dna laskutus

pettynyt dnahan

hei!18.1 meni liittymä kiinni.mulla siis 3 liittymää 1 mun ja 2 kpl äiteen.maksoin viiime viikolla kaikki pois ja faksasin vielä dnalle.no kas kummaa aukasivat liittymät 3 kpl ja tunnin päästä 2 kiinni laittovat, älkää ihmiset menkö lankaa älkää ottako dnalta mitää!!!kytky puhelinkauppa vielä ja pitäs olla kuukausimaksu vähintää 26,90 niin nyt tammikuun laskukin 16,90e ja sopimiukses lukee 26,90,ihmeellistä!!puuttuu muka joku 4e no faksasin senkin sinne.taas soitettiin dnalle niin sanovat puuttuu taas 60e ja ttaas soitto niin olikin jo 200e siis pelleileekö ne vai mitä tämä on???

32

10436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eikö oo muuta

      tekemistä lapsukaisilla enää kuin trollata silkkaa bs:ää? Toi mitä jauhat on niin uskomatonta settiä ettet usko tohon itekään!

      PS. Paljonkos se kilpailijaoperaattori maksaa sulle tosta paskanjauhamisesta? Nimittäin mikään operaattori ei toimi noin!

      PS2. Mulla ollut monta vuotta dnan liittymiä ja mitään probleemoja ei ole ollut. Sen sijaan Elisan ja Soneran kanssa oli mutta onneks niiden liittymiä ei ole tässä talossa ollut aikoihin.

    • dna on perseestä

      Älkää vaan ottako DNA-liitymiä.Laskutus ei pelaa, laajakaistanopeudet ovat luvattua pienemmät, DNA huijaa!
      Kaiken huipuksi laskut voivat tulla perintätoimiston kautta kasinkertaisina, jos et ole saanut alkuperäisiä laskuja. Millään et voi todistaa DNA:n tai postin tekemää virhettä.

      • senkin trollit

        Kyllä dnalla laskutus pelaa ja laajakaistatkin toimii sovitusti.

        Tuokin kommenttis on silkkaa valhetta, saatko palkkaakin valheiden syytämisestä??

        "Kaiken huipuksi laskut voivat tulla perintätoimiston kautta kasinkertaisina, jos et ole saanut alkuperäisiä laskuja. Millään et voi todistaa DNA:n tai postin tekemää virhettä."

        Ja vitut, operaattorit kyllä lähettää ensin muistutuslaskut ja sitten jos NIITÄ et maksa niin asia sitten vasta menee perintään, ei niitä alkuperäisen laskun takia suoraan perintään laiteta!

        Ja nyt loppui toi teidän dna-vastainen paskanjauhanta, seuraavat viestit ilmiannetaan ylläpidolle, dnalle ja poliisille!!!

        Noi on nimittäin silkkaa herjausta mitä dnasta väitätte, mm. tuo kun väität että dna huijaa (dna EI huijaa).


      • ööhh
        senkin trollit kirjoitti:

        Kyllä dnalla laskutus pelaa ja laajakaistatkin toimii sovitusti.

        Tuokin kommenttis on silkkaa valhetta, saatko palkkaakin valheiden syytämisestä??

        "Kaiken huipuksi laskut voivat tulla perintätoimiston kautta kasinkertaisina, jos et ole saanut alkuperäisiä laskuja. Millään et voi todistaa DNA:n tai postin tekemää virhettä."

        Ja vitut, operaattorit kyllä lähettää ensin muistutuslaskut ja sitten jos NIITÄ et maksa niin asia sitten vasta menee perintään, ei niitä alkuperäisen laskun takia suoraan perintään laiteta!

        Ja nyt loppui toi teidän dna-vastainen paskanjauhanta, seuraavat viestit ilmiannetaan ylläpidolle, dnalle ja poliisille!!!

        Noi on nimittäin silkkaa herjausta mitä dnasta väitätte, mm. tuo kun väität että dna huijaa (dna EI huijaa).

        Voin sanoa myös kolmantena vihaisena asiakkaana, ettei DNA ole toiminut minunkaan kanssani laskutuksessa sopimuksen mukaisesti.

        Esimerkki löytyy, vaan en viitsi sitä täällä julkistaa. Sehän olisi herjausta.


      • Nina*
        senkin trollit kirjoitti:

        Kyllä dnalla laskutus pelaa ja laajakaistatkin toimii sovitusti.

        Tuokin kommenttis on silkkaa valhetta, saatko palkkaakin valheiden syytämisestä??

        "Kaiken huipuksi laskut voivat tulla perintätoimiston kautta kasinkertaisina, jos et ole saanut alkuperäisiä laskuja. Millään et voi todistaa DNA:n tai postin tekemää virhettä."

        Ja vitut, operaattorit kyllä lähettää ensin muistutuslaskut ja sitten jos NIITÄ et maksa niin asia sitten vasta menee perintään, ei niitä alkuperäisen laskun takia suoraan perintään laiteta!

        Ja nyt loppui toi teidän dna-vastainen paskanjauhanta, seuraavat viestit ilmiannetaan ylläpidolle, dnalle ja poliisille!!!

        Noi on nimittäin silkkaa herjausta mitä dnasta väitätte, mm. tuo kun väität että dna huijaa (dna EI huijaa).

        Täällä on yksi pettynyt asiakas.

        Olen ollut DNA:n asiakas 9 vuotta (vanhat Telian liittymät siirtyivät sinne aikanaan). Hyvää palvelua ole aina saanut tähän asti. Ja kaikki laskuni olen ajallaan maksanut.

        Alkukesästä lähetin DNA:lle nettipankin kautta ilmoituksen, että otan jatkossa laskut vastaan sähköisenä. Meni pari kuukautta, eikä yhtään laskua kuulunut, ei paperisena eikä sähköisenä. Myöskään yhtään maksuhuomautusta ei tullut. 'Ilokseni' sain elämäni ensimämisen perintäkirjeen perintätoimistolta, jolla perittiin minulta kahta dna:n laskua.

