itse ole kova lukemaan, olisi mielenkiintoista tietää, mitä 50 lukee. (sanoma- ja aikakausilehtiä ei lasketa mukaan eikä sanaristikoita)
Mitä on viimeksi tullut luettua?
27
945
Vastaukset
- Myyrä!
Siis Jari Tervon!
- VuodetKierii
otetta Jari Tervon kirjoihin. Mulla on tapana lukea monta kertaa sama kirja. Tällä hetkellä menossa kai jo kolmas kerta Waltarin Isästä poikaan ja samalla luen hänen elämän tarinaansa.
- Pirre*
kävelyretkiä kaikkeuteen" on työn alla, Esko Valtaojaa.
- mies-v57
Holocaustin historialliset faktat: ghetot ja keskitysleirit.
- ikääntynyt blondi
Viides lapsi on viimeinen lukemani. Aloittelen Hannu Pekka Björkmanin Valkoista valoa. Kyllä kirjoja menee, en katsele televisiota.(ei edes ole)
- VuodetKierii
lukeeko kukaan venäläisiä klassikoita (klisee kysymys) mutta mulle tärkeitä kirjoja. Voiko kukaan muu niin nautinnollisesti kuvata ihmismielen kiemuroita kuin Dostojevski!?
Doris Lessingin Golden Notebook; sain joululahjaksi. Ei jaksa kauheesti kiinnostaa, on omat meriittinsä mutta iltalukemiseksi hitaasti etenevää ja jahkailevaa. Kaipaan satuja! (Isabel Allende, Gabriel Garcia Marques, Mario Vargas Llosa etc ovat hyviä sadunkertojia)
- VuodetKierii
Paloma.se.co kirjoitti:
Doris Lessingin Golden Notebook; sain joululahjaksi. Ei jaksa kauheesti kiinnostaa, on omat meriittinsä mutta iltalukemiseksi hitaasti etenevää ja jahkailevaa. Kaipaan satuja! (Isabel Allende, Gabriel Garcia Marques, Mario Vargas Llosa etc ovat hyviä sadunkertojia)
ja 'sadan vuoden yksinäisyys' njam...
VuodetKierii kirjoitti:
ja 'sadan vuoden yksinäisyys' njam...
hyvää luettavaa. Kirjoitin muuten väärin hänen nimensä, siis Gabriel García Marquez. Suomenkielistä käännöstä kirjasta jonka mainitsit en ole lukenut, onko se hyvä?
- VuodetKierii
Paloma.se.co kirjoitti:
hyvää luettavaa. Kirjoitin muuten väärin hänen nimensä, siis Gabriel García Marquez. Suomenkielistä käännöstä kirjasta jonka mainitsit en ole lukenut, onko se hyvä?
ja herkullisin Marquezin kirjoista.
- RosaLiiin
Deborah Smithin kirjoittama
Risteävien polkujen kahvila - VuodetKierii
itse ostan aika paljon, mutta pintalukemiset lainaan kuten dekkarit.
mieluummin ostan ja tilaan Amazon.comista tai Adlibriksestä, ajoittain käyn lainaamassa kirjastossa.
- RosaLiiin
En ole mikään himolukija, silloin tällöin, tuurittain. Aina joku kesken kuitenkin..
Olen kirjaston käyttäjä, omassa kotipitäjässäni on pieneksi kunnaksi ihan hyvä valikoima ja lähellä on laaja Aaltokirjastot, joista voin myös lainata.
Ostan mieleisimmät ja
käsityökirjoja, keittokirjoja ja runoja,
Kirjakerhonkin jäsen olen ja sieltä tulee joskus hankittua.
- VuodetKierii
ja Finlandia palkinnon saanutta 'toiset kengät' kirjaa.
Kirjoita puhuminen on aikamoisen hankalaa, tulee vain luetteloita siitä mitä lukee, mutta antaahan sekin kuvan siitä mitä ihmiset lukevat. Itse olen liki kaikkiruokainen.
Kuinka paljon luette? Mulla menee ainakin 2 kirjaa ja viikko.- ikääntynyt blondi
Tunnetiloista riippuen lisäksi runoja.
voisi myös olla tutustumisen arvoinen kirja; sekin oli Finlandia-ehdokkaana. Se on fiktiivinen teos, mutta L. Lindstedt on tutustunut huolellisesti kirjansa aiheeseen. Kirjassa käsitellään monenlaisia kysymyksiä ihmisyydestä, itsenäisestä uranaisesta, kansainvälisestä adoptiosta, vuorovaikutuksesta, vanhemmuudesta, elämästä, arvoista, asenteista, oikeuksista jne.
