Kenes vuoro

Odottaa

Kenenkäs vuoro olikaan tänään valmistaa ruokaa.

Vai vedetäänkö pitkää tikkua.:)

40

917

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Perheenisä

Sunnuntaisin syö meidän perhe raflassa

• kyllästynyt kokonaan

kokkailuun ja siirtänyt huvin ukkokullalle ja hän kieli keskellä suuta ,hikikarpalo otsalla ja kaljapullo vasemmassa kädessä loihtii aterioita.
        itselle riittäisi muumimamman mainostamat kylmät palat.

• Pirre*

en ala enää..lasange on uunissa - saapi kelvata.

• Raukka...

Tekeekös äijäsi koskaan ruokaa,edes sunnuntaisin?

• Pirre*
        Raukka... kirjoitti:

Tekeekös äijäsi koskaan ruokaa,edes sunnuntaisin?

mutta en varmaan ole ainut.

• MIKSI olet
        Pirre* kirjoitti:

mutta en varmaan ole ainut.

yksi heistä?

• Pirre*
        MIKSI olet kirjoitti:

yksi heistä?

kuinka aikuinen mies saadaan tekemään ruokaa ellei hän halua sitä tehdä vapaaehtoisesti? Kertokaa viisaat se minulle?

• Pirre* kirjoitti:

kuinka aikuinen mies saadaan tekemään ruokaa ellei hän halua sitä tehdä vapaaehtoisesti? Kertokaa viisaat se minulle?

Onneksi ei kaikkien tarvitse kaikea tehdä, edes tasa-arvon vuoksi.

Pirrestä tiedän, että hän tekee enemmän, kuin 'laki' sallii muiden eteen!
        Ja se on upeaa, että hoitaa ja tekee myös vastamäet, joita elämä tuo tullessaan.

• Sorry vaan
        Pirre* kirjoitti:

"Nälkä porsaan kotiin ajaa ja ukon keittiöön";D
        Älä laita ruokaa niin on pakkooppia!

• 57wee
        emw34 kirjoitti:

Onneksi ei kaikkien tarvitse kaikea tehdä, edes tasa-arvon vuoksi.

Pirrestä tiedän, että hän tekee enemmän, kuin 'laki' sallii muiden eteen!
        Ja se on upeaa, että hoitaa ja tekee myös vastamäet, joita elämä tuo tullessaan.

Rohkaiset siis passaamaan äijää?

• 57wee kirjoitti:

Rohkaiset siis passaamaan äijää?

Väitän, että vaimo elää tasa-arvoisempaa elämää, kuin valtaosa hänen "ikä-/lajitovereista"!

Vielä 'kehtaan' väittä, että verrattuna niihinkin, joissa kaikki kotityöt jaetaan.

• 57wee
        emw34 kirjoitti:

Väitän, että vaimo elää tasa-arvoisempaa elämää, kuin valtaosa hänen "ikä-/lajitovereista"!

Vielä 'kehtaan' väittä, että verrattuna niihinkin, joissa kaikki kotityöt jaetaan.

Voisit sitten antaa Pirrelle neuvoja kuinka ukon saa keittiöön?

• Pirre*
        Sorry vaan kirjoitti:

"Nälkä porsaan kotiin ajaa ja ukon keittiöön";D
        Älä laita ruokaa niin on pakkooppia!

ja sitäpaitsi pidän hyvästä ruoasta :))

• janet57
        Pirre* kirjoitti:

Innosta miehesi tekee kanssasi yhdessä jotain jännää ruokaa, mistä molemmat pidätte. Anna aluksi helppoja ja niitä kivempia hommia tehtäväks. Siinä on vaan se vaara, että intoutuu täysillä, ettei enää koskaan saa ite rauhassa laittaa safkaa. Pyörii jaloissa ja määräilee JA NEUVOO lopulta. Itelle kävi NÄIN ja pikku hiljaa liukenin kokonaan keittiöstä. Ja nyt on NIIN kokkia NIIN KOKKIA :):)))

• Sorry vaan
        Pirre* kirjoitti:

ja sitäpaitsi pidän hyvästä ruoasta :))

Maailman parhaat kokit juuri ovat MIEHIÄ

• Pirre*
        Sorry vaan kirjoitti:

oisi kai pitänyt aloittaa se opetuskeittiön pito silloin kun olimme nuoria.., nyt on myöhäistä.