        Maksoin ne Intrum Justian laskulla välittömästi, mutta jätin perintäpalkkiot maksamatta. Ilmoitin sähköpostitse DNA:lle ja Intrumille, että katson perintäpalkkiot aiheettomiksi, koska en ole laskuja enkä huomatuskirjeitä saanut.

        Otin myös yhteyttä puhelimitse DNA:han. DNA:n asiakaspalvelija ilmoitti laittavansa asiakastietoihini merkinnän sähköisen laskun vastaanotosta! Eli ilmeisesti 3 kuukauden takainen pyyntöni ei ollutkaan mennyt perille? He lupasivat selvittää asian Intrumin kanssa.

        Meni muutama viikko ja sain Intrumilta kirjeen, että perintä jatkuu perintäpalkkioiden osalta. DNA oli ilmoittanut heille lähettäneensä laskut ja huomautuskirjeet.

        Lähetin taas sähköpostia molempiin yhtiöihin ja ilmoitin edelleen reklamoivani perintäpalkkoista. Pyysin myös kopioita minulle läheteyistä laskuista ja maksuhuomautuksista.

        Aikaa meni viikko enkä saanut minkäänlaista vastausta DNA:lta, joten otin taas yhteyttä DNA:han.
        Siellä edelleen väitetään, että minä olen hukannut heidän kaksi laskuaan ja niihin liittyvän perintäkirjeen. Ja, että sähköpostin kautta on tullut niin paljon viestejä, että minun reklamaatioviestin on vielä 'jonossa', käsittelemättä.

        Nyt ole saanut Intrumilta maksuaikaa lisää, jotta voimme odottaa DNA:n uutta selvitystä. Positiivista tässä on ollut Intrum Justitian erittäin asiallinen palvelu. Kaikista puheluista ja yhteydenotoista heiltä tulee asiallinen kuittaus sähköpostilla. Toisin kuin DNA:lta.

        Hämmästelen aidosti DNA:n välinpitämättömyyttä pitkaikaisia asiakkaitaan kohtaan.
        Kuinka on mahdollista, että joku yritys kehtaa väittää, että heidän maksava, pitkäaikainen asiakkaansa on hukannut laskunsa?


      • Dna:han en luota enään
        Nina* kirjoitti:

        Täällä on yksi pettynyt asiakas.

        Olen ollut DNA:n asiakas 9 vuotta (vanhat Telian liittymät siirtyivät sinne aikanaan). Hyvää palvelua ole aina saanut tähän asti. Ja kaikki laskuni olen ajallaan maksanut.

        Alkukesästä lähetin DNA:lle nettipankin kautta ilmoituksen, että otan jatkossa laskut vastaan sähköisenä. Meni pari kuukautta, eikä yhtään laskua kuulunut, ei paperisena eikä sähköisenä. Myöskään yhtään maksuhuomautusta ei tullut. 'Ilokseni' sain elämäni ensimämisen perintäkirjeen perintätoimistolta, jolla perittiin minulta kahta dna:n laskua.

        Maksoin ne Intrum Justian laskulla välittömästi, mutta jätin perintäpalkkiot maksamatta. Ilmoitin sähköpostitse DNA:lle ja Intrumille, että katson perintäpalkkiot aiheettomiksi, koska en ole laskuja enkä huomatuskirjeitä saanut.

        Otin myös yhteyttä puhelimitse DNA:han. DNA:n asiakaspalvelija ilmoitti laittavansa asiakastietoihini merkinnän sähköisen laskun vastaanotosta! Eli ilmeisesti 3 kuukauden takainen pyyntöni ei ollutkaan mennyt perille? He lupasivat selvittää asian Intrumin kanssa.

        Meni muutama viikko ja sain Intrumilta kirjeen, että perintä jatkuu perintäpalkkioiden osalta. DNA oli ilmoittanut heille lähettäneensä laskut ja huomautuskirjeet.

        Lähetin taas sähköpostia molempiin yhtiöihin ja ilmoitin edelleen reklamoivani perintäpalkkoista. Pyysin myös kopioita minulle läheteyistä laskuista ja maksuhuomautuksista.

        Aikaa meni viikko enkä saanut minkäänlaista vastausta DNA:lta, joten otin taas yhteyttä DNA:han.
        Siellä edelleen väitetään, että minä olen hukannut heidän kaksi laskuaan ja niihin liittyvän perintäkirjeen. Ja, että sähköpostin kautta on tullut niin paljon viestejä, että minun reklamaatioviestin on vielä 'jonossa', käsittelemättä.

        Nyt ole saanut Intrumilta maksuaikaa lisää, jotta voimme odottaa DNA:n uutta selvitystä. Positiivista tässä on ollut Intrum Justitian erittäin asiallinen palvelu. Kaikista puheluista ja yhteydenotoista heiltä tulee asiallinen kuittaus sähköpostilla. Toisin kuin DNA:lta.

        Hämmästelen aidosti DNA:n välinpitämättömyyttä pitkaikaisia asiakkaitaan kohtaan.
        Kuinka on mahdollista, että joku yritys kehtaa väittää, että heidän maksava, pitkäaikainen asiakkaansa on hukannut laskunsa?

        Ymmärrän Ninan pettymyksen täysin. Minä muutin ja tein Dna:lle osoitteenmuutoksen niin e-maililla ja puhelimella, mutta yli vuoden vain laskut meni väärään osoitteeseen ja sain metsästellä niitä, jos enään edes löytyivät. Usean soittamisen jälkeen asiakaspalveluun osoitteenmuutos ei vaan onnistunut ja kypsyin ja sanoin liittymän irti. Kappasta vaan, seuraavaksi tuli mieletön laksu mukamas gprs-käytöstä dataliikenteestä ajalta, jolloin en edes käyttänyt liittymää vaan käytin eri operaattorin liittymää. Laskun selvittely ei sujunut ja asiakaspalvelu/laskutus väittivät, että kännykän gprs-laskuri puhelimessa toimii erilailla kuin DNA:n päässä oleva laskuri, joka mittaa myös nettisivujen mainokset, joita ei asiakkaan puhelimen laskuri mittaa. Uskomaton selitys datasiirrosta ja etenkin, kun ei käytä koko puhelinta. Liekö Dna:n päässä hanat jäännyt joltain auki, mutta reklamaatiot eivät auttaneet vaan jouduin kanssa maksamaan laskun ja vielä viime viikolla tuli laskua kyseisestä liittymästä, joka on suljettu jo kesällä. Eikä mitään hyvitystä ole tullut DNA:lta.
        Paljonkohan yrityksen taseessa on plussaa väärillä ja virheellisillä laskuilla yksityisasiakkailta perittynä. Lisäksi sain Dna:sta kommentoitiin, että asiakas on velvollinen itse reklamoimaan virheellisestä laskusta ja se on asiakkaan oma syy, jos maksaa virheellisen laskun.

