Linssit on ainakin maksulapun mukaan ohennetut, mutta painavat silti. Eikä hintakaan tullut monitehoilla mitenkään halvaksi kuten tuossa aiemmin joku kertoi. KADUTTAA, KELJUTTAA, OTTAA AIVOON NÄMÄ ROMULASIT (SIIS KAHDET MUKA YHDEN HINNALLA). OLISIN NÄIDEN HINNALLA SAANUT YHDET KUNNOLLISET, KEVYET JA MIELLYTTÄVÄT PITÄÄ OIKEASTA SILMÄLASILIIKKEESTÄ - SIIS LAATUSANGAT JA LAATULINSSIT KUTEN ENTISET LASINI OVAT.Voisipa perua sen päivän kun tilasin Specsiltä silmälasini. Menee hermot näiden kopuroiden kanssa!!!!

        ja samalla viimeinen!


      • tiedän
        rillimyyjä kirjoitti:

        Tiedätkö varmasti minne rahat menivät? ;) Taitaa suurimmat ketjut olla pörssifirmoja, eivätkä suinkaan suomalaisten omistuksessa.. Specsillä on sentään suomalaiset yrittäjät, Englantiin menee vain franchisingrahat.

        Olen kyllästynyt totaalisesti keskusteluun Specsin yrittäjyydestä. Spec ei omista suomessa kuin muutaman yrittäjäliikkeen jotka ovat orjasopimuksella myyneet suomalaisen yrityksen ulkomaille ja ovat vain juoksupoikia.Specsillä on 30 Tähti Optikoilta ostettua omaa liikettä sekä 26 Eyeniltä ostettua liikettä. Muutama hätähousu yrittäjä on saatu valheilla mukaan ketjuun. Yhdellä yrittäjällä joka on jo Oulun seudulla tehnyt konkkia aikaisemmin on varmaan 8 liikettä. Se siitä yrittäjyydestä. Specsin omien liikkeiden rahat menevät kokonaan englantiin. Henkilökunnaksi on palkattu optisen alan nöyristelijät jotka eivät uskalla ajatella omilla aivoillaan. On helppoa tehdä yksinkertaista työtä kun kaikki komennus tulee englannista. Englantilaiset hämmästyivät suomalaista lainsäädäntöä kun täällä on ihan lomarahatkin mitä pitää maksaa henkilökunnalle.Specsissä on iso mätä paise mikä odottaa vain että riittävän rohkea ihminen astuu esiin ja kertoo totuuden. Toimittajilla olisi mielenkiintoinen juttu tiedossa jos kaikkia asiat tulisivat esiin. Itse Specsin johtaja sai paikan pettämällä.


      • täälläkin yksi
        YLLÄTYS... kirjoitti:

        "Käykää tutustumassa ja vertailemassa itse."

        En ymmärrä, miten kuvailemasi tilanne muuttaa sitä, mitä itse havaitsin, kun kävin Specsavers'in liikkeessä:

        Kehykset EIVÄT YLLÄ keskitason laatuun - se on raaka totuus!!!

        Mitä tulee Specsavers'in hintatasoon - ei sitä voi pitää "halpisliikkeenä", kun halvimmat moniteholasit tummuvilla linsseillä maksaa YLI 500 EUROA !

        Tässä todella raaka totuus. Halvimmat tummuvat moniteholinssit Specsaverssilla oli tänään 200e. Ja mielestäni kehykset olivat ihan hyvää laatua. Löytyi Tommy Hilfigerinkin kehyksiä. Eikös Specsaversilla ole 2 vuoden takuukin?


      • toisiin
        Never again kirjoitti:

        Oletko itse käyttänyt näitä Specsin laseja? Sainpa juuri käyttööni ja ei voi laatua kehua. Sangat on kuin ratapölkystä tehty eli ei mitenkään miellyttävät pitää. Linssit on ainakin maksulapun mukaan ohennetut, mutta painavat silti. Eikä hintakaan tullut monitehoilla mitenkään halvaksi kuten tuossa aiemmin joku kertoi. KADUTTAA, KELJUTTAA, OTTAA AIVOON NÄMÄ ROMULASIT (SIIS KAHDET MUKA YHDEN HINNALLA). OLISIN NÄIDEN HINNALLA SAANUT YHDET KUNNOLLISET, KEVYET JA MIELLYTTÄVÄT PITÄÄ OIKEASTA SILMÄLASILIIKKEESTÄ - SIIS LAATUSANGAT JA LAATULINSSIT KUTEN ENTISET LASINI OVAT.Voisipa perua sen päivän kun tilasin Specsiltä silmälasini. Menee hermot näiden kopuroiden kanssa!!!!

        Ostin lasit Specsiltä, mutta kehyksen väri ei miellyttänyt enää kotona, joten kävin vaihdattamassa toisen väriseen kehykseen. Mallista tykkäsin edelleen. Itse aioin katsoa seuraavan kerran huolella kehyksen kaupassa, kun oli vähän nolo mennä vaihtamaan kehys vaikka itse sen liikkeessä kyllä valitsin, onneks siihen on tuolla specsillä oikeus. Itselläni ei ole paljon voimakkuutta, mutta kaverillani on enemmän ja hän joutuu maksamaan linsseistään enemmän, kun haluaa että ne on kevyet ja huomaamattomat. Itse kyllä haluan ohuet jatkossakin jos voimakkuudet nousee iän myötä, vaikka sitten maksaisi enemmän. Niitä ohennuksiahan on jonkin verran valittavana.


      • Asian tuntija
        tiedän kirjoitti:

        Olen kyllästynyt totaalisesti keskusteluun Specsin yrittäjyydestä. Spec ei omista suomessa kuin muutaman yrittäjäliikkeen jotka ovat orjasopimuksella myyneet suomalaisen yrityksen ulkomaille ja ovat vain juoksupoikia.Specsillä on 30 Tähti Optikoilta ostettua omaa liikettä sekä 26 Eyeniltä ostettua liikettä. Muutama hätähousu yrittäjä on saatu valheilla mukaan ketjuun. Yhdellä yrittäjällä joka on jo Oulun seudulla tehnyt konkkia aikaisemmin on varmaan 8 liikettä. Se siitä yrittäjyydestä. Specsin omien liikkeiden rahat menevät kokonaan englantiin. Henkilökunnaksi on palkattu optisen alan nöyristelijät jotka eivät uskalla ajatella omilla aivoillaan. On helppoa tehdä yksinkertaista työtä kun kaikki komennus tulee englannista. Englantilaiset hämmästyivät suomalaista lainsäädäntöä kun täällä on ihan lomarahatkin mitä pitää maksaa henkilökunnalle.Specsissä on iso mätä paise mikä odottaa vain että riittävän rohkea ihminen astuu esiin ja kertoo totuuden. Toimittajilla olisi mielenkiintoinen juttu tiedossa jos kaikkia asiat tulisivat esiin. Itse Specsin johtaja sai paikan pettämällä.

        En tunne asiaa kovin syvällisesti, mutta opettele sinä asiantuntija edes Suomenkielen kielioppi. Vai oletko itse niitä parjaamiasi englantilaisia? Suomen kielessä on siis edelleen eroa yhdyssanalla ja yhdys sanalla, taukki!


      • Instruun tyytyväinen
        Instrun asiakas kirjoitti:

        En viitsi sen enempää kommentoida tätä viestiä.
        Oma kokemukseni Specsaversista karmea: Olen tilannut ns moniteholasit, oikeammin kaiketi kaksiteholasit: ensimmäiset olivat kelvottomat,
        tilattiin uudet, sama juttu: kaukonäkö hyvä, lupuoli ei toimi. Karmeus ei pääty tähän.
        Olen reklamoinut kirjallisesti tilanteesta 28.8.
        maajohtaja Pekka Happoselle. Arvon herra ei ole suvainnut edes vastata. Ilmeisesti hän ei ole kuullut tai ymmärtänyt, että kirjeeisiin on sivistyneen tavan mukaan vastattava n. kahdessa
        viikossa.
        Hyvä puoli Specsaversin kannalta on, että lasit
        oli todella kiireesti maksettava.
        Minusta emme tarvitse Specsaversin kaltaista
        toimijaa tässä, yleensä suht. rehellisessä maassa.

        Olen kuluttaja-asiamiehen lausunnon Specsaversilta ostamistani silmälaseista. Kahdet kelvottomat
        moniteholasit, yhdet toimitettaessa rikkinäiset lukulasit ja yhdet kunnolliset lukulasit. Hinta yli 500 euroa. Mainitun lausunnon mukaan Specsaversin tulee pallauttaa maksamani summa ja vasta-
        vuoroisesti minun palauttaa saamani lasit, minkä tekisin riemumielin. Olen tiedustellut Spec-
        saversilta heidän mielipidettään asiassa. Tapansa mukaan he eivät ole edesviitsineet vastata
        kirjeeseeni.
        Lisättäköön vielä se, että jouduin hankkimaan heidän kelvottomien moniteholasiensa sijaan
        kunnon lasit, jotka ostin Instrusta.
        Kirjeisiin vastaamatta jättäminen on todella moukkamaista, eikä se käsitykseni mukaan sovi
        brittiläiseen tunnetusti kohteliaaseen käytökseen. Tässä tapauksessa on siis pakko todeta,
        yhtiö on täysin epäonnistunut henkilökuntaa suomalaiseen tytäryhtiöönsä rekrytöidessään.


      • hb
        toisiin kirjoitti:

        Ostin lasit Specsiltä, mutta kehyksen väri ei miellyttänyt enää kotona, joten kävin vaihdattamassa toisen väriseen kehykseen. Mallista tykkäsin edelleen. Itse aioin katsoa seuraavan kerran huolella kehyksen kaupassa, kun oli vähän nolo mennä vaihtamaan kehys vaikka itse sen liikkeessä kyllä valitsin, onneks siihen on tuolla specsillä oikeus. Itselläni ei ole paljon voimakkuutta, mutta kaverillani on enemmän ja hän joutuu maksamaan linsseistään enemmän, kun haluaa että ne on kevyet ja huomaamattomat. Itse kyllä haluan ohuet jatkossakin jos voimakkuudet nousee iän myötä, vaikka sitten maksaisi enemmän. Niitä ohennuksiahan on jonkin verran valittavana.

        Väriin vaikuttaa liikkeen valaistus, joka voi poiketa paljon kodin tai ulkoilman valaistuksesta.


      • masa niemi
        pepe178787 kirjoitti:

        Heissan sulle vaan..tummuvat monitehot halvimmillaan maksaa tasan 200,- pokat 9-179 päälle! nyt puhut patoskaa mikä ihmeen 500,- tä?????? ihmiset puhuu mutta ei tiedä mitään, taidat olla töissä muilla..pikkusen herää epäilyt!!!! ihan tosissaan jos joku on ostamassa laseja käykää vertaileen mutta tämän osaston osan jutuista voi unohtaa saman tien! liikkeitä putoo pelistä pois vuodenvaihteen jälkeen ja katkerat työttömäksi joutuvat optikot täällä pauhaa pahaa verta. Itse ostin spekkareilta ja olen tyytyväinen hintaa ja laatuun (en muuten vaatinut armanin logoa sankaan enkä ikinä enään vaadi)

        Ostin lasit specsaversilta kaikilla herkuilla ,monitehot ,tummuvat ,heijastamattomat ,naarmuuntumattomat jne. tyytyväinen muuten, mutta kaupan päälle tulevien lukulasien kera hinta oli reilut 600 € ,eli hinta suurin piirtein sama kuin muillakin liikkeillä ,paitsi että lukulasit ei kuulu kaupan päälle merkkiliikkeissä.Logoista viis kunhan on toimivat lasit. Turhaa parjausta kyseisestä liikkeestä, palvelu Kajaanissa erinomainen.


      • maapi
        Asian tuntija kirjoitti:

        En tunne asiaa kovin syvällisesti, mutta opettele sinä asiantuntija edes Suomenkielen kielioppi. Vai oletko itse niitä parjaamiasi englantilaisia? Suomen kielessä on siis edelleen eroa yhdyssanalla ja yhdys sanalla, taukki!

        suomen kieli kirjoitetaan näin, ei siis Suomenkieli jos kielioppiasioista puhutaan


      • nainen1
        tuotteet laatua? kirjoitti:

        eli "anna mun kaikki kestää" molemmat halpiskaupat (specsavers&eyen) on halpisliikkeitä, jos haluat halvat niin osta jommasta kummasta, mutta jos haluat laatua niin hae lasit muualta.

        Kehykset kaikissa liikkeissä tehdään halvalla...merkistä joudut maksamaan, Ei en kalliimmat kehylkset sen laadukkaampia ole.. maksaa vain se merkki hypetys.


    • Anjelika

      Kokemukseni pohjalta suosittelen Specsaversiä. Ostin Eyenin silmälasit, joiden muovikehykset hajosivat jo alla 2 viikon sisällä käyttöönotosta. Silmälasipaketti oli halpa, mutta niin oli laatukin huonoa. Ostovaiheessa annettiin ymmärtää, että kehykset ovat Italialaiset,(luki myös sangassa) mutta palautusvaiheessa kerrottiin, että kehysten valmistusmaa onkin Kiina. Jäi tosi paska maku koko kaupasta, joten peruin koko kaupan.
      Satsasin uusien lasien hankinnassa laatuun ja hyvin on kestänyt ja näkynyt. En tosin löytänyt sopivaa mallia Specsiltä vaan toisesta ketjusta.

      • trx

        Kaikilla ketjuilla on vastaavanhintaisia silmälasipaketteja kuin eyenillä.

        Eyen tuo kaiken Kiinasta.Kohta liikkeissä on varmaan kiinalaiset työntekijätkin.

        Chanelit ja Guccit maksaa Kiinassakin.


      • MerviV
        trx kirjoitti:

        Kaikilla ketjuilla on vastaavanhintaisia silmälasipaketteja kuin eyenillä.

        Eyen tuo kaiken Kiinasta.Kohta liikkeissä on varmaan kiinalaiset työntekijätkin.

        Chanelit ja Guccit maksaa Kiinassakin.

        Kaverini on Eyenillä töissä. ei ne myy mitään merkkejä Chaneleita tai Gucceja tai muitakaan. Niillä on vain jotain omia halpismerkkejä.

        Turha valittaa jos kehykset ei kestä. Jos ne on kiinassa tehty ja saa halvalla, niin ei kai ne mitään kestä.


      • ...ne cuccit tehdä?
        MerviV kirjoitti:

        Kaverini on Eyenillä töissä. ei ne myy mitään merkkejä Chaneleita tai Gucceja tai muitakaan. Niillä on vain jotain omia halpismerkkejä.

        Turha valittaa jos kehykset ei kestä. Jos ne on kiinassa tehty ja saa halvalla, niin ei kai ne mitään kestä.

        Hassua, että Kiinassa ja muissa Aasian maissatehdään itseasiassa näitä meidän erinomaisia "merkki" tavaroita, joiden nimi ja maine on "laatua"...

        Ei edes meidän Nokioita ja Reimoja täällä Suomessa tehdä...


      • Fakta&Fiktio
        ...ne cuccit tehdä? kirjoitti:

        Hassua, että Kiinassa ja muissa Aasian maissatehdään itseasiassa näitä meidän erinomaisia "merkki" tavaroita, joiden nimi ja maine on "laatua"...

        Ei edes meidän Nokioita ja Reimoja täällä Suomessa tehdä...

        Mitä silmälasikehyksen laatuun tulee, ei ole takuuta siitä että jokin tuttu hajuvesi tahi laukku "valmistaja" osaisi panostaa oikeisiin asioihin.

        Adidas, Burberry, Cucci, Versace, Calvin Clane, Carrera, Chanel, Diesel, Emporio tai Giorgio Armani, Fendi, Genesisi, Jaguar, Joop, Lagerfeld, Laura Asley, Mario Conti, Mexx, Nicole Miller, Oakley, Nina Ricci, Paco Rabanne, Oliver, Police, Ralph Lauren, Porche, Reebock, Rochas, Sand, Sonia Rykiel, Sting, Tommy Hilfiger, Voice, Vanni, Anni tai muut.
        Samasta sylttytehtaasta.

        Luodaan mielikuva laadusta tavalliselle tossunkuluttajalle. Totuus on karu, hieman vaan eri paketeissa. Ammaihminen tuntee kokee ja tietää laatueron, kuluttaja lukee ja luulee laadun tarkoittavan ylläolevaa listaa.

        Uskokaa ihmeessä täällä tietoviisaiden, nettisellaisten, sanaa ja hankkikaa laatupokanne 9.00 eurolla. Eyenistä tai S-S liikkeistä, aivan sama. Molempi paras...

        En rikastu myymällä näitä ämpärimuovisia rimpuloita samalla hinnalla vaan teen sen korjaamalla niitä.

        OSTOKSILLE SIITÄ ! MARS MARS !


      • ...kyselee...
        Fakta&Fiktio kirjoitti:

        Mitä silmälasikehyksen laatuun tulee, ei ole takuuta siitä että jokin tuttu hajuvesi tahi laukku "valmistaja" osaisi panostaa oikeisiin asioihin.

        Adidas, Burberry, Cucci, Versace, Calvin Clane, Carrera, Chanel, Diesel, Emporio tai Giorgio Armani, Fendi, Genesisi, Jaguar, Joop, Lagerfeld, Laura Asley, Mario Conti, Mexx, Nicole Miller, Oakley, Nina Ricci, Paco Rabanne, Oliver, Police, Ralph Lauren, Porche, Reebock, Rochas, Sand, Sonia Rykiel, Sting, Tommy Hilfiger, Voice, Vanni, Anni tai muut.
        Samasta sylttytehtaasta.

        Luodaan mielikuva laadusta tavalliselle tossunkuluttajalle. Totuus on karu, hieman vaan eri paketeissa. Ammaihminen tuntee kokee ja tietää laatueron, kuluttaja lukee ja luulee laadun tarkoittavan ylläolevaa listaa.

        Uskokaa ihmeessä täällä tietoviisaiden, nettisellaisten, sanaa ja hankkikaa laatupokanne 9.00 eurolla. Eyenistä tai S-S liikkeistä, aivan sama. Molempi paras...

        En rikastu myymällä näitä ämpärimuovisia rimpuloita samalla hinnalla vaan teen sen korjaamalla niitä.

        OSTOKSILLE SIITÄ ! MARS MARS !

        Tämä kiinnostaa: mitenkäs Sinä tienaat noiden halpisketjujen myymiä tavaroita korjaamalla, kun molemmilla on takuu 1-2v. ja jos ne niin pas..a on, eihän korjaaminen ole edes mahdollista? Mistä Sulla on noihin varaosia???

        ;-D


      • Tiku &Taku
        ...kyselee... kirjoitti:

        Tämä kiinnostaa: mitenkäs Sinä tienaat noiden halpisketjujen myymiä tavaroita korjaamalla, kun molemmilla on takuu 1-2v. ja jos ne niin pas..a on, eihän korjaaminen ole edes mahdollista? Mistä Sulla on noihin varaosia???

        ;-D

        A) Lue tarkkaan osiot "takuu". Psykologia on myös ihmeellistä. Ihmisen kynnys valittaa ostopaikkaan, mikäli pienikin tuntemus on siitä että josko nyt "minnuu siellä hihasta taas vietiin"..

        B) Kaikki voidaan korjata, mikäli siihen on motivaatio, muista se.

        C) Omista romuista, joiden viimeinen myyntipäivä on jo mennyt.

        ;-§


      • asioista selvää ottanut

        Vielä kehyksiäkin mielestäni tärkeämpi pointti on, että Eyenin linssitkin tulevat Kiinasta!

        Ei siinä sinänsä mitään, mutta on aivan selvä asia, että brittiläinen maailmalla arvostettu Pentax linssi (Specsavers) on monin verroin laadukkaampi. Pätee myös ihan tähän specsaversin karvalakkimalliin, ns. "vakiolinssiin". Puhumattakaan sitten heidän lippulaivastaan Elite-linssistä.


      • RilliReiska

        Ihmettelen miten viitsitte laitaa rahanne moiseen roskaan!!?
        Jos silmälasit tulee kiinasta ja ne saa halvalla, niin eipä kai siinä ihan kamalasti voi tuotteelta odottaa. Minun Eyen visiittini myymälässä loppui lyhyeen. Eyenin myyjä ei saanut minua vakuuttumaan tuotteistaan millään tavalla. Ei myyjätyttö näyttänyt olevan itsekkään ihan varma siitä millaisia tuotteita myy!
        Laatu maksaa ja jos tämä Eyen myisi laatua niin maksaisi sekin enemmän. Kauppiaat myy roskaa ja sitten kun tuote hajoaa niin ollaan tyrkyttämässä heti uutta ostettavaa tilalle. Totta kai ne myy romua, että saadaan kysyntäkieto nopeammaksi.


      • asioista tietävä silmälääkäri3
        asioista selvää ottanut kirjoitti:

        Vielä kehyksiäkin mielestäni tärkeämpi pointti on, että Eyenin linssitkin tulevat Kiinasta!