Minäkin olen lähes kaikkiruokainen.
Lukemistahtini vaihtelee, joskus luen monta kirjaa viikossa ja toisinaan menee monta viikkoa saman kirjan kanssa nukahtaen. Uusia lukemattomia kirjoja on tälläkin hetkellä odottamassa pinossa (mm. Erkki Tuomioja: Häivähdys punaista ja Kirsti Mäkisen Lollot ja kollot), kun luen vanhoja tuttuja. Parhaillaan luen Antti Tuurin kauan sitten ilmestynyttä Joki virtaa läpi kaupungin ja seuraavaksi taitaa olla vuorossa Anu Kaipaisen Naistentanssit. Hämmästyksekseni en taida jaksaa kahlata loppuun Hannu Salaman Minä, Olli ja Orvokkia, joka on pitkään ollut yöpöydälläni.
Jonkun mainitsema Valtarin Isästä poikaan tarttui minullekin mukaan Suomenlinnan kirjaston myytävien kirjojen joukosta niinkuin Salaman ja Tuurin äsken mainitut kirjatkin. Valtarin lukemisen aloitan sitten, kun tiedän olevan riittävästi aikaa ihan rauhassa siihen paneutua. Historia avautuu minulle mieleisellä tavalla erilaisten "pienten ihmisten" näkökulmista tarkasteltuna. (Oppikoulun historianopettaja onnistui juurruttamaan hämmästyttävän syvälle vastenmielisyyden historian lukemiseen.)
Ai niin, pari tärkeää kirjaa meinasi unohtua: viimeksi oli matkalukemisenani viikonloppuna mukana Nalle Puhin Ongelman ratkaisutaito ja Johtamisen taidon luin vähän aikaisemmin. Niitä suosittelen myös mielelläni muillekin.;))- Anu'
optimisti-orvokki kirjoitti:
voisi myös olla tutustumisen arvoinen kirja; sekin oli Finlandia-ehdokkaana. Se on fiktiivinen teos, mutta L. Lindstedt on tutustunut huolellisesti kirjansa aiheeseen. Kirjassa käsitellään monenlaisia kysymyksiä ihmisyydestä, itsenäisestä uranaisesta, kansainvälisestä adoptiosta, vuorovaikutuksesta, vanhemmuudesta, elämästä, arvoista, asenteista, oikeuksista jne.
Minäkin olen lähes kaikkiruokainen.
Lukemistahtini vaihtelee, joskus luen monta kirjaa viikossa ja toisinaan menee monta viikkoa saman kirjan kanssa nukahtaen. Uusia lukemattomia kirjoja on tälläkin hetkellä odottamassa pinossa (mm. Erkki Tuomioja: Häivähdys punaista ja Kirsti Mäkisen Lollot ja kollot), kun luen vanhoja tuttuja. Parhaillaan luen Antti Tuurin kauan sitten ilmestynyttä Joki virtaa läpi kaupungin ja seuraavaksi taitaa olla vuorossa Anu Kaipaisen Naistentanssit. Hämmästyksekseni en taida jaksaa kahlata loppuun Hannu Salaman Minä, Olli ja Orvokkia, joka on pitkään ollut yöpöydälläni.
Jonkun mainitsema Valtarin Isästä poikaan tarttui minullekin mukaan Suomenlinnan kirjaston myytävien kirjojen joukosta niinkuin Salaman ja Tuurin äsken mainitut kirjatkin. Valtarin lukemisen aloitan sitten, kun tiedän olevan riittävästi aikaa ihan rauhassa siihen paneutua. Historia avautuu minulle mieleisellä tavalla erilaisten "pienten ihmisten" näkökulmista tarkasteltuna. (Oppikoulun historianopettaja onnistui juurruttamaan hämmästyttävän syvälle vastenmielisyyden historian lukemiseen.)
Ai niin, pari tärkeää kirjaa meinasi unohtua: viimeksi oli matkalukemisenani viikonloppuna mukana Nalle Puhin Ongelman ratkaisutaito ja Johtamisen taidon luin vähän aikaisemmin. Niitä suosittelen myös mielelläni muillekin.;))Naistentanssien Rami olen minä. Tunnen Katin, Jaanan, Tainan ja Valpurin.
Muistan sienten tuoksun. Huumaavaa!
Viimeisin kirja jonka olen lukenut ja katsellut on kirja nimeltään Huominen, tekijä Bradley Trevor Greive.