• 57wee
        Pirre* kirjoitti:

oisi kai pitänyt aloittaa se opetuskeittiön pito silloin kun olimme nuoria.., nyt on myöhäistä.

Luepa tuossa Janetin neuvo:)

• 57wee kirjoitti:

Voisit sitten antaa Pirrelle neuvoja kuinka ukon saa keittiöön?

ns.kynnyskysymys, kuka tekee.

Kysymys varsinkin tasa-arvon kannalta on aivan muuta, kuin pelkästään töiden jakaminen.

Saattaa olla, että minäkin opettelen ruuanlaitto taidon, kun aika on kypsä.

Enkä ole edes esimerkilläni poikaani saanut pysymään pois keittiöstä.
        Hän osaa meidän lapsista parhaiten kokata ja myös tekee kotona ollessaan ruokaa.

Pirre jos kuka tietää, miten pitää toimia.

Hänen vastuulla on monta sellaista huollettavaa, ettei monenkaan taidot ja tahto riitä sellaisen hoitamiseen.

Minä jos alkaisin ohjeita hänelle antamaan, se olisi sama, kuin ateisti saarnaisi kirkkoväelle!

• 57wee
        janet57 kirjoitti:

Innosta miehesi tekee kanssasi yhdessä jotain jännää ruokaa, mistä molemmat pidätte. Anna aluksi helppoja ja niitä kivempia hommia tehtäväks. Siinä on vaan se vaara, että intoutuu täysillä, ettei enää koskaan saa ite rauhassa laittaa safkaa. Pyörii jaloissa ja määräilee JA NEUVOO lopulta. Itelle kävi NÄIN ja pikku hiljaa liukenin kokonaan keittiöstä. Ja nyt on NIIN kokkia NIIN KOKKIA :):)))

Mieheni kokkailu alkoi kun jouduin muutamaksi viikoksi sairaalaan,ensin osti valmista mutta toisella viikolla alkoi keittää perunat itse,poika oli sitten tuonut pihalle uuden kätevän grillin josta mieheni innostui ja nyt laittaa ruokaa 3-4 päivänä viikossa vähintään:)

• papit ovat
        Sorry vaan kirjoitti:

juurimiehiä.

• 57wee
        emw34 kirjoitti:

Kysymys varsinkin tasa-arvon kannalta on aivan muuta, kuin pelkästään töiden jakaminen.

Hän osaa meidän lapsista parhaiten kokata ja myös tekee kotona ollessaan ruokaa.

Hänen vastuulla on monta sellaista huollettavaa, ettei monenkaan taidot ja tahto riitä sellaisen hoitamiseen.

Minä jos alkaisin ohjeita hänelle antamaan, se olisi sama, kuin ateisti saarnaisi kirkkoväelle!

Työ ja koti ovat eri ympäristöt,vaika työssä palvele ei siihen ola pakko kotona alistua!

• Pirre*
        emw34 kirjoitti:

ehkei nyt sentään ihan noinkaan..: "Minä jos alkaisin ohjeita hänelle antamaan, se olisi sama, kuin ateisti saarnaisi kirkkoväelle! "

Mutta, olen ihan samaa mieltä kanssasi ettei tasa-arvo ole yksinkertaisesti kotitöitten jakoa..ei, se on enempi..mielentila :)

• 57wee kirjoitti:

Työ ja koti ovat eri ympäristöt,vaika työssä palvele ei siihen ola pakko kotona alistua!

käsitellä ko.asiaa aivan eri tasolla.

Minä lähden tasa-arvossa siitä, että:

Molemmilla on täysi itsemääräämisoikeus, ilman ehtoja!
        Siihen sisältyy; vapaa meneminen mihin ikinä mieli tekee, ja koska tahansa.
        Samoin vapaaehtoisuus kaikkeen tekemiseen myös kotona, koskee myös ruuan laittoa!

Täysi koskemattomuus ilman pienintäkään pelkoa missään tilanteessa, oli kyse vaikka vieraissa käynnistä!
        Täysi luottamus toisen valintoihin, koskee ne yhteisiä tai omia asioita.

