Uutuuden viehätys ohi

Dakota

Eipä ole enään viime aikoina ollut palstalla hehkutusjuttuja Caliberista. Joko alkuviehätys on ohi ja kuherrusaika umpeutunut!?

Mielenkiintoista on että nyt on paljon käytettyjä Calibereita myynnissä ja uusiakaan ei tarvitse enään pari viikkoa pitempään odottaa.

Näyttää nyt siltä että tuulipukukansan mielenkiinto on siirtynyt Kia Cee'd dieselversioihin ainakin jos juttujen lukumäärästä jotain voi tulkita.

22

2638

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...tiedoksi...

      ...hehe, eipä ole ollut "alkuviehätystä" eikä "kuherrusaikaa" eikä ole edes tuulipukua, MUTTA
      Caliberiini olen ollut ja olen hyvin tyytyväinen, palvelee hyvin ja on ollut luotettava auto. Tilasin äsken "tuunausosia" autooni. Ihan hyvä että Caliberin toimitusaika on noin lyhyt nykyisin.
      Joten, nimimerkki Dakota, siitä vaan ostamaan!

      • Dakota

        http://www.dodge.com/en/2008/dakota/

        Sääli että ei vielä saa suoraan suomesta.

        Muuten, jos sinulla ei ollut edes alkuviehätystä Caliberiin niin miksi kuitenkin hankit sellaisen?


      • 318

    • pitäisi?

      Ei kai kukaan jaksa loputtomiin toistella mitään mantraa kuinka hyvä jokin hänen omistamansa asia on?
      Hyvänä se pysyy vaikkei tulisikaan raportoimaan joka päivä tälle palstalle.

    • ennenkuin ostaa?

      Onhan Caliber persoonallisen näköinen auto ja siksi sitä jotkut ostavat? Mutta ne jotka ottavat selvää millainen auto ihan oikeasti on, niin eivät sitä valitse. Ensinnäkin autossa on aika paljon sellaista mitä eurooppalaiseen auton tottuneet eivät suvaitse ja se riittää perusteluksi. Ja niille, jotka harkitsevat Caliberia "pelkästään" ulkonäön vuoksi kannattaa huomioida se, että auto on periamerikkailainen surkeine ajovaloineen ja varustepuutteineen puhumattakaan huonolaatuisten muovien käyttämisessä...
      Ps. Lukaiskaa kestotesti Tuulilasista... "Korutonta on kertoma."

      • virsi

        Eiköhän kaikki tiedä jo tuon huulilasin "testin". Mies irvailee ratin keskellä olevasta logostakin. Eikö se yleensä siinä ole?

        Oikeassa olet siinä, naapurin Mauri jolle ainoa oikea auto on harmaa corolla, ei caliberia valitse.
        Mutta kaikkien ei tarvi mennä massan mukana. Onneksi tehdään tuollaisia autoja jotka tuovat mukavan poikkeuksen tasaiseen joukkoon.


      • mutta, mutta

        Oletpa nero... Aina kannatta selvittää autosta kaikki mahdollinen ennen ostoa. Miksi kuvittet, ettei Caliberin ostaja olisi tehnyt sitä?

        Varustepuutteet??? Siis mitä? Et todellakaan tiedä mitä puhut... Kerro nyt ihmeessä mitä siitä puuttuu mikä löytyy kaikista muista 25000EUR autoista.

        Tuulilasia tilaan, luen, ja ihmettelen hieman sitä kestotestiä. Se oli välillä melko lapsellinen, aivan kuin jonkun täällä kirjoittamaa... Sen on huomannut moni.
        En tarkoita, ettei sitä kannata lukaista, mutta kyllä ne kritiikit kannattaa erotella sieltä selvästi ja punnita niiden merkitystä.

        Mitä tulee huonolaatuisiin muoveihin, en ole lukenut mitään valituksia muovien naarmuuntumisista tai halkeamista täällä. Vain kaltaistesi arvailijoiden muka-tietoihin, että muovit olisivat huonolaatuisia ja naarmuuntuisivat muka selvästi muita merkkejä herkemmin. Missä todisteet? Olen nähnyt vaikka miten monta (siis useita kymmeniä) eri uudehkoja autoa tuttavillani, joiden muoveissa on ikäviä naarmuja milloin missäkin.