        Ei siinä sinänsä mitään, mutta on aivan selvä asia, että brittiläinen maailmalla arvostettu Pentax linssi (Specsavers) on monin verroin laadukkaampi. Pätee myös ihan tähän specsaversin karvalakkimalliin, ns. "vakiolinssiin". Puhumattakaan sitten heidän lippulaivastaan Elite-linssistä.

        -Pentax linssit eivät ole brittiläiset.
        -Ainakin osa Pentaxeistakin teetetään kaukoidässä. -Specsaversin edullisimman kategorian monitehot EIVÄT OLE EDES PENTAXlinssejä (heidän mainos tuli postissa josta tämä käy ilmi)
        -Pentax ei ole specsaversin oma merkki. Muiltakin optikkoketjuilta niitä saa mutta laatu ei ole niin hyvää että merkki olisi saanut jalansijaa esim suomessa (pinnoitteiden kestävyys, monitehojen optiset ominaisuudet)
        -Specsaversin "lippulaiva" Elite ei ole uusinta teknologiaa oleva yksilöllinen moniteho vaan kohtuullisen hyvä vanhemman sukupolven perusmoniteho jonka tasoisia saa mistä vaan edullisesti


      • summailija
        trx kirjoitti:

        Kaikilla ketjuilla on vastaavanhintaisia silmälasipaketteja kuin eyenillä.

        Eyen tuo kaiken Kiinasta.Kohta liikkeissä on varmaan kiinalaiset työntekijätkin.

        Chanelit ja Guccit maksaa Kiinassakin.

        Olen ollut optisella alalla myyjänä jo 20 vuotta. Voin sanoa tuntevani tämän alueen tuotteet ja tunnistavani laadun jo käsikosketuksella. Urani varrella olen myynyt niin merkkituotteita, kuin näitä Eyenin halpatuotteita. Erot ovat todella huomattavia. Voin sanoa, että halvalla ei saa laatua ja kestävyyttä näissäkään tuoteryhmissä. Tällä hetkellä myyn työkseni jälleen merkkikehyksiä ja ihan omasta valinnastani. Haluan myydä merkkiä ja tuotteita, joiden laatuun myös itse uskon.


      • Optisen alan opiskelija
        asioista tietävä silmälääkäri3 kirjoitti:

        -Pentax linssit eivät ole brittiläiset.
        -Ainakin osa Pentaxeistakin teetetään kaukoidässä. -Specsaversin edullisimman kategorian monitehot EIVÄT OLE EDES PENTAXlinssejä (heidän mainos tuli postissa josta tämä käy ilmi)
        -Pentax ei ole specsaversin oma merkki. Muiltakin optikkoketjuilta niitä saa mutta laatu ei ole niin hyvää että merkki olisi saanut jalansijaa esim suomessa (pinnoitteiden kestävyys, monitehojen optiset ominaisuudet)
        -Specsaversin "lippulaiva" Elite ei ole uusinta teknologiaa oleva yksilöllinen moniteho vaan kohtuullisen hyvä vanhemman sukupolven perusmoniteho jonka tasoisia saa mistä vaan edullisesti

        Siinä olet oikeassa että Pentax linssi ei ole brittiläinen ja siinä, että kyseessä ei ole vain Specsaversin käyttämä linssi.

        Muussa taas oletkin väärässä - Pentax Elite edustaa nimenomaan kolmannen sukupolven uusinta linssiteknologiaa, kun taas heidän Premium linssinsä on tuo jonka kuvasit: "hyvä vanhemman sukupolven moniteho". Tuon voi itse todeta kun tiirailee Pentax Elite -linssin läpi, niin moniteholinssin siirtymärajapinta alueesta toiseen on niin paljon miellyttävämpi kun esim. huonolaatuisissa, mutta kummallisen suosituissa Instrun kalleimmissa "huippu linsseissä" ja Tähtioptikon kalleimmissakin Rodenstockeissa. Havaittavaa eroa tulee tietysti myös Specsaversin omaan Premiumiin, puhumattakaan heidän vakkarilinssistään.

        Myös Pentax Elite -linssin reuna-alueet ovat 3. sukupolven tekniikan ansiosta erittäin miellyttävät käytössä, ominaisuus, jota ei saa muuta kuin parhaissa linsseissä.

        Pentax linssit kokonaisuudessaan edustavat maailman parasta ja edistyksellisintä linssiteknologiaa, eikä tuolle väitteellesi, että "laatu ei ole niin hyvää että merkki olisi saanut jalansijaa esim suomessa (pinnoitteiden kestävyys"
        ole mitään perusteita.

        Specsavers (ja sen Pentax -linssit) on juuri saamassa Suomessa erittäin hyvän jalansijan ja tulee olemaan nro 1 optikko Suomessa. - kuten se on jo Euroopan mittakaavassa suurin ja samalla maailman suurin yksityisomistuksessa oleva optisen alan yhtymä.


      • Specseiverssimies
        Optisen alan opiskelija kirjoitti:

        Siinä olet oikeassa että Pentax linssi ei ole brittiläinen ja siinä, että kyseessä ei ole vain Specsaversin käyttämä linssi.

        Muussa taas oletkin väärässä - Pentax Elite edustaa nimenomaan kolmannen sukupolven uusinta linssiteknologiaa, kun taas heidän Premium linssinsä on tuo jonka kuvasit: "hyvä vanhemman sukupolven moniteho". Tuon voi itse todeta kun tiirailee Pentax Elite -linssin läpi, niin moniteholinssin siirtymärajapinta alueesta toiseen on niin paljon miellyttävämpi kun esim. huonolaatuisissa, mutta kummallisen suosituissa Instrun kalleimmissa "huippu linsseissä" ja Tähtioptikon kalleimmissakin Rodenstockeissa. Havaittavaa eroa tulee tietysti myös Specsaversin omaan Premiumiin, puhumattakaan heidän vakkarilinssistään.

        Myös Pentax Elite -linssin reuna-alueet ovat 3. sukupolven tekniikan ansiosta erittäin miellyttävät käytössä, ominaisuus, jota ei saa muuta kuin parhaissa linsseissä.

        Pentax linssit kokonaisuudessaan edustavat maailman parasta ja edistyksellisintä linssiteknologiaa, eikä tuolle väitteellesi, että "laatu ei ole niin hyvää että merkki olisi saanut jalansijaa esim suomessa (pinnoitteiden kestävyys"
        ole mitään perusteita.

        Specsavers (ja sen Pentax -linssit) on juuri saamassa Suomessa erittäin hyvän jalansijan ja tulee olemaan nro 1 optikko Suomessa. - kuten se on jo Euroopan mittakaavassa suurin ja samalla maailman suurin yksityisomistuksessa oleva optisen alan yhtymä.

        Kylläpäs sää oot ostellut ittelles kovasti erimmerkisiä silmälaseja kun oot päässyt siirtymärajapintoja noin omakohtaisesti vertailemaan.

        Mää oon aatellu et jos muilla onkin jo 6. sukupolven teknolookiaa? käytösä!

        Olekkos sääki meilä töisä?


      • Kerta riitti
        summailija kirjoitti:

        Olen ollut optisella alalla myyjänä jo 20 vuotta. Voin sanoa tuntevani tämän alueen tuotteet ja tunnistavani laadun jo käsikosketuksella. Urani varrella olen myynyt niin merkkituotteita, kuin näitä Eyenin halpatuotteita. Erot ovat todella huomattavia. Voin sanoa, että halvalla ei saa laatua ja kestävyyttä näissäkään tuoteryhmissä. Tällä hetkellä myyn työkseni jälleen merkkikehyksiä ja ihan omasta valinnastani. Haluan myydä merkkiä ja tuotteita, joiden laatuun myös itse uskon.

        Ensin kai pitäisi määritellä se, mitä laadulla tällä kertaa tarkoitetaan. Asiakkaan näkökulmasta tuotteen toimivuus ja kestävyys ovat perusasioita, kun taas kehyksissä oleva leima on tärkeä laadunmittari vain harvoille.
        Laatuvaikutelmaan vaikuttaa myös palvelun toimivuus, jonotusajat, toimitusajat jne. Specsavers tuli kokeiltua, tuotteen laadusta ei vielä osaa sanoa mitään, sen aika näyttää, mutta muut osatekijät vievät kyllä jatkossa jonnekin, jossa palvelunkin laadulla on väliä.


      • Kiinalaane
        Optisen alan opiskelija kirjoitti:

        Siinä olet oikeassa että Pentax linssi ei ole brittiläinen ja siinä, että kyseessä ei ole vain Specsaversin käyttämä linssi.

        Muussa taas oletkin väärässä - Pentax Elite edustaa nimenomaan kolmannen sukupolven uusinta linssiteknologiaa, kun taas heidän Premium linssinsä on tuo jonka kuvasit: "hyvä vanhemman sukupolven moniteho". Tuon voi itse todeta kun tiirailee Pentax Elite -linssin läpi, niin moniteholinssin siirtymärajapinta alueesta toiseen on niin paljon miellyttävämpi kun esim. huonolaatuisissa, mutta kummallisen suosituissa Instrun kalleimmissa "huippu linsseissä" ja Tähtioptikon kalleimmissakin Rodenstockeissa. Havaittavaa eroa tulee tietysti myös Specsaversin omaan Premiumiin, puhumattakaan heidän vakkarilinssistään.

        Myös Pentax Elite -linssin reuna-alueet ovat 3. sukupolven tekniikan ansiosta erittäin miellyttävät käytössä, ominaisuus, jota ei saa muuta kuin parhaissa linsseissä.

        Pentax linssit kokonaisuudessaan edustavat maailman parasta ja edistyksellisintä linssiteknologiaa, eikä tuolle väitteellesi, että "laatu ei ole niin hyvää että merkki olisi saanut jalansijaa esim suomessa (pinnoitteiden kestävyys"
        ole mitään perusteita.

        Specsavers (ja sen Pentax -linssit) on juuri saamassa Suomessa erittäin hyvän jalansijan ja tulee olemaan nro 1 optikko Suomessa. - kuten se on jo Euroopan mittakaavassa suurin ja samalla maailman suurin yksityisomistuksessa oleva optisen alan yhtymä.

        Specsfeivers tekee linssinsä mm Hongkongissa omilla tehtaillaan Pentaxin lisenssillä. Näin he itse ylpeinä kertoivat.


      • Tyytymätön

        Miten olet saanut kauppasi peruttua? Minulle väitetään liikkeestä, että kauppaa ei voi perua, tarjoavat lahjakorttia korvaukseksi. En aio kyseisessä ketjussa enää koskaan asioita, joten haluan rahani takaisin ja tämä ei kuulemma onnistu. Pitänee olla yhteydessä kuluttaja-asiamieheen...


      • linssit ?
        RilliReiska kirjoitti:

        Ihmettelen miten viitsitte laitaa rahanne moiseen roskaan!!?
        Jos silmälasit tulee kiinasta ja ne saa halvalla, niin eipä kai siinä ihan kamalasti voi tuotteelta odottaa. Minun Eyen visiittini myymälässä loppui lyhyeen. Eyenin myyjä ei saanut minua vakuuttumaan tuotteistaan millään tavalla. Ei myyjätyttö näyttänyt olevan itsekkään ihan varma siitä millaisia tuotteita myy!
        Laatu maksaa ja jos tämä Eyen myisi laatua niin maksaisi sekin enemmän. Kauppiaat myy roskaa ja sitten kun tuote hajoaa niin ollaan tyrkyttämässä heti uutta ostettavaa tilalle. Totta kai ne myy romua, että saadaan kysyntäkieto nopeammaksi.

        Satutteko tietämään mistä tilaavat linssit kun kestää 4-5 viikkoa ?

        Aivan, halvimmista maista.


      • kokemusta on!
        RilliReiska kirjoitti:

        Ihmettelen miten viitsitte laitaa rahanne moiseen roskaan!!?
        Jos silmälasit tulee kiinasta ja ne saa halvalla, niin eipä kai siinä ihan kamalasti voi tuotteelta odottaa. Minun Eyen visiittini myymälässä loppui lyhyeen. Eyenin myyjä ei saanut minua vakuuttumaan tuotteistaan millään tavalla. Ei myyjätyttö näyttänyt olevan itsekkään ihan varma siitä millaisia tuotteita myy!
        Laatu maksaa ja jos tämä Eyen myisi laatua niin maksaisi sekin enemmän. Kauppiaat myy roskaa ja sitten kun tuote hajoaa niin ollaan tyrkyttämässä heti uutta ostettavaa tilalle. Totta kai ne myy romua, että saadaan kysyntäkieto nopeammaksi.

        kyllä nämä eyenin kehykset ja linnsit tehdään kiinassa, eikä samoissa tehtaissa kuin merkkikehykset, myyjät ehkä sanovat niin kun pitäsi sanoa että kopioidaan merkkikehyksiä, laatu on huonompi kehyksissä kuin huoltoaseminen kehyksissä ja jos voimakkuutta tai ohennusta linseissä vääristymiä on aika usein...ja samoilla hinnoilla saa laatuakin nykyään joka opitikkoliikkeestä, käykääpä kysymässä!


      • rillipieru
        Kiinalaane kirjoitti:

        Specsfeivers tekee linssinsä mm Hongkongissa omilla tehtaillaan Pentaxin lisenssillä. Näin he itse ylpeinä kertoivat.

        ja Zeiss linssijä saa nykyään specsaverssolta!
        (Paras laatu kysyy mistä optikolta vaan!)made in germany


      • Silmälasien ostaja
        summailija kirjoitti:

        Olen ollut optisella alalla myyjänä jo 20 vuotta. Voin sanoa tuntevani tämän alueen tuotteet ja tunnistavani laadun jo käsikosketuksella. Urani varrella olen myynyt niin merkkituotteita, kuin näitä Eyenin halpatuotteita. Erot ovat todella huomattavia. Voin sanoa, että halvalla ei saa laatua ja kestävyyttä näissäkään tuoteryhmissä. Tällä hetkellä myyn työkseni jälleen merkkikehyksiä ja ihan omasta valinnastani. Haluan myydä merkkiä ja tuotteita, joiden laatuun myös itse uskon.

        Löytyi mm. Tommy Hilfigeriä specsaversilta. Eli siellä on myös merkkikehyksiä ja edullisemmat hinnat. Ei ole sitä Eyenin merkittömyyttä...


      • rillimyyjä
        asioista tietävä silmälääkäri3 kirjoitti:

        -Pentax linssit eivät ole brittiläiset.
        -Ainakin osa Pentaxeistakin teetetään kaukoidässä. -Specsaversin edullisimman kategorian monitehot EIVÄT OLE EDES PENTAXlinssejä (heidän mainos tuli postissa josta tämä käy ilmi)
        -Pentax ei ole specsaversin oma merkki. Muiltakin optikkoketjuilta niitä saa mutta laatu ei ole niin hyvää että merkki olisi saanut jalansijaa esim suomessa (pinnoitteiden kestävyys, monitehojen optiset ominaisuudet)
        -Specsaversin "lippulaiva" Elite ei ole uusinta teknologiaa oleva yksilöllinen moniteho vaan kohtuullisen hyvä vanhemman sukupolven perusmoniteho jonka tasoisia saa mistä vaan edullisesti

        Kummasti on Pentax kelvannut esim. Instrulle.

        Kaikki isommat ketjut valitsevat linssitoimittajan sieltä, mistä milloinkin parhaan diilin saavat. ;)

        Tunnetuilta linssivalmistajilta kuten Pentax, Hoya, Zeiss jne jne löytyy kaikilta toisiaan vastaavia vaihtoehtoja. Brändillä ei lopultakaan ole niin paljoa väliä muuten kuin mielikuvissa. ;)


      • ostin
        Optisen alan opiskelija kirjoitti:

        Siinä olet oikeassa että Pentax linssi ei ole brittiläinen ja siinä, että kyseessä ei ole vain Specsaversin käyttämä linssi.

        Muussa taas oletkin väärässä - Pentax Elite edustaa nimenomaan kolmannen sukupolven uusinta linssiteknologiaa, kun taas heidän Premium linssinsä on tuo jonka kuvasit: "hyvä vanhemman sukupolven moniteho". Tuon voi itse todeta kun tiirailee Pentax Elite -linssin läpi, niin moniteholinssin siirtymärajapinta alueesta toiseen on niin paljon miellyttävämpi kun esim. huonolaatuisissa, mutta kummallisen suosituissa Instrun kalleimmissa "huippu linsseissä" ja Tähtioptikon kalleimmissakin Rodenstockeissa. Havaittavaa eroa tulee tietysti myös Specsaversin omaan Premiumiin, puhumattakaan heidän vakkarilinssistään.

        Myös Pentax Elite -linssin reuna-alueet ovat 3. sukupolven tekniikan ansiosta erittäin miellyttävät käytössä, ominaisuus, jota ei saa muuta kuin parhaissa linsseissä.

        Pentax linssit kokonaisuudessaan edustavat maailman parasta ja edistyksellisintä linssiteknologiaa, eikä tuolle väitteellesi, että "laatu ei ole niin hyvää että merkki olisi saanut jalansijaa esim suomessa (pinnoitteiden kestävyys"
        ole mitään perusteita.

        Specsavers (ja sen Pentax -linssit) on juuri saamassa Suomessa erittäin hyvän jalansijan ja tulee olemaan nro 1 optikko Suomessa. - kuten se on jo Euroopan mittakaavassa suurin ja samalla maailman suurin yksityisomistuksessa oleva optisen alan yhtymä.

        ostin s-s. pentaxit ja aivan peeseestä kaikki näköaluieita myöten.Kaksitehot parasta spectin laatua.Myöskin myyjä valehteli päin naamaa.Todella inhottavan oloinen myymälä oulussa.Alas on mennyt yritysmaailmassa taso jos toimitaan spectin tavoin.Ei ikinä enää oksettaa kun näen jo mainoksiakin.


      • eyen++

        "Ostin Eyenin silmälasit, joiden muovikehykset hajosivat jo alla 2 viikon sisällä käyttöönotosta. Silmälasipaketti oli halpa, mutta niin oli laatukin huonoa. "

        Luin tätä vanhaa ketjua enkä malta olla kertomatta, että ostin Eyeniltä n. 4 vuotta sitten elämäni parhaat, halvimmat ja vielä kestävimmät moniteholasit.

        Kauniit ja kevyet sangat ovat kestäneet rajua menoa, päälle istumiset, taivuttelut ynnä muut.
        Harmi, että hyvä firma teki konkurssin. Myivät laatutua liian halvalla.

        Minäkin olen saanut joskus uudet kalliit muoviset laatupokat poikki. Muovipoka ei kestä taivuttelua kylmänä, vaikka olisi kuinka laadukas merkkituote.


    • Silmälääkäri2

      specsavers

    • Made in Finland

      Näöntarkastus: Veloituksetta
      Hi-index 1.6 : a´ 85:00e / sis. alv
      Hiontatyöt: 28:00e / sis. alv
      Toimitusaika 3pv

      Kelpaako?

      • Jätän

        Aika kallista, linssit hiontoineen 198e ja tohon sitten vielä kehykset päälle.


    • opt

      vanha sanonta..
      ladan hinnalla ei saa mersua
      eli sitä saat varmaan mitä tilaat
      tuulipukukansalle tuulipukukansan pokat
      ja muille muuta..
      merkkejä guccista, pradaan yms.

    • Midzi

      Hei,

      Eilen hain prismalasit omilla voimakkuuksilla specsaversiltä. Aurinkolasitkin sain peruslinsseillä ja omilla voimakkuuksilla. Lasit ja aurinkolasit maksoivat yhteensä 219 e. Kehykset ja aurinkolasit Pentax-linsseillä olivat kummatkin 99e(sai siis kahdet samaan hintaan) tuohon ohennus 100e ja aurinkolasiväri 20e.

      Ihan hyviltä ovat tähän mennessä tuntuneet, vaikka prismoihin tottuminen viekin oman aikansa (näön tarkkuus on prismoilla varmaankin erilainen kuin normaalilaseilla- ihan hyvin kyllä näen kumminkin).

      Prismojen voimakkuus on jaettu kahdelle silmälle (eli 2,5 kummassakin on yhteensä 5). Aurinkolasit prismoilla ovat myös tosi kauniit, linsseistä tuli siistin näköiset vaikkei aurinkolaseissa ohennusta ollutkaan.

      • silmälääkäri3

        Tehtiinkö prismakorjaus hiomalla linsseihin prismat vai siirtämällä optista keskipistettä? Siirtämällä prisma ei maksa mitää. Paljonko sinulla on voimakkuutta?


      • Midzi
        silmälääkäri3 kirjoitti:

        Tehtiinkö prismakorjaus hiomalla linsseihin prismat vai siirtämällä optista keskipistettä? Siirtämällä prisma ei maksa mitää. Paljonko sinulla on voimakkuutta?

        Uskosin, että prismakorjaus tehtiin hiomalla linssiin (ainakin sanoivat, että menee hiomoon). Eyenillä tai specsaversillä ei vain ole prismalisää.