        Välinpitämättömyyden ja tylyyden kokeneena toivon voimia kaikille virheellisiä laksuja vastaan taisteleville.


      • Täälläkinkokemusta
        Dna:han en luota enään kirjoitti:

        Ymmärrän Ninan pettymyksen täysin. Minä muutin ja tein Dna:lle osoitteenmuutoksen niin e-maililla ja puhelimella, mutta yli vuoden vain laskut meni väärään osoitteeseen ja sain metsästellä niitä, jos enään edes löytyivät. Usean soittamisen jälkeen asiakaspalveluun osoitteenmuutos ei vaan onnistunut ja kypsyin ja sanoin liittymän irti. Kappasta vaan, seuraavaksi tuli mieletön laksu mukamas gprs-käytöstä dataliikenteestä ajalta, jolloin en edes käyttänyt liittymää vaan käytin eri operaattorin liittymää. Laskun selvittely ei sujunut ja asiakaspalvelu/laskutus väittivät, että kännykän gprs-laskuri puhelimessa toimii erilailla kuin DNA:n päässä oleva laskuri, joka mittaa myös nettisivujen mainokset, joita ei asiakkaan puhelimen laskuri mittaa. Uskomaton selitys datasiirrosta ja etenkin, kun ei käytä koko puhelinta. Liekö Dna:n päässä hanat jäännyt joltain auki, mutta reklamaatiot eivät auttaneet vaan jouduin kanssa maksamaan laskun ja vielä viime viikolla tuli laskua kyseisestä liittymästä, joka on suljettu jo kesällä. Eikä mitään hyvitystä ole tullut DNA:lta.
        Paljonkohan yrityksen taseessa on plussaa väärillä ja virheellisillä laskuilla yksityisasiakkailta perittynä. Lisäksi sain Dna:sta kommentoitiin, että asiakas on velvollinen itse reklamoimaan virheellisestä laskusta ja se on asiakkaan oma syy, jos maksaa virheellisen laskun.

        Välinpitämättömyyden ja tylyyden kokeneena toivon voimia kaikille virheellisiä laksuja vastaan taisteleville.

        Dna on kussut muakin silmään ja pahasti! Taitaa tuo Dnan puolustelija olla itse ko. firmassa töissä :D


      • kylmietiijän
        senkin trollit kirjoitti:

        Kyllä dnalla laskutus pelaa ja laajakaistatkin toimii sovitusti.

        Tuokin kommenttis on silkkaa valhetta, saatko palkkaakin valheiden syytämisestä??

        "Kaiken huipuksi laskut voivat tulla perintätoimiston kautta kasinkertaisina, jos et ole saanut alkuperäisiä laskuja. Millään et voi todistaa DNA:n tai postin tekemää virhettä."

        Ja vitut, operaattorit kyllä lähettää ensin muistutuslaskut ja sitten jos NIITÄ et maksa niin asia sitten vasta menee perintään, ei niitä alkuperäisen laskun takia suoraan perintään laiteta!

        Ja nyt loppui toi teidän dna-vastainen paskanjauhanta, seuraavat viestit ilmiannetaan ylläpidolle, dnalle ja poliisille!!!

        Noi on nimittäin silkkaa herjausta mitä dnasta väitätte, mm. tuo kun väität että dna huijaa (dna EI huijaa).

        Joo jos haukutte vielä lisää dna ta ni mää ilmotan PAAVILLE......tai timo soinille ja karpolle yhteensä!


      • 16 +12
        senkin trollit kirjoitti:

        Kyllä dnalla laskutus pelaa ja laajakaistatkin toimii sovitusti.

        Tuokin kommenttis on silkkaa valhetta, saatko palkkaakin valheiden syytämisestä??

        "Kaiken huipuksi laskut voivat tulla perintätoimiston kautta kasinkertaisina, jos et ole saanut alkuperäisiä laskuja. Millään et voi todistaa DNA:n tai postin tekemää virhettä."

        Ja vitut, operaattorit kyllä lähettää ensin muistutuslaskut ja sitten jos NIITÄ et maksa niin asia sitten vasta menee perintään, ei niitä alkuperäisen laskun takia suoraan perintään laiteta!

        Ja nyt loppui toi teidän dna-vastainen paskanjauhanta, seuraavat viestit ilmiannetaan ylläpidolle, dnalle ja poliisille!!!

        Noi on nimittäin silkkaa herjausta mitä dnasta väitätte, mm. tuo kun väität että dna huijaa (dna EI huijaa).

        Laskutus on pelannut mainiosti, nettiyhteys taas ei. Puhelinasiakaspalvelu toimii loistavasti dna:lla. Muiden firmojen puhelinpalvelut aikoinaan eivät edes vastanneet, ehkä nykyään tilanne parantunut.

        Liikkeissä myyjät ovat ammattitaidottomia ja huolimattomia sekä dna:lla, Elisalla että Soneralla, virheitä tulee melkein aina ja mistään ei tiedetä mitään. No, ehkä jossain yhdessä liikkeessä on joku yksi ammattitaitoinen myyjä (mutta varmaan huomenna sekin saa paremman työpaikan).