Nämä periaatteen kun jokainen pariskunta/avoliittolainen toteuttaa siinä laajuudessa kuin meillä, niin senjälkeen ei ole kyse, kuka on ruuan laittaja ja kuka hoitaa kukkapenkit, autot, polttopuut, laskujen maksut!

Vielä kun siihen lisätään kunnioitus toisen arvovalintoihin ja pyyteetön rakkaus, ilman velvoitteita, aletaan olla asian ytimessä.

• Pirre*
        papit ovat kirjoitti:

juurimiehiä.

miksi muka?

• Pirre*
        janet57 kirjoitti:

ehdottoman omaehtoista, ei olisi yhtään kivaa syödä "noiduttua" ruokaa.

• siihen mitään
        Pirre* kirjoitti:

miksi muka?

syytä ole. Se nyt on vaan aina ollut niin.

• Pirre*
        siihen mitään kirjoitti:

syytä ole. Se nyt on vaan aina ollut niin.

"paremmuus" perustuu, saarnausääneenkö?

Miulle on ihan sama onko pöntössä mies- vai naispappi..

• 57wee
        emw34 kirjoitti:

käsitellä ko.asiaa aivan eri tasolla.

Minä lähden tasa-arvossa siitä, että:

Molemmilla on täysi itsemääräämisoikeus, ilman ehtoja!
        Siihen sisältyy; vapaa meneminen mihin ikinä mieli tekee, ja koska tahansa.
        Samoin vapaaehtoisuus kaikkeen tekemiseen myös kotona, koskee myös ruuan laittoa!

Täysi koskemattomuus ilman pienintäkään pelkoa missään tilanteessa, oli kyse vaikka vieraissa käynnistä!
        Täysi luottamus toisen valintoihin, koskee ne yhteisiä tai omia asioita.

Nämä periaatteen kun jokainen pariskunta/avoliittolainen toteuttaa siinä laajuudessa kuin meillä, niin senjälkeen ei ole kyse, kuka on ruuan laittaja ja kuka hoitaa kukkapenkit, autot, polttopuut, laskujen maksut!

Vielä kun siihen lisätään kunnioitus toisen arvovalintoihin ja pyyteetön rakkaus, ilman velvoitteita, aletaan olla asian ytimessä.

Tasa-arvoon kuuluu ettei toinen passaa toista?

• 57wee kirjoitti:

Tasa-arvoon kuuluu ettei toinen passaa toista?

voi yhtä hyvin kuulua toisen passaus.

Tämä tietysti, jos se on vapaaehtoista.

Ja toki on tilanteita, että olosuhteet väliaikaisesti määräävät 'kenen vuoro on'?

Kyllä silti edelleen väitän, että tasa-arvon toteutuminen mitataan ei niinkään työnjaon avulla, kuin parisuhteen muilla 'mittareilla'.

• HEHHEHHEEE
        emw34 kirjoitti:

voi yhtä hyvin kuulua toisen passaus.

Tämä tietysti, jos se on vapaaehtoista.

Ja toki on tilanteita, että olosuhteet väliaikaisesti määräävät 'kenen vuoro on'?

Kyllä silti edelleen väitän, että tasa-arvon toteutuminen mitataan ei niinkään työnjaon avulla, kuin parisuhteen muilla 'mittareilla'.

Vaikuttaa siltä että joissain perheissä (Pirren)on mies "tasa-arvoisempi" kuin vaimonsa;D

• HEHHEHHEEE kirjoitti:

Vaikuttaa siltä että joissain perheissä (Pirren)on mies "tasa-arvoisempi" kuin vaimonsa;D

olla tasa-arvon kanssa joka taloudessa omat tasa-arvonsa.
        Se ei ole meidän tehtävä niistä keskustella, ainoastaan omia voimme arvioida.

Satutko tietämään pirren ja hänen miehen tarveys ja muut ko, asiaan vaikuttavat seikat.
        Jos et, niin mieluumin 'suu supuun' ja kerro omasta tasa-arvosta, miten se teillä hoituu?

• HEHHEHHEEE
        emw34 kirjoitti:

olla tasa-arvon kanssa joka taloudessa omat tasa-arvonsa.
        Se ei ole meidän tehtävä niistä keskustella, ainoastaan omia voimme arvioida.