        Laseissa toisessa on 1,5 cyl 0,75 ja toisessa -0,50 cyl 0,25. Prismoja on kummassakin lasissa 2,5 eli 5 yhteensä. Oikeassa linssissä on prisma basis ylös ja vasemmassa on basis alas.


      • Silmälääkäri2
        Midzi kirjoitti:

        Uskosin, että prismakorjaus tehtiin hiomalla linssiin (ainakin sanoivat, että menee hiomoon). Eyenillä tai specsaversillä ei vain ole prismalisää.

        Laseissa toisessa on 1,5 cyl 0,75 ja toisessa -0,50 cyl 0,25. Prismoja on kummassakin lasissa 2,5 eli 5 yhteensä. Oikeassa linssissä on prisma basis ylös ja vasemmassa on basis alas.

        edelleen suosittelen Specsaveria, se myy laadukasta ja edullista. Hienoa että on saatu vihdoin oikeasti hyvää ja edullista myyvä ketju.


      • Midzi
        Midzi kirjoitti:

        Uskosin, että prismakorjaus tehtiin hiomalla linssiin (ainakin sanoivat, että menee hiomoon). Eyenillä tai specsaversillä ei vain ole prismalisää.

        Laseissa toisessa on 1,5 cyl 0,75 ja toisessa -0,50 cyl 0,25. Prismoja on kummassakin lasissa 2,5 eli 5 yhteensä. Oikeassa linssissä on prisma basis ylös ja vasemmassa on basis alas.

        Prismalasit (silmä- ja aurinkolasit) tulivat 7:ssä arkipäivässä.

        Linssit tuntuvat ainakin sumentaman tms hieman, kuten prismojen kuuluukin. Muita vaihtoehtoja hiontaan ei ole tarjottu.

        Prismalinsseistä kyllä huomaisi heti, jos ne olisivat esimerkiksi väärinpäin. Kaksoiskuvat menisivät silloin eri suuntaan ja vaikutus olisi väärä (silmän karsastus ei vähenisi).

        Laseissani tuntuu ainakin vaikutus olevan oikea, joten silloin ne on hyvät. Kehyksetkään eivät olleet halvimmasta päästä.


      • silmälääkäri3
        Midzi kirjoitti:

        Prismalasit (silmä- ja aurinkolasit) tulivat 7:ssä arkipäivässä.

        Linssit tuntuvat ainakin sumentaman tms hieman, kuten prismojen kuuluukin. Muita vaihtoehtoja hiontaan ei ole tarjottu.

        Prismalinsseistä kyllä huomaisi heti, jos ne olisivat esimerkiksi väärinpäin. Kaksoiskuvat menisivät silloin eri suuntaan ja vaikutus olisi väärä (silmän karsastus ei vähenisi).

        Laseissani tuntuu ainakin vaikutus olevan oikea, joten silloin ne on hyvät. Kehyksetkään eivät olleet halvimmasta päästä.

        Silmälääkäri2 on selvästikkin töissä Specseiverssillä!

        Miksi ihmeessä sulle on myyty noilla voimakkuuksilla ohennettu linssi kuten aikaisemmin mainitsit? Järjetöntä!

        Prismojen ei kuulu sumentaa yhtään. Jos prismat ei paranna näköä on jokin pielessä (määritetty pieleen, tehty pieleen). Noilla voimakkuuksilla ei noin isoja prismoja saada linssiä siirtämällä mutta myös toimitusaika herättää epäluuloja...

        Jos sinulla on noin paljon ollut ylä/alasuunnan karsastusta ja sitä ei ole ennen korjattu/huomattu olet kyllä aika fakiiri.


      • Midzi
        silmälääkäri3 kirjoitti:

        Silmälääkäri2 on selvästikkin töissä Specseiverssillä!

        Miksi ihmeessä sulle on myyty noilla voimakkuuksilla ohennettu linssi kuten aikaisemmin mainitsit? Järjetöntä!

        Prismojen ei kuulu sumentaa yhtään. Jos prismat ei paranna näköä on jokin pielessä (määritetty pieleen, tehty pieleen). Noilla voimakkuuksilla ei noin isoja prismoja saada linssiä siirtämällä mutta myös toimitusaika herättää epäluuloja...

        Jos sinulla on noin paljon ollut ylä/alasuunnan karsastusta ja sitä ei ole ennen korjattu/huomattu olet kyllä aika fakiiri.

        Minut leikattiin lapsena, mutta karsastus muuttui ajan kuluessa. Ennen vuoden 2004 leikkauksia karsastuskulmani oli 10 astetta. Ja eikä kukaan ollut määrännyt prismoja tai lekkausta! Aivot suodattivat toisen silmän kuvan pois näöstä, mutta nykyään eivät enää => kaksoiskuvat.

        Nytkin piti itse vaatia prismat kun lääkärit eivät itse niitä määränneet (prismakalvoja kokeiltiin). Tämä kaksoiskuvien takia ja jääneen karsastuskulman takia. Silmät ovat useimmiten suorassa katsoessani eteenpäin, mutta välillä vasen silmä pyrkii karkaamaan ylöspäin.

        Koska toinen linssi on - ja toinen ja siihen päälle prismat, halusin silmäni/linssini näyttävän edes lähes samanlaisilta. Lisäksi sopivat paremmin valitsemiini kehyksiin. Entisissä laseissa ero silmien välillä oli huomattava (ei ohennusta)! Sen takia ohennus, jota kaikki muutkin liikkeet suosittelivat. Aurinkolaseissa on selvästi paksummat linssit, mutta niihin ok (ei näy läpi niin selvästi).

        Eivätkä prismat sinällään sumenna, kun taas kalvot kovastikin (prisma 5d, vasen kanta alas). Kalvot olivat käytössä kunnes sain nämä lasit...

        Mitä nyt olet mieltä?


      • prD
        Midzi kirjoitti:

        Minut leikattiin lapsena, mutta karsastus muuttui ajan kuluessa. Ennen vuoden 2004 leikkauksia karsastuskulmani oli 10 astetta. Ja eikä kukaan ollut määrännyt prismoja tai lekkausta! Aivot suodattivat toisen silmän kuvan pois näöstä, mutta nykyään eivät enää => kaksoiskuvat.

        Nytkin piti itse vaatia prismat kun lääkärit eivät itse niitä määränneet (prismakalvoja kokeiltiin). Tämä kaksoiskuvien takia ja jääneen karsastuskulman takia. Silmät ovat useimmiten suorassa katsoessani eteenpäin, mutta välillä vasen silmä pyrkii karkaamaan ylöspäin.

        Koska toinen linssi on - ja toinen ja siihen päälle prismat, halusin silmäni/linssini näyttävän edes lähes samanlaisilta. Lisäksi sopivat paremmin valitsemiini kehyksiin. Entisissä laseissa ero silmien välillä oli huomattava (ei ohennusta)! Sen takia ohennus, jota kaikki muutkin liikkeet suosittelivat. Aurinkolaseissa on selvästi paksummat linssit, mutta niihin ok (ei näy läpi niin selvästi).

        Eivätkä prismat sinällään sumenna, kun taas kalvot kovastikin (prisma 5d, vasen kanta alas). Kalvot olivat käytössä kunnes sain nämä lasit...

        Mitä nyt olet mieltä?

        Midzi, oletko tarkistanut oikeutesi korvattaviin apuvälineisiin? Esimerkiksi Varsinais-Suomessa silmälasit korvataan, jos prismakorjaus on vähintään 4 prD. Kummallisia lääkäreitä olet kohdannut. Alueesi silmäklinikan kuntoutusohjaaja voisi neuvoa.


      • Midzi
        prD kirjoitti:

        Midzi, oletko tarkistanut oikeutesi korvattaviin apuvälineisiin? Esimerkiksi Varsinais-Suomessa silmälasit korvataan, jos prismakorjaus on vähintään 4 prD. Kummallisia lääkäreitä olet kohdannut. Alueesi silmäklinikan kuntoutusohjaaja voisi neuvoa.

        Kiitos vinkistäsi. Ei ole tullut tarkistettua korvattavuuksia prismalaseista. Prismakalvot ainakin sain ilmaiseksi ennen näitä prismalaseja.

        Onneksi eivät nämä nykyiset lasit olleet kalliit. ja muutenkin teki mieli vaihtaa kehyksiä.

        Pitääpä kysyä vaikka sitten seuraavalla kerralla, jos prisma-arvot joskus muuttuvat. Olisi mun tapauksessa kyllä järkevää, että nämä korvattaisiin, sillä lääkärit ovat itse viimeisen karsastusleikkauksen seurauksena aiheuttaneet mulle kaksoiskuvat (eivätkä suostu lähtemään pois, en saa myöskään ajokorttia tästä syystä). Rajoittaa myös työpaikan valintaa, jos ei ole ajokorttia.


      • kuuluu ammattitaitoon
        silmälääkäri3 kirjoitti:

        Tehtiinkö prismakorjaus hiomalla linsseihin prismat vai siirtämällä optista keskipistettä? Siirtämällä prisma ei maksa mitää. Paljonko sinulla on voimakkuutta?

        Se kuuluu kyllä mielestäni optikon ammattitaitoon josta asiakkaan KUULUU maksaa, että prismavaikutus voidaan laskea myös keskipistettä siirtämällä. Näin ollen en katsoisi sillä olevan väliä miten vaikutus on saatu aikaan. Mielestäni on oikeudenmukaista maksaa asiantuntijan palveluista alalla kuin alalla. Tätä tietotaitoa optikot ovat kuitenkin opiskelleet samoin kuin vaikkapa silmälääkärit, jotka eivät sinänsä tee fyysisesti vaikeita tutkimuksia. Silmälääkärin palvelut kuitenkin maksavat, koska asiakas maksaa myös tutkimuksista saatavasta informaation asiantuntevasta tulkinnasta.


      • Tattadaa
        Midzi kirjoitti:

        Uskosin, että prismakorjaus tehtiin hiomalla linssiin (ainakin sanoivat, että menee hiomoon). Eyenillä tai specsaversillä ei vain ole prismalisää.

        Laseissa toisessa on 1,5 cyl 0,75 ja toisessa -0,50 cyl 0,25. Prismoja on kummassakin lasissa 2,5 eli 5 yhteensä. Oikeassa linssissä on prisma basis ylös ja vasemmassa on basis alas.

        Eyenillä ei ole prisma lisää, mutta jos on prismaa ei tavallinen varastolinssi käy, vaan joutuu ostamaan kalliimmat hiomo-linssit. Specsaverssilla ei ole erikseen hinnoiteltu varasto ja hiomolinssejä .


      • rillimyyjä
        silmälääkäri3 kirjoitti:

        Silmälääkäri2 on selvästikkin töissä Specseiverssillä!

        Miksi ihmeessä sulle on myyty noilla voimakkuuksilla ohennettu linssi kuten aikaisemmin mainitsit? Järjetöntä!

        Prismojen ei kuulu sumentaa yhtään. Jos prismat ei paranna näköä on jokin pielessä (määritetty pieleen, tehty pieleen). Noilla voimakkuuksilla ei noin isoja prismoja saada linssiä siirtämällä mutta myös toimitusaika herättää epäluuloja...

        Jos sinulla on noin paljon ollut ylä/alasuunnan karsastusta ja sitä ei ole ennen korjattu/huomattu olet kyllä aika fakiiri.

        Prismat tosiaan tehdään linssiin asianmukaisesti hiomalla ilman lisäveloitusta asiakkaalta. Muilla törkeän kalliit hiomolisät, Specsillä ei, vaan kaikille edullinen näönhuolto! Linssit tarkistetaan liikkeissä kuten muissakin optikkoliikkeissä! Toimituksen nopeus on mahdollista hyvin järjestetyllä tilaussysteemillä!


    • Ei enää toista kertaa

      Kokeilin Specsaversia (Itäkeskus), luvattu toimitusaika ei ollut lähelläkään sitä, mikä lopulta toteutui. Rahat kyllä haluttiin pois etukäteen, sen jälkeen asiakas ei enää kiinnostanut. Tiedustellessani laseja aina luvattiin selvittää, mutta siihen se jäi, mitään ei kuulunut.
      Ehkä halpisketjulta ei sitten voi odottaa samaa palvelutasoa kuin kalliimmilta. Itse kyllä päätin, että jatkossa haluan parempaa palvelua ja lupausten pitämistä, siksi käytän jotain toista liikettä jatkossa.

      • hermannihiiri

        Ostin itse muutama viikko sitten kahdet lasit Specsaversiltä Turusta. Olin yllättänyt mm. silmälääkärin asiantuntijuudesta ja halusta auttaa (testasimme mm. piilolinssejä, vaikka aikaisemmat silmälääkärit ovat totaalisesti pitäneet niitä ei-varteenotettavana vaihtoehtona!) sekä myyjien asenne oli mahtavaa!

        Lasit muuten SAA maksaa vasta noudettaessa! toimitusaikakin oli täsmällinen kaksi viikkoa mitä myyjä sanoikin. Hinta oli mielestäni kohtuullinen (399e/2kpl, kun normiliikkeessä pelkät linssini maksavat 298e/pari kehykset!) Laadusta en osaa paremmin kertoa, kun huomenna saan pokat päähäni, mutta olen käyttänyt laseja 22 vuotta, johon on mahtunut jos jonkinmoista laatua.. Esim. nykyiset lasit maksoivat lähemmäs 500e (Silmäasemalta), mutta linssien pinnoitteet ovat menneet kahdessa vuodessa.. Eroja lasien laadussa on (ostoliikkeestä huolimatta), mutta lasien kestävyys riippuu myös itse käyttäjästä!


    • puima

      ...kallistuin EYENiin sen takia, jotta halpaa oli. samapa se sille laadulle, koska kahden vuoden sisään lasit taas uutukaisiin vaihdan; mitä kulutushysteriaa!
      ...ihan rimpuloitahan ne kehykset kyllä oli, mutta hintapompsi oli 199e kaikkineen superhyperhiontoineen ja ohennuksineen ja tarkastuksineen. ei paha.
      ...ja piilareita käytän useimmiten, joten niiden laatuun satsaan.
      ...ja palvelu oli erinomaista.
      ...miinusta: toimitusaika n.3vkoa on ylittynyt jo reippaasti, eikä mitään kuulu. liiton (sool/oaj) sivuilla mainitaan, jotta jäsen saa alennusta kyseisestä pokafirmasta; en saanut "lisäalea" tuosta 199eurosta. samapa sille.

      • silmälääkäri 69

        halpoja laseja, specsaverilta je eyeniltä.. ne on hyviä. Muuta kalliimat optikot on riistoporvareita! Mutta silti kukaan ei oo puuttunu epäinhimillisiin silmälääkärinpalkkioihin, onneksi =)


      • Kröhömhöm...

        Mahdoitko kertoa, että kuulut tuohon liittoon enne maksua? Ei myyjä voi pelkän nimen mukaan sitä tietää....


    • uusien lasien tarve

      Eyenissä oli mukava asioida ja sain vielä optikon kaupan päälle ja uuden uutukaiset sangat todella
      edullisesti! Myyjä ei tuputtanut ja oli mukava ilmapiiri! Kilpailevassa firmassakin käytiin jossa oli mainos,että osta yhdet niin saat kahdet? Kun sitten vaimoni kanssa asiaa tiedusteltiin niin ainoastaan sangat olisi tullut kaupan päälle,mutta linsseistä olisi pitänyt maksaa täysi hinta näöntarkastus vielä siihen päälle!!!!Joten Eyenin mainos oli paikkansa pitävä! Lämmin kiitos henkilökunnalle sekä loistavalle optikolle,jolla oli aikaa ns."potilaalle" Vielä kerran suuret Kiitokset!!!!!!

      • muihin_liikkeisiin

        kävin ensin kyselemässä uutta pakettia synsamilta jossa olen ollut kanta-asiakas jo vuosia, tingitty hinta yksitehoille (ohennettu), 320e

        No, sit poikkesin Eyenillä, 99e vast. setti.

        isot on erot hinnoissa..

        Yksi miinus, ihan yleisesti, Eyeniltä ei saa lainkaan aurinkolasiclipsejä.


      • zingzongpingpong

        olisit laittanu allekirjoitukseksi:

        Mikä Kara Tj.


    • Nyt riitti

      Olen ostanut silmälasit ko. liikkestä 19.4.08 nyt on jo kesäkuu menossa ja kolmannet rillit tulossa. Pinnoite ei ole kestänyt kaksissa edellisissä ja lasit eivät pysy päässä.Eikä myös linssit ole kunnolla kiinni.
      Liike ilmoitti , että kaupan purku ei onnistu.
      Nyt olen ottanut yhteyttä kuluttaja-asiamieheen ja toivon että kauppa purkautuu. Lasit ovat monitehot ja maksoivat 459€ eli ei mitään halpoja.

      • rillimyyjä

        Oikea tapa olisi mielestäni ollut, että olisit saanut valita uuden pokan ja siihen olisi tehty uudet linssit. Turhaa kaikkien ajan tuhlausta vaihdella kehystä, jos se on osoittautunut laadultaan surkeaksi. Kaupan purku on äärimmäinen keino, johon liikkeen ei kovin helposti ole pakko suostua, elleivät sitä itse halua tehdä asiakaspalvelumielessä..


    • Hyvä Eyen

      Kahdet rillit eyenilta 79€/kpl, sisältää kovan ja heijastamattoman pinnan (ei hiontaa, koska kukaan ei huomaa kuitenkaan ja itseä ei haittaa). Ostin juuri eilen kolmannet (89€, koska hinnat olivat vähän nousseet). Olen ollut todella tyytyväinen. Voi vaihdella mielen mukaan, kun ovat halvemmat. Suomessa maksetaan rilleistä liikkaa. Vihdoinkin joku muukin tajusi sen.

      • tuota...

        Eikös sulla pitäs sitte olla jo neljät? Vai laskenko jossain pieleen.... Kahdet 79€ ja nyt sitten vain yhdet hirveään ryöstöhintaan 89€? Kun yhden parin saa hintaan 5€. Tuhlari ;)


    • omaakokemusta

      Eyeniltä tuli juuri hankittua lasit, joten ajattelin kirjoittaa tänne oman kokemukseni:

      Aluksin kiersin Helsingin (ja Espoon) silmälasikaupat läpi, lähinnä kysymässä hintoja. Hajonta oli suuri: tarvitsemalleni paketille tuli hintaa n.180-450€. Halvimpien kärkeen pääsivät Eyen ja Instrumentarium (kesäalennuksineen). Specsaversilla hintaa olisi tullut noin tuplaten Eyeniin verrattuna, tosin olisi saanut kahdet lasit. Mutta miksi maksaisin tuplahinnan jos en tarvitse kuin yhdet lasit?? Mieluummin vaikka ostan lasit tuplasti useammin, kun linssivahvuudetkin muuttuvat. Joten menin Eyeniin.

      Paketti oli tämä: näöntarkastus, siimamalliset titaanikehykset, 1,67-ohennetut linssit normipinnotteilla (taisi olla kova heijastamaton, tulevat automaattisesti ohennettuihin) = yhteensä 179€. Halpa, sanoisin.

      Kehysten valinta hoitui nopeasti, sattui heti löytymään sopivat. Näontarkastuksesta jäi asiantunteva jälkimaku (jopa parempi kuin edellisillä kerroilla, kokemusta on Instrumentariumista, Tähtioptikosta ja Cazzesta), aikaa meni puolisen tuntia. Tilauksen joutui tosiaan maksamaan samalla etukäteen.

      Toimitus kesti 2,5 viikkoa. Hain lasit, jolloin sankoja taivutettiin hieman sopivammiksi.

      Muutaman päivän käytin laseja ja totesin että sangoissa olisi vielä taivuttamisen varaa (painoivat korvan takaa). Menin takaisin liikkeeseen, jossa sankoja taivutettiin lisää (nyt ne istuvat päähän niin hyvin että hyvä kun huomaa koko kehyksiä). Samalla nenätuet vaihdettiin paremmanmuotoisiin ja pehmeämpiin ilman mitään lisämaksua. Varsinkin tämän myötä liikkeen asiakaspalvelu sai paljon plussaa, muutenkin hyvän ilmapiirin lisäksi.

      Kehysten ja linssien laatu näyttäisi olevan silmämääräisesti suunnilleen samaa luokkaa kuin edellisissä Instrun&Tähtioptikon&Cazzen vastaavissa. Tällä hetkellä olen siis hyvinkin tyytyväinen.

      Silmälaseja olen joutunut vaihtamaan viimeistään noin 4-5 vuoden jälkeen, koska a)niillä ei näe enää mitään ja b)kehykset ovat täysin hajalla. Überkalliita kehyksiä ei ole ikinä ollut, joten niistä en tiedä, mutta perushintaiset kehykset tuntuvat olevan samaa huttua, jotka hajoavat ennemmin tai myöhemmin.

      Lyhyesti sanottuna voin siis suositella Eyeniä - ainakin toistaiseksi: nähtäväksi jää vielä, miten kauan Eyenin lasit pysyvät kasassa.