      • Ei enää DNA:ta!
        Nina* kirjoitti:

        Täällä on yksi pettynyt asiakas.

        Olen ollut DNA:n asiakas 9 vuotta (vanhat Telian liittymät siirtyivät sinne aikanaan). Hyvää palvelua ole aina saanut tähän asti. Ja kaikki laskuni olen ajallaan maksanut.

        Alkukesästä lähetin DNA:lle nettipankin kautta ilmoituksen, että otan jatkossa laskut vastaan sähköisenä. Meni pari kuukautta, eikä yhtään laskua kuulunut, ei paperisena eikä sähköisenä. Myöskään yhtään maksuhuomautusta ei tullut. 'Ilokseni' sain elämäni ensimämisen perintäkirjeen perintätoimistolta, jolla perittiin minulta kahta dna:n laskua.

        Maksoin ne Intrum Justian laskulla välittömästi, mutta jätin perintäpalkkiot maksamatta. Ilmoitin sähköpostitse DNA:lle ja Intrumille, että katson perintäpalkkiot aiheettomiksi, koska en ole laskuja enkä huomatuskirjeitä saanut.

        Otin myös yhteyttä puhelimitse DNA:han. DNA:n asiakaspalvelija ilmoitti laittavansa asiakastietoihini merkinnän sähköisen laskun vastaanotosta! Eli ilmeisesti 3 kuukauden takainen pyyntöni ei ollutkaan mennyt perille? He lupasivat selvittää asian Intrumin kanssa.

        Meni muutama viikko ja sain Intrumilta kirjeen, että perintä jatkuu perintäpalkkioiden osalta. DNA oli ilmoittanut heille lähettäneensä laskut ja huomautuskirjeet.

        Lähetin taas sähköpostia molempiin yhtiöihin ja ilmoitin edelleen reklamoivani perintäpalkkoista. Pyysin myös kopioita minulle läheteyistä laskuista ja maksuhuomautuksista.

        Aikaa meni viikko enkä saanut minkäänlaista vastausta DNA:lta, joten otin taas yhteyttä DNA:han.
        Siellä edelleen väitetään, että minä olen hukannut heidän kaksi laskuaan ja niihin liittyvän perintäkirjeen. Ja, että sähköpostin kautta on tullut niin paljon viestejä, että minun reklamaatioviestin on vielä 'jonossa', käsittelemättä.

        Nyt ole saanut Intrumilta maksuaikaa lisää, jotta voimme odottaa DNA:n uutta selvitystä. Positiivista tässä on ollut Intrum Justitian erittäin asiallinen palvelu. Kaikista puheluista ja yhteydenotoista heiltä tulee asiallinen kuittaus sähköpostilla. Toisin kuin DNA:lta.

        Hämmästelen aidosti DNA:n välinpitämättömyyttä pitkaikaisia asiakkaitaan kohtaan.
        Kuinka on mahdollista, että joku yritys kehtaa väittää, että heidän maksava, pitkäaikainen asiakkaansa on hukannut laskunsa?

        Minulle kävi just nyt aivan samalla tavalla että sain tänään perintätoimiston laskun missä oli perintäkuluja enemmän mitä se alkuperäinen lasku olisi ollut. Sitä ennen en ollut saanut DNA:lta laskun laskua kyseisestä summasta. ihme touhua! Muut DNA laskut on kyllä aina tullut ajallaan ja olen ne aina maksanut mutta tämä pistää kyllä ihmetyttämään. Nyt sitten tietysti täytyy maksaa ne perintäkulut vielä päälle kun eihän sitä pysty mitenkään todistamaan että en ole saanut niitä laskuja.

        Selvitin kyllä asiaa molempien tahojen kanssa ja laittoivat selvitykset toisilleen mutta tuskimpa siitä mitään hyötyä on kun joutuu kuitenkin ne perintäkulun siihen päälle vielä maksamaan.


      • Anonyymi
        Ei enää DNA:ta! kirjoitti:

        Minulle kävi just nyt aivan samalla tavalla että sain tänään perintätoimiston laskun missä oli perintäkuluja enemmän mitä se alkuperäinen lasku olisi ollut. Sitä ennen en ollut saanut DNA:lta laskun laskua kyseisestä summasta. ihme touhua! Muut DNA laskut on kyllä aina tullut ajallaan ja olen ne aina maksanut mutta tämä pistää kyllä ihmetyttämään. Nyt sitten tietysti täytyy maksaa ne perintäkulut vielä päälle kun eihän sitä pysty mitenkään todistamaan että en ole saanut niitä laskuja.

        Selvitin kyllä asiaa molempien tahojen kanssa ja laittoivat selvitykset toisilleen mutta tuskimpa siitä mitään hyötyä on kun joutuu kuitenkin ne perintäkulun siihen päälle vielä maksamaan.

        dna huijaa aina


      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä, ja kaksi kertaa joskus maksanut, palautuksesta veloitetaan 10€ kun heille on siinä iso työ perustelu DNA: myydään laitteita jos valitat nopeudesta ja yhteydestä. Kun pääsen eroon laitan vaikka savumerkkejä ettei tarvitse tyhjästä maksa????
        Raha edellä mennään asiakas on hyvä lypsää , onneksi myyjät ovat myötä tuntoisia, mutta asian eteen ei tehdä muuta kun ollaan pahoillaan ja sekin maksaa


      • Anonyymi
        senkin trollit kirjoitti:

        Kyllä dnalla laskutus pelaa ja laajakaistatkin toimii sovitusti.

        Tuokin kommenttis on silkkaa valhetta, saatko palkkaakin valheiden syytämisestä??

        "Kaiken huipuksi laskut voivat tulla perintätoimiston kautta kasinkertaisina, jos et ole saanut alkuperäisiä laskuja. Millään et voi todistaa DNA:n tai postin tekemää virhettä."

        Ja vitut, operaattorit kyllä lähettää ensin muistutuslaskut ja sitten jos NIITÄ et maksa niin asia sitten vasta menee perintään, ei niitä alkuperäisen laskun takia suoraan perintään laiteta!

