Tee-se-itse pesulat!

tehoheppu

Olen törmännyt mielenkiintoiseen asiaan näissä ns. itsepalvelupesuloissa. Eli siihen että itsepalvelupesulassa et saakkaan itse päättää kuinka autoasi peset!

Minä voin kokemuksesta sanoa että ne kaikki paikat on suoraan perseestä!(Parkkipesu, Shell jne.) Jos vähänkin kajoat autoosi esimerkiksi omalla sienellä niin heti on joku mulkku taliaivo viuttuilemassa että autoa saa hangata vaan sillä heidä letkun päässä olevalla paskasella harjalla. Ja mitään omia esim. vannepesu- ym. aineita ei tietenkään saa käyttää! Mitä vittua se heille kuuluu vaikka kusisin oman autoni päälle? Seuraavan kerran täytyy varmaan mukiloida nämä pesupoliisit tiputukseen, jotta ymmärtäisivät että sinne tullaan pesemään auto nimenomaan itse ja niin että tulee hyvä lopputulos.

Voisiko joku kertoa mikä oikein on syy sitten mennä tee-itse pesulaan jos kerran on noudatettava jotakin kaavaa? Silloinhan sen auton voi saman tien ajaa automaattiin!

Keskustelua aiheesta lisää, kiitos! Myös kaikki pesupoliisi-vittuilijat mukaan!

ja ps. Bisnes on bisnes, mutta tolkku se on oltava kerjätessäkin...

53

15183

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wash&go

      Jep, niinhän ne koettaa estää ettei joku vaan käytä heidän höyrykoppiaan ilman maksua. Ei niistä kannata hermostua tai pelästystä, ei ne sinua oikeuteen haasta vaikka vähän omaa sientä käytät. Ainakin minä pesen itsepesussa ovien väliköt ja muut hankalammat paikat omalla sienellä.

      • lutraaja

        Olen samaan paskaan törmännyt ja kyllä täytyy sanoa että vaikka eivät oikeuteen haasta niin vittuilusta jää silti paska maku suuhun. Kerrankin sanottiin että jos heidän säännöt eivät maistu niin voi mennä muualle. Kuinka palvelualtista ja loistavaa!! Pitäisi jossakin kuningaskuluttja ohjelmassa esittää asia. On se kumma jos ei vittuilematta puolin ja toisin voi autoa pestä.


      • Automiekkonen
        lutraaja kirjoitti:

        Olen samaan paskaan törmännyt ja kyllä täytyy sanoa että vaikka eivät oikeuteen haasta niin vittuilusta jää silti paska maku suuhun. Kerrankin sanottiin että jos heidän säännöt eivät maistu niin voi mennä muualle. Kuinka palvelualtista ja loistavaa!! Pitäisi jossakin kuningaskuluttja ohjelmassa esittää asia. On se kumma jos ei vittuilematta puolin ja toisin voi autoa pestä.

        Jos kerran asiakas maksaa siitä pesupaikasta, niin mitä vittua se heille kuuluu millä välineillä asiakas autoaan pesee ?

        Vai olisiko niin, että kun vaativat pesemään niillä heidän paskavälineillä, niin auto jää niin paskaiseksi että asiakas tulee huomenna uudestaan kun taas on paskainen ? No vitsi vitsi.

        Mutta en käsitä mitä se heitä heilauttaa....


      • olisiko jäteomgelma
        Automiekkonen kirjoitti:

        Jos kerran asiakas maksaa siitä pesupaikasta, niin mitä vittua se heille kuuluu millä välineillä asiakas autoaan pesee ?

        Vai olisiko niin, että kun vaativat pesemään niillä heidän paskavälineillä, niin auto jää niin paskaiseksi että asiakas tulee huomenna uudestaan kun taas on paskainen ? No vitsi vitsi.

        Mutta en käsitä mitä se heitä heilauttaa....

        se syy. Jos ympäristölupa laplaplaa jne.


      • miksukka
        olisiko jäteomgelma kirjoitti:

        se syy. Jos ympäristölupa laplaplaa jne.

        Jos jäteongelmiin vedotaan niin niissä pitäsi kieltää esim. kaikki moottorinpesut, joista tulee vaikka mitä mömmöjä, öljyjä jne. jne.

        Eli selityksen makua... Ei sanotaan sittenkin suoraan että SILKKAA PASKAPUHETTA!