        Siinä olen kuitenkin samaa mieltä, että muovia on enemmän kuin monissa muissa autoissa, mutta se on makuasia onko kokonaan muovi-päällysteinen takakontti hyvä vai huono asia. Äänieristyksen kannalta huonompi, mutta kokeilepa puhdistaa kankainen takakontti mudasta tms.

        Ajovalot ovat mitauksissa heikohkot, totta, mutta talven ajaneena voin vakuutta, että ero ei ole mitenkään selvä, tai varsinkaan häiritsevä.

        Nuo eivät ole syitä olla ostamatta Caliberia, jos muuten on tykästynyt sen olemukseen. Ei todellakaan.


      • Automiekkonen
        mutta, mutta kirjoitti:

        Oletpa nero... Aina kannatta selvittää autosta kaikki mahdollinen ennen ostoa. Miksi kuvittet, ettei Caliberin ostaja olisi tehnyt sitä?

        Varustepuutteet??? Siis mitä? Et todellakaan tiedä mitä puhut... Kerro nyt ihmeessä mitä siitä puuttuu mikä löytyy kaikista muista 25000EUR autoista.

        Tuulilasia tilaan, luen, ja ihmettelen hieman sitä kestotestiä. Se oli välillä melko lapsellinen, aivan kuin jonkun täällä kirjoittamaa... Sen on huomannut moni.
        En tarkoita, ettei sitä kannata lukaista, mutta kyllä ne kritiikit kannattaa erotella sieltä selvästi ja punnita niiden merkitystä.

        Mitä tulee huonolaatuisiin muoveihin, en ole lukenut mitään valituksia muovien naarmuuntumisista tai halkeamista täällä. Vain kaltaistesi arvailijoiden muka-tietoihin, että muovit olisivat huonolaatuisia ja naarmuuntuisivat muka selvästi muita merkkejä herkemmin. Missä todisteet? Olen nähnyt vaikka miten monta (siis useita kymmeniä) eri uudehkoja autoa tuttavillani, joiden muoveissa on ikäviä naarmuja milloin missäkin.

        Siinä olen kuitenkin samaa mieltä, että muovia on enemmän kuin monissa muissa autoissa, mutta se on makuasia onko kokonaan muovi-päällysteinen takakontti hyvä vai huono asia. Äänieristyksen kannalta huonompi, mutta kokeilepa puhdistaa kankainen takakontti mudasta tms.

        Ajovalot ovat mitauksissa heikohkot, totta, mutta talven ajaneena voin vakuutta, että ero ei ole mitenkään selvä, tai varsinkaan häiritsevä.

        Nuo eivät ole syitä olla ostamatta Caliberia, jos muuten on tykästynyt sen olemukseen. Ei todellakaan.

        Caliber on sisältä yhtä huonolaatuisten muovien peittämä kuin isoveljensä Avenger.

        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Chrysler Sebring ja Dodge Avenger pikaehostukseen/1135233018964


      • Qashqai
        mutta, mutta kirjoitti:

        Oletpa nero... Aina kannatta selvittää autosta kaikki mahdollinen ennen ostoa. Miksi kuvittet, ettei Caliberin ostaja olisi tehnyt sitä?

        Varustepuutteet??? Siis mitä? Et todellakaan tiedä mitä puhut... Kerro nyt ihmeessä mitä siitä puuttuu mikä löytyy kaikista muista 25000EUR autoista.

        Tuulilasia tilaan, luen, ja ihmettelen hieman sitä kestotestiä. Se oli välillä melko lapsellinen, aivan kuin jonkun täällä kirjoittamaa... Sen on huomannut moni.
        En tarkoita, ettei sitä kannata lukaista, mutta kyllä ne kritiikit kannattaa erotella sieltä selvästi ja punnita niiden merkitystä.

        Mitä tulee huonolaatuisiin muoveihin, en ole lukenut mitään valituksia muovien naarmuuntumisista tai halkeamista täällä. Vain kaltaistesi arvailijoiden muka-tietoihin, että muovit olisivat huonolaatuisia ja naarmuuntuisivat muka selvästi muita merkkejä herkemmin. Missä todisteet? Olen nähnyt vaikka miten monta (siis useita kymmeniä) eri uudehkoja autoa tuttavillani, joiden muoveissa on ikäviä naarmuja milloin missäkin.