        Ja nyt loppui toi teidän dna-vastainen paskanjauhanta, seuraavat viestit ilmiannetaan ylläpidolle, dnalle ja poliisille!!!

        Noi on nimittäin silkkaa herjausta mitä dnasta väitätte, mm. tuo kun väität että dna huijaa (dna EI huijaa).

        Kyllä laskutus pelaa 127% siinä olet oikeassa, mutta vaan dna lle päin


    • E_r_i_k_a2

      Kiinteiden palveluiden puolella, emme avaa mitään liittymiä faksattujen kuittienkaan pohjalta, ja niiden näyttäminen esim. kaupassa ei saa maksamattomien laskujen takia suljettuja liittymiä auki sen nopeammin.

      Kun lasku on maksettu, kestää 1-3 päivään, jotta suoritus näkyy järjestelmissämme. Kun maksu näkyy suoritettuna, tapahtuu iltapäivisin noin kolmen aikaan liittymien uudelleenaukaisu. Kaikki laskut, joista on maksuhuomautukset ehtineet lähteä, tulee olla maksettuna, ennenkuin liittymät avaistaan uudelleen.

      Terveisin DNA:n asiakaspalvelija.

      • very angry

        Tilasin kokeeksi dna-tikun (siis puhelinmyyjän jujuttamana). Hain tavaran postista, vaan en kerinnyt testata sitä kun noin 3 viikon kuluttua. No, pienellä printattu teksti jäi lukematta, kokeiluaika oli mennyt umpeen ja nyt olen dna- paskatikun vankina 2 vuotta ja joudun maksamaan kuukausittain pari kymppiä ihan turhasta, koska on ja oli ennen tätä huijausta toimiva laajakaista. Asiakaspalvelu on myös perseestä: liikkeeseen oli turha valittaa, piti soittaa asiakaspalveluun. Sieltä neuvoivat tekemään valituksen sähköpostitse. Jäätävä vastaus (joka tuli vasta viikkojen päästä) oli, että sopimusta ei voi irtisanoa. Kiva juttu. Sopimusten teko on kyllä helppoa. Älkää koskaan tilatko DNAlta mitään! Itse en aio olla koskaan pitempään kuin on pakko (eikä myöskään perheenjäsenet, 4kpl) dna-asiakas! Dna kusettaa ihmisiä tällä tavoin oikein urakalla, toivottavasti ahneella DNAlla on myös paskainen loppu.


      • oikeasti ...
        very angry kirjoitti:

        Tilasin kokeeksi dna-tikun (siis puhelinmyyjän jujuttamana). Hain tavaran postista, vaan en kerinnyt testata sitä kun noin 3 viikon kuluttua. No, pienellä printattu teksti jäi lukematta, kokeiluaika oli mennyt umpeen ja nyt olen dna- paskatikun vankina 2 vuotta ja joudun maksamaan kuukausittain pari kymppiä ihan turhasta, koska on ja oli ennen tätä huijausta toimiva laajakaista. Asiakaspalvelu on myös perseestä: liikkeeseen oli turha valittaa, piti soittaa asiakaspalveluun. Sieltä neuvoivat tekemään valituksen sähköpostitse. Jäätävä vastaus (joka tuli vasta viikkojen päästä) oli, että sopimusta ei voi irtisanoa. Kiva juttu. Sopimusten teko on kyllä helppoa. Älkää koskaan tilatko DNAlta mitään! Itse en aio olla koskaan pitempään kuin on pakko (eikä myöskään perheenjäsenet, 4kpl) dna-asiakas! Dna kusettaa ihmisiä tällä tavoin oikein urakalla, toivottavasti ahneella DNAlla on myös paskainen loppu.

        Oletko siis ihan oikeasti sitä mieltä, että tässä kertomassasi tapauksessa vika oli DNA:n eikä sinun?

        Ymmärrän kyllä,että sinua tilanne hatuttaa, mutta sinun ei olisi kannattanut hakea tikkua postista ennen kuin sinulla olisi ollut aikaa sen testaamiseen. Myönnän, että hyvä asiakaspalvelija / myyjä olisi kertonut jo tuotetta myydessään, että kokeiluaika on 14 päivää hetkestä x alkaen, mutta hakemalla tuotteen postista ja pitämällä sen, hyväksyit samalla (tietämättäsi) sopimuksen ehdot.


      • YKSI HUIJATTU
        oikeasti ... kirjoitti:

        Oletko siis ihan oikeasti sitä mieltä, että tässä kertomassasi tapauksessa vika oli DNA:n eikä sinun?

        Ymmärrän kyllä,että sinua tilanne hatuttaa, mutta sinun ei olisi kannattanut hakea tikkua postista ennen kuin sinulla olisi ollut aikaa sen testaamiseen. Myönnän, että hyvä asiakaspalvelija / myyjä olisi kertonut jo tuotetta myydessään, että kokeiluaika on 14 päivää hetkestä x alkaen, mutta hakemalla tuotteen postista ja pitämällä sen, hyväksyit samalla (tietämättäsi) sopimuksen ehdot.

        Niin luulin, että minua ei voisi huijata, mutta kuinkas kävikään...
        Otin 2008 DNA:n liikkuvan laajakaistan/mokkulan ja olin suhteellisen tyytyväinen siihen. Nyt kaksi vuotta sopimuksen päättymisen jälkeen mies henkilö soitti DNA:lta,kiittääkseen minua hyvästä asiakkuudesta ja tarjotakseen minulle samaa laitetta ILMAISEKSI, joka toteuttaa parempaa 3G kuuluvuutta. En ollut kiinnostunut hänen tarjouksestaan, mutta hän vakuutteli, että tämä lähetetään minulle täysin veloituksetta kotiini, eikä tämä sido minua mihinkään erillisiin toimenpiteisiin. Suostuin lopulta miehen tarjoukseen, sillä todella uskoin, että olin hyvä asiakas ja ansainnut ilmaisen mokkulan, kun olivathan he kusseet laskutuksissani useasti ja pyydelleet niitä jälkeenpäin anteeksi.Lisäksi olin saanut 6 vuoden puhelinoperaattoriasakkuudesta useasti lahjoja, kuten imaisen WEB-kameran, repun..tms. ja olen aina maksanut laskuni ajallaan.