      • omom
        Automiekkonen kirjoitti:

        Jos kerran asiakas maksaa siitä pesupaikasta, niin mitä vittua se heille kuuluu millä välineillä asiakas autoaan pesee ?

        Vai olisiko niin, että kun vaativat pesemään niillä heidän paskavälineillä, niin auto jää niin paskaiseksi että asiakas tulee huomenna uudestaan kun taas on paskainen ? No vitsi vitsi.

        Mutta en käsitä mitä se heitä heilauttaa....

        ainakaan parkkipesussa asiakas ei maksa siitä pesupaikasta mitään, sen takia niillä parkkipesun kamoilla pitää pestä. muuten kyseiselle firmalle ei tulisi penniäkään rahaa ku kaikki raahais omat ämpärit ja pesuaineet. näin mulle sanottiin ku asiallisesti kysyin asiasta.


    • nestor-pekka

      ...Helsingin keskustan lähellä tai välillä keskusta-Tapiola jotakin paikkaa, jossa voisi itse pestä autoa? Kovin kauas kun ei yleensä kannata lähteä näin talvella autoa huuhtelemaan.

      • Pekan autokorjaus

        Neste TI-hallissa painepesuri ja tuntiveloitus joten hyvin voi pestä oman autonsa omalla sienellä.
        Erikseen on myös polettipesu puoli.


      • nestor-pekka
        Pekan autokorjaus kirjoitti:

        Neste TI-hallissa painepesuri ja tuntiveloitus joten hyvin voi pestä oman autonsa omalla sienellä.
        Erikseen on myös polettipesu puoli.

        ...hgin keskustasta, mutta kiitos vinkistä. Voihan siellä joskus käydä.


    • selaniitti

      Olimme kaverin kanssa käyneet muutamia kertoja pesemässä Shellin polettilla toimivissa painepesurilaitteissa. Ja olemme ensin sumuttaneet auton liuottimella omasta painepullosta ja sitten vaan polettia koneeseen ja huuhtelemaan ja ihan kelvollista jälkeä on tullut. Eihän sitä autoa ainakaan talvella tarvitse ihan näyttelykuntoon pestä. Kunhan saa suolat liuotettua pois ja enimmät kurat.
      Viimeksi koimmekin yllätyksen kun naapurikopin äijä tuli sanomaan että omia kamoja ei saa käyttää. Sanoimme että totta helvetissä saa käyttää, maksammehan siitä painepesurin käytöstä!!! Kysyimme kassalta ja vastaus oli tylysti että ei saa käyttää mitään omaa ainetta tai välinettä! SIIS MITÄ HÄH?!?!??! Olimme ihan ymmällämme.

      • masa k

        ... aika outoa. Jos sumuttaa jonkun pesuaineen pintaan ja sitten polettia masiinaan ja huuhtelemaan, niin ei siitä pitäisi kenekään olla vetämässä papuja nenukkiin. Tai sitten on jo tosi pikkusieluista ja mustasukkaista väkeä. Olis kiva kuulla täällä jonkun pesufirman työntekijän kommenttia asiaan.


      • kommenttia...
        masa k kirjoitti:

        ... aika outoa. Jos sumuttaa jonkun pesuaineen pintaan ja sitten polettia masiinaan ja huuhtelemaan, niin ei siitä pitäisi kenekään olla vetämässä papuja nenukkiin. Tai sitten on jo tosi pikkusieluista ja mustasukkaista väkeä. Olis kiva kuulla täällä jonkun pesufirman työntekijän kommenttia asiaan.

        syynä lienee periaate. ethän sä voi mennä ilmaseks huoltiksen tiloihin suihkiin mitään omia myrkkyjäs ja sitten vasta pistää polettia,koska siihen kuluu aikaa! yhtä hyvin sinne vois mennä sit vaihtaan vaikka kesärenkaat ja sit laittais vähän polettia,että sais ne puhtaaks. kaikki samalla käynnillä!? vois olla eri asia jos "vaikka kusis oman auton päälle" ENNEN kuin ajaa pesupaikalle.
        ihan sama mulle,mut itteekin vituttaa,jos jonossa joutuu odotteleen muiden nysväämistä minuuttikaupalla. eli ymmärrän kyllä huoltisyrittäjän kannan tossa asiassa... vittu kun vituttaa niin saatanasti! muijakin kiukuttelee joka ilta kun autopesuissa kuluu aikaa saatana kauheesti!!! tajuatteko? kaikki vittuun sieltä sillon kun mä tuun peseen mun korollaa!!!


