Autokoulunopettaja

mievua18

Olin tänään ajotunnilla ja nyt mulla on enää 4 ajokertaa jäljellä. Olin pitänyt melkein kuukauden tauon ajamisesta, koska on ollut töitä. Ajo-opettajani on ollut aina mukava. Tänään hermoilin, koska en ollut pitkään aikaan ajanut. Ajoin pari kertaa täysin vahingossa ylinopeutta ja toisella kerralla ajo-opettaja todella hermostui. Hän alkoi yhtäkkiä huutamaan että "tälläkö tavalla sä oikeesti tulet sitten ajamaan!" hän oikeasti huusi melkeen kurkku suorana. sitten hän alkoi pelotella kortinmenetyksellä sun muulla ja mulla herkkänä tyttönä tuli melkeen itku kurkkuun.. tän jälkeen mua jännitti aikaista enemmän ja sammutin moneen risteykseen, mitä en yleensä tee.
Kun ajotunti loppui, opettaja sanoi, että mä pidän muka nopeusrajoitusmerkkejä suuntaa-antavina merkkeinä, mikä ei ole totta. Sanoin etten huomaa niitä hermostuksissani aina. mutta eipä se sitä uskonut.

Nyt mua todella pelottaa mennä hänen tunnilleen ylihuomenna.

18

7751

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • BSL

Liikenneopettajan ammatti on kuitenkin asiakaspalvelutyötä...Aika outoa että on varaa kohdella maksavia asiakkaita noin.

• ex ope

Voit hyvällä omalla tunnolla vaihtaa opettajaa mikäli se vain on mahdollista.

• ....

Ehkäpä opettajalla oli tarkoitus että asia tosiaan jää sun mieleen - siis että niitä nopeusrajoituksia on seurattava.

Mun opettajalla oli tapana sanoa sellasella pettyneellä äänensävyllä "nooooh" kun jotain törttöilin. Joskus olisin mieluummin ottanut vastaan sitä suoraa huutoa.

• kurja autokoulun ope

Mulla kans kurja ope. Oli täs ajotunti jota olin odottanut jo varmaan 4 päivää :-D ja harjoitellut mieheni autolla täs koti pihassa hieman tuota kytkimen käyttöä. Ajotunti oli mulla kolmas. Se meni tosi hyvin, etten jännittänyt ja silleen... pääsin vähän moottoritiellekkin kaahailemaan, ny jo! ope sanoikin, että olen keskivertoa parempi niitä jotka ovat olleet tässä vaiheessa...silti "nälvii".. :-(

Kerron enteks myös, et sanoi , että olen hyvä ajamaan, tosin kokemus vain puuttuu...

ja se kokemus... on sitä, että kun katon mittareita /peileistä, niin auto saattaa hieman "heijata" sinne vasemmanpuoleisemmalle kaistalle, otan takaisin tietty..mutta kun olen jo sitä tekemässäkin, niin ope siihen heti , alkaa "ohjeistamaan" ei anna mun mitään rauhassa tehä, et heti on hirveen kärkäs puuttuaman "peliin" vaikkei oliskaan mitään syytä :-( koska olen jo sitä tekemässä, ja kaiken täytyy tapahtua kuin "Naps" vain..siis heti kun se sanoo... sitten kun sanoin sille siitä, et niin helposti mulla käy kun katon mittareita tmv. niin nälväsee et "ei niit tarvii jäädä siihen tuijottaan"
      Sit viel et mulle sanoi jossain vaihees ku kyselin kai liikaa et: " onko sinulla puheen ymmärtämisessä jotain vikaa"?

