Seinäjoen lidlissä maksoi olvin mäyräkoira liki kympin, eli kolme euroa tullut lisää hintaa tänä vuonna!
Kyllä nyt saa saman paikkakunnan ministeri RISIKKO olla iloisin mielin kun kansa raitistuu ja olvi ajautuu konkurssiin verottajan lähettäessä harkintaverolappuja viime vuoden tulojen perusteella.
Paljonko maksaa oluet
2
2534
Vastaukset
- hinnoista puheenollen
Mitä nimenbomaan oluen yksikkö hinnoile käy.
Turun Prismasta (Itäharjun) sai tammikuussa koffia koko kuukauden 65,-senttiä pullo.
Ei paha, eikä sitä sinänsä mainostettu missään enemmälti. Luki kuitenkin pienellä hylyssä siinä missä koffinkoreja myytiin, siis koreittain.
Olen ajatellut pistää ns. olutkauppiaiden mustan listan nettiin, missä ihmiset ympäris suomenmaata, voisisivat kertoa miten uusi olen yksikköhinnoitelu ja esilläolo heidän lähikaupassaan toteutuu.
Alla liitteenä palaute Keskolta, asiaa noin yleisemmin tiedusteltuani.
Palaute:
Selvittäkää nyt miten tämä uusi laki
oluen yksikköhinnoista pitäisi toteua?
Tänään viimeksi sanottiin Hirvensalon
Valintatalossa kun pyysin saada avata
24olut tarjouspahvilaatikon että emme myy
niitä yksittäin, eivät kuulu yksittäin
valikoimiimme. Voiko näin tehdä?
VASTAUS: Myyntipaikka ei saa kieltäytyä myymästä monipakkauksessa myytävinä olevia tuotteita yksittäin. Jos olutta myydään vaikkapa 12 pullon pakkauksissa, on samaa olutta saatava ostaa myös yksittäisinä pulloina.
Monessa kaupassa ei ole
yksittäishontoja esillä (lithl)
ja jos on jossain pienellä ei
ole ao.tuotteita yksittäin esillä.
VASTAUS: Ns. hintamerkintäasetuksen mukaan kulutushyödykkeen myyntihinta ja yksikköhinta on markkinoinnissa sekä tuotteen myyntipaikassa ilmoitettava selkeällä ja yksiselitteisellä sekä kuluttajan kannalta helposti ymmärrettävällä ja havaittavalla tavalla. Tuotteen hintamerkintöjen tulee olla siis selkeitä ja oikeiden tuotteiden kohdalla.
Tavarataloissa (Prisma ja Citymarket)
on sanottu että revi itse auki 24 tms.
laatikko ja ota niin monta kuin haluat.
Majakkarannan S-marketissa oli samalle tölkille
kaksi eri hintaa esillä. Toinen moni
pakkaukseen toinen yksittäin myytynä!
Sivassa taas tuli esille että ns. sixpack maksaakin
enemmän kuin ostettaessa samat olut pullot erikseen.
Siispä myyjä pyyteäessäni otti pullot pahvista ja ostin ne
irtonaisina. Nyt siis mukamas tarjoushinta onkin paketista
perittävä lisähinta.
VASTAUS: Monipakkauksen, esim ns. sixpackin hinta voi olla korkeampi kuin vastaavan lukumäärän yksittäisten olutpullojen yhteenlaskettu hinta. Sen sijaan yhden olutpullon hinta ei saa olla korkeampi silloin, kun kuluttaja ostaa vain yhden pullon verrattuna siihen, että hän ostaisi 6, 12 tai 24 pullon monipakkauksen. Alkoholijuomien ns. paljousalennukset ovat siis kiellettyjä.
Liedon K-kaupassa mainitessani yksikköhintojen puutteesta
myyjä ystävällisesti kävi printaamassa yksikkönnan
ao. tölkille ja avasi sitten itse paketin ja sain olueni.
Se oli hyvää palvelua.
>>> Mukavaa, että sait K-kaupasta hyvää palvelua, jota pidämme erityisen tärkeänä.- jööööööööö
mua ainaki kiinnostaa
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit32718Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581341Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä181006Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk298893- 72875