    • olis sua varten

      Siellä ei tuu kukaan avautuu mitä teet ja kuinka kauan,vaikka olisit koko päivän.Itse oon pessy auton siellä ja maksaa jotai kympin tunti.

      • tehoheppu

        Kenelle nämä muut lafkat sitten ovat? Uskoisin sinne mentävän samasta syystä kuin mihin tahansa autoa pesemään.


    • Dalla Dalla

      Vittuako niitä kiinnostaa saatko autosi kuinka hyvin kaikien tieteen ja taitojen mukaan pestyä! Rahat pois ja pihalle poistu! Mars Mars! Vaikka sitten huonosti pestyllä autolla.

      • Dicco

        ja mitähän mahtaa kuluttaja-asiamies asiasta tuumata? Pitäisiköhän pistää valitus sisään? Loppusi raukkamainen kyykyttäminen.


    • tehotantta

      Väkivaltaa ei tule käyttää kuin äärimmäisenä keinona. Kaunista teoriaa juu. Ja kauniit on hautakukatkin! Joten mun puolesta käyttäkää vaikka mitä keinoja. hähhäähhähähähähähä

    • kysymystä

      mitä sellainen autopesulassa itse peseminen maksaa, onko tuntiveloitus? (mulla menee koko siivoukseen noin 4-5 tuntia, kun huolella teen) ja millä sen googlettaa, kun tee-se-itse-pesulaa ei kaupungissani googlen mukaan ole? Auto alkaa näyttää murjaanien kuninkaalta, vaik sen pitäs olla neitsyen valkoinen. :))

      • tehoheppu

        Joo, ja mun kaverilla menee kans yleensä astioiden tiskaamiseen muutama päivä!
        Itse pesen auton noin 15-20 min, kun käyn pesemässä 2-4 kertaa kuukaudessa. Hintaa kertyy muutamia euroja yleensä.
        Puspaikkojen sijainneista en tiedä pääkaupunkiseudun ulkopuolella, kun ei ole hirveästi tarvetta ollut.
        Autonpesu ei taida olla heiniäsi, joten suosittelen palvelupesuloita.


      • -edellinen-
        tehoheppu kirjoitti:

        Joo, ja mun kaverilla menee kans yleensä astioiden tiskaamiseen muutama päivä!
        Itse pesen auton noin 15-20 min, kun käyn pesemässä 2-4 kertaa kuukaudessa. Hintaa kertyy muutamia euroja yleensä.
        Puspaikkojen sijainneista en tiedä pääkaupunkiseudun ulkopuolella, kun ei ole hirveästi tarvetta ollut.
        Autonpesu ei taida olla heiniäsi, joten suosittelen palvelupesuloita.

        mä oon siivonnut autoja joskus hetken ammatikseni, eli pelkkään pesuunhan multa ei mene kuin varttitunti, mut siihen muuhun puunaamiseen meneekin sitten se loppuaika. Joten kita kii, ja anna vaan omas autos ruostua alta muutaman vuoden, se ei mun persettä kutita.


      • tehoheppu
        -edellinen- kirjoitti:

        mä oon siivonnut autoja joskus hetken ammatikseni, eli pelkkään pesuunhan multa ei mene kuin varttitunti, mut siihen muuhun puunaamiseen meneekin sitten se loppuaika. Joten kita kii, ja anna vaan omas autos ruostua alta muutaman vuoden, se ei mun persettä kutita.

        ??? Oliko jotakin järkevääkin sanottavaa???


      • mut sul
        tehoheppu kirjoitti:

        ??? Oliko jotakin järkevääkin sanottavaa???

        ei näytä olevan.


      • tehoheppu
        mut sul kirjoitti:

        ei näytä olevan.

        joten anna tulla vaan, jos kerran on...


      • lutraaja
        -edellinen- kirjoitti:

        mä oon siivonnut autoja joskus hetken ammatikseni, eli pelkkään pesuunhan multa ei mene kuin varttitunti, mut siihen muuhun puunaamiseen meneekin sitten se loppuaika. Joten kita kii, ja anna vaan omas autos ruostua alta muutaman vuoden, se ei mun persettä kutita.

        ... mutta miten tämä liittyy alkuperäiseen asiaan?