      • täti

        Hei, olen ehtinyt hankkia mahtavalla summalla silmälaseja elämäni aikana. Kaikki kehykset ovat olleet Chanelia, Armania, Versacea, Dioria, Pradaa jne. Nyt minulla on kahdet Eyen-lasit. Eyenin monitehot toimivat paremmin kuin mitkään aikaisemmin. Kehyksetkin ovat aika trendikkäät, tosin ilman logoja ja kimalluksia. Hintaa tuli molemmille laseille yhteensä vähemmän kuin vuosi sitten hankkimilleni näyttöpäätelaseille, joista sain kaikki jäsen- ym. alennukset´ja merkkikehykset puoleen hintaan. Onkohan tämä pelkkää sattumaa???


      • mainosmies
        täti kirjoitti:

        Hei, olen ehtinyt hankkia mahtavalla summalla silmälaseja elämäni aikana. Kaikki kehykset ovat olleet Chanelia, Armania, Versacea, Dioria, Pradaa jne. Nyt minulla on kahdet Eyen-lasit. Eyenin monitehot toimivat paremmin kuin mitkään aikaisemmin. Kehyksetkin ovat aika trendikkäät, tosin ilman logoja ja kimalluksia. Hintaa tuli molemmille laseille yhteensä vähemmän kuin vuosi sitten hankkimilleni näyttöpäätelaseille, joista sain kaikki jäsen- ym. alennukset´ja merkkikehykset puoleen hintaan. Onkohan tämä pelkkää sattumaa???

        em. viestit lienee allekirjoittaa jälleen Mikä Kara Tj.


      • omaakokemusta
        mainosmies kirjoitti:

        em. viestit lienee allekirjoittaa jälleen Mikä Kara Tj.

        Oman viestini allekirjoitan kyllä ihan itse, enkä tietääkseni ole mainosmies vaan tavallinen asiakas.

        Lasit ovat muuten toistaiseksi pysyneet kasassa.


      • joku vain.hohhoijaa
        mainosmies kirjoitti:

        em. viestit lienee allekirjoittaa jälleen Mikä Kara Tj.

        Tiedoksi vain että Mika Karra ei ole Tj vaan Hannu Peltonen..Ota asioista selvää!


    • Tilasin alkukesästä

      Eyeniltä. Optikko sanoi, että "no ei sulla ainakaan lukunäössä ole vikaa!" Kun laitoin lasit päähän, tuntui kuin olisin heiluvassa laivassa ollut. Kauas näin paremmin kuin vanhoilla, joista miinuskorjausta tulikin 0.75 lisää, mutta lukeminen ei enää sujunut. Myöskään sivulle katsoessa en nähnyt tarkasti, vaikka teksti olisi ollut kauempana kuin ns. lukunäköetäisyydellä. Menin parin viikon kuluttua valittamaan linsseistä ja toinen optikko teki uuden näöntarkastuksen. Tulos oli 0.75 plussaa eli lukutehoa! lisäksi eli ikänäkö painoi jo (= miinustehon lisääntyessä lukunäkö heikkenee). Nyt pitäisi taas odottaa se 3 viikon toimitusaika, kun tilaan uudet linssit, vaan mitäs käytän tilalla, kun vanhat ovat hajalla. Ja sitä vanhemmat taas niin karseen näköiset etten millään kehtaisi...

      Eyenillä kaiken lisäksi myyjillä ei näytä olevan käsitystä, mikä tarjous milloinkin on menossa. "Lauantaina nämä ovat taas hieman kalliimmat". Just joo :D

      • asian arvannut

        HUOM!!! Eyen-Ketjulla YT-neuvottelut käynnissä, miettikää sitä ennen kuin asioitte k.o.Ketjussa.Omistaja on jo kaksi kertaa ´heitetty ´ketjuista ulos, kun on mennyt firman ja omat taskut sekaisin.


      • kslkfie
        asian arvannut kirjoitti:

        HUOM!!! Eyen-Ketjulla YT-neuvottelut käynnissä, miettikää sitä ennen kuin asioitte k.o.Ketjussa.Omistaja on jo kaksi kertaa ´heitetty ´ketjuista ulos, kun on mennyt firman ja omat taskut sekaisin.

        Hei!
        Eyenilla tosiaan neuvottelut menossa, mutta jos alaa ajatellaan samoin on tai on ollu Instrulla ja Silmäasemalla.
        Senkin mustamaalaaja!


      • tuleva huijattuko?
        kslkfie kirjoitti:

        Hei!
        Eyenilla tosiaan neuvottelut menossa, mutta jos alaa ajatellaan samoin on tai on ollu Instrulla ja Silmäasemalla.
        Senkin mustamaalaaja!

        Vähän huonolta näyttää EYENIN tilanne, lukekaapa tän viikon kauppalehdestä. Aion ainakin itse lähteä vaatimaan puolet maksamaani ennakkomaksua, vaikka taitaakin olla myöhäistä. Lasit olleet jo yli kolme viikkoa "valmistuksessa", mutta onneksi maksoin luottokortilla jotta ehkä jotain mahkuja vois olla saada omiani takaisin. Samanlaista huijausta tämä on kuin KatseHinnoissa-toiminta. Sinne jäi porukan varaus- ja ennakkorahat. Tiedetään etukäteen että nurin mennään mutta vielä "myydään" kovasti ja otetaan ennakkomaksut, eikä tarkoitustakaan toimittaa tuotteita asiakkaille. Näin laman aikaan meitä kehoitetaan ostamaan ja laittamaan rahaa kiertoon mutta jos sen teet niin jotain tuotetta/ palvelua pitäisi kyllä saada rahansa vastineeksi. VAI MITÄ?


      • Helposti huijattu
        tuleva huijattuko? kirjoitti:

        Vähän huonolta näyttää EYENIN tilanne, lukekaapa tän viikon kauppalehdestä. Aion ainakin itse lähteä vaatimaan puolet maksamaani ennakkomaksua, vaikka taitaakin olla myöhäistä. Lasit olleet jo yli kolme viikkoa "valmistuksessa", mutta onneksi maksoin luottokortilla jotta ehkä jotain mahkuja vois olla saada omiani takaisin. Samanlaista huijausta tämä on kuin KatseHinnoissa-toiminta. Sinne jäi porukan varaus- ja ennakkorahat. Tiedetään etukäteen että nurin mennään mutta vielä "myydään" kovasti ja otetaan ennakkomaksut, eikä tarkoitustakaan toimittaa tuotteita asiakkaille. Näin laman aikaan meitä kehoitetaan ostamaan ja laittamaan rahaa kiertoon mutta jos sen teet niin jotain tuotetta/ palvelua pitäisi kyllä saada rahansa vastineeksi. VAI MITÄ?

        Menin lankaan, vaikka olen olevani niin tarkka. Ihmettelin etukäteisvelotusta ja pitkää kolmen viikon toimitusaikaa. Houkutus useammista laseista sumensi "silmäni" ja nyt varmaan käy niin, ettei ole minkaanlaisia laseja tulossa. Että liikkeen perustajat kehtaavatkin huijata. On tainnut omat silmälasit ja järki sumentua.


      • prk
        Helposti huijattu kirjoitti:

        Menin lankaan, vaikka olen olevani niin tarkka. Ihmettelin etukäteisvelotusta ja pitkää kolmen viikon toimitusaikaa. Houkutus useammista laseista sumensi "silmäni" ja nyt varmaan käy niin, ettei ole minkaanlaisia laseja tulossa. Että liikkeen perustajat kehtaavatkin huijata. On tainnut omat silmälasit ja järki sumentua.

        Eyenillä jo toiset yteet menossa ja myöskin yrityssaneeraushakemus menossa Rosiksessa´


      • tietoa........
        Helposti huijattu kirjoitti:

        Menin lankaan, vaikka olen olevani niin tarkka. Ihmettelin etukäteisvelotusta ja pitkää kolmen viikon toimitusaikaa. Houkutus useammista laseista sumensi "silmäni" ja nyt varmaan käy niin, ettei ole minkaanlaisia laseja tulossa. Että liikkeen perustajat kehtaavatkin huijata. On tainnut omat silmälasit ja järki sumentua.

        Kauppalehdessä tekstiä Eyenistä. Velkasaneeraus hylätty. Tiedoksi silmälasin ostajille. LASEJA EI TARTTE MAKSAA TILAUSVAIHEESSA. Ostaja maksaa sitten käy ne hakemassa. Vaikka ne kuinka vaatisi maksua etukäteen se on kuluttajasuojan vastaista.


    • Asiantuntija

      Seuratkaa televisiota, kohta tulossa tv-ohjelma mikä kertoo totuuden näistä halpalaseista. Minä haluan ainakin ostaa laatua ja palvelua. En hanki silmälaseja usein, mutta ostan mieluimmin harvoin ja hyvää. Sama pätee muuhunkin kuluttamiseen. Nurkat ei tarvitse olla täynnä tarpeetonta rojua.

      • Instrun asiakas

        Odotan mielenkiinnolla tätä mahdollisesti joskus tulevaa ohjelmaa.
        Olen vuosikausia ollut Instrun tyytyväinen asia-kas. Typeryyttäni retkahdin minäkin mainoksen uhriksi ja tilasin kahdet lasit, erilliset lukulasit ja ns. moniteho/kaksiteholsit Spec-saversilta, yhteishintaan € 538, jota parhaalla tahdollakaan ei voi pitää halpana. Pitkällisen viivästyksen jälkeen sain lukulasit, joihin olen suht. tyytyväinen. Moni/kauttakaksiteholaseissa toimii kaukonäköosa kohtuullisesti, sen sijaan lukuosa on käyttökelvoton, vaikka lasit on kertaalleen jo uusittu.
        Koko operaatio tilauksesta kaukolasien toiseen toimitukseen kesti reippaasti yli kaksi kuukautta.
        Olen tehnyt asiasta kirjallisen reklamaation,
        johon Specsavers ei ole vaivautunut edes vastaa-maan. Yksinkertainen suositukseni on: välttäkää!

        Terveisin Instrun asiakas


      • saara 1972
        Instrun asiakas kirjoitti:

        Odotan mielenkiinnolla tätä mahdollisesti joskus tulevaa ohjelmaa.
        Olen vuosikausia ollut Instrun tyytyväinen asia-kas. Typeryyttäni retkahdin minäkin mainoksen uhriksi ja tilasin kahdet lasit, erilliset lukulasit ja ns. moniteho/kaksiteholsit Spec-saversilta, yhteishintaan € 538, jota parhaalla tahdollakaan ei voi pitää halpana. Pitkällisen viivästyksen jälkeen sain lukulasit, joihin olen suht. tyytyväinen. Moni/kauttakaksiteholaseissa toimii kaukonäköosa kohtuullisesti, sen sijaan lukuosa on käyttökelvoton, vaikka lasit on kertaalleen jo uusittu.
        Koko operaatio tilauksesta kaukolasien toiseen toimitukseen kesti reippaasti yli kaksi kuukautta.
        Olen tehnyt asiasta kirjallisen reklamaation,
        johon Specsavers ei ole vaivautunut edes vastaa-maan. Yksinkertainen suositukseni on: välttäkää!

        Terveisin Instrun asiakas

        Jaaha..oletko myyjä, optikko tai yrityksen vastaava instrussa? karavaani kulkee ja koirat haukkuu!!! Aina vaan ihmetyttää miten nää tyypit?


      • Instrun asiakas
        saara 1972 kirjoitti:

        Jaaha..oletko myyjä, optikko tai yrityksen vastaava instrussa? karavaani kulkee ja koirat haukkuu!!! Aina vaan ihmetyttää miten nää tyypit?

        Oletko myyjä, optikko tai yriyyksen vastaava Specsaversilla? Tiedätkö miksi Saara nauroi.
        Siksi, että, Herra puhutteli häntä.
        Maksoin Specsaversille yli € 500, sain kelvottomat lasit, jotka korvattiin uusilla, yhtä
        kelvottomilla. Smalla reseptillä Instrusta
        uudet kunnolliset lasit. Ymmärrätkö älypää.
        Lisäksi Specsavers ei vastaa kirjeeseen (eivät
        kai tiedä, että Suomessa on sivistynyt tapa vastata n. kahdessa viikossa asialliseen kirjeeseen) sen paremmin kuin soittopyyntöönkään. Aiheetta enempään - ainakaan Saaran kanssa. En tiedä miksi älypäätä ventovierasta pitäisi sinutella, joten naurakaa
        te vaan.


      • Nimetön
        Instrun asiakas kirjoitti:

        Odotan mielenkiinnolla tätä mahdollisesti joskus tulevaa ohjelmaa.
        Olen vuosikausia ollut Instrun tyytyväinen asia-kas. Typeryyttäni retkahdin minäkin mainoksen uhriksi ja tilasin kahdet lasit, erilliset lukulasit ja ns. moniteho/kaksiteholsit Spec-saversilta, yhteishintaan € 538, jota parhaalla tahdollakaan ei voi pitää halpana. Pitkällisen viivästyksen jälkeen sain lukulasit, joihin olen suht. tyytyväinen. Moni/kauttakaksiteholaseissa toimii kaukonäköosa kohtuullisesti, sen sijaan lukuosa on käyttökelvoton, vaikka lasit on kertaalleen jo uusittu.
        Koko operaatio tilauksesta kaukolasien toiseen toimitukseen kesti reippaasti yli kaksi kuukautta.
        Olen tehnyt asiasta kirjallisen reklamaation,
        johon Specsavers ei ole vaivautunut edes vastaa-maan. Yksinkertainen suositukseni on: välttäkää!

        Terveisin Instrun asiakas

        tilasin lasit specsaversilt luvattiin kahdessa viikossa nyt mennyt yli viisi viikkoa.enpä enää ikinä käy liikkeessä


      • -
        Instrun asiakas kirjoitti:

        Odotan mielenkiinnolla tätä mahdollisesti joskus tulevaa ohjelmaa.
        Olen vuosikausia ollut Instrun tyytyväinen asia-kas. Typeryyttäni retkahdin minäkin mainoksen uhriksi ja tilasin kahdet lasit, erilliset lukulasit ja ns. moniteho/kaksiteholsit Spec-saversilta, yhteishintaan € 538, jota parhaalla tahdollakaan ei voi pitää halpana. Pitkällisen viivästyksen jälkeen sain lukulasit, joihin olen suht. tyytyväinen. Moni/kauttakaksiteholaseissa toimii kaukonäköosa kohtuullisesti, sen sijaan lukuosa on käyttökelvoton, vaikka lasit on kertaalleen jo uusittu.
        Koko operaatio tilauksesta kaukolasien toiseen toimitukseen kesti reippaasti yli kaksi kuukautta.
        Olen tehnyt asiasta kirjallisen reklamaation,
        johon Specsavers ei ole vaivautunut edes vastaa-maan. Yksinkertainen suositukseni on: välttäkää!

        Terveisin Instrun asiakas

        Kyllä ne toimitusajat ovat pitkiä ihan kellä vaan. Viimeksi kun ostin uudet lasit, edelliset olivat hukkuneet mereen. Instrussa olisi kyllä ollut valikoimaa ja tarjouksia, mutta toimitusaika 1-2 kk. Olin siis ilman edellisiä laseja, piilolinssien varassa. Eivät pystyneet toimittamaan yhtään nopeammin, joten menin vanhaan suosikkiliikkeeseeni (ei kylläkään halpisliike) ja sain lasit kolmessa päivässä. Eli ei se toimitusajan pituus riipu kyllä hinnoista yhtään.


    • Jyri Snellman (entinen Jyri...

      Haluaisin harrastaa monipuolista urheilua, enkä olla mikään iänikuinen älykkö.

      Mitä urheilusilmälaseihin tulee, niin minä en halua olla mikään tele finland supersankari.

    • zeebrah

      Itse ostin kahdet lasit Specsavers:lta ja olen ollu tyytyväinen.Itellä voimakkuutta laseissa -4 & -2.25.
      Yhdet kehykset 179€
      hionta 100€
      Toiset kehykset 0€
      hionta 100€
      Kahden vuoden takuu ja aina saa tietty mennä liikkeeseen reeraamaan. :)

      • Jasomin uutela

        Jep!

        Olen samaa mieltä specu teki hyvää nimen omaan kilpailun kannalta! hinnat ovat TODELLAKIN pudonneet ja ansio on specsaverssin..nyt vasta muut YRITTÄÄ tulla mukaan hinnoilla!!!
        itellä -3,00 ja -3,25 hajataittoa -1.00 ostin speculta lasit 2 lasit tommy hilfigerit ohennetut linssit ja pinnat päälle hinta 379,-
        pidin edullisena 2-lasit ohennetut linssit ja pinnat merkkipokat! minä olen tyytyväinen ja jatkossakin käytän palveluja...ja lupaan valittaa jos on tarve! vielä ei ole ollut!


      • laatulinssi
        Jasomin uutela kirjoitti:

        Jep!

        Olen samaa mieltä specu teki hyvää nimen omaan kilpailun kannalta! hinnat ovat TODELLAKIN pudonneet ja ansio on specsaverssin..nyt vasta muut YRITTÄÄ tulla mukaan hinnoilla!!!
        itellä -3,00 ja -3,25 hajataittoa -1.00 ostin speculta lasit 2 lasit tommy hilfigerit ohennetut linssit ja pinnat päälle hinta 379,-
        pidin edullisena 2-lasit ohennetut linssit ja pinnat merkkipokat! minä olen tyytyväinen ja jatkossakin käytän palveluja...ja lupaan valittaa jos on tarve! vielä ei ole ollut!

        kannattaa kysellä hintoja;kävin monessa liikkeessä kyselemässä monitehoja ja löysin silmäasemalta merkkikehykset ja huippulinssit ohennettuina ja kaikki pinnoitteet ja maksoi yht. n.700e,(samoja hintoja muissa merkkiliikkeissä) eyenillä oli "huippulinssit" ja ilmaiset kehykset saman verran, niitä halpoja linssejä 179- 299e ei myyjän mukaan kannata ottaa kun niillä ei näe!!! ;)


      • wwwwwqqq
        laatulinssi kirjoitti:

        kannattaa kysellä hintoja;kävin monessa liikkeessä kyselemässä monitehoja ja löysin silmäasemalta merkkikehykset ja huippulinssit ohennettuina ja kaikki pinnoitteet ja maksoi yht. n.700e,(samoja hintoja muissa merkkiliikkeissä) eyenillä oli "huippulinssit" ja ilmaiset kehykset saman verran, niitä halpoja linssejä 179- 299e ei myyjän mukaan kannata ottaa kun niillä ei näe!!! ;)

        ne,jotka hankkivat linssit halpaliikkeistä tarkoitan siis halpaan hintaan,niin eivät ilmeisesti ole kokeilleet samanvahvuisia kalliita milloinkaan.Nimittäin se hionta ja lasin laatu on määräävä.Ihan samalla tavalla kuin on katoissamme kristallikruunuja.Toiset on niin sanotusti virosta hankittuja ja ei tsekkiläistä laatuhiontaa.Virosta saa pääasiassa puristettua lasia ja puristetusta lasista tehtyjä valaisimia sekäkippoja ja kulhoja.Näkyy niitä todella olevan täällä meilläkin joissakin kultasepänliikkeissä.Ne tavarat kyllä tunnistaa.Eivät kiillä eikä lasista muodostu spektrivärejä niinkuin kalliimmasta aidosta kristallista.Mutta kuitenkin,niin Virosta haetaan halpakamaa mielin määrin ja se johtuu juuri fysiikan tietämyksen puutteesta.

        Linssioppiin voi tutustua kirjallisuuden kautta.Perusfysiikassa on jo valon taittumisesta ja linsseistä.Puhutaan hyvin pikkutarkoista teoria-asioista silloin,kun linssejä hiotaan javalon taittumisesta mykiölle pyritään saamaan juuri eikä melkein sopiva kulma ilman valohajontaa.


      • lääkäri Linssi
        wwwwwqqq kirjoitti:

        ne,jotka hankkivat linssit halpaliikkeistä tarkoitan siis halpaan hintaan,niin eivät ilmeisesti ole kokeilleet samanvahvuisia kalliita milloinkaan.Nimittäin se hionta ja lasin laatu on määräävä.Ihan samalla tavalla kuin on katoissamme kristallikruunuja.Toiset on niin sanotusti virosta hankittuja ja ei tsekkiläistä laatuhiontaa.Virosta saa pääasiassa puristettua lasia ja puristetusta lasista tehtyjä valaisimia sekäkippoja ja kulhoja.Näkyy niitä todella olevan täällä meilläkin joissakin kultasepänliikkeissä.Ne tavarat kyllä tunnistaa.Eivät kiillä eikä lasista muodostu spektrivärejä niinkuin kalliimmasta aidosta kristallista.Mutta kuitenkin,niin Virosta haetaan halpakamaa mielin määrin ja se johtuu juuri fysiikan tietämyksen puutteesta.