Sit oli kuulkaas piitkään hiljaista.
      Sit se aloitti taas sen ylettömän kehumisen miten hyvin ajan jne... ja sit ei sanonut enää mitään miten ois pitäny ajaa, tai mitää muutakaan negatiivista..... kehui kehui ja kehui vaan....

no eipä noi kehumiset mitää auttanu. ku itekki tiiän omat puutteeni ja vahvuuteni. Osaan kyl ihan ajaa, ja säänötkin tiiän : osaan käyttää kytkintä ihan ok:sti ja silleen... (tosin olen vielä surkea peruuttamaan yms. kun en ole paljoa edes peruutellut, ja helposti "hätäännyn" .... ja iskee paniikki..siinä miinus pisteitä, mut just tollanen perus ajaminen on täysin on aika hyvä ...)

Ni sit soitin tänään sinne ja sanoin asiasta ja saankin sit varata eräälle toiselle sit ne kaikki loput ajotunnit ja hyvä näin!

Tuli itelle siitä tosi kivat fiilikset, et en ainakaa ole enkä halua olla niitä naisia joille voi sanoa ihan mitä vaan tuosta noin vaan ja ne nielee kaiken!!

Ehkä siinä sekin, et mua 3-vuotta kiusattiin koulussa ja sen jälkeen ajattelin, ku itsetuntoakin tuli, et täst lähin pidän puoleni ja mua ei kyl kukaan enää ollenkaan kyll sillen "latista" ...

kuitenki mullakin ikää jo kohta 30. no parin vuoden päästä tosin mut kuitenkin! mietin vain, etjos siin ois ollu opettelemas ajoa sil joku kolkytvee mies ni ei ois varmaa viittiny sille alkaa avautuun!!

Sit sanoo siit kytkimenkäytöstäkin, et on mulla hieman nopeeta, sit yritän sitä rauhoittaa sen käyttöö, et silleen nätisti menis, ja sit rauhassa siirän sen kepin siihen vapaalle -keskelle ja heilautan sitä vähän "et rauhoittaa " sitä tilannetta.... niin ei ois saanu kuulemma tehä!!!!
      siitäki alko valittaan!! aargghhhttthhhhh
      mä sit sanoin siit suorat sanat ja sen jälkee ei maininnu mun vaihteen käytöstä halaistua sanaakaan..!!!

se toinen autokoulunope on hurjan mukava!! ei neuvonu mua ollenkaan. ei mitään. tosin ny joskus sit risteyksis et kääny tonne tmv....oli rauhallinen ja tosi mukava ja kannustava. ei liikaa kehunu, ihan asiasta kehui ja sanoi myös paljon negatiivistakin, minkä laitoin korvantaakse sitten ja petrasin nyt viime tunnille sit tosissani....

et kiva kiva....

just tos luin viikonloppuna täält netistä näitä juttuja autokoulunopettajista, ni naureskelin vain et onneks mulle ei oo tainu sattua yhtää hankalaa opettajaa, ja sillain olin hieman et voiks olla ?! no tässä sitä taas sit ollaan..!! Just näin!
      no onneksi ei tartte olla ton tunneilla sit enää liiemmin!! minkälaisii opeja muilla??

• vaan

tarkoitin vaihdekeppiä!!!!!

• ei sitten tarkoita

että olisit hyvä, siksi se "nälvi", eli opetti sua kertomalla missä teit virheitä!
        Heijaamisesta: joko sulla on muutenkin tasapainohäiriöitä, tai sitten puristat rattia kuin se lähtisi karkuun. Ota rennompi ote siitä ratista. = rentouta olka- ja käsivarret. Rattia ei tarvitse kääntää silloin kun päätä kääntää. Harjoittele tätä kotona lautasen kanssa. Istu suoraan tuolissa, ota lautanen käsiisi kuin se olisi ratti. Katso oikealle, katso vasemmalle. Anna kaverisi kertoa, kääntyikö lautanen mukana vai ei? Harjoittele niin kauan että se ei todellakaan käänny mukana, vaikka sitten minne katselisit.
        Nimittäin jos saat ajokortin niin että sulla on toi tasapainovika, niin olet todellakin vaaraksi liikenteessä.
        Se opettaja on vastuussa sinusta ja kalliista autosta, anna sen neuvoa ja "puuttua