      • kysyin kerran

    • kyykytetään!

      ei niitä paikkoja ole sen takia että saadaan auto pestyä, vaan sen takia että saadaan rahat pois persukisilta joilla ei ole varaa pesettää autoa palveluna. Ja persaukisiahan on tunnetusti aina helppo ja hauska vedättää ja potkia päähän.

      • pidä kitas

        kerta et tiedä optimaalisesta autonpesusta hevon helvettiä.


      • lutraaja
        pidä kitas kirjoitti:

        kerta et tiedä optimaalisesta autonpesusta hevon helvettiä.

        Valista meitä tyhmiä ja kerro hieman tuosta optimaalisesta autonpesusta. Kuinka se teillä tapahtuu?


      • tehoheppu
        lutraaja kirjoitti:

        Valista meitä tyhmiä ja kerro hieman tuosta optimaalisesta autonpesusta. Kuinka se teillä tapahtuu?

        aletaan näköjään lopultakin saamaan keskustelua aikaiseksi... :) Ja muistetaanpas pysyä sitten asialinjoilla.


      • autonpesu on
        lutraaja kirjoitti:

        Valista meitä tyhmiä ja kerro hieman tuosta optimaalisesta autonpesusta. Kuinka se teillä tapahtuu?

        sellaista, että kun sen optimaalisesti tekee, on se auto päällisin ja sisäisin puolin yhtä puhdas kuin autoliikkeestä ostettaessa. Nehän siivouttaa ne käytetyt autot kai täällä suomessakin ennen myyntiin laittoa? (opin sen työn saksassa, siivosin siellä pari viikkoa uusia ja käytettyjä autoja liikkeen autosiivoojan ohjeiden mukaisesti). Uusistakin autoista poistetaan tehdasvaha päältä ja imuroidaan huolellisesti niin, ettei sieltä nukan nukkaa saa löytyä. Siis ainakin saksassa. En jaksa selittää tämän tarkemmin, olen töihin lähdössä. Sanon vaan, että läiskän läiskää, ei pölyn pölyä, ei autostani löydy edes konepellin alta, kun olen valmis siivouksessani.


      • tehoheppu
        autonpesu on kirjoitti:

        sellaista, että kun sen optimaalisesti tekee, on se auto päällisin ja sisäisin puolin yhtä puhdas kuin autoliikkeestä ostettaessa. Nehän siivouttaa ne käytetyt autot kai täällä suomessakin ennen myyntiin laittoa? (opin sen työn saksassa, siivosin siellä pari viikkoa uusia ja käytettyjä autoja liikkeen autosiivoojan ohjeiden mukaisesti). Uusistakin autoista poistetaan tehdasvaha päältä ja imuroidaan huolellisesti niin, ettei sieltä nukan nukkaa saa löytyä. Siis ainakin saksassa. En jaksa selittää tämän tarkemmin, olen töihin lähdössä. Sanon vaan, että läiskän läiskää, ei pölyn pölyä, ei autostani löydy edes konepellin alta, kun olen valmis siivouksessani.

        eiköhän talvisessa huoltopesussa, joka tehdään kerran viikossa riitä vähempikin. Meinaan jos joka kerta tekee tuon kaavan mukaan niin se on jo neuroottista pesemistä.


      • mutta omasta
        tehoheppu kirjoitti:

        eiköhän talvisessa huoltopesussa, joka tehdään kerran viikossa riitä vähempikin. Meinaan jos joka kerta tekee tuon kaavan mukaan niin se on jo neuroottista pesemistä.

        tehosiivouksestani on kulunut jo muutama kuukausi ja autoni näyttää siltä että se tarvitsisi taas sen tehosiivouksen. Voisin tietysti siivota sen pihallanikin, mut mukavampi se ois tehdä jossain jossa on edes katto päänpäällä. :)


      • wash&drive
        autonpesu on kirjoitti:

        sellaista, että kun sen optimaalisesti tekee, on se auto päällisin ja sisäisin puolin yhtä puhdas kuin autoliikkeestä ostettaessa. Nehän siivouttaa ne käytetyt autot kai täällä suomessakin ennen myyntiin laittoa? (opin sen työn saksassa, siivosin siellä pari viikkoa uusia ja käytettyjä autoja liikkeen autosiivoojan ohjeiden mukaisesti). Uusistakin autoista poistetaan tehdasvaha päältä ja imuroidaan huolellisesti niin, ettei sieltä nukan nukkaa saa löytyä. Siis ainakin saksassa. En jaksa selittää tämän tarkemmin, olen töihin lähdössä. Sanon vaan, että läiskän läiskää, ei pölyn pölyä, ei autostani löydy edes konepellin alta, kun olen valmis siivouksessani.

