Elisa ja modeemin vuokra

Tollopää

Olemme maksaneet Elisan modeemista vuokraa 9€/kk jo useita vuosia (ennen modeemit niin kalliita että kannatti ennemmin vuokrata). Tuttavani avasi liittymän ja sai modeemin ilmaiseksi. Tästäpä "heränneenä" kysyin paikallisesta Elisan liikkeestä miten voi olla, että me yhä maksamme vuokraa ja emmekö saa ilmaiseksi vaikka pitää vanhaa modeemiamme? Myyjä sanoi, että AINOA tapa päästä vuokran maksusta, on palauttaa vanha modeemi ja ostaa uusi hintaan 49 €.

Tästä ärsyyntyneenä otin yhteyttä Elisaan sähköpostilla (ilmoitin etten aio maksaa enää vuokraa jos kerran liittymää vaihtamalla saan uuden modeemin ilmaiseksi) ja vastaus tuli nyt puhelimitse (VAIN reilun kuukauden odottelun ja kolmen yhteydenottopyynnön jälkeen).

Elisalta sanottiin, että toki saatte vanhan modeemin omaksi ja ilmaiseksi. Ja palautusta jo maksetusta laskusta kahden kk vuokran verran, koska yhteydenotto oli viivästynyt.

Mitenkähän paljon on näitä (tolloja kuten minä) jotka yhä maksavat modeemista vuokraa vaikka ei tarvitsisi. Ja asiasta ei ole edes millään tavalla tiedotettu. Ja mitenkähän kauan asian olisi saanut puhelinsoitolla hoidetuksi! Vuokra kun on kuitenkin 9 e/kk eli 108 e/vuosi!!! Jos olisin vain uskonut elisan myyjää, maksaisin yhä hullua kuukausi vuokraa...

3

1244

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tulit sitten vihdoinkin

järkiisi. modeemit ei oo koskaan maksanut niin paljon että kannattaisi vuokrata.

• ???

Eikö? Paljos se sitten ennen maksoi? En ole itse tätä avannut, liittymä vain siirrettiin kolme vuotta sitten minulle ja kuulin silloin että modeemi on tosi kallis.. Enkä ole tätä kyseenalaistanut. Mistäpä näistä tietää. Hyvä että nyt tiedän. Mutta epäilempä silti etten ole ainoa.

• Jejejejejje2
        ??? kirjoitti:

Eikö? Paljos se sitten ennen maksoi? En ole itse tätä avannut, liittymä vain siirrettiin kolme vuotta sitten minulle ja kuulin silloin että modeemi on tosi kallis.. Enkä ole tätä kyseenalaistanut. Mistäpä näistä tietää. Hyvä että nyt tiedän. Mutta epäilempä silti etten ole ainoa.

Olihan ennen modeemit kalliita, itselläni on muistaakseni 1998 vuonna aukastu ADSL. Tarkempa vuosluku kyl löytyy sopimuksesta kunhan jaksais laatikoita tutkia.

Modeemi 1000 silloista rahayksikköä, joten 19kk jälkeen oma modeemi tuli halvemmaksi, jos silloin saman hintanen vuokra kuin nykyään. Aikoinaan Sonera ei edes esitellyt vuokralaitteita, tiedä sit olikos edes semmoista palvelua.

Tuo modeemi oli sitten pelkkä ulkoinen modeemi, jonka lisäksi joutui ostamaan hubin (jotta netin sai kahdelle koneelle) tämäkin kustansi 1000 rahayksikköä. Sitten lisäksi vielä verkkokortit muistaakseni 200 rahayksikkö kappale.

Liittymän avaaminen myös 1000 rahayksikköä.

Ennen ADSL ostoa netti maksoi 5 rahayksikköä tunti 120 rahayksikön kuukausimaksu. Siihen verrattuna äkkiä ADSL tuli halvemmaksi vaikka aloitus paljon maksoikin.

ADSL kuukausimaksu ei ole laskenut juurikaan yhtään näinä vuosina, vain nopeus noussut.

Ja täytyy muistaa että silloin rahayksikkö oli ihan erillainen kuin nykyään, 1000 oli suuri summa, nykyään 200 aika pikkuraha.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      317
      3092
    2. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      202
      2833
    3. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      58
      2429
    4. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      167
      1496
    5. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      17
      1252
    6. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      52
      1239
    7. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      895
    8. 58
      893
    9. 81
      820
    10. Kullannuput kaahas Stopintakaa ja kolari...

Tätä se mun uneni tiesi...
      Ilmajoki
      20
      814
    Aihe