Satutko tietämään pirren ja hänen miehen tarveys ja muut ko, asiaan vaikuttavat seikat.
        Jos et, niin mieluumin 'suu supuun' ja kerro omasta tasa-arvosta, miten se teillä hoituu?

Meillä laittaa jokainen omat ruokansa,eri työajat nykyään,jos molemmat kotona niin minä koska vaimoni tekee enemmän töitä;D

• HEHHEHHEEE kirjoitti:

Meillä laittaa jokainen omat ruokansa,eri työajat nykyään,jos molemmat kotona niin minä koska vaimoni tekee enemmän töitä;D

sen pitää ollakin.
        Se vaan, että ei voi 'tuntemattomien' asioista vetää johtopäätöksiä, kun ei tiedä mitkä ovat olosuhteet ja muut vaikuttavat tekijät.

Tasa-arvo muutoinkin, kuin omassa perhepiirissä on tavoittelemisen arvoinen asia.

• helisevä

carne-tuliko oikein kirjoitettua.Teki mieli jotain tosi tulista ja hyvää tuli-tuuhan syömään ja tee salatti )

• RosaLiiin

..tarvita tänään tikkuja.

Tänään porkkanoita vain pureskelen.

• yliarvostettua puuhaa,

hirveä sotku ensin ja palkkioksi mahanpuruja ja hirveä tiski,meen baariin!

• vuoroitta!

Kysymyksesi osui oikeaan ajankohtaan.

Vaimoni valmistaa vuodessa ehkä 2 - 3 ateriaa.
      Nyt sattuu olemaan yksi noista harvinaisista kerroista.
      Tänään se on uunipaahdettu kasvis-broileri kermakastikkeen kera.

Harvoin poikkeuksin minä suoritan raaka-ainehankinnat ja valmistuksen.

Lisämainos.
      Yhtenäkään lomamatkan aamuna (yhteenlaskettuna noin 40-kuukautta) vaimo ei ole valmistanut eikä kattanut aamiaista.
      Hotelliaamiaiset ovat tuossa vähemmistönä.

Meillä ei olen minkään asian suhteen mitään vuorojärjestelmää.

Elämme kuin kommuunissa.
      Kukin kykyjensä ja kullekin tarpeidensa mukaan.

Kokkailu nyt sattuu olemaan harrastukseni ja vaimo, marketin kassalla 22-vuotta istuneena on, väittämänsä mukaan, nähnyt riittävästi ruokaa.

Sitä paitsi, hän on aamu-uninen.
      Aamulenkin jälkeen aamiaisen valmistukseni sopii aikatauluihimme.

• Nimetön

kevyempi ruoka päivä.
      Aamulla syötiin riisipuuro, ja nyt päivälliseksi uunissa paistettu lohen puolikas ja itse tehty perunamuusi ja tuore ja italian salaatti.

• Otto-Vaan

Mieltä ylentävää päästä valmiiseen katettuun pöytään.
      Tykkään kyllä puuhata tavallisen arkiruuan parissa
      kun vain ei tee siitä liian vaikeata.

Harmittaa kun nytkin piti tulla sukulainen käymään.
      Viime tipassa ilmoitti että tulee ehkä illalla.

Liha suikaleet, muussi ja sienikastike menevät
      pikkasen piloille iltaan mennessä.

• tammikuun likka

Muusissa "muttuu", mutta, olet sen ruuan jo tehnyt, sitten vaan lämmittelette sitä.
        Kyllä se vieras sen ymmärtää. Sovittu mikä sovittu, tulo ajasta :)

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.

Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol
      Maailman menoa
      594
      2341
    2. Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis
      Maailman menoa
      410
      1862
    3. Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa

Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H
      Suomalaiset julkkikset
      22
      1700
    4. Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden

Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe
      Ikävä
      64
      1438
    5. JM lukkoliike

Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran
      Jämsä
      19
      1306
    6. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      64
      1257
    7. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      122
      1174
    8. Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."

Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka
      Eläke
      19
      927
    9. Pankin avajaiset

Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti
      Kuhmo
      16
      918
    10. Miten kesäsi meni?

Oletko tyytyväinen siihen? Oliko kaivattusi mielessäsi? Lähennyitkö vai etäännyitkö hänen kanssaan?
      Ikävä
      66
      843
    Aihe