        ... tuollainen optimaalinen autonpesu sitten mahdollista itsepalvelupesuloissa?

        Ainkain pitäisi olla, jos hommassa on joku järki olevinaan. Mutenhan ne on ihan huuhaa paikkoja.


      • tiedä..
        wash&drive kirjoitti:

        ... tuollainen optimaalinen autonpesu sitten mahdollista itsepalvelupesuloissa?

        Ainkain pitäisi olla, jos hommassa on joku järki olevinaan. Mutenhan ne on ihan huuhaa paikkoja.

        ja siksi kysyinkin ensin että millä nimikkeellä niitä vois googlesta etsiä, että voisin kysyä sieltä sitten, jos sellainen pesula tästä pienemmästä kaupungista sattuisi löytymään. Mikä ainkain?


      • tehoheppu
        tiedä.. kirjoitti:

        ja siksi kysyinkin ensin että millä nimikkeellä niitä vois googlesta etsiä, että voisin kysyä sieltä sitten, jos sellainen pesula tästä pienemmästä kaupungista sattuisi löytymään. Mikä ainkain?

        kysy isoilta huoltoasemilta ja ostoskeskuksista. Jokin kaupunki-infokin voi olla hyvä tiedonlähde.


      • Pekan autokorjaus
        mutta omasta kirjoitti:

        tehosiivouksestani on kulunut jo muutama kuukausi ja autoni näyttää siltä että se tarvitsisi taas sen tehosiivouksen. Voisin tietysti siivota sen pihallanikin, mut mukavampi se ois tehdä jossain jossa on edes katto päänpäällä. :)

        tai kaverin autotalli.


      • lutraaja
        Pekan autokorjaus kirjoitti:

        tai kaverin autotalli.

        tullaan siis siihen että nämä polettipesupaikat eivät ole mikään vaihtoehto kenellekään joka haluaa pestä autonsa hyvin.


      • Pekan autokorjaus
        lutraaja kirjoitti:

        tullaan siis siihen että nämä polettipesupaikat eivät ole mikään vaihtoehto kenellekään joka haluaa pestä autonsa hyvin.

        on tuntiveloitus esim.10,20e/h, erikseen on polettipesupaikka.
        Ti-hallissa voit vaikka korjata autoa on esim nosturihommat, öljyn vaihto yms.

        Polettipesupaikoissa on ymmärrettävää että kuuluu käyttää huoltoaseman oma laitetta, myös pesuaineissa.

        Itse käytän joko Muuralan Nesteen polettipesua tai ti-hallia(siellä on painepesuri, johon tarvitsee omat aineet).


      • tehoheppu
        Pekan autokorjaus kirjoitti:

        on tuntiveloitus esim.10,20e/h, erikseen on polettipesupaikka.
        Ti-hallissa voit vaikka korjata autoa on esim nosturihommat, öljyn vaihto yms.

        Polettipesupaikoissa on ymmärrettävää että kuuluu käyttää huoltoaseman oma laitetta, myös pesuaineissa.

        Itse käytän joko Muuralan Nesteen polettipesua tai ti-hallia(siellä on painepesuri, johon tarvitsee omat aineet).

        "Polettipesupaikoissa on ymmärrettävää että kuuluu käyttää huoltoaseman omaa laitetta, myös pesuaineissa."

        Niinhän minä käytänkin!!!!

        Mutta haluan lisäksi käyttää muita avuja silloin kun polettikoneen eväät eivät riitä. Mutta tästä syntyy aina nämä vittuilutilanteet puolin ja toisin. Ei se oman sienen käyttö tai erikoinen vannepesuaine VOI olla niin suuri katastrofi kuin mitä syntyneestä mekkalasta voisi päätellä?!?!?!


      • Pekan autokorjaus
        tehoheppu kirjoitti:

        "Polettipesupaikoissa on ymmärrettävää että kuuluu käyttää huoltoaseman omaa laitetta, myös pesuaineissa."

        Niinhän minä käytänkin!!!!