        Siinä olen kuitenkin samaa mieltä, että muovia on enemmän kuin monissa muissa autoissa, mutta se on makuasia onko kokonaan muovi-päällysteinen takakontti hyvä vai huono asia. Äänieristyksen kannalta huonompi, mutta kokeilepa puhdistaa kankainen takakontti mudasta tms.

        Ajovalot ovat mitauksissa heikohkot, totta, mutta talven ajaneena voin vakuutta, että ero ei ole mitenkään selvä, tai varsinkaan häiritsevä.

        Nuo eivät ole syitä olla ostamatta Caliberia, jos muuten on tykästynyt sen olemukseen. Ei todellakaan.

        Ainoastaan valoautomatiikka Caliberistä puuttuu, mutta muista autoista puuttuu maavara.


      • sen jälkeenhän
        Automiekkonen kirjoitti:

        Caliber on sisältä yhtä huonolaatuisten muovien peittämä kuin isoveljensä Avenger.

        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Chrysler Sebring ja Dodge Avenger pikaehostukseen/1135233018964

        auto kelpaa eurooppalaisille autonostajille, kun kojelautaan liimataan muovinen jalopuujäljitelmä palanen. Sehän yleensä riittää meilläkin laadun merkiksi autossa, vaikka keulaa koristaisi Ladan logo. Herranen aika, minkälaista herraskartano romantiikkaa haetaan käyttöautosta. No, siitä on kai niin lyhyt aika, kun suomalaiset vielä kulkivat hevoskyydissä ja polkupyörillä.


      • huomaamatta
        Automiekkonen kirjoitti:

        Caliber on sisältä yhtä huonolaatuisten muovien peittämä kuin isoveljensä Avenger.

        http://www.hs.fi/autot/artikkeli/Chrysler Sebring ja Dodge Avenger pikaehostukseen/1135233018964

        Miten joku voisi olla huomaamatta tuota linkkiä Automiekkonen, kun viljelet sitä joka paikassa, kuin joku heikkomielinen?

        Miten tämän asian nyt selittäisi suht' ystävällisellä ja selkeällä tavalla...

        Huomaa, että sinä itse käytit sanaa "huonolaatuinen". Oletko muovialan asiantuntija? Kenties jonkin sortin kemisti tai insinööri?

        Siinä jutussa *ei sanota*, että ne muovit olisivat huonolaatuisia, tai että joku asiakas olisi edes sanonut niin, vaan että Chrysler ja Dodge on saanut huonoa palautetta sen runsaasta muovin käytöstä sedaniensa Sebringin ja Avengerin sisustuksessa.

        Nyt mieti hetki tuota eroa. Jos et havaitse asiassa eroa, olet toivoton ja voit lopettaa lukemisen nyt. Jos tajusit eron, niin nyt voit myös tajuta, että Caliberhan on eri henkinen auto kuin Sebring ja Avenger. Caliberin tyyliin ja imagoon (ns."asenteeseen") sopii ehkä runsaampi muovinkäyttö (ovissa ja takakontissa) kuin sedanin.

        Ymmärrän tuon Chrylerin/Dodgen ratkaisun täysin ja olen varma, että asiakkaatkin olivat oikeassa.

        Se artikkeli *ei* siis kuitenkaan tarkoita sitä, että kaikki (varsinkaan noita sedaneita edullisempaa ja erihenkistä autoa etsivät) ihmiset olisivat tuota mieltä Caliberista.

        Eräät tosin selvästi ovat ja he käyvät täällä esittämässä asintuntijoita.


      • todisteita
        huomaamatta kirjoitti:

        Miten joku voisi olla huomaamatta tuota linkkiä Automiekkonen, kun viljelet sitä joka paikassa, kuin joku heikkomielinen?

        Miten tämän asian nyt selittäisi suht' ystävällisellä ja selkeällä tavalla...

        Huomaa, että sinä itse käytit sanaa "huonolaatuinen". Oletko muovialan asiantuntija? Kenties jonkin sortin kemisti tai insinööri?

        Siinä jutussa *ei sanota*, että ne muovit olisivat huonolaatuisia, tai että joku asiakas olisi edes sanonut niin, vaan että Chrysler ja Dodge on saanut huonoa palautetta sen runsaasta muovin käytöstä sedaniensa Sebringin ja Avengerin sisustuksessa.