        Linssioppiin voi tutustua kirjallisuuden kautta.Perusfysiikassa on jo valon taittumisesta ja linsseistä.Puhutaan hyvin pikkutarkoista teoria-asioista silloin,kun linssejä hiotaan javalon taittumisesta mykiölle pyritään saamaan juuri eikä melkein sopiva kulma ilman valohajontaa.

        ottaen myös huomioon silmän solutasonkin rakenteet ja miten jo pienikin muutos silmänpohjassa puhumattakaan valon taittumisesta solujen muodostamassa ja elollisessa olennossa,ihmisessä silmässä.Mitä tarkempi hionta ja puhtaammasta lasiseoksesta on kysymys,niin sen parempi silmälle.

        Jos linssi on puristettua lasia,niin kirkkaus linssissä ei ole yhtä hyvä kuin 100% hyvälaatuinen kova lasi.

        Pystytäänkö korkealuokkaisiin lasimateriaalien hankkimisiin Kiinasta,minulla ei ole tietoa.En tiedä valmistetaanko Kiinassa hyvälaatuista kristallia lainkaan.Itse olen tuonut kristallia ja hyvälaatuista Amerikasta ja Tsekkoslovakiasta.Olen kyllä nähnyt paljon maailmalla kulkiessani erilaista lasia ja lasituotteita ja tunnen paljon optikkoliikkeiden omistajia eri puolilla maailmaa,joten tuntumaa on.

        Jos silmälasien hinnoista puhutaan,niin sadalla eurolla ei saa hyvälaatuisia linssejä.Ja sadan euron silmälaseilla ei todellakaan näe niin hyvin kuin kalliimmilla.

        Lähestulkoon kaikissa maissa valmistetaan myöskin silmälasien kehyksiä,joten niidenkin laatuja on todella paljon,joista voi valita.Monet todellakin halpatarjous kehykset silmälaseihin on kyllä tehty Kiinassa ja ovat halpoja.Ongelmana niissä on ruuvien putoaminen ja linssien löystyminen sekä muovin haurastuminen.Myöskään ne eivät ole suoria ja niitä ei voi muovata kuumentamalla tai muuten.Niiden hinnat ovat tavarataloissa noin 6-10 euroa linsseineen ja halvemmissa liikkeissä kuten Tiimarissa hinnat linsseineen ovat jopa alle 4 euroa.Instrumentariumissa myöskin on kampanjoitu näiden kehysten merkeissä ja niiden kampanjassa yhden kehyksen hinta on ollut vain 1€,siis pelkkä kehys.Liikkeet teettävät sarjoja itselleen Kiinassa ja painatuttavat myöskin Kiinassa oman firmansa nimen kehyksiin.

        Loppujenlopuksi aivan sama tietenkin toisille,mistä kukin silmälasinsa hankkii,mutta tärkein asia on kuitenkin SÄILYTTÄÄ OMA NÄKÖNSÄ mahdollisimman kauan.Siihenhän silmälaseilla pyritään.Hyvästä materiaalista valmistetut silmälasit huomaa kyllä istuessaan linja-autossa.Ne kiiltävät ja niiden taitto on hyvä.

        t nähdään


    • Kallit mutta huonot

      Hankin ensimmäiset kaksiteholinssit Specsaversilta pitkän pohdinnan jälkeen. Tuttu optikko, joka vaihtoi Tähtioptikosta Spacsaveriksi. Luotin tuttuun optikkoon, mutta olen todella tyytymätön lasivalintaan. Otin kalleimmat mahdolliset hionnat jne. laseihin; molemmat linssit -6 ja lukuosa molemmissa -5,ohennetut, pinnoitetut, heijastamattomat jne. Kehykset ovat Tommy Hilfigerin muovikehykset. Sankoja olen jo kahdesti käynyt kiristämässä, kun löystyvät viikossa ja kaukonäkökenttä linssissä on todella pieni, pienen pieni ympyrä keskellä linssiä. Autolla ajo ja TV:n katselu onnistuu laseilla, mutta muuhun niistä ei ole. Harmittaa tosi paljon tämä valintani. Laseista maksoin yli 700 euroa, joten kyse ei ollut halpislaseista. Jos olisin ottanut "kahdet yhden hinnalla" -tarjouksen, olisin kuitenkin joutunut maksamaan ohennuksen, kaksiteho-osuuden ja pinnoitteen erikseen. Mitkään ns. extrat ei kuulu tarjoukseen, vain toiset kehykset ja perusyksiteholinssit. Se siitä tarjouksesta, huijausta koko touhu. Olisin kaksista laseista laskelman mukaan joutunut maksamaan yli 1000 euroa. En todellakaan pidä tätä halpana ketjuna.

      • Myyjäneiti1

        Kaksiteholinssit maksavat Specsaversilla 70 euroa ohentamattomana ja ohennettuna 170 euroa. Uskoisin, että tarkoitat moniteholinssejä, jotka ovat ne "rajattomat". Moniteholinssit ovat aina kompromissilasit, eikä niitä voi verrata yksitehoihin, joissa koko linssin alue on samaa voimakkuutta. Monitehojen käyttömukavuuteen liittyy myös kehyksen korkeus, Mikäli kehys on liian matala, silloin lukualue voi jäädä todella pieneksi.
        Onko kyseessä ollut mahdollisesti tummuvat ja useampaan kertaan ohennetut moniteholinssit, kun ohuimmillakaan yksilöllisillä moniteholinsseillä emme saa mitenkään hintaa yli seitsemään sataan euroon?..

        Osta kaksi maksa 1-tarjoukseen saa myös toisiksi laseiksi ohentamattomat monitehot, samasta laatuluokasta. Ohennuksesta joutuu maksamaan erotuksen.

        Jos on ongelmia lasiensa kanssa, kannattaa aina mennä liikkeeseen, josta lasinsa on ostanut, jotta mahdolliset ongelmat saadaan korjattua.


    • ei koskaan enää

      kokemusta vai Specsaversilta. Mutta sen puljun ovea en avaa enää toistamiseen.
      Linssien pinnoituksen alla naarmuja tai likaa joten kirkkaat valot näkyvät naarmuissa, niin kuin linssi olisi jatkuvasti rasvainen hankalat käyttää esim. autoa ajaessa pimeällä. Myös jos valo tulee oikeassa kulmassa linsseihin niillä ei näe kunnolla. Tiedättehän kuinka huonosti Esim. likaisen/naarmuisen auton tuulilasin läpi näkyy auringonpaisteessa.

      Ilmeisesti hionta tehty huolimattomasti, ja vialliset linssit pinnoitettu.


      Menin valittamaan, mutta optikko ei nähnyt tai halunnut nähdä viallisissa linsseissä mitään vikaa, katsoi kuin olisin hullu.

      ...joten se siitä, jatkossa ostan muualta....

      • tarkistuta

        Hyvä "Ei koskaan enää":

        Kuvailemasi ongelma saattaisi olla myös niin kutsuttu lämpövaurio. Linssi on "samea" tai tarkkaan katsottuna kuin pientä verkkoa taikka "appelsiininkuorenpintaa"...

        Se tulee linssiin vaikkapa uuninluukusta taikka kattilan kannen alta höyrypöllähdyksestä. Tai muusta noin 70 ylittävästä kuumuudesta. Se johtuu heijastuksenestopinnoitteen lämpölaajenemisesta.


        Tällainen on tunnistettava vika ja syntytapa selvä: ei kuulu tuotevastuun piiriin, jos asiakasta on asiasta ohjeistettu myynnin ja luovutuksen yhteydessä. Jos taas ei, asiakas on oikeutettu korjaukseen, eli linssien vaihtoon. Kaupanpurkuun se ei automaattisesti oikeuta.

        Ko. vika voi tulla kenen tahansa pinnoitettuun muovilinssiin, firmasta ei ole kiinni. Tosin joillakin valmistajilla pinnat kestää tuurilla vähän enemmän, toisaalta tuurista kiinni, ei aina kuumasta mee pilalle kerralla.

        Joillakin ei ennestään ole pintaa ollut käytössä, eikä tuota osaa siten varoakaan. Myyjäliikkeen kuuluisi AINA siitä varoittaa, mieluiten (alan suositus) kirjallisesti.

        Kannattaa käydä vielä ko.liikkeessä ja pyytää vielä tarkistamaan. Missä tahansa liikkeessä tavoite on tyytyväinen asiakas ja sen eteen ollaan valmiita tekemään työtä, ei kenenkään etu ole suututettu asiakas...

        Hionnalla tarkoitetaan pyöreän raakalinssin leikkaamista kehyksen linssiaukkoon sopivaksi. Se ei (juurikaan) voi vaikuttaa linssin pintaan.
        Ohennus taas on sitä, kun linssistä halutaan ohuempi ja linssimateriaali on ominaistiheydeltään suurempi, elikkäpä kuin "tiivistetty" tai "litistetty". Joskus pinnoitteen alle jää epäpuhtautta tai kuplia, mutta se on kyllä harvinaista ja tietystikin takuun piirissä.


        Yst. terv: kokemusta useammankin eri ketjun merkeissä työskennelleeltä.


      • Ei koskaan enää vastaa
        tarkistuta kirjoitti:

        Hyvä "Ei koskaan enää":

        Kuvailemasi ongelma saattaisi olla myös niin kutsuttu lämpövaurio. Linssi on "samea" tai tarkkaan katsottuna kuin pientä verkkoa taikka "appelsiininkuorenpintaa"...

        Se tulee linssiin vaikkapa uuninluukusta taikka kattilan kannen alta höyrypöllähdyksestä. Tai muusta noin 70 ylittävästä kuumuudesta. Se johtuu heijastuksenestopinnoitteen lämpölaajenemisesta.


        Tällainen on tunnistettava vika ja syntytapa selvä: ei kuulu tuotevastuun piiriin, jos asiakasta on asiasta ohjeistettu myynnin ja luovutuksen yhteydessä. Jos taas ei, asiakas on oikeutettu korjaukseen, eli linssien vaihtoon. Kaupanpurkuun se ei automaattisesti oikeuta.

        Ko. vika voi tulla kenen tahansa pinnoitettuun muovilinssiin, firmasta ei ole kiinni. Tosin joillakin valmistajilla pinnat kestää tuurilla vähän enemmän, toisaalta tuurista kiinni, ei aina kuumasta mee pilalle kerralla.

        Joillakin ei ennestään ole pintaa ollut käytössä, eikä tuota osaa siten varoakaan. Myyjäliikkeen kuuluisi AINA siitä varoittaa, mieluiten (alan suositus) kirjallisesti.

        Kannattaa käydä vielä ko.liikkeessä ja pyytää vielä tarkistamaan. Missä tahansa liikkeessä tavoite on tyytyväinen asiakas ja sen eteen ollaan valmiita tekemään työtä, ei kenenkään etu ole suututettu asiakas...

        Hionnalla tarkoitetaan pyöreän raakalinssin leikkaamista kehyksen linssiaukkoon sopivaksi. Se ei (juurikaan) voi vaikuttaa linssin pintaan.
        Ohennus taas on sitä, kun linssistä halutaan ohuempi ja linssimateriaali on ominaistiheydeltään suurempi, elikkäpä kuin "tiivistetty" tai "litistetty". Joskus pinnoitteen alle jää epäpuhtautta tai kuplia, mutta se on kyllä harvinaista ja tietystikin takuun piirissä.


        Yst. terv: kokemusta useammankin eri ketjun merkeissä työskennelleeltä.

        Kiitos vastuksestasi.

        Mutta linssit olivat pinnoituksen alta naarmuilla, kun kävelin ulos liikkeestä. Tietenkään en sitä ihan heti tajunnut, vasta matkalla kotiin huomasin, että linssit taittavat valoa oudosti, oli kirkas auringonpaiste. Itse asiassa oli juhannusaatto v.2008 ja olin lähdössä seuraavana päivänä matkoille. Heti matkan jälkeen tein niin kuin piti, menin kuitin kanssa liikkeeseen tekemään reklamaatiota. Optikko sanoi, että pinnoitus on ehjä eikä näe mitään naarmuja linsseissä >> katsoi kuin olisin hullu. Mutta toki he voivat lähettää linssit tutkittaviksi Englantiin ja siihen menee aikaa vähintään noin 3 viikkoa, koska kuitenkin tarvitsin laseja ja niitä pystyi tietyissä olosuhteissa käyttämään en suostunut tähän. Ja annoin asian olla. Enää yli vuoden kuluttua en mene asiasta valittamaan, mutta Specsaversista en osta enää koskaan laseja.

        Toinen asia josta reklamoin oli silikoni-tyynyt jotka laseihini oltiin luvattu, niitä ei myöskään ollut eikä tullut, ja siitä diilistä minulla ei ollut mitään todisteita, joita vaadittiin.

        Paikka oli Itäkeskuksen Specsavers.

        Yleensä en reklamoi tällä tavalla ja ymmärrän, että virheitä sattuu, mutta liikkeen ylimielinen asenne oli minulle liikaa. Uskon myös, että ne linssit olisi voitu tutkia jossain muualla kuin Englannissa. Ne olisi voitu tutkia vaikka siinä samassa paikassa, jos asenne ei olisi ollut se, että asiakas vain valittaa valittamisen vuoksi.

        Koska tällä palstalla on ilmeisesti Specsaversin edustaja kirjoittelemassa ja puolustelemassa liikkeen toimintamalleja oli pakko kirjoittaa tämä vuodatus.


    • ajolasit

      Pakko nyt nostaa omat kokemukset Specsaversista esille. Minulla ei ole ennen ollut silmälaseja, mutta nyt niitä tarvitsen että näen liikenteessä muutakin kuin pelkän ratin. Eli specsaversille näöntarkastukseen. Näöntarkastuksen suoritti oikein mukava nainen ja sen jälkeen tuli auttamaan kehysten valinnassa. Kehyksetkin löytyi helposti hintaan 29€ ja tähän lisäksi käsittely (kovat linssi, likaa ja vettä hylkivä pinta ja häikäsemätön linssi) eli lasit yhteensä 79€ ja näöntarkastus 20€.

      No, lasit luvattiin seuraavaksi viikoksi (kävin keskiviikkona) tai hyvällä tuurilla samalle viikolle, mikäli varastosta linssejä löytyy. Noh, seuraavana päivänä sieltä soitettiin että lasit olisi noudettavissa. Kävin sitten lasit sieltä hakemassa, sama nainen palveli kuin edellisenä päivänäkin.

      Lasit tarkastettiin sekä säädettiin siinä sitten samantien sekä sain kattavat ohjeet niiden käyttöön ja puhdistukseen. Olin oikeinkin yllättynyt palvelun tasosta ja nopeudesta, ei mitään valittamista. Lasit ovat hyvät, istuvat hyvin, hyvännäköiset, eikä minkäänlaisia naarmuja tms. näyttäisi olevan. Olen siis opiskelijana hyvinkin tyytyväinen näihin. Kokemusta tosin ei muista laseista ole, mutta hyvältä tuntuvat päässä ja hyvin näkee.

      Tulen varmasti tarpeen vaatiessa useamminkin käymään samassa liikkeessä Oulussa.

      • :)

        paljonko tienasit maksetusta mainoksesta?


      • ajolasit
        :) kirjoitti:

        paljonko tienasit maksetusta mainoksesta?

        Tokihan periaatteessa voisin kuitit ja näönhuoltokortin skannata koneelle ja linkittää, mikäli haluaisin, muttei minulla ole minkäänlaista syytä todistella sitä, että oikeasti lasit ostin sieltä ja seuraavana päivänä sain ne. Toisekseen nyt näöntarkastuksessa kävin, ihan lääkärissä, ajokorttitarkastus lasien kanssa ja näkö oli molemmin silmin laseilla korjattuna 2,0. Tästäkin toki paperit löytyisi.

        Ja ei, kaikki eivät ole mainoksia, missä jotain juuri Sinun mielestä huonoa liikettä kehutaan. Tätä ei vaan turhan monia näyttäisi ymmärtävän täälläkään.


    • Neuvokaa tyhmää

      Kysymys Specsaversin hinnoittelupolitiikkaa koskien.

      Olen aikeissa ostaa elämäni ensimmäiset aurinkolasit vahvuuksilla (ikää pian 24 v.)
      Kävin läpi monen silmälasiliikkeen valikoimat, mutta koska minulla on hyvin pienet ja kapeat kasvot, sopivia ei tahtonut millään löytyä.

      Lopulta paikallisessa Specsavers-liikkeessä oli valikoimissaan pieni poistoerä Specsin omia aurinkolaseja. Näihin laseihin olisi mahdollista laittaa vahvuuksilla varustetut linssit. Tästä valikoimasta löytyi kuin löytyikin hyvä malli.

      Katselin samaan aikaan myös silmälaseja, ja myyjän puheista sain sellaisen käsityksen, että saisin saman hintaiset tai halvemmat lasit samaan hintaan, kuten Specsin tarjoukset yleensä ovat.

      Nyt, kun aloin katsella myyjän minulle tekemää laskelmaa, tajusin sen olevan tehdyn niin, että mikäli ottaisin nämä kahdet lasit (aurinko-ja silmälasit) maksaisin kaksista laseista, että ota kaksi maksa yksi-tarjous ei toteutuisikaan.

      Valitsemani aurinkolasit ovat hieman kalliimmat kuin silmälasit.

      Tuttavani otti jonkun aikaa sitten Specsiltä silmälasit ja hän sai samanhintaiset aurinkolasit ota kaksi, maksa yksi-tarjouksessa.

      Onko asia niin, että kun ottaa vaikkapa yhteensä 150 e:n hintaiset yksitehoiset aurinkolasit, ei tarjous olekaan enää voimassa?
      Koskeeko tarjous siis vain sellaisia tapauksia, joissa silmälasit ovat kalliimmat?

      • taktiikka

        Eli ns. "helppo-hinnoittelu", mitä mainostavat on kyllä aikastalailla hankala. Toki siellä on sisäänheittohinnat esillä, mutta sitten jos haluat jotan muuta niin kappasvain, hinnat ovat ihan samat kuin muuallakin.


      • Myyjäneiti1

        Osta kaksi maksa 1-hinnoittelu on voimassa kun valitsee vähintään 79 euroa maksavat kehyksen. Silloin saa valita toiset kehykset samasta tai alemmasta hintaluokasta. Mikäli aurinkolasit ovat linssitettävät ja samassa hintaluokassa, niin ne saa kaupan päälle. Hinta lasketaan kalliimman tuotteen mukaan (kehyksen ja linssin).

        Kehyksemme sisältää aina ohentamattomat vakioyksiteholinssit. Lisämukavuuksista tulee sitten lisä hintaa esim. ohennukset, pinnoitteet, väri yms. Väri on 20e

        Toivottavasti tämä selvensi asiaa. Jos ei, niin soita tai käy Specsaverssin liikkeessä ja kysy asiaan vielä selvennystä.


    • Duubadaabadu

      Specsavers-liikkeestä ostettu lasit ja ihan ok linssit hintaluokkaansa nähden, mutta sangat ovat kyllä todella kehnolaatuiset, ainakin omien lasieni metallisten sankojen kohdalla.

      Kuitenkin ihan ok liike, halvat hinnat ja omaan tarpeeseeni riittävän hyvälaatuiset silmälasit sieltä saa hommattua. Pitänee ensi kerralla vain muistaa ottaa muoviset sangat, jos ne olisivat sitten parempi vaihtoehto.

      • saa halpaa

        kuten kaikissa asioissa. Itse ostin halvat lenkkarit, kestivät puolivuotta, mutta sinänsä hintaansa nähden kohtuullisesti. Sama homma taitaa päteä näihin ns. halpissilmälasiliikkeisiin.


    • dsds

      Itse ostin lasit specsaversilta ja en ole kovin tyytyväinen kehyksiin. Oma virhe valinnassa tosin. Lisäksi näillä specsaversin linsseillä tulee sateenkaaren väreissä piste johonkin kohtaan linssiä kun tietyssä kulmassa aurinkoon nähden katsoo. Tosin pieni vika ja ei tapahdu usein.

      Kaveri osti linssit eyeltä ja ainakin näyttää todella hyviltä. Itse menen käyttämään osta kolme maksa yhdet tarjouksen keskiviikkona. Saa nähdä millaisia kehyksiä on eyenillä.

      • satunnainen123

        Mieti vielä sitä Eyeniä kun se meni konkkaan. Olihan se ihan selvä miksi asiakkaille myytiin kolmet kehykset yhden hinnalla ja rahastus etukäteen. Varastot tyhjiksi ja rahat pois, tavaran toimituksella ei ole niin väliä.


      • Mirja -46
        satunnainen123 kirjoitti:

        Mieti vielä sitä Eyeniä kun se meni konkkaan. Olihan se ihan selvä miksi asiakkaille myytiin kolmet kehykset yhden hinnalla ja rahastus etukäteen. Varastot tyhjiksi ja rahat pois, tavaran toimituksella ei ole niin väliä.

        Specsavers taitaa olla seuraavaksi konkurssissa. Heillähän on samat kujeet kun tällä Eyenillä: Saat kolmet lasit yksien hinnalla ja pitää vielä maksaa etukäteen. Taitaa olla samat pelurit molempien takana.