        Mutta haluan lisäksi käyttää muita avuja silloin kun polettikoneen eväät eivät riitä. Mutta tästä syntyy aina nämä vittuilutilanteet puolin ja toisin. Ei se oman sienen käyttö tai erikoinen vannepesuaine VOI olla niin suuri katastrofi kuin mitä syntyneestä mekkalasta voisi päätellä?!?!?!

        asiakkaana voit valita paikan, jossa peset autosi.
        Joten en ymmärrä haluasi mennä semmoiseen pesemään autoasi joka ei vastaa sinun tarpeitasi.
        Joten järjen käyttö on sallittua.


      • tehoheppu
        Pekan autokorjaus kirjoitti:

        asiakkaana voit valita paikan, jossa peset autosi.
        Joten en ymmärrä haluasi mennä semmoiseen pesemään autoasi joka ei vastaa sinun tarpeitasi.
        Joten järjen käyttö on sallittua.

        ... jos järkeä käytetään niin ei ole mitään mieltä lähteä pesemään autoa tolkuttoman kauas. Vai mitä? Johan se likaantuu matkalla takaisin ainakin näin talvisaikaan.
        Nyt vain on niin että lähipaikkojen pitäjiltä täytyisi löytyä sitä järkeä joustaa niin että asiat sujuisivat kitkattomasti. Ilmeisesti olen liian pedantti, mutta haluaisin pestä autoni hyvin ja minähän maksan siitä heidän härvelin käytöstä. Mitä siis voin asiakkaana vaatia? Käytä siinä sitten "järkeä".
        Ja mitä jos jätetään saivartelu pois tästä keskustelusta, jooko.


      • Pekan autokorjaus
        tehoheppu kirjoitti:

        ... jos järkeä käytetään niin ei ole mitään mieltä lähteä pesemään autoa tolkuttoman kauas. Vai mitä? Johan se likaantuu matkalla takaisin ainakin näin talvisaikaan.
        Nyt vain on niin että lähipaikkojen pitäjiltä täytyisi löytyä sitä järkeä joustaa niin että asiat sujuisivat kitkattomasti. Ilmeisesti olen liian pedantti, mutta haluaisin pestä autoni hyvin ja minähän maksan siitä heidän härvelin käytöstä. Mitä siis voin asiakkaana vaatia? Käytä siinä sitten "järkeä".
        Ja mitä jos jätetään saivartelu pois tästä keskustelusta, jooko.

        kannattaa mennä neuvottelemaan pesupaikan omistajan kanssa asiasta, jos et onnistu neuvottelemaan mieleistäsi sopimusta niin ehdottomasti kannattaa kantaa eurosi muualle.
        Loppupelissä kyse on kuitenkin rahasta huoltamon pesupaikoissa.


    • sentti per napa

      Vähän saman tyylinen juttu yhdessä automaattipesussa yhdellä huoltoasemalla.
      Olin ostanut lipun pesuautomaattiin ja periaatteesta en käytä kuin harjattomia, koska se säästää maalipintaa. Ennen kuin ajoin auton koneeseen tein kierroksen auton ympäri ja sumutin liuotinta, jotta suola ja pikipinttymät ehtisivät liueta. Se vaatii oikeasti aikaa kun pinta on kylmä! Ja tällä tavalla harjattomassakin tulee ihan oikeasti puhdasta! Kokemusta on.
      No eikös besserwisser asemanpitäjä tullut urputtamaan siitä. Sanoi että voin mennä muualle jos kyseenalaistan heidän koneensa pesutehon.

      Se nyt vaan ei ole kyseenalaistamista, vaan ihan tietoon perustuvaa faktaa.

      Kysymys 1: Maksoin siis pesun. Mitä asemanpitäjä hävisi siinä että esiliuotin liat autosta?

      Kysymys 2: Olisiko huonompi pesutulos ollut kaikkia osapuolia tyydyttävämpi lopputulos.

      • pässi narussa

        Suomalaiset kuluttajat ovat yksinkertaisesti liian narutettavia lampaita. Niellään kaiken maailman paskan lisäksi vielä vittuilut päälle. Sinänsä tuo tarina on kyllä jo aika uskomaton.


      • huoltsikanpitäjällä

        Pitäisi suorittaa loppukuivaus:)

        Mutta toiseen asiaan olikos se totta kun noissa automaattipesulinjoissa käytetään kierrätysvettä eli suljettujärjestelmä ja jokuhan oli joskus tutkinut että näin talvella suolapitoisuus on aika suuri.