        Nyt halusin ottaa heiltä nopeamman yhteyden sekä kiinteän kotiliittymän laajakaistana. Minulle sanottiin, ettei se ole mahdollista eli tuote ei tule toimimaan osoitteessamme. Tämän vuoksi halusin sulkea mokkulan ja ottaa laajakaistan toiselta palveluntarjoajalta, mutta kuulin asiakaspalveluun soittaessani ikäväkseni, että on tullut taas solmittua kahden vuoden sopimus DNA:n kanssa ja vieläpä samalla laitteella( ei todellakaan yhtään parempi entinen), joka oli tullut jo kertaalleen lusittua kaksi vuotta.Todella hieno huijaus.Tosin en ole laittanut nimeani mihinkään alle, en ole kuullutkaan sanallankaan mistään sopimuksesta, en ole saanut sopimuspapereita, ja kaiken vitutuksen lisäksi jouduin hakemaan mokkulan postista, vaikka sen piti tulla kotiini. Näinhän ne saivat allekirjoituksen...
        Pyysin etsimään nauhoituksen sopimuksesta, mutta sitä ei tunnu löytyvän.Olisin tosiaan palauttanut tämän "ilmaislahjan" jos olisin tiennyt tekeväni jotain sopimusta uudelleen...


      • 12 + 2
        very angry kirjoitti:

        Tilasin kokeeksi dna-tikun (siis puhelinmyyjän jujuttamana). Hain tavaran postista, vaan en kerinnyt testata sitä kun noin 3 viikon kuluttua. No, pienellä printattu teksti jäi lukematta, kokeiluaika oli mennyt umpeen ja nyt olen dna- paskatikun vankina 2 vuotta ja joudun maksamaan kuukausittain pari kymppiä ihan turhasta, koska on ja oli ennen tätä huijausta toimiva laajakaista. Asiakaspalvelu on myös perseestä: liikkeeseen oli turha valittaa, piti soittaa asiakaspalveluun. Sieltä neuvoivat tekemään valituksen sähköpostitse. Jäätävä vastaus (joka tuli vasta viikkojen päästä) oli, että sopimusta ei voi irtisanoa. Kiva juttu. Sopimusten teko on kyllä helppoa. Älkää koskaan tilatko DNAlta mitään! Itse en aio olla koskaan pitempään kuin on pakko (eikä myöskään perheenjäsenet, 4kpl) dna-asiakas! Dna kusettaa ihmisiä tällä tavoin oikein urakalla, toivottavasti ahneella DNAlla on myös paskainen loppu.

        Tosi ikävä väärinkäsitys, jos et ymmärtänyt sitoutuvasi kahden vuoden sopimukseen ilman eri suostumusta heti kokeiluajan mentyä umpeen. Mielestäni sellaisia tuotteita kuin 24 kuukauden netti ei pitäisi missään nimessä myydä (eikä ostaa) puhelimessa. Ei ole firmankaan etu, että asiakas saa väärän käsityksen sopimusehdoista.

        Ymmärrän kyllä, että luulit kokeiluajan alkavan siitä kun otat tuotteen käyttöön, mutta se alkaa aina siitä kun saat sen haltuusi, kaikessa postimyynnissä. Myös kaupoissa, jotka suovat 14 päivän palautusoikeuden se oikeus alkaa kuitin ostopäivästä, jolloin asiakas sai tuotteen haltuunsa, vaikka sitten kokeiltavana olisi tietokone. Kaikilla on sama juttu.

        Taas jos tuotteessa ilmenee vikaa, niin myyjäfirma on siitä vastuussa koko tuotteen kohtuullisen vähimmäistoiminta-ajan. Silloin on turha väittää, ettei viallista tuotetta oteta takaisin, koska kokeiluaika on mennyt umpeen. Tämän tietysti ammattitaitoiset myyjät tietävät ja kunnon firmoissa se heille kerrotaan.


      • Anonyymi
        very angry kirjoitti:

        Tilasin kokeeksi dna-tikun (siis puhelinmyyjän jujuttamana). Hain tavaran postista, vaan en kerinnyt testata sitä kun noin 3 viikon kuluttua. No, pienellä printattu teksti jäi lukematta, kokeiluaika oli mennyt umpeen ja nyt olen dna- paskatikun vankina 2 vuotta ja joudun maksamaan kuukausittain pari kymppiä ihan turhasta, koska on ja oli ennen tätä huijausta toimiva laajakaista. Asiakaspalvelu on myös perseestä: liikkeeseen oli turha valittaa, piti soittaa asiakaspalveluun. Sieltä neuvoivat tekemään valituksen sähköpostitse. Jäätävä vastaus (joka tuli vasta viikkojen päästä) oli, että sopimusta ei voi irtisanoa. Kiva juttu. Sopimusten teko on kyllä helppoa. Älkää koskaan tilatko DNAlta mitään! Itse en aio olla koskaan pitempään kuin on pakko (eikä myöskään perheenjäsenet, 4kpl) dna-asiakas! Dna kusettaa ihmisiä tällä tavoin oikein urakalla, toivottavasti ahneella DNAlla on myös paskainen loppu.

        Oma vikasi siksi kannattaa sopimukset aina lukea tarkasti ettei ole mitään piilossa olevia kohtia sopimuksissa jota on pienellä yleensä ja jos kerkeää loppua kokeiluaika juuri samana päivänä kun saa paketin niin kannattaa suoraa viedä DNA:lle ja palauttaa se niin kuten itselläni niin kerran kävin kun oli menossa umpeen kokeiluaika niin kerkesin palauttaa sen samana päivänä ennen kuin umpeen meni kokeiluaika kun vien suoraan DNA liikkeelle heti Postista haettuna en edes aukaisu pakettiakaan vaan suoraan palautin pois kun kokeiluaika umpeen menossa.