      • Myyjäneiti1
        Mirja -46 kirjoitti:

        Specsavers taitaa olla seuraavaksi konkurssissa. Heillähän on samat kujeet kun tällä Eyenillä: Saat kolmet lasit yksien hinnalla ja pitää vielä maksaa etukäteen. Taitaa olla samat pelurit molempien takana.

        Specsavers on maailman suurin yksityinen optikkokonserni ja ollut toiminnassa 25 vuotta ja firman perustajat ovat Doug ja Mary Perkins.
        Eyen oli toiminnassa kolmisen vuotta ja omistajat ovat Suomalaisia.
        Specsaversilla ei ole mitään muuta yhteistä Eyenin kanssa, paitsi 26 liiketilaa, jotka ostivat viime vuoden lopulla.

        Syy, miksi lasit maksetaan tilauksen yhteydessä, on yksinkertaisesti se, että tilaus saadaan eteenpäin. Tiedättekö kuinka monia kymmeniä maksamattomia laseja jätetään noutamatta optikkoliikkeistä vuosittain? =)


      • -Tutkija-
        Myyjäneiti1 kirjoitti:

        Specsavers on maailman suurin yksityinen optikkokonserni ja ollut toiminnassa 25 vuotta ja firman perustajat ovat Doug ja Mary Perkins.
        Eyen oli toiminnassa kolmisen vuotta ja omistajat ovat Suomalaisia.
        Specsaversilla ei ole mitään muuta yhteistä Eyenin kanssa, paitsi 26 liiketilaa, jotka ostivat viime vuoden lopulla.

        Syy, miksi lasit maksetaan tilauksen yhteydessä, on yksinkertaisesti se, että tilaus saadaan eteenpäin. Tiedättekö kuinka monia kymmeniä maksamattomia laseja jätetään noutamatta optikkoliikkeistä vuosittain? =)

        Kun kysymyksessä on pieni vilppi tai yhteiskuntakelvoton kaupankäynti maksutapahtuma tapahtuu ns. etukäteen. Hienosti sanottuna tilauksen yhteydessä. Historiasta voi todeta että maailman vanhimman ammattikunnan edustajat Specsavers-yrittäjien ohella tekevät samoin.

        Yleisesti maksutapahtuma, rahan käyttö, tapahtuu vaiheessa jolloin tavara tai tuote vaihtaa omistajaa. Hyvin selkeätä ja myös yksinkertaista. Selitykset tilauksen eteenpäinviemisistä on puppupuheita. Vakavaraisilla yrityksillä on maksuaikaa tuotteiden maksuun seuraavaan portaaseen.


      • Tietoa
        -Tutkija- kirjoitti:

        Kun kysymyksessä on pieni vilppi tai yhteiskuntakelvoton kaupankäynti maksutapahtuma tapahtuu ns. etukäteen. Hienosti sanottuna tilauksen yhteydessä. Historiasta voi todeta että maailman vanhimman ammattikunnan edustajat Specsavers-yrittäjien ohella tekevät samoin.

        Yleisesti maksutapahtuma, rahan käyttö, tapahtuu vaiheessa jolloin tavara tai tuote vaihtaa omistajaa. Hyvin selkeätä ja myös yksinkertaista. Selitykset tilauksen eteenpäinviemisistä on puppupuheita. Vakavaraisilla yrityksillä on maksuaikaa tuotteiden maksuun seuraavaan portaaseen.

        Missä minä työskentelen niin kassasta menee tilaus tilausjärjestelmään vasta, kun kassaan on lyöty asiakkaan ostos.

        Miten autokaupoilla menee tämä tapahtuma, jos auto tilataan tilaustyönä asiakkaan toiveiden mukaan? Maksaako asiakas autosta vasta kun auto on valmis ja asiakkaalla? Hinnathan on tosin autoilla isommat =)

        Huonekaluliikkeillä maksu tapahtuu tilattaessa myös.


      • Specsillä
        Mirja -46 kirjoitti:

        Specsavers taitaa olla seuraavaksi konkurssissa. Heillähän on samat kujeet kun tällä Eyenillä: Saat kolmet lasit yksien hinnalla ja pitää vielä maksaa etukäteen. Taitaa olla samat pelurit molempien takana.

        On tarjous kyllä että ota 2 maksa 1. Ja se on ollut niillä ties kuinka kauan. Ja siellä saa ihan yhdetkin lasit edullisesti jos haluaa... Siittä mainosmäärästä mitä Specsiltä tulee niin luulis jo muistavan =)


      • mitäs tykkäät

        Ehditkö saamaan lasisi ajoissa ennen konkurssia? Toivottavasti, ettei rahat mennyt turhaan... Toivottavasti ei tule takuu juttuja jos ehdit ne saada....


      • asioista
        Mirja -46 kirjoitti:

        Specsavers taitaa olla seuraavaksi konkurssissa. Heillähän on samat kujeet kun tällä Eyenillä: Saat kolmet lasit yksien hinnalla ja pitää vielä maksaa etukäteen. Taitaa olla samat pelurit molempien takana.

        Selvitteleppäs tilannetta tarkemmin. Specsiltä ei todellakaan saa kolmia laseja yksien hinnalla ja Specs liikevaihdollaan ja 1400:lla myymälällään tuskin menee ihan heti konkurssiin. 25v.een - eli ketjun koko olemassa olon aikana - yksikään Specsavers-liike ei ole mennyt nurin.


      • Mirja -46
        asioista kirjoitti:

        Selvitteleppäs tilannetta tarkemmin. Specsiltä ei todellakaan saa kolmia laseja yksien hinnalla ja Specs liikevaihdollaan ja 1400:lla myymälällään tuskin menee ihan heti konkurssiin. 25v.een - eli ketjun koko olemassa olon aikana - yksikään Specsavers-liike ei ole mennyt nurin.

        Kylläpäs Specsavers mainosti juuri että saat itse kahdet ja lapsellesi yhdet. Eli sama juoni kuin Eyenilläkin. Lisäksi tuo etukäteismaksu sama kuin Eyenillä. Ja vielä osa Eyeneistähän muuttui yhtäkkiä Specsaverseiksi. Ei kyllä ole puhtaat jauhot pussissa tälläkään praktiikalla. Epäilen että samat härskit pelurit takana molemmissa. Nämä Eyenithän jättivät kaikki verotkin maksamatta. Eihän muuten olisi mitään järkeä myydä kaksia tai kolmia laseja yhden hinnalla.


      • Mirja -46
        asioista kirjoitti:

        Selvitteleppäs tilannetta tarkemmin. Specsiltä ei todellakaan saa kolmia laseja yksien hinnalla ja Specs liikevaihdollaan ja 1400:lla myymälällään tuskin menee ihan heti konkurssiin. 25v.een - eli ketjun koko olemassa olon aikana - yksikään Specsavers-liike ei ole mennyt nurin.

        Menihän se amerikassakin isot yritykset kuppi nurin kuin korttitalo. Ei siinä taida mikään auttaa kun rahat loppuu kesken. Yksityisomistajuus on vielä todella suuri riski kun ei ole ketään rahottajia.


      • miten se nyt olikaan
        Myyjäneiti1 kirjoitti:

        Specsavers on maailman suurin yksityinen optikkokonserni ja ollut toiminnassa 25 vuotta ja firman perustajat ovat Doug ja Mary Perkins.
        Eyen oli toiminnassa kolmisen vuotta ja omistajat ovat Suomalaisia.
        Specsaversilla ei ole mitään muuta yhteistä Eyenin kanssa, paitsi 26 liiketilaa, jotka ostivat viime vuoden lopulla.

        Syy, miksi lasit maksetaan tilauksen yhteydessä, on yksinkertaisesti se, että tilaus saadaan eteenpäin. Tiedättekö kuinka monia kymmeniä maksamattomia laseja jätetään noutamatta optikkoliikkeistä vuosittain? =)

        Eikö nämä Specsaverssit joutuneet käräjille jokin aika sitten kun yrittivät pakottaa tähtioptikoita liittymään heihin? Muistelen että uutisissa oli jotain siitä asiasta. Ja samallahan selvisi että tämä yksityisomistus oli merkitty jonnekkin veroparatiisisaarelle.

        Nämä "yksityisomisteiset" ulkomaiden firmat on kaikkein pahimpia koska niitä ei koske samat lait ja ilmoitusvelvollisuudet kuin pörssiyrityksiä. Silloin tulee helposti keplottelua lain molemmin puolin ja jätetään verot ja muut maksut maksamatta.


      • toisaalla töissä
        mitäs tykkäät kirjoitti:

        Ehditkö saamaan lasisi ajoissa ennen konkurssia? Toivottavasti, ettei rahat mennyt turhaan... Toivottavasti ei tule takuu juttuja jos ehdit ne saada....

        "Syy, miksi lasit maksetaan tilauksen yhteydessä, on yksinkertaisesti se, että tilaus saadaan eteenpäin"

        Meillä (ihan toinen firma) ei ole tämmöistä käytäntöä ollenkaan. Edes minkäänlaista etumaksua ei ole. Ehkä noita halpoja rimpuloita jää sitten lunastamatta herkemmin? En tiedä.

        Ja yhä edelleen: Eyen ja Specsavers ovat ihan eri yrityksiä. Erikoista että ihmiset tässäkin ketjussa epäilevät niillä olevan kytköksiä vaikka taustat ovat helposti kenen tahansa selvitettävissä. Toinen on/oli kotimainen, toinen ulkomainen. Ei mitään yhteistä nimittäjää.


      • ...................
        toisaalla töissä kirjoitti:

        "Syy, miksi lasit maksetaan tilauksen yhteydessä, on yksinkertaisesti se, että tilaus saadaan eteenpäin"

        Meillä (ihan toinen firma) ei ole tämmöistä käytäntöä ollenkaan. Edes minkäänlaista etumaksua ei ole. Ehkä noita halpoja rimpuloita jää sitten lunastamatta herkemmin? En tiedä.

        Ja yhä edelleen: Eyen ja Specsavers ovat ihan eri yrityksiä. Erikoista että ihmiset tässäkin ketjussa epäilevät niillä olevan kytköksiä vaikka taustat ovat helposti kenen tahansa selvitettävissä. Toinen on/oli kotimainen, toinen ulkomainen. Ei mitään yhteistä nimittäjää.

        Täytyyhän eyenin ja specsaversin olla samaa yritystä tai ainakin samat huijarit taustalla. Nythän specsavers antaa eyenin kuitilla uudet lasit ilmaseksi eli on oltava sama putiikki. Ei kai kukaan typerys nyt ilmaiseksi anna toisen liikkeen kuittia vastaan tavaraa? Samalla yrittävät varmaan saada eynillä rahansa menettäneet vielä maksamaan lisää.

        Tällä varmaan yritetään tukkia kuluttajien suut ettei kukaan nosta tästä oikeusjuttua. Jostain luin että specsavers on eyenille 1.5 miljoonaa euroa velkaa!! Jos Specsavers olisi maksanut velkansa olisi eyenin asiakkaillakin jo lasit nenällä. Kuulostaa siis siltä että samat keljut kaatoivat yrityksen jotta voisivat rahastaa asiakkaat kahteen kertaan.


      • ottaa silmän käteen
        ................... kirjoitti:

        Täytyyhän eyenin ja specsaversin olla samaa yritystä tai ainakin samat huijarit taustalla. Nythän specsavers antaa eyenin kuitilla uudet lasit ilmaseksi eli on oltava sama putiikki. Ei kai kukaan typerys nyt ilmaiseksi anna toisen liikkeen kuittia vastaan tavaraa? Samalla yrittävät varmaan saada eynillä rahansa menettäneet vielä maksamaan lisää.

        Tällä varmaan yritetään tukkia kuluttajien suut ettei kukaan nosta tästä oikeusjuttua. Jostain luin että specsavers on eyenille 1.5 miljoonaa euroa velkaa!! Jos Specsavers olisi maksanut velkansa olisi eyenin asiakkaillakin jo lasit nenällä. Kuulostaa siis siltä että samat keljut kaatoivat yrityksen jotta voisivat rahastaa asiakkaat kahteen kertaan.

        Uskokaa nyt jo, Specsavers ja Eyen ihan eri firmoja! Speksi brittilästä, Eyen suomalainen. DirektOptiker (jotain tietoja oheisessa linkissä: http://www.yritystele.fi/yritys-info.php?customer_id=1780995, googleta myös M. Karra) omisti/omistaa Eyen-liikkeet. Molempien firmojen omistussuhteet löytää netistä kun kaivelee. Eikä tartte myllätä ees kovin paljoa.



        Synsam aloitti samankaltaisen mainoskamppanjan kun Speksi, kun Eyenin asiakkailta jäi laseja saamatta. Tosin Synsam hyvittää enemmän ja hiukan vanhemmillakin kuiteilla. Kyseessä siis MAINOSkampanja kummankin firman taholta, ihan kekseliäs veto markkinointiväeltä. Asiakkaat saadaan liikkeeseen, ja kulut menevät markkinointibudjetista. Konkurssipesältä voi tietysti yrittää karhuta rahoja..


      • Säästäväinen
        ottaa silmän käteen kirjoitti:

        Uskokaa nyt jo, Specsavers ja Eyen ihan eri firmoja! Speksi brittilästä, Eyen suomalainen. DirektOptiker (jotain tietoja oheisessa linkissä: http://www.yritystele.fi/yritys-info.php?customer_id=1780995, googleta myös M. Karra) omisti/omistaa Eyen-liikkeet. Molempien firmojen omistussuhteet löytää netistä kun kaivelee. Eikä tartte myllätä ees kovin paljoa.



        Synsam aloitti samankaltaisen mainoskamppanjan kun Speksi, kun Eyenin asiakkailta jäi laseja saamatta. Tosin Synsam hyvittää enemmän ja hiukan vanhemmillakin kuiteilla. Kyseessä siis MAINOSkampanja kummankin firman taholta, ihan kekseliäs veto markkinointiväeltä. Asiakkaat saadaan liikkeeseen, ja kulut menevät markkinointibudjetista. Konkurssipesältä voi tietysti yrittää karhuta rahoja..

        Specsavers antaa lasit ilmaiseksi rahansa menettäneille, Synsam hyvittää ostoksesta. Siinä on iso ero, eikö? Loistava PR temppu Specsiltä, osoittaa olevansa kuluttajan puolella. Tässä optikoiden kisassa kuluttaja taitaa olla voittaja...


      • Veli Tuck
        Säästäväinen kirjoitti:

        Specsavers antaa lasit ilmaiseksi rahansa menettäneille, Synsam hyvittää ostoksesta. Siinä on iso ero, eikö? Loistava PR temppu Specsiltä, osoittaa olevansa kuluttajan puolella. Tässä optikoiden kisassa kuluttaja taitaa olla voittaja...

        Mainosmiehet tietävät tarinan temppu, ja miten se tehdään. Satavarmaa on ettei tätä nykyajan "Robin Hoodia" kiinnosta kuluttaja, vaan heidän pullea kukkaro. Veikkaan kisavoittajaa. Se ei ole se kuluttaja vaan se on se, se perämoottorimerkki, se, se PERKINS !


      • Takkaporkkana
        Veli Tuck kirjoitti:

        Mainosmiehet tietävät tarinan temppu, ja miten se tehdään. Satavarmaa on ettei tätä nykyajan "Robin Hoodia" kiinnosta kuluttaja, vaan heidän pullea kukkaro. Veikkaan kisavoittajaa. Se ei ole se kuluttaja vaan se on se, se perämoottorimerkki, se, se PERKINS !

        Specsavers rahastaa nyt uudestaan samoilta asiakkailta jotka ostivat Specsaversin ostamasta Eyen-ketjusta pelkkää ilmaa. Ovelaa suomalaisten kahteenkertaan rahastusta ulomaalaiselta yhtiöltä.


      • voi-hyvää-päivää
        Myyjäneiti1 kirjoitti:

        Specsavers on maailman suurin yksityinen optikkokonserni ja ollut toiminnassa 25 vuotta ja firman perustajat ovat Doug ja Mary Perkins.
        Eyen oli toiminnassa kolmisen vuotta ja omistajat ovat Suomalaisia.
        Specsaversilla ei ole mitään muuta yhteistä Eyenin kanssa, paitsi 26 liiketilaa, jotka ostivat viime vuoden lopulla.

        Syy, miksi lasit maksetaan tilauksen yhteydessä, on yksinkertaisesti se, että tilaus saadaan eteenpäin. Tiedättekö kuinka monia kymmeniä maksamattomia laseja jätetään noutamatta optikkoliikkeistä vuosittain? =)

        26 kpl Eyen liikkeitä, ja 31 kpl entisen Tähtioptikko groupin eivät ole suomalaisten optikkoyrittäjien omistuksessa, vaan suoraan Specsavers konsernin alaisuudessa. Kuka täyspäinen optikko tekiskään sellaista diiliä missä 22,5% arvonlisäverollisesta myynnistä siirtyy suoraan Mary ja Doug Perkinsin taskuun. Yrityksen kotipaikkakin on Jerseyn saari, mikä piireissä tunnetaan varsin hyvin veronkierto paikkana. Että tämmöstä


      • voi-hyvää-päivää
        asioista kirjoitti:

        Selvitteleppäs tilannetta tarkemmin. Specsiltä ei todellakaan saa kolmia laseja yksien hinnalla ja Specs liikevaihdollaan ja 1400:lla myymälällään tuskin menee ihan heti konkurssiin. 25v.een - eli ketjun koko olemassa olon aikana - yksikään Specsavers-liike ei ole mennyt nurin.

        Speccarin frankkarisopimus on ihan "orjakaleerihommaa" Minullekin sitä tarjottiin, muutaman laskutoimituksen jälkeen lopputulema oli että ainoa kuka siinä paletissa voittaa on Mary ja Doug Perkins konsernin omistajina. Minulle ei olis jäänyt kuin helvetinmoinen työtaakka ja "rupia huuleen" Kai nää kaikki Suomen optikkoliikkeet olis siihen mukaan lähteneet, jos konseptiin joku "viisastenkivi" olis "jemmattu"


      • pitääkö vääntää rautalangasta ?
        Takkaporkkana kirjoitti:

        Specsavers rahastaa nyt uudestaan samoilta asiakkailta jotka ostivat Specsaversin ostamasta Eyen-ketjusta pelkkää ilmaa. Ovelaa suomalaisten kahteenkertaan rahastusta ulomaalaiselta yhtiöltä.

        Specsavers ei ostanut ketjua, vaan osan myymälöistä. Siinä on melkoinen ero. Eikä näillä myymälöillä ole kauppojen teon jälkeen ollut enää mitään tekemistä Eyen-ketjun kanssa.


      • uusi työpaikka on ;)
        ................... kirjoitti:

        Täytyyhän eyenin ja specsaversin olla samaa yritystä tai ainakin samat huijarit taustalla. Nythän specsavers antaa eyenin kuitilla uudet lasit ilmaseksi eli on oltava sama putiikki. Ei kai kukaan typerys nyt ilmaiseksi anna toisen liikkeen kuittia vastaan tavaraa? Samalla yrittävät varmaan saada eynillä rahansa menettäneet vielä maksamaan lisää.

        Tällä varmaan yritetään tukkia kuluttajien suut ettei kukaan nosta tästä oikeusjuttua. Jostain luin että specsavers on eyenille 1.5 miljoonaa euroa velkaa!! Jos Specsavers olisi maksanut velkansa olisi eyenin asiakkaillakin jo lasit nenällä. Kuulostaa siis siltä että samat keljut kaatoivat yrityksen jotta voisivat rahastaa asiakkaat kahteen kertaan.

        olimpa valitettavasti eyenillä töissä ja tiedän että ei ole todellakaan samaa putiikkia,
        saapahan specs nyt eyenin vähät asiakkaat ja asiakkaat paremmat lasit ;)
        ja tuon verran 79e voi sijoittaa niin saa samat asiakkaat jatkossa...


      • Ennen töissö siellä
        uusi työpaikka on ;) kirjoitti:

        olimpa valitettavasti eyenillä töissä ja tiedän että ei ole todellakaan samaa putiikkia,
        saapahan specs nyt eyenin vähät asiakkaat ja asiakkaat paremmat lasit ;)
        ja tuon verran 79e voi sijoittaa niin saa samat asiakkaat jatkossa...

        Ei tietenkään sama firma mutta Specsavers osti käytännössä Eyenin jo keväällä. Eyenin rippeillä huijattiin asiakkaat vielä maksamaan lasit joita ei ollut tarkoituskaan toimittaa. Verot oli rästissä jo pitkältä ajalta. Specsaversin ei siis kannattanut ostaa virallisesti eyeniä koska olisi joutunut maksamaan eyenin verorästit. Parempi maksattaa verorästit veronmaksajilla eli siis suomalaisilla. Nyt tuo käytännössä Eyenin omistaja eli Specsavers rahastaa samoilta asiakkailta uudestaan. Ja tälläkin kertaa jää verot maksamatta koska kaikki kierrätetään veroparatiisin kautta.