        Nyt mieti hetki tuota eroa. Jos et havaitse asiassa eroa, olet toivoton ja voit lopettaa lukemisen nyt. Jos tajusit eron, niin nyt voit myös tajuta, että Caliberhan on eri henkinen auto kuin Sebring ja Avenger. Caliberin tyyliin ja imagoon (ns."asenteeseen") sopii ehkä runsaampi muovinkäyttö (ovissa ja takakontissa) kuin sedanin.

        Ymmärrän tuon Chrylerin/Dodgen ratkaisun täysin ja olen varma, että asiakkaatkin olivat oikeassa.

        Se artikkeli *ei* siis kuitenkaan tarkoita sitä, että kaikki (varsinkaan noita sedaneita edullisempaa ja erihenkistä autoa etsivät) ihmiset olisivat tuota mieltä Caliberista.

        Eräät tosin selvästi ovat ja he käyvät täällä esittämässä asintuntijoita.

        Automiekkonen, laita tuon ainaisen hs.fi linkin sijaan joku toinen, jossa todetaan (todisteiden kera) tuon Dodgen muovin huono laatu ja selvästi suurempi naarmuuntumisherkkyys.

        Aioin oikein kokeilemalla kokeilla autoni muovin naarmuuntumisherkkyyttä, sekä käydä ensi kerralla Konalan tai Herttoniemen Autokeskuksen ohi ajaessani katsomassa käytettyjä Calibereita ja lupaan, että tunnustan sen täysin avoimesti jos sen voi todeta toista autoa selvästi herkemmäksi tai jos käytetyissä on runsaasti näkyviä naarmuja kojelaudassa.

        Takakontti on kysymys erikseen, sillä autoa ostettaessa siihen saa kangas tai kumieristeen muovin suojaksi, jos haluaa.


      • Automiekkonen
        huomaamatta kirjoitti:

        Miten joku voisi olla huomaamatta tuota linkkiä Automiekkonen, kun viljelet sitä joka paikassa, kuin joku heikkomielinen?

        Miten tämän asian nyt selittäisi suht' ystävällisellä ja selkeällä tavalla...

        Huomaa, että sinä itse käytit sanaa "huonolaatuinen". Oletko muovialan asiantuntija? Kenties jonkin sortin kemisti tai insinööri?

        Siinä jutussa *ei sanota*, että ne muovit olisivat huonolaatuisia, tai että joku asiakas olisi edes sanonut niin, vaan että Chrysler ja Dodge on saanut huonoa palautetta sen runsaasta muovin käytöstä sedaniensa Sebringin ja Avengerin sisustuksessa.

        Nyt mieti hetki tuota eroa. Jos et havaitse asiassa eroa, olet toivoton ja voit lopettaa lukemisen nyt. Jos tajusit eron, niin nyt voit myös tajuta, että Caliberhan on eri henkinen auto kuin Sebring ja Avenger. Caliberin tyyliin ja imagoon (ns."asenteeseen") sopii ehkä runsaampi muovinkäyttö (ovissa ja takakontissa) kuin sedanin.

        Ymmärrän tuon Chrylerin/Dodgen ratkaisun täysin ja olen varma, että asiakkaatkin olivat oikeassa.

        Se artikkeli *ei* siis kuitenkaan tarkoita sitä, että kaikki (varsinkaan noita sedaneita edullisempaa ja erihenkistä autoa etsivät) ihmiset olisivat tuota mieltä Caliberista.

        Eräät tosin selvästi ovat ja he käyvät täällä esittämässä asintuntijoita.

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa....

        Tulee taas esiin se seikka, että päivänselvää asiaa voi väännellä ja käännellä ja lukea tekstiä juuri siten kuin itse haluaa.

        Totuus ei kuitenkaan siitä miksikään muutu.

        Tässä yksi näkemys, joka tietenkin on täysin väärä ja ei millään muotoa kuvaa dodgen sisätilojen laatuvaikutelmaa.....

        http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/207688/dodge_avenger.html


      • Automiekkonen
        Automiekkonen kirjoitti:

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa....

        Tulee taas esiin se seikka, että päivänselvää asiaa voi väännellä ja käännellä ja lukea tekstiä juuri siten kuin itse haluaa.