      • lappiz
        huoltsikanpitäjällä kirjoitti:

        Pitäisi suorittaa loppukuivaus:)

        Mutta toiseen asiaan olikos se totta kun noissa automaattipesulinjoissa käytetään kierrätysvettä eli suljettujärjestelmä ja jokuhan oli joskus tutkinut että näin talvella suolapitoisuus on aika suuri.

        eli vähän sama kuin merivedellä pesisi autoa :(


    • FARRE84

      OLEN AIVAN SAMA MIELTÄ KUN SÄ!! NE ON VAAN MULKKUJA PASKIAISIA JOTKA HALUAA JOKO VITTUILLA TAI NUOLE POMONSA PERSETTÄ SILLÄ TAVALLA!!

    • workin' at the carwash

      Näemmä on jo yli vuoden vanha viestiketju mutta kun satuin tänne eksymään niin vastaillaan nyt, mikäli jotain vaikka sattuisi tämä asia vielä kiinnostamaan. Olin itse jokusen vuoden töissä tuolla parkkipesussa ja itsepalvelun suhteen homman nimi on tosiaan se, että firma ei nettoa euroakaan mikäli asiakas pesee alusta loppuun omilla aineillaan ja vehkeillään. Siitä pesupaikan käytöstähän ei tarvitse maksaa mitään, vaan pesupoleteista, joilla ne laitteet toimivat. Riippuu vähän paikalla olevista työntekijöistä miten tarkkaan tuota sitten valvotaan, eipä nyt kenestäkään ole kovin antoisaa hommaa toimia minään natsimaisena pesupoliisina, mutta kun firman linja on se, että omilla aineilla ei saa pestä niin pakko on työntekijänkin välillä asiasta huomauttaa. Itse nyt en kauheasti jaksanut moista harrastaa, eipä tosiaan minua henkilökohtaisesti kiinnosta vaikka asiakas oman autonsa päälle kusisi ja juuriharjalla kuuraisi. Jälkimmäistä on muuten tullut todistettua ihan useammankin kerran, mielenkiintoisia ovat asiakkaiden kommentit välillä kun ihan ystävällisesti menee huomauttamaan että tuosta muuten tulee sitten ihan perkeleesti naarmuja kun lumiharjalla kuivaa autoa hankaat, kyllä tuosta ihan vettä ja vaahtoakin saisi ja pehmeä harjakin olisi tarjolla. Mutta ikävä homma mikäli viestiketjun avaajalla on jäänyt paha maku suuhun hommasta, eipä se nyt firmankaan etu ole jos tylysti asia esitetään. Mitä noihin omien pesuaineiden käyttöön tulee niin periaatteessa ei ole mitenkään kiellettyä käyttää omia liuottimia, vannepesuja yms. Varsinkin talvisin on pakkokin käyttää hiilivetypohjaisia myrkkyjä että saa sitä suolaa ja muuta paskaa irrotettua pinnasta. Se pesulaitteesta tuleva liuotin on toimiva yleisliukkari, mutta välillä tarvitaan vähän ytympää kamaa kaveriksi että saa kaiken lian irtoamaan. Noita suola- ja pikiliuottimia on myynnissä siinä toimistossakin ja totta kai voi tuoda omiakin mukanaan, tarkoitushan se auto on puhtaaksi saada. Periaatteessa noissa omien aineiden käytössä on ympäristöaspekti myös, firma kun pyrkii käyttämään ympäristöystävällisiä pesuaineita ja asiakkaan omat aineet eivät näitä kriteerejä välttämättä täytä. Tärkeintä kuitenkin että käyttää siihen varsinaiseen pesuun niitä laitteita ja näin ollen maksaakin jotain siitä ajasta kun autoaan puunaa, jos ilmaiseksi haluaa pestä niin voi ottaa vesiletkun kauniiseen käteen ja omalla pihallaan ruiskutella.

    • varastossa

      Minä tässä taas mietin, että kuka keksi kunigasajatuksen laskuttaa joka kerta eri summalla samaa tuotetta. Käytän autoani polettipesussa, aina saman ajan ja saman polettimäärän - mutta kummastuksekseni lasku on aina eri. 10-12.5€:n välillä heiluu. Mikä sen heilumisen aiheuttaa, se todella kiinnostaisi tietää.
      Seuraavan pesun jälkeen teen tästä tämän Neste "Pikkolon" (sijaitsee Vaasan keskustassa) omistajalle ja vaadin selvityksen.