      • karmaiseva
        voi-hyvää-päivää kirjoitti:

        Speccarin frankkarisopimus on ihan "orjakaleerihommaa" Minullekin sitä tarjottiin, muutaman laskutoimituksen jälkeen lopputulema oli että ainoa kuka siinä paletissa voittaa on Mary ja Doug Perkins konsernin omistajina. Minulle ei olis jäänyt kuin helvetinmoinen työtaakka ja "rupia huuleen" Kai nää kaikki Suomen optikkoliikkeet olis siihen mukaan lähteneet, jos konseptiin joku "viisastenkivi" olis "jemmattu"

        Selvästi vanha tähtioptikkolainen...

        Tunnen parikin Specs-yrittäjää. Ratkaisu on ollut erittäin hyvä:

        - Ketjun toiminta ja yrittäjien tukeminen selvästi ammattimaisempaa ja parempaa kuin vanha tähti-optikon toiminta. Nyt se muistuttaa jo todella ammattimaista johtamista, eikä sitä sähellystä kuten vanhan tähti-optikon toiminta. Miksiköhän Kesko myi tähti-optikon (ketjun selän takana)? Mieti nyt vähän. Se ei menestynyt tarpeeksi hyvin, se ei ollut ammattimaisesti johdettu.
        - Liikevaihdot kasvaneet huomattavasti, jopa kaksinkertaistuneet
        - Yrittäjät voivat maksaa itselleenkin kohtuuhyvää palkkaa. Tähti-optikon aikana oli ennemminkin "huulet ruvella". Tämä jopa huomioon ottaen korkeammat fr-kulut. Joten turha huudella katkeruuksia.
        - Specsiin liittyminen oli heidän mielestään "elämänsä ratkaisu".

        Usko pois, nimimerkki voi-hyvää-päivää ja muutkin, nämä jutut ovat totta.

        Ei voi kuin ihmetellä vanhan tähti-optikon raunioille perustettuun Fenno-optiikkaan jääneitä yrittäjiä. Sama johto, samat vanhat ongelmat, ja liikevaihto junnaa paikoillaan.

        Ja tosiaan, specsin yrittäjät ihmiset ovat suomalaisia ihmisiä, taustoiltaan monissakin eri ketjuissa olleita, jotka maksavat veronsa Suomeen. Ja yrittäjäliikkeitä tulee koko ajan lisää. Se on kaikkien, myös kuluttajan etu. yrittäjän vetämässä liikkeessä palvelu on keskimäärin parempaa. Sehän on selvä.

        Suomen sisäsiittoiset optiset markkinat ovat saaneet toimijan, jonka menestys aiheuttaa suurta tuskaa tällaisille kuten nimim. voi-hyvää-päivää. Sinun junasi meni jo. Ymmärrämme tuskasi.


      • Keskostalainen
        karmaiseva kirjoitti:

        Selvästi vanha tähtioptikkolainen...

        Tunnen parikin Specs-yrittäjää. Ratkaisu on ollut erittäin hyvä:

        - Ketjun toiminta ja yrittäjien tukeminen selvästi ammattimaisempaa ja parempaa kuin vanha tähti-optikon toiminta. Nyt se muistuttaa jo todella ammattimaista johtamista, eikä sitä sähellystä kuten vanhan tähti-optikon toiminta. Miksiköhän Kesko myi tähti-optikon (ketjun selän takana)? Mieti nyt vähän. Se ei menestynyt tarpeeksi hyvin, se ei ollut ammattimaisesti johdettu.
        - Liikevaihdot kasvaneet huomattavasti, jopa kaksinkertaistuneet
        - Yrittäjät voivat maksaa itselleenkin kohtuuhyvää palkkaa. Tähti-optikon aikana oli ennemminkin "huulet ruvella". Tämä jopa huomioon ottaen korkeammat fr-kulut. Joten turha huudella katkeruuksia.
        - Specsiin liittyminen oli heidän mielestään "elämänsä ratkaisu".

        Usko pois, nimimerkki voi-hyvää-päivää ja muutkin, nämä jutut ovat totta.

        Ei voi kuin ihmetellä vanhan tähti-optikon raunioille perustettuun Fenno-optiikkaan jääneitä yrittäjiä. Sama johto, samat vanhat ongelmat, ja liikevaihto junnaa paikoillaan.

        Ja tosiaan, specsin yrittäjät ihmiset ovat suomalaisia ihmisiä, taustoiltaan monissakin eri ketjuissa olleita, jotka maksavat veronsa Suomeen. Ja yrittäjäliikkeitä tulee koko ajan lisää. Se on kaikkien, myös kuluttajan etu. yrittäjän vetämässä liikkeessä palvelu on keskimäärin parempaa. Sehän on selvä.

        Suomen sisäsiittoiset optiset markkinat ovat saaneet toimijan, jonka menestys aiheuttaa suurta tuskaa tällaisille kuten nimim. voi-hyvää-päivää. Sinun junasi meni jo. Ymmärrämme tuskasi.

        Tässä taas selvästi avautuu suojatyöstään urakehityksessään paikallaan junnaava konttorioptikko. Mikset itse ole vuolemassa kultaa moisesta pandoran lippaasta?


      • Idiootteja
        ................... kirjoitti:

        Täytyyhän eyenin ja specsaversin olla samaa yritystä tai ainakin samat huijarit taustalla. Nythän specsavers antaa eyenin kuitilla uudet lasit ilmaseksi eli on oltava sama putiikki. Ei kai kukaan typerys nyt ilmaiseksi anna toisen liikkeen kuittia vastaan tavaraa? Samalla yrittävät varmaan saada eynillä rahansa menettäneet vielä maksamaan lisää.

        Tällä varmaan yritetään tukkia kuluttajien suut ettei kukaan nosta tästä oikeusjuttua. Jostain luin että specsavers on eyenille 1.5 miljoonaa euroa velkaa!! Jos Specsavers olisi maksanut velkansa olisi eyenin asiakkaillakin jo lasit nenällä. Kuulostaa siis siltä että samat keljut kaatoivat yrityksen jotta voisivat rahastaa asiakkaat kahteen kertaan.

        Voi järki sun kanssa! =) Se on specsaverssilla puhdasta mainontaa ja asiakas hakua. EYEnillä on 1,5 milliä velkaa! Voi lukihärö...


      • Viisas2009
        Takkaporkkana kirjoitti:

        Specsavers rahastaa nyt uudestaan samoilta asiakkailta jotka ostivat Specsaversin ostamasta Eyen-ketjusta pelkkää ilmaa. Ovelaa suomalaisten kahteenkertaan rahastusta ulomaalaiselta yhtiöltä.

        Secsaverssilta sain ihan ilmaiseksi kuitilla 79e lasit. Siihen kuulu kehys ja linssit. Ei ollut mitään tuplarahastusta. En kai minäkään nyt mikäään helvetin idiootti ole, että maksaisin tuplana.


      • kotolainen
        Ennen töissö siellä kirjoitti:

        Ei tietenkään sama firma mutta Specsavers osti käytännössä Eyenin jo keväällä. Eyenin rippeillä huijattiin asiakkaat vielä maksamaan lasit joita ei ollut tarkoituskaan toimittaa. Verot oli rästissä jo pitkältä ajalta. Specsaversin ei siis kannattanut ostaa virallisesti eyeniä koska olisi joutunut maksamaan eyenin verorästit. Parempi maksattaa verorästit veronmaksajilla eli siis suomalaisilla. Nyt tuo käytännössä Eyenin omistaja eli Specsavers rahastaa samoilta asiakkailta uudestaan. Ja tälläkin kertaa jää verot maksamatta koska kaikki kierrätetään veroparatiisin kautta.

        ostin ja maksoin heti viime kesänä lasit eyeniltä, kahdet lasit tuli, ja niihin olen ollut tyytyväinen. Nyt vain harmittaa kun postissa tuli vielä ne aurinkolasit konkurssipesältä eikä linssejä ole hiottu, nyt en tiedä missä sen voisi teettää, ja tietysti taas edullisesti. onkos kenelläkään tietoa?


      • entinen Eyeniläinen
        kotolainen kirjoitti:

        ostin ja maksoin heti viime kesänä lasit eyeniltä, kahdet lasit tuli, ja niihin olen ollut tyytyväinen. Nyt vain harmittaa kun postissa tuli vielä ne aurinkolasit konkurssipesältä eikä linssejä ole hiottu, nyt en tiedä missä sen voisi teettää, ja tietysti taas edullisesti. onkos kenelläkään tietoa?

        Kysy Instrusta, siellä on joku hinnasto.


    • Lasilinssi voittaa muovilinssit

      Ensimmäisen ja viimeisen kerran hankin silmälasit näistä halpaketjujen silmälasi liikkeistä.
      Voihan toki olla eroja Specsaverin ja Eyenin silmälaseilla linssien laatujen välillä.
      Nyt hankin silmälaisit tuolta Specsaverilta.
      Palvelussa ei ollut mitään moitittavaa ja laseilla näkee ihan hyvin, mutta mutta.
      Vaikka silmälasien linssit puhdistaa erittäin varoen eli ei koskaan pyyhi lissiä kuivana, vaan aina märkänä ja hyvin pehmeällä käsipaperilla, kuten edellisienkin silmälasien linssit, niin
      eipä ole kovapinnoite suojannut linssiä.
      Kumma vaan, kun toisessa linssissä ei ole vastaavaa.
      Silmälasit hankin viime tammikuussa.

      Sen huomaa, kun katsoo esim. kuuta tai muuta kirkasta kohdetta vähässä valossa, niin esim. kuu, se ei näy yksinään pimeää taivasta vasten, vaan kuun sivuista valo ikäänkuin siroaa kuun sivuille.
      Saman aiheuttaa kaikki kirkkaat valot pimeässä.
      Sama ilmiö näkyy esim. kuluneen auton tuulilasissa, kun pimeässä vastaantulijoiden autojen valot heijastuvat ikävästi hankautuneesta tuulilasista.
      Toisella linssillä sitä ei tapahdu.
      Kävin Specsaverilla asiaa kysymässä ja he epäilivät, että linssissä on likaa, joka ei ole lähtenyt irti ja se saa valon siroamaan linssin pinnalla.
      Eivätkä tutkineet linssiä tarkemmin.
      Ei tuo vika haittaa päivällä, mutta pimeään aikaan kylläkin.

      Seuraavat silmälasit hankin kyllä Nisseniltä, josta olen edellisetkin silmälasit hankkinut ja siellä on hyvä palvelu ja silmälasien laatu paljon parempi.
      Edelliset silmälasit oli valmistettu prässätystä lasista, joka on laadullisesti paljon parempi, kuin muovilinssi vaikka siinä olisikin mikä tahansa kovapinnoite.
      Ne myös kestivät 10 vuotta, eikä linsseissä näy mitään vastaavanlaista kulumisen merkkiä.

      • Ei enää saversia

        Paljon seuranneena spectsaversin hommaa sivusta niin täytyy myös nostaa asian moraalinen puoli.
        Jos noinkin moni asiakas joka huomaa itsensä täysin yksin jätetyksi ongelmalasiensa kanssa.
        Eli silminnähden selvä linssi virhe ja asia vain liikkeen osalta nostetaan nenää pystyyn .
        Niin mielenkiintoistakohan tuo onkin .Kouluttaako specti kaikki myyjänsä valehtelemaan ja myöskin käyttäytymään kuin vika olisikin vain asiakkaassa.
        Eihän monestikaan varmasti itse yrittäjä ole liikkeessä aina paikalla.
        Onkait tuo aika ikävää päivät pitkät suoltaa soopaa asiakkaiden niskaan vai mitä Englannin kulttuuria lie.


      • Kenkäkauppias
        Ei enää saversia kirjoitti:

        Paljon seuranneena spectsaversin hommaa sivusta niin täytyy myös nostaa asian moraalinen puoli.
        Jos noinkin moni asiakas joka huomaa itsensä täysin yksin jätetyksi ongelmalasiensa kanssa.
        Eli silminnähden selvä linssi virhe ja asia vain liikkeen osalta nostetaan nenää pystyyn .
        Niin mielenkiintoistakohan tuo onkin .Kouluttaako specti kaikki myyjänsä valehtelemaan ja myöskin käyttäytymään kuin vika olisikin vain asiakkaassa.
        Eihän monestikaan varmasti itse yrittäjä ole liikkeessä aina paikalla.
        Onkait tuo aika ikävää päivät pitkät suoltaa soopaa asiakkaiden niskaan vai mitä Englannin kulttuuria lie.

        Olen kuullut, että Specsaversin työntekijöille laitetaan niin kovat salassapitosopimukset että he eivät uskalla edes muille optikoille päivää sanoa. He vastaavat kuulema vielä kolmannen osapuolen sanomisista. Yhteiskunta on vaan sellaista että joitakin ihmisiä voi huijata jonkin aikaa mutta ei kaikkia kaiken aikaa. Totuus tulee ilmi, mutta kestää varmaan vielä muutaman vuoden. Jälkisopimukset kun ovat varmasti irtisanotuissa työsopimuksissa vielä aika kovat. Olen kuullut tuttuni kautta, että Specsavers ketjun kaikki työntekijät ovat johtoa myöten määräaikaisessa työsuhteessa vuoden 2009 loppuun. Kun liikkeet on muutettu yrittäjävetoiseksi ei ketjuyksikössäkään tarvita enää suojatyöpaikkoja. Tunnelma taitaa tiivistyä vuoden loppua kohti, kuka saa jäädä ja kuka ei. Kuka jaksoi olla riittävän kiero ja samalla nöyrä, nehän ne ovat tärkeimmät ominaisuudet mitä Specsaversissa tarvitaan. Minun ystäväni odottaa ja huvittuneena mitä siellä tapahtuu- kaikkia ei voi huijata kaiken aikaa, totuus putkahtaa esiin..ennemmin tai myöhemmin- Sitä odotellessa minä myyn vain kenkiä ja se taitaa olla parempi homma.


      • niccenikke

        Lasilinssejä ei voi verrata muovilinsseihin; lasilinssit särkyvät helpommin esimerkiksi tiputettaessa, mutta eivät naarmuunnu niin helposti kuin muovilinssit. Lasilinssejä haluaa enää nykyään hyvin harva, ja niiden tilaaminen on suhteellisen poikkeuksellista. Joskus lasilinssit saattavat olla hieman kevyemmät kuin muoviset.

        Kovapinta ja heijastuksenesto, niillä pääsee muovilinsseissä pitkälle :).

        Kysypä muuten huviksesi, mistä maasta (tai maanosasta) Nissenin linssit tulevat ensi kerralla siellä asioidessasi...


      • muum
        niccenikke kirjoitti:

        Lasilinssejä ei voi verrata muovilinsseihin; lasilinssit särkyvät helpommin esimerkiksi tiputettaessa, mutta eivät naarmuunnu niin helposti kuin muovilinssit. Lasilinssejä haluaa enää nykyään hyvin harva, ja niiden tilaaminen on suhteellisen poikkeuksellista. Joskus lasilinssit saattavat olla hieman kevyemmät kuin muoviset.

        Kovapinta ja heijastuksenesto, niillä pääsee muovilinsseissä pitkälle :).

        Kysypä muuten huviksesi, mistä maasta (tai maanosasta) Nissenin linssit tulevat ensi kerralla siellä asioidessasi...

        Kyllä lasilinssi on aina painavampi kuin muovilinssi jos verrataan samaa voiakkuutta. Oikein isoissa voimakkuuksissa saadaan lasista hieman ohuempi linssi kuin muovista.
        Mutta yksi lasilinssi painaa lähes saman verran kuin muovilinssi pari.


      • *nauraa*
        Kenkäkauppias kirjoitti:

        Olen kuullut, että Specsaversin työntekijöille laitetaan niin kovat salassapitosopimukset että he eivät uskalla edes muille optikoille päivää sanoa. He vastaavat kuulema vielä kolmannen osapuolen sanomisista. Yhteiskunta on vaan sellaista että joitakin ihmisiä voi huijata jonkin aikaa mutta ei kaikkia kaiken aikaa. Totuus tulee ilmi, mutta kestää varmaan vielä muutaman vuoden. Jälkisopimukset kun ovat varmasti irtisanotuissa työsopimuksissa vielä aika kovat. Olen kuullut tuttuni kautta, että Specsavers ketjun kaikki työntekijät ovat johtoa myöten määräaikaisessa työsuhteessa vuoden 2009 loppuun. Kun liikkeet on muutettu yrittäjävetoiseksi ei ketjuyksikössäkään tarvita enää suojatyöpaikkoja. Tunnelma taitaa tiivistyä vuoden loppua kohti, kuka saa jäädä ja kuka ei. Kuka jaksoi olla riittävän kiero ja samalla nöyrä, nehän ne ovat tärkeimmät ominaisuudet mitä Specsaversissa tarvitaan. Minun ystäväni odottaa ja huvittuneena mitä siellä tapahtuu- kaikkia ei voi huijata kaiken aikaa, totuus putkahtaa esiin..ennemmin tai myöhemmin- Sitä odotellessa minä myyn vain kenkiä ja se taitaa olla parempi homma.

        ihan kiva vitsi sinulla kerrottavana.


    • mie vaan

      silmälasit ovat kuin autot.halvalla saa venttiilivikaisen paskan joka vielä savuttaa.(sumeat linssit)
      ymmärrän kyllä et kaikilla ei ole varaa esim mercedekseen , mut onko pakko ostaa jonkun halpaliikkeen laseja koska fakta on se et halvalla et hyvää saa!!!!! t.perusautoilija tojota

      • shopaholic

        Minä ostin uusimmat lasini Prilliklubista Tallinnasta eli apteekista. Yksinkertainen systeemi, ei tarvitse miettiä paljonko mikäkin kehys maksaa jne kun kaikki on samaan hintaan linssityypin mukaan. Laatu on hyvä, ei mitään valittamista, taitavat vaan olla katteet ohuemmat kuin optikkoliikkeillä.

        http://issuu.com/prilliklubi/docs/prillklubi?viewMode=magazine

        Osallistuakseni myös Eyen - Specsavers kohinaan totean että olen molemmista ostanut lasit ja ihan hyviä olivat / ovat :)


      • thanx
        shopaholic kirjoitti:

        Minä ostin uusimmat lasini Prilliklubista Tallinnasta eli apteekista. Yksinkertainen systeemi, ei tarvitse miettiä paljonko mikäkin kehys maksaa jne kun kaikki on samaan hintaan linssityypin mukaan. Laatu on hyvä, ei mitään valittamista, taitavat vaan olla katteet ohuemmat kuin optikkoliikkeillä.

        http://issuu.com/prilliklubi/docs/prillklubi?viewMode=magazine

        Osallistuakseni myös Eyen - Specsavers kohinaan totean että olen molemmista ostanut lasit ja ihan hyviä olivat / ovat :)

        Olen tänä vuonna ostanut nyt neljät silmälasit, kahdet suomesta ja kahdet tuolta edellämainitusta apteekista Tallinnassa. Olen kaikkiin tyytyväinen, suomesta ostin fiinimmät ja etelänaapurista kahdet varalasit (toiset aurinkolasilinssillä).
        Kannattaa muuten ottaa silmälasiresepti mukaan viron reissulle, siellä voi säästää sievoisen summan :)


      • fk1000
        thanx kirjoitti:

        Olen tänä vuonna ostanut nyt neljät silmälasit, kahdet suomesta ja kahdet tuolta edellämainitusta apteekista Tallinnassa. Olen kaikkiin tyytyväinen, suomesta ostin fiinimmät ja etelänaapurista kahdet varalasit (toiset aurinkolasilinssillä).
        Kannattaa muuten ottaa silmälasiresepti mukaan viron reissulle, siellä voi säästää sievoisen summan :)

        Miksi Specsavers myy "kahdet yhden hinnalla" no siksi kun toiset niistä on jatkuvasti korjattavana.
        Ja tämä on tosi. Ensin toisista irtosi sanka, ruuvi oli irronnut, se kun oli korjattu niistä putosi toinen linssi ja tietysti linssiin tuli naarmu. Nyt niistä ehjistä laseista on sangan ruuvi auki eli onko näissäkin tulossa sama prosessi. Joku kirjoitti aiemmin ettei halvalla saa hyvää, olen aivan samaa mieltä. Oli muuten viimeiset klasit jotka ostin tästä kaupasta, haen vaikka lainaa jos rahani eivät riitä kunnollisiin klaseihin.

        Tarinasta saa sen käsityksen että teen katuporalla hommia klasit päässä, mutta todellisuudessa käytän näitä ainoastaan aamulla kun luen lehteä. Päänikään ei tärise eivätkä kätenikään vapise.

        Myyjä kyllä väitti ettei hän olisi töissä specsaversilla jos heidän lasinsa olisivat huonoja!!!
        Vanha sanonta: täytyy olla hyvä kun myyjäkin kehuu!.


      • Kerran kokenut
        fk1000 kirjoitti:

        Miksi Specsavers myy "kahdet yhden hinnalla" no siksi kun toiset niistä on jatkuvasti korjattavana.
        Ja tämä on tosi. Ensin toisista irtosi sanka, ruuvi oli irronnut, se kun oli korjattu niistä putosi toinen linssi ja tietysti linssiin tuli naarmu. Nyt niistä ehjistä laseista on sangan ruuvi auki eli onko näissäkin tulossa sama prosessi. Joku kirjoitti aiemmin ettei halvalla saa hyvää, olen aivan samaa mieltä. Oli muuten viimeiset klasit jotka ostin tästä kaupasta, haen vaikka lainaa jos rahani eivät riitä kunnollisiin klaseihin.