        Totuus ei kuitenkaan siitä miksikään muutu.

        Tässä yksi näkemys, joka tietenkin on täysin väärä ja ei millään muotoa kuvaa dodgen sisätilojen laatuvaikutelmaa.....

        http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/207688/dodge_avenger.html

        Nimenomaan Caliberista :

        http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/66971/dodge_caliber.html


      • sehän kai

      • R/T
        Automiekkonen kirjoitti:

        Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa....

        Tulee taas esiin se seikka, että päivänselvää asiaa voi väännellä ja käännellä ja lukea tekstiä juuri siten kuin itse haluaa.

        Totuus ei kuitenkaan siitä miksikään muutu.

        Tässä yksi näkemys, joka tietenkin on täysin väärä ja ei millään muotoa kuvaa dodgen sisätilojen laatuvaikutelmaa.....

        http://www.autoexpress.co.uk/carreviews/firstdrives/207688/dodge_avenger.html

        "...asiaa voi väännellä ja käännellä ja lukea tekstiä juuri siten kuin itse haluaa."

        Aivan, niinhän sinä juurikin teet.

        Mikään noista jutuista ei väitä, että Caliberissa käytettävä muovi olisi huonolaatuista. Sinä itse vain väität niin, kun et osaa lukea. Niissä jutuissa toimittaja kertoo itse toivoneensa, että Caliberin sisustuksessa olisi panostettu materiaaleihin, joiden kautta syntyisi parempi *laatuvaikutelma*. (hän siis toivoisi auton olevan 19,000£ AMG Mersu)

        Tiedätkö mikä ero on "laatuvaikutelmalla" ja "laadulla"? Mieti ihan rauhassa...

        Et vain taida käsittää asiaa. Et selvästikään ole kemisti, insinööri tai mikään mukaan akateemisesti koulutettu ihminen, kun et ymmärrä, että väitteesi pohjaksi tarvitaan todisteet, eikä mikään esittämäsi vielä ole sitä.

        Uskon että Caliberissa on selvästi huonompilaatuiset muovit kuin valtaosassa muita 25000EUR autoja sitten kun joku esittää todisteet, tai havaitsen asian itse.


      • Automiekkonen
        R/T kirjoitti:

        "...asiaa voi väännellä ja käännellä ja lukea tekstiä juuri siten kuin itse haluaa."

        Aivan, niinhän sinä juurikin teet.

        Mikään noista jutuista ei väitä, että Caliberissa käytettävä muovi olisi huonolaatuista. Sinä itse vain väität niin, kun et osaa lukea. Niissä jutuissa toimittaja kertoo itse toivoneensa, että Caliberin sisustuksessa olisi panostettu materiaaleihin, joiden kautta syntyisi parempi *laatuvaikutelma*. (hän siis toivoisi auton olevan 19,000£ AMG Mersu)

        Tiedätkö mikä ero on "laatuvaikutelmalla" ja "laadulla"? Mieti ihan rauhassa...

        Et vain taida käsittää asiaa. Et selvästikään ole kemisti, insinööri tai mikään mukaan akateemisesti koulutettu ihminen, kun et ymmärrä, että väitteesi pohjaksi tarvitaan todisteet, eikä mikään esittämäsi vielä ole sitä.

        Uskon että Caliberissa on selvästi huonompilaatuiset muovit kuin valtaosassa muita 25000EUR autoja sitten kun joku esittää todisteet, tai havaitsen asian itse.

        No kohtahan ne repii pelihousunsa jonkun halvan jenkin takia, jänskää !!

        Tuolla, kuten monessa muussakin artikkelissa, kerrotaan, että matkustamon LAATU on heikko, eli käsitä se ihan niin kuin haluat. Toki samalla myös laatuvaikutelma on alhainen. Ei tarvitse olla insinööri tuon tajutakseen. Ihan korkeakoulun käynyt sen tajuaa.....

        Ja tuolla joku luuli että ajan corollalla, tiedoksi hänelle : en aja. Tosin siinäkin se laatuvaikutema on valovuoden caliberia edellä.


      • se mikään
        Automiekkonen kirjoitti:

        No kohtahan ne repii pelihousunsa jonkun halvan jenkin takia, jänskää !!