      Kertokaa, oletteko tällaiseen törmänneet. Että polettipesuhinta on joka kerta eri, vaikka pesuun käytetty aika ja polettimäärä olisi sama.
      Tämä haiskahtaa huijaukselta.

    • jihaaa wedwedwe

      Vähän aihetta ylös kun se sattui tuolta hakutuloksista kumpuamaan.

      Eli kun kyse ei ole suljetussa tilalla/alueella tehtävää pesua ja toiseksi koska se on halli missä pestään julkisissa tiloissa niin on ihan selvääkin että pitää rajoja että mitä aineita voi käyttää pestessä. Pesuaineet nousee ilmaan ja ne myös pakokaasun tavoin leijailee siellä ihmisten hengitykseen, siksi myös sisätiloissa ei pitäisi käyttää lämmintä- eikä varsinkaan kuumaa vettä auton pesussa koska höyry ja mitä lämpimempää vesi on niin sitä enemmän se nousee ilmaan ja pesuaineet sen mukana. Ei kannata vähätellä näitä asioita koska ei ne purkkien litkut mitään terveystuotteita ole kuitenkaan, suurin osa tuskin tietää mitään niistä aineista mitä pesuaineissa voi olla, kun elintarvikkeissakin on terveysvaarallisia aineita ja ne sentään
      on syötäväksi tarkoitettuja.

      Ihan oma etukin, voi olla äärimmäisen kusipäisen itsekäs mulkku ja ajatella vain itseä kun ottaa tälläisiä asioita huomioon, olkaa hyvät uudesta tiedosta taas ja voitte oppia uutta tässä ihmeellisessä maailmassa.

      Kävin vaihdattamassa renkaita tuolla toisessa noista parkkipesuista,
      asiakaspalvelussa olisi vähän toivomisen varaa on minun valitukseni,
      kunnon nyrkkipaja meininkiä että rengasliikkeissä renkaanvaihdossa on sellaista asiakaspalvelullisempaa otetta hommassa kuin tässä pesulassa.
      En erittele syitä vaan tämä on mun kokemus, asiakaspalvelu on vaativaa työtä ja teen sitä itsekkin ja tehnyt jo kauan. Takaisin rengasliikkeen asiakkaaksi.. Itsepalvelupesulana ja miksi ei ehkä pesupalvelunakin ok, en tiedä niistä sitten.

    • asdfsdfgadsfasfdafsa

      Jotenkin veikkaan että tuosta "pesupoliisi" jutussa on kyse voittojen maksimoinnista. Jos ihmiset oppivat sen että jos omia pesuaineita käyttää, niin sillä voi säästää ainakin yhden poletin verran ja vuositasolla sillä alkaa olemaan merkitystä niin autoilijalle kuin pesupaikan pitäjälle. Autoilija voittaa kun ostaa omat pesuaineet ja levittää ne vaikkapa sienelle, mutta pesupaikan pitäjä häviää... ja sekös ottaa päähän nimenomaan pesupaikan pitäjiä.

      Ehkä kyse on siitä että pelätään asiakkaiden siirtyvän vain tilan varaamiseen ja huuhtelun käyttämiseen josta on kovin vaikeata repiä voittoja järkevän bisneksen pyörittämiseen?

      • qwsxdqwxqqqq

        Kannattaa lukea edellinen vastaus pesuaineiden käytössä suljetuissa- ja julkisissa tiloissa. Sama kun siivouksessa ei varmaan ole suotavaa että
        siivojaa voisi käyttää mitä vaan litkuja siivotessa, vai haluatteko jotain vaarallisia myrkkyjä toimistoonne pöydille ja lattioille, tartuntapintoihin jne.
        Asioita, joita ei ehkä aina tule ensimmäisenä mieleen.

        Mikäs estää sitten että jokainen voisi pestä vai erittäin syttymisherkillä
        aineilla autoja, ne kaasut sitten pesutiloissa ja hallissa..

        Siksi myös, kuumaa vettä sisätiloissa pestessä kannattaisi välttää,
        pesuaineet ei silloin niin nouse ilmaan.


    • Anonyymi

      Hei! Kalajoelle on nyt avattu tee-se-itse autopesula Kipparintie 6, Meinalan teollisuusaluuelle. Pesun voi ostaa paikanpäältä lähimaksulla.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1504
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1193
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1184
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1172
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1136
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1121
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1104
    Aihe