    • 2v sopimusvanki

      kampanjaedut unohettu laskutuksessa. osoitteen muutos ei mee perille ja laskut entisellä kämpällä ja sitä kautta viivästys korkoja. mystisesti kaks nettilaskua samassa kuussa ja eri summilla ja jostain kumman syystä kahella eri sop. numerolla. alkaa jo syömään miestä tää asiakaspalveluun soittelu.TÄNÄ VUONNA EI VIELÄ YHTÄÄN VIRHEETÖNTÄ LASKUA.
      Älkää ihmiset makselko niitä laskujanne ennenku tarkistatte ne!!!!

    • Kuluttavirastoon

      Welho DNA: n laskutuksessa ja asiakaspalvelussa on todellakin epäpäteviä, valehtelevia ja typeriä työntekijöitä, jotka eivät noudata Suomessa voimassa olevia lakeja ja asetuksia. Jos Welho DNA: n tai DNA:n työntekijät ovat sinua asiakkaanaan kohdelleet huonosti ja epäoikeudenmukaisesti, niin tee ilmoitus Kuluttaja-virastoon, vaikka reilusti jälkikäteenkin. Ohjeet löytyvät Kuluttajaviraston nettisivuilta.
      Welho Dna katkaisi internetyhteyteni ilman mitään ennakkovaroitusta. Selvisi, että olivat kirjoittaneet sähköisen laskun email-osoitteeni väärin, vaikka olin sen aiemmin kirjain kirjaimelta tavannut henkilökohtaisella käynnilla Welhon asiakaspalvelussa. En siis ollut saanut mitään laskua. Sähköposti palautuu heti lähettäjälle tai ei edes lähde, jos email-osoite on kirjoitettu väärin. Welho DNA: n laskutus ei tästä välittänyt, eikä lähettänyt edes mitään maksukehotusta ennen internetyhteyden sulkemista. Welho DNA: n asiakaspalvelija väitti, että kyllä olivat lähettäneet maksukehotuksen ajoissa, ja on Itellan vika, jos se ei ole minulle tullut ajoissa. Sain laskun vasta seuraavalla viikolla Internetyhteyteni sulkemisesta. Laskusta kävi ilmi, että se oli lähetetty vasta SAMANA PÄIVÄNÄ KUN INTERNETYHTEYTENI OLI JO KATKAISTU. Eli Welho DNA:n työntekijä jäi kiinni valehtelusta. Maksukehotusta ei oltu lähetetty ajoissa. Hävytöntä oli, että työntekjiä vielä syytti Welho DNA:n työntekijöiden omista virheistä täysin aiheetta Itellaa.
      Nyt kehtaavat vaatia maksukehotusmaksua maksettavaksi, vaikka kyse on Welho DNA:n omien työntekijöiden virheistä. Kuinkahan paljon Welho DNA huijaa asiakkailta rahaa. Monista pienistä summista kertyy iso potti...

      • 2 + 16

        Hyvä neuvo: kun käytte tämän alan liikkeissä, pyytäkää aina kaikki tiedot kirjallisina. LUKEKAA PAPERI HUOLELLISESTI ENNEN KUIN POISTUTTE LIIKKEESTÄ. Kotona lukekaa vielä toiseen kertaan. En ole koskaan tehnyt missään puhelinliikkeessä sellaista sopimusta, jossa ei olisi ollut joku tieto väärin, myös laskutusosoite on ollut väärin näpytelty.


      • eljii
        2 + 16 kirjoitti:

        Hyvä neuvo: kun käytte tämän alan liikkeissä, pyytäkää aina kaikki tiedot kirjallisina. LUKEKAA PAPERI HUOLELLISESTI ENNEN KUIN POISTUTTE LIIKKEESTÄ. Kotona lukekaa vielä toiseen kertaan. En ole koskaan tehnyt missään puhelinliikkeessä sellaista sopimusta, jossa ei olisi ollut joku tieto väärin, myös laskutusosoite on ollut väärin näpytelty.

        > En ole koskaan tehnyt missään puhelinliikkeessä sellaista
        > sopimusta, jossa ei olisi ollut joku tieto väärin

        Minulle DNA:n liikkeessä pistettiin syntymäajaksi ajokortin myöntämispäivä


    • dna uusi asiakas

      Tein juuri 1 vuoden määräaikaisen sopimuksen, ja varmistin vielä myyjältä, että kyseessä on yhden vuoden sopimus. Sopimuslomakkeelle dna:lla jostain syystä tulostuu kuitenkin 2 vuoden määräaika??!?

      Voiko nyt olla, että alkavat väittämään että on 2 vuoden sopimus tehty?

      Käyn vielä liikkeessä varmistamassa asian, ja pyydän sellaisen todistuksen, että sovimme yhden vuoden sopimuksesta.

      Ellei tälläista todistusta saa, yritän purkaa koko kaupan, suullinen sopimushan on yhtä pätevä kuin kirjallinenkin..

      • lainvastaista DNAlta

        DNA on toiminut kohdallasi lainvastaisesti. Ohessa Kuluttajaviraston tiedote aiheesta. Tee DNA:lle valitus kirjallisesti. Ota siitä itsellesi kopio. Pyydä DNA:lta kaikki vastaukset kirjallisesti, jotta sinulle jää asiasta dokumentit. Suullisesti sovittua on lähes mahdoton todistaa jälkeenpäin. Jos asiaa ei korjata, niin tee ilmoitus Kuluttajavirastoon. Ota myös muistiin kanssasi lainvastaisesti toimineiden DNA:n työntekijöiden nimet.

        Tiedote
        1.7.2010
        DNA myy kytkypaketteja lainvastaisesti

        DNA tarjoaa verkkokaupassaan vain kahden vuoden kytkypaketteja, vaikka lain perusteella asiakkailla pitäisi olla mahdollisuus valita myös vuoden sopimus.