Kirjassa on hauskoja mustavalkoisia valokuvia eläimistä ja kuvista kertovia pieniä oivalluksia.
Takakannessa esittely kirjasta: kannustuksen sanoja ja eläinten elämäniloa synkimpäänkin päivään.
Ihana.- lukemani:
Peter Englund: Den övervinnerlige
Dick Harrison: Stora döden
Jan Quillou: Vägen till Jerusalem
En tiedä suomalaisia nimiä (löytyisivät kai netistä,luen historialliset ja asiakirjat mieluummin ruotsiksi koska se on vahvempi ja "alkukieleni" vaikka olenkin asunut Suomessa yli 30 vuotta) - Kollontaj
Reko Lundán: Ilman suuria suruja
En edes sitä muista, koska.
Kuitenkin siltä ajalta, kun luettiin Tammen Kulaiset kirjat sarjaa, niitä kovakantisia.
Kirjastossa tulee käytyä, kun palautan lasten opiskeluissa käyttämiä kirjoja, joita pitää hankkia jostain kuempaa.
Vanhin tytär on ollut aina himolukija, ja kirpparilta tai divarista hänet täytyy väkisten kiskoa pois.
Kaksi muutakin lukee säännöllisesti.
Minulle on aina riittänyt, kun olen kuunnellut mitä ihmisillä on sanottavaa ja katsellut maailmaa avoimin silmin.- t.l.
Lasten kirjoja lapsille, mutta itsekseni on jo aikaa, taisi olla kesälomalla sellainen "Katriina"-romaani.
Luen laidasta laitaan, kun innostus alkaa, romaaneja, historiallisia ja dekkareita.
Runokirjoja on tullut luettua ja tosiaankin viime viikolla Kahlil Gibran: Profeetta.- uudelleeeeeeen
Jane Austinin Kasvattitytön tarinaa.
Kieli on niin inspiroivan herkullista ,että palaan aina vanhoihin teoksiin
- Sinimarjanen
viimeksi olen lukenut:
Risto Räppääjän ja Marjatta Kurjenniemen kirjan,
Onneli ja Anneli:)- kertoi jostain
Viimeisestä ihmisestä maailmassa. En olisi lukenut kuin ekan kappaleen, mutta kun olin sairaalassa niin ajankuluksi taistelin ja luin loppuun.
Terveenä en olisi jaksanut:))) - Sinimarjanen
kertoi jostain kirjoitti:
Viimeisestä ihmisestä maailmassa. En olisi lukenut kuin ekan kappaleen, mutta kun olin sairaalassa niin ajankuluksi taistelin ja luin loppuun.
Terveenä en olisi jaksanut:)))Paasilinnan kirjoja olen aikoinaan lukenut ja
käynyt katsomassa elokuvia, jotka perustuvat
kyseisen kirjoittajan kirjoihin.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lavrov suivaantui Stubbille perustellusti.
Lavrov perusteli suivaantumistaan tosiasioilla Suomen tarinasta sotiemme jälkeen, tutkija Tynkkynen ja pankkihenkilö Sol6072476Sukupuolia on vain kaksi- kohukassista tuli kova tuomio perheenisälle oikeudessa.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/4d4db0d9-4dda-4ba6-a699-25d725683ad6 Miten näin normaalista kassissa olevasta tekstis4131975Eronnut Janni Hussi palaa julkisuuteen - Aloittaa uudessa työssä, joka on aivan uusi pesti Suomessa
Janni Hussi on saanut viime aikoina kohujulkisuutta, kun hänen ja Joel Harkimon avioliitto päättyi eroon kesällä 2025. H231850Se ei ihan oikeasti vaatisi kuin yhden
Tekstiviestin... Jos rakastat minua vielä toivoisin että laittaisit minulle viestiä. Rakastatko? Oletko oikeasti niin pe641468JM lukkoliike
Mihin helvetin kuuseen te olette tällä kertaa siirtäneet Lukkoliikkeenne? Sen kerran kun ensimmäisen ja viimesen kerran191456- 651359
- 1221204
Helena Ahti-Hallberg uudessa elämäntilanteessa - Paljastaa eläkehaaveestaan Espanjassa: "Mä.."
Oi, kuulostaa ihanalta eläkepäivillä! Helena Ahti-Hallberg on ostanut kakkoskodin Espanjasta ja hänellä on puolisonsa ka22990Pankin avajaiset
Osuuspankin uuden toimitilan viralliset avajaiset vetävät väkeä. Kyllä oli outo nauhan leikkaus, kun leikkaajat pyllisti16958- 51866