        Tarinasta saa sen käsityksen että teen katuporalla hommia klasit päässä, mutta todellisuudessa käytän näitä ainoastaan aamulla kun luen lehteä. Päänikään ei tärise eivätkä kätenikään vapise.

        Myyjä kyllä väitti ettei hän olisi töissä specsaversilla jos heidän lasinsa olisivat huonoja!!!
        Vanha sanonta: täytyy olla hyvä kun myyjäkin kehuu!.

        Linssit huonolaatuiset ei saa tarkkaa näköä ja vääristävät. Pokat heikkolaatuiset ruuvit irtoavat ja aisoista lähtee pinta pois, liike ei ota mitään kantaa reklamaatioon. Näkö on kuitenkin niin tärkeä asia, että ei kannata pelleillä halpiksilla.


      • ihmetelllen
        Kerran kokenut kirjoitti:

        Linssit huonolaatuiset ei saa tarkkaa näköä ja vääristävät. Pokat heikkolaatuiset ruuvit irtoavat ja aisoista lähtee pinta pois, liike ei ota mitään kantaa reklamaatioon. Näkö on kuitenkin niin tärkeä asia, että ei kannata pelleillä halpiksilla.

        Olen aiemmin ostanut instrusta, nyt ensi kertaa halvemmasta kaupasta. Nämä eivät ole yhtä hyvät eli näistä ei näy läpi niin kirkkaasti kuin vanhoista, ikään kuin olisi jokin himmentävä kalvo taikka varjostus, se ilmenee erityisesti sähkövalolla lukiessa. Olen verrannut entisiin, kyllä asia on niin. Vahvuudessa ei ole muuta eroa kuin että ikänäön takia vähennettiin lukuosasta miinusta.


      • HJ
        ihmetelllen kirjoitti:

        Olen aiemmin ostanut instrusta, nyt ensi kertaa halvemmasta kaupasta. Nämä eivät ole yhtä hyvät eli näistä ei näy läpi niin kirkkaasti kuin vanhoista, ikään kuin olisi jokin himmentävä kalvo taikka varjostus, se ilmenee erityisesti sähkövalolla lukiessa. Olen verrannut entisiin, kyllä asia on niin. Vahvuudessa ei ole muuta eroa kuin että ikänäön takia vähennettiin lukuosasta miinusta.

        Ostin uudet Specsaversistä linssin näihin vanhoihim Silhuetin hengettömiin kun pinnat paloi jossain grillihommissa.
        No myyjä sanoi että näissä ohennus ohuempi kuin 1.6,no uskoin ja tilasin siis samanlaiset ja maksoi siis 210.- kun tosi ohuet linssit muka olivat..eli alle 1.6 ohennus.
        No niillä sit nähnyt mitään sivuilla ja myyjä sanoi et siihen tottuu.Nämä siis kuitenkin olivat ohuemmat kuin aiemmin.Eli laatu ei ollut reunoilla tarpeeksi laadukas..
        No käytin joku 5 pvää ja meni hermo ja menin takas ja totesin et näissä vikaa jne..
        Myyjä selvitteli kaikkea paskaa yms. mut vaihtoi sit 1.6 ohennettuihin ja nämä sit samat kuin aiemmin.Tota 50.- en saanut takas vaikka tiedustelinkin jopa jostain pääkonttorista.
        No näillä uusilla laseilla vasemman silmän näkökentässä hieman vaaleampi näkyvyys telkkaria katteltaessa.
        -Eli 210 ei saanut 150e laadukkaita linssejäkään Spectsaversiltä!!!!!Suomenojanliike oli kyseessä.
        Jotain 29.- laseja sieltä voi ostaa ja semmoset on mulla varalaseina ja toimineet ihan ok.
        Seuraavat lasikaupat hoidan kyllä muualla ja aurinkolasit vahvuuksillakin tuli ostettua jostain pienemmästä liikkeestä 79.- ja palvelu ja latu oli hyvää.


      • faktaaaa
        HJ kirjoitti:

        Ostin uudet Specsaversistä linssin näihin vanhoihim Silhuetin hengettömiin kun pinnat paloi jossain grillihommissa.
        No myyjä sanoi että näissä ohennus ohuempi kuin 1.6,no uskoin ja tilasin siis samanlaiset ja maksoi siis 210.- kun tosi ohuet linssit muka olivat..eli alle 1.6 ohennus.
        No niillä sit nähnyt mitään sivuilla ja myyjä sanoi et siihen tottuu.Nämä siis kuitenkin olivat ohuemmat kuin aiemmin.Eli laatu ei ollut reunoilla tarpeeksi laadukas..
        No käytin joku 5 pvää ja meni hermo ja menin takas ja totesin et näissä vikaa jne..
        Myyjä selvitteli kaikkea paskaa yms. mut vaihtoi sit 1.6 ohennettuihin ja nämä sit samat kuin aiemmin.Tota 50.- en saanut takas vaikka tiedustelinkin jopa jostain pääkonttorista.
        No näillä uusilla laseilla vasemman silmän näkökentässä hieman vaaleampi näkyvyys telkkaria katteltaessa.
        -Eli 210 ei saanut 150e laadukkaita linssejäkään Spectsaversiltä!!!!!Suomenojanliike oli kyseessä.
        Jotain 29.- laseja sieltä voi ostaa ja semmoset on mulla varalaseina ja toimineet ihan ok.
        Seuraavat lasikaupat hoidan kyllä muualla ja aurinkolasit vahvuuksillakin tuli ostettua jostain pienemmästä liikkeestä 79.- ja palvelu ja latu oli hyvää.

        Mitä enemmän ohennusta , sitä enemmän haittaa laita-alueen läpi katsoessa. Se on ihan perusasiaa optiikassa ja se tiedetään jokaisessa optikkoliikkeessä. Tuskin sulle siis on mitään paskaa selvitetty.


      • amblyyppi..
        faktaaaa kirjoitti:

        Mitä enemmän ohennusta , sitä enemmän haittaa laita-alueen läpi katsoessa. Se on ihan perusasiaa optiikassa ja se tiedetään jokaisessa optikkoliikkeessä. Tuskin sulle siis on mitään paskaa selvitetty.

        itse olen saanut ekat lasini 5v. ja voitaisiin sanoa että jokuset parit prillejä on miekäläisellä ollut. Olen ostanut vuosien varrella laseja niin Nisseniltä, Instrusta, entiseltä Tähti Optikolta ja muutamalta pieneltä yksityiseltä yrittäjältä ja kyllä sekä Eyeniltä että Specsiltä. Kaikkiin olen aina ollut tyytyväinen, ainoastaan Specsin käyttämää Pentaxia en voi käöyttää 1.67 taitekertoimella, koska reuna-alueilla on vääristymiä. Saman linssin 1.6 toimii ihan hyvin. Missään muissa linsseissä minulla ei tuota ongelmaa ole ollut, eikä se taitekertoimen vaihto nyt maailmaa kaada. Ei minua haittaa vaikka linssit olisivat hieman paksummat, koken tärkeämmäksi sen että näen kunnolla. Varsinkin kun toisessa silmässä on amblyopia, niin silloin se näkemisen tärkeys korostuu..mukavia näköhetkiä kaikille!


      • huijausta
        amblyyppi.. kirjoitti:

        itse olen saanut ekat lasini 5v. ja voitaisiin sanoa että jokuset parit prillejä on miekäläisellä ollut. Olen ostanut vuosien varrella laseja niin Nisseniltä, Instrusta, entiseltä Tähti Optikolta ja muutamalta pieneltä yksityiseltä yrittäjältä ja kyllä sekä Eyeniltä että Specsiltä. Kaikkiin olen aina ollut tyytyväinen, ainoastaan Specsin käyttämää Pentaxia en voi käöyttää 1.67 taitekertoimella, koska reuna-alueilla on vääristymiä. Saman linssin 1.6 toimii ihan hyvin. Missään muissa linsseissä minulla ei tuota ongelmaa ole ollut, eikä se taitekertoimen vaihto nyt maailmaa kaada. Ei minua haittaa vaikka linssit olisivat hieman paksummat, koken tärkeämmäksi sen että näen kunnolla. Varsinkin kun toisessa silmässä on amblyopia, niin silloin se näkemisen tärkeys korostuu..mukavia näköhetkiä kaikille!

        Kattoko ketään tota fst5 ohjelmaa spotlight.Kyllä on melkosta kusetusta toi specsaverin mainonta.Kattokaa Yle areenasta mitä se oikeestaan on.Menkää Yle areenaan ja kirjottakaa hakuun spotlight.Sieltä selvii se totuus.Tän oon aina tiennytkin toivottavasti muutkin oppii nyt mitä se on!!!!!


      • kusetusta olan takaa
        huijausta kirjoitti:

        Kattoko ketään tota fst5 ohjelmaa spotlight.Kyllä on melkosta kusetusta toi specsaverin mainonta.Kattokaa Yle areenasta mitä se oikeestaan on.Menkää Yle areenaan ja kirjottakaa hakuun spotlight.Sieltä selvii se totuus.Tän oon aina tiennytkin toivottavasti muutkin oppii nyt mitä se on!!!!!

        Tänään tulee Fst 5 kanavalta 16.25 Spotlightilta silmälasisota.Suosittelen kattomaan,niin tiedätte mikä toi specsavers oikeen on


      • linkkittäjä
        huijausta kirjoitti:

        Kattoko ketään tota fst5 ohjelmaa spotlight.Kyllä on melkosta kusetusta toi specsaverin mainonta.Kattokaa Yle areenasta mitä se oikeestaan on.Menkää Yle areenaan ja kirjottakaa hakuun spotlight.Sieltä selvii se totuus.Tän oon aina tiennytkin toivottavasti muutkin oppii nyt mitä se on!!!!!

        http://areena.yle.fi/video/1454773


      • Tutkija susinen
        linkkittäjä kirjoitti:

        http://areena.yle.fi/video/1454773

        Vai oli se VTT:n tutkimus Specsaversin tilaama. Jeesus mitä kusetusta. Ja Specsaverin linssit jopa VTT:n mukaan kuitenkin aina ne huonoimmat. Huhhuh. Ja sitten mainostavat ettei linsseissä muka eroa?!? On se kumma kun tilataan tutkimus jossa oma tuote on huonoin niin sitten julistetaan pitkin maita ja mantuja kuitenkin ette niissä mitään eroja oo!

        Kyllä se mainosmies osaa hommat.


      • laadukasnimimerkki
        Tutkija susinen kirjoitti:

        Vai oli se VTT:n tutkimus Specsaversin tilaama. Jeesus mitä kusetusta. Ja Specsaverin linssit jopa VTT:n mukaan kuitenkin aina ne huonoimmat. Huhhuh. Ja sitten mainostavat ettei linsseissä muka eroa?!? On se kumma kun tilataan tutkimus jossa oma tuote on huonoin niin sitten julistetaan pitkin maita ja mantuja kuitenkin ette niissä mitään eroja oo!

        Kyllä se mainosmies osaa hommat.

        Niin... ja no.. ensinnäkään VTT ei tutkinut linssejä, vaan se annettiin jollekkin Ruotsin puljulle tehtäväksi. Ja toiseksi moniteholinsseissä ei tutkittu katselualueitten laajuuksia ns. reunavääristymiä. Vaan linssit mitattiin katselualueen keskeltä. Juurikin monitehoissa on tarpeellista tietää, missä linssissä on vähiten reuna-alueiden vääristymiä, jotta ne olisivat mukavat käyttää.
        Eli kaiken kaikkikaan ihan turha tutkimus, mutta jos ss haluaa moisella paskalla nostaa statustaan niin siitä vaan, eiköhän ihmiset jossain välissä huomaa totuuden ja sen jälkeen äänestävät jaloillaan.


      • Jasso O
        laadukasnimimerkki kirjoitti:

        Niin... ja no.. ensinnäkään VTT ei tutkinut linssejä, vaan se annettiin jollekkin Ruotsin puljulle tehtäväksi. Ja toiseksi moniteholinsseissä ei tutkittu katselualueitten laajuuksia ns. reunavääristymiä. Vaan linssit mitattiin katselualueen keskeltä. Juurikin monitehoissa on tarpeellista tietää, missä linssissä on vähiten reuna-alueiden vääristymiä, jotta ne olisivat mukavat käyttää.
        Eli kaiken kaikkikaan ihan turha tutkimus, mutta jos ss haluaa moisella paskalla nostaa statustaan niin siitä vaan, eiköhän ihmiset jossain välissä huomaa totuuden ja sen jälkeen äänestävät jaloillaan.

        Luin tutkimuksen ja huomasin että esim. kehysten laatua ei tutkittu millään tavalla. Tuossahan vaan tutkittiin sitä oliko silmälasit valmistettu ohjeen mukaan ja olivatko ne ehjät. Eli siis ettei valmistuksessa ollut tapahtunut virheitä. Esimerkkinä kehyksiä ravisteltiin muutama minuutti ja kun mikään ei mennyt rikki olivat ne tutkijan mukaan yhtä hyviä. Laadusta tutkimuksen perusteella ei voi sanoa mitään


    • Ehdottomasti. Vain silmälasiliikettä Silmäasemasta Specsaversiin.

      • Taste

        Eyen on kyllä parempi.


      • mittaukset

      • Taste kirjoitti:

        Eyen on kyllä parempi.

        Siitä mulleioo kokemusta. Niintottakuin omistan RILLIT.


      • Eyen on historiaa!
        Taste kirjoitti:

        Eyen on kyllä parempi.

        Eyen meni konkurssiin. Miksi täällä keskustellaan liikkeestä, jota ei ole enää olemassa?


    • Specsavers = paska

      Itse en voi todellakaan suositella Specsaversiä. Lasini sain 6 viikkoa myöhässä ja linssien vahvuudet olivat päin honkia ja toisessa linssissä oli ilmakupla keskellä. Myyjän mukaan kyse oli vain silmieni tottaumattomuudesta. Toisella kerralla sanka oli poikki paketissa. Kolmannella kerralla sanoin ei kiitos ja peruin kaupat. Ensimmäisellä kerralla ostamani piilolinssiresepti ei myöskään kelpaa missään, sillä sen tiedot ovat puutteelliset. Siihen oli kirjattu ylös vain optikon nimi ja specsaversin omat linssimerkit ja silmälasieni vahvuus. Näillä tiedoilla ei mistään saa piilolinssejä...

      • eijen

        Eyen on parempi


    • Khaikki käy ;)

      VOI HERRAN JUMALA!!! mitä v****a te valitatte?? kiertäkää kaupasta toisen, käsitelkää niitä normaalisti älkää liian herkästi muuten ette huomaa onko kestävät käytössä. Kaikissa kaupoissa on sekä huono- että hyvälaatuisia, pitää vaan osata katsella ja tunnustella mitkä on parhaimmat kaupasta riippumatta! OTTAA PATTIIN YLEISTÄMINEN!!! esim. mulla ja äidillä lasit molemmilla instrusta, mulla merkkikehykset cuccit tosi hyvät, äitillä ei merkkiä ja maali vähä lähteny, sama homma varmasti joka liikkeestä ostettaessa, joten LOPETTAKAA VALITUS ja MENKÄÄ SHOPPAAMAAN laseja katsomatta liikkeen kylttiä ;P

    • jussi-48

      EYEN on onneks jo kuollut ja kuopattu, oman ja perheen kokemuksen mukaan suurista lupauksista huolimatta palvelu oli tökkivää ja toimitus hidasta.
      Siirryin Specsaversiin, jossa palvelu ei kovin erikoista ollut enkä saanut sitä mitä menin hakemaan. Tarjous jota lehdessä mainostettiin oli ihan eri mitä 3 eri myymälästä löysin, sillä heillä ei tarjoustuotetta ollut myydä. Päädyin ostamaan paljon kalliimman tuotteen, mutta sain toiset lasit kaupan päälle.
      Saatuani lasit en huomannut mitään eroa vanhoihin monitehoihin, vaikka näiden piti olla paremmat. Kehykseni hajosivat jo 3kk käytön jälkeen eikä niihin enää ollut saatavana varaosia!! Tämä minua ihmetytti mutta ilmeisesti sitten tuo kehysten halpuus johtuu siitä että osatavat isoja eriä poistomalleja?!

      Näköni muuttuu nopeasti joten toisia laseja en ehtinyt pitää kuin reilu 10 kk.

      Hankin muutama viikko takaperin Opti optikolta Turusta (Turun Optiikka) ja palvelu oli aivan eriluokkaa kuin aiemmin. Hinta ei ollut yhtä halpa kuin Specsaversillä tai Nissenillä, mutta näen myös paljon paremmin laseilla.
      Lukeminen on paljon helpompaa eikä linssien reunoilla ole vääristymiä läheskään niin paljon mitä Specsavers laseissani. Sain myös kaupanpäälle aurinkolasit voimakkuuksillani.
      Sain myös lasini todella nopeasti, ne olivat noudettavissa tilaushetkestä 8 päivän päästä!

      Suosittelen lämpimästi

    • Anonyymi

      Specsaversissa kuten muissakin tarjouksilla vedetään ihmiset sisään. Ja kun meinaa tarjous lasit ostaa, niin mielellään vengataan kaikkea turhaa päälle ja pian ollaan tonnin hinnassa. Tämä koskee kaikkia silmälasiliikkeitä. Samat halvat muovi linssit myydään ominaisuuksin kuorrutettuna niin kate nousee tähtitieteellisiin lukemiin. Silmälaseissa huijaus on rankkaa ja lompakolle käyvää. Marketin lukulaseilla pärjää aikas pitkään ja kun kaukonäkö alkaa heittää niin sitten ostaa yksitehot kaukolasit.

    • Anonyymi

      Mitä linsejä , merki, specsavers käyttää???

      • Anonyymi

        Ihan tunnettuja laadukkaita merkkejä (en nyt muista nimiä), mutta silloin ei ollakaan niissä muutaman kympin tarjouslaseissa. Halusin kaikista laadukkaimmat linssit ja lähtökohtaisesti aloitettiin puolentoista sadan tarjouksesta moniteholaseihin. Kun sitten linssit vaihtui tarjouslinsseistä laadukkaisiin, hintakin nousi lähes 700 euroon, vaikka kehykset oli niitä tarjousmalleja. Etuna kylläkin sain kaupan päälle myös aurinkolasit monitehoina.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kansalaisaloite Elokapina määrättävä lakkautettavaksi

      https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143 Erittäin hyvä ja kannatettava aloite!
      Joensuu
      148
      2391
    2. Stubb ohjeisti Natoa: "Vapauttakaa ohjukset"

      Presidentti Stubb linjasi amerikkalaismedia CNN:n haastattelussa, että Nato-maiden pitäisi ”todellakin” antaa Ukrainalle
      Maailman menoa
      208
      2143
    3. Seiska: Suhdekohussa rypenyt Anssi Heikkilä paljastaa - Pernilla Böckermanin kanssa tällaiset välit

      Anssi Heikkilä ja Pernilla Böckerman tanssivat yhdessä TTK:ssa ja heidän ympärillään spekuloitiin suhteesta. Nyt Heikkil
      Suomalaiset julkkikset
      4
      1736
    4. Ilouutinen: Sohvaperunat Soile ja Jorma taas TV:ssä - Sohvikset jo 18 kautta - Onnea!

      Onnea Sohvikset 18 kautta! Ja ihana Soile (ja Jorma!) taas mukana! Lue lisää ja katso Soilen hauska kuva tästä: https:
      Sohvaperunat
      10
      1199
    5. Elokapinan kielto aloite kerää nimikirjoituksia kovaa vauhtia !

      Nyt klo 14 mennessä nimiä on jo liki 17000 allekirjoitusta. Nyt niitä nimiä vaan lisää meille riittää no
      Maailman menoa
      354
      1144
    6. Piupali Paupali

      Kun en mä tunne teitä... Hyvät huomenet ja mukavat päivät ja hyvät viikonloput, arvoisat naiset ja herrat. 😊🎩🎪🤹🏼‍♂️
      Ikävä
      165
      1015
    7. Elokapinan lakkautusaloite 50 000 nimeä

      Ja lisää tulee, kohta on Ylenkin uutisoitavaa aloitteesta. https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/14143
      Maailman menoa
      287
      988
    8. Hei, mies, kirjoita jotain minusta

      Plus jokin tunnistemerkki/kirjain nimessäni. En todellakaan ymmärrä, pidätkö minusta vai toisesta naisesta. Et ole koska
      Ikävä
      50
      985
    9. Mitä muuttaisit kaivattusi

      Ulkonäössä tai persoonassa
      Ikävä
      77
      957
    10. Näyttääkö kaivattusi

      Iloiselta vai surulliselta?
      Ikävä
      56
      856
    Aihe