        Tuolla, kuten monessa muussakin artikkelissa, kerrotaan, että matkustamon LAATU on heikko, eli käsitä se ihan niin kuin haluat. Toki samalla myös laatuvaikutelma on alhainen. Ei tarvitse olla insinööri tuon tajutakseen. Ihan korkeakoulun käynyt sen tajuaa.....

        Ja tuolla joku luuli että ajan corollalla, tiedoksi hänelle : en aja. Tosin siinäkin se laatuvaikutema on valovuoden caliberia edellä.

        luulo ole, vaan omista teksteistäsi sen luin. Kirjoitit, että omistamasi 1,6 ltr koneella varustettu corolla farmari on liukas liikkumaan.


      • Aattos
        sehän kai kirjoitti:

        tuli jo selväksi, että se jalopuujäljitelmä palanen tulee olla euroopassa myytävien autojen kojelaudassa. Eihän autonostaja muuten tiedä auton laadusta mitään.

        Mikä tää jalopuu juttu oikein on? Katso esim Opel Astran sisustaa ja mieti miten on voitu saada niin huolitellun näköinen ja pehmeä yhdessä osassa oleva koelauta joka ei nitise.
        Tai Nissan Qashqain sisustaa, miksei caliberin sisusta voi olle tämän näköinen.

        Opel on myös tavallaan jenkki, GM omistama ja hinta aivan caliberin luokkaa. Kaikkien ihmeellistä on koneet, opel 1,8 ecoteq on raketti verratuna näihin worldengine 1,8 koneisiin.

        Ajatelkaa jos Caliberissa olisi Qashqain sisusta siinäpä vasta lyömätön yhdistelmä.

        Noh Caliberin puolustuksi voisi todeta että koelaudan ja sisutan laatu on huomattavasti parempi kuin Avengerissa. Avengerin sisusta ei ole pelkästaan muovinen se on myös kova ja tuntuu ohuelta.

        No niin lopuksi todettakoon että en omista Opelia tai nissania olen kyllä ihan pesunkestävä moparmies.


      • Automiekkonen
        se mikään kirjoitti:

        luulo ole, vaan omista teksteistäsi sen luin. Kirjoitit, että omistamasi 1,6 ltr koneella varustettu corolla farmari on liukas liikkumaan.

        Siis kerro ihmeessä, missä minä olen moista lausunut ? Miksi ihmeessä olisin, kun ei ole moista autoa ollut ainakaan neljään vuoteen....


      • eräästä
        Automiekkonen kirjoitti:

        Siis kerro ihmeessä, missä minä olen moista lausunut ? Miksi ihmeessä olisin, kun ei ole moista autoa ollut ainakaan neljään vuoteen....

        Opelista ja kirjoitit näin: "Sporttipa hyvinkin. Jää minunkin ykskuutoselle Corolla farmarille kuin tikku paskaan."
        Rähjäät lähes kaikilla autosivuilla, joten tuskin kaikkia juttujasi muistat. No, mielikuvitus tietysti lentää valtoimenaan taksitolpalla kököttäessä ja rähjääjälle kirjoittamista riittää.


      • Automiekkonen
        eräästä kirjoitti:

        Opelista ja kirjoitit näin: "Sporttipa hyvinkin. Jää minunkin ykskuutoselle Corolla farmarille kuin tikku paskaan."
        Rähjäät lähes kaikilla autosivuilla, joten tuskin kaikkia juttujasi muistat. No, mielikuvitus tietysti lentää valtoimenaan taksitolpalla kököttäessä ja rähjääjälle kirjoittamista riittää.

        Että milloin ja missä tuollaista olen kertonut.

        Oletko muuten ottanut huomioon, että tämä nimimerkki ei suinkaan ole rekisteröity, eli samalla voi kirjoittaa joku muukin....

        Ja mikä ihmeen taksitolppa ?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.

      Onko kenellekään yllätys?
      Perussuomalaiset
      191
      2393
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2144
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      186
      2063
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1712
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    7. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      6
      1225
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1205
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      16
      1198
    10. Venäjän sissit lakkojohtajat

      Odottavat 'lisätä lakkoja' Toverit käskyttää. Eikä ensimmäinen kerta.
      Suomen Keskusta
      3
      1098
    Aihe