        Matkapuhelimen ja liittymän kytkypaketin ottava kuluttaja joutuu sitoutumaan pitkään määräaikaiseen sopimukseen. Sopimuksen voi irtisanoa ennen kauden päättymistä, mutta se tulee yleensä kalliiksi. Asiakas joutuu silloin maksamaan yhdellä kertaa sopimuksessa määritellyt loppukauden maksut laitteesta ja liittymästä sekä lisäksi mahdolliset irtisanomisesta aiheutuvat korvaukset. Kytkypaketti ei myöskään välttämättä ole kannattava vaihtoehto niille kuluttajille, jotka käyttävät liittymää vähän ja yksipuolisesti.

        Ongelmien vähentämiseksi kuluttajille on haluttu antaa mahdollisuus tehdä myös lyhyempiä sopimuksia. Jos operaattori tekee asiakkaiden kanssa yli vuoden mittaisia sopimuksia, sen on viestintämarkkinalain mukaan tarjottava myös 12 kuukauden sopimuksia. Lyhyemmästä vaihtoehdosta on kerrottava markkinoinnissa ja kaikissa myyntikanavissa selvästi ennen kuin asiakas tekee ostopäätöksensä. Lakia valmistellessa pidettiin tärkeänä myös sitä, että operaattorit eivät ohjailisi asiakkaiden valintoja hinnoittelemalla vuoden sopimukset pidempiä sopimuksia kalliimmiksi.

        Kuluttajavirasto huomautti keväällä DNA:lle ja Elisalle, että niiden verkkokaupoissa ei myyty 12 kuukauden kytkysopimuksia, vaan ainoastaan kahden vuoden sopimuksia. DNA:n verkkokaupassa ei myöskään mainittu tilausprosessin aikana, että asiakkailla on mahdollisuus valita vuoden sopimus.

        Elisan kanssa asia saatiin neuvoteltua. Sen sijaan DNA ei ole suostunut tekemään vaadittuja muutoksia ennen kuin aikaisintaan syksyllä. Kuluttajavirasto muistuttaa, että kuluttajat voivat silti tehdä vuoden sopimuksia jo ennen sitä.

        Kuluttajavirasto pitää valitettavana, että DNA vitkuttelee lain asettamien vaatimusten toteuttamisessa. Ihmetystä herättää myös se, että yritys ei korjannut asiaa välittömästi viranomaisen huomautuksen jälkeen.


    • EN SUOSITTELE DNA

      DNA ON TÄYSIPASKAA..

    • entinen DNA:n asiaka

      DNA Finland Oy:n tietoja on pyydetty poistettavaksi Osoitetietoja väestötietojärjestelmästä päivittävien asiakkaiden listalta, koska edes asiakaspalvelun mukaan laskutukseen ei päivity tiedot väestörekisterikeskukseen tehdyn muutoilmoituksen yhteydessä. Ja harvemmin myös postitse lähetetyn ilmoituksen perusteella, vaan asiakaspalvelu kehoitti aina soittamaan osoitteenmuutokset.
      DNA:lla näin.

    • Anonyymi

      Heti, kyllä dna on kehnoin operaattori sitten kiinan pojan koronan jälkeen.
      2 vuotta kytkyliittymiä, vìmevuonna
      Poistuivat, tänään tulee dna; n laskuja
      19.03.2020 eräpäivä 02.04.2020
      Laskunumero 12003444354 kenen
      Etämyynnin tekemä tilaus ?
      Kuinka menetellä.

    • Anonyymi

      Irtisanoimme DNA liittymän tammikuussa. Tuli kirje, että irtosanominen on huomioitu. Vielä maaliskuussa on tullut lasku, jossa veloitetaan SUORALASKULLA vanhuksen tililtä. Eli on vanhukselta VARASTAMISTA. Reklamoimme.

    • Anonyymi

      Samoja kokemuksia DNA:sta. Minulla on useita talonettiliittymiä vuoka-asunnoissa, ja he laskuttavat vielä irtisanottuja liittymiä.

      Jos soitat asiakaspalveluun, he ovat oikeasti puhelinmyyjiä, jotka eivät kiinnostu maksuliikentteen tai liittymien ongelmiin, siirtävät vaan seuraavlle. Pompottelua.

      Olen paininut viiden asiakaspalvelijan kanssa puhelimessa ja asiat eivät siltikään korjaannu.
      Eli johtopäätökseni on että liittymätiimi, myyntitiimi, asiakspalvelu, laskutus ja tekninen tuki on revitty irralleen toisistaan ja tieto ei kulje DNA:n sisällä.

      Jos saan liittymän irtisanomisvahvistuksen, ovat ne kaikki samanlaisia, niistä puuttuu liittymän käyttöpaikka…
      DNA:n tietojärjestelmät ovat aivan sekaisin.

      Antakaa vaan palautetta jos asiakaspalvelu on ala-arvoista, ja laskutus ei toimi. Nyt laskutus ja maksuliikenteen valvonta on annettu suoraan perintätoimiston vastuulle, ja heitä kiinnostaa vain oma tulovirta, eikä heillä ole tietoa liittymistä, eikä keinoja ratkaista ongelmia, koska DNA:n asiakaspalvelijoillakaan ei ole!

      Irtisanon kaikki DNA:n sopparit heti kun määräajat umpeutuu.

      Asiakas on DNA:lle mainoksen ruudun takana oleva etana. 😳 Who are you!

      Todella osuva mainos, se kuvaa DNA:n sekoboltistoimintaa täydellisesti.

    • Anonyymi

      Sain laskun 23.5.22,joka oli päivätty 9.5.22.Olemme putkiremontin takia evakossa,ja posti
      kiertää vakituisen asunnon kautta.Laskunnumero 12205 asiakas 1659957.Maksoin laskun heti.eräpv.24.5.22.

    • Anonyymi

      Haiskahtaa selvältä Elisan tai Telia operaattorin kirjottamalta että saisivat asiakkaita lisää eli ihan huuhaata. DNA ollu itelläni 2006 lähtien ja on edelleen ja ei mitään ongelmia missään ole ollut.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5309
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3437
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1572
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      192
      1463
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      988
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    10. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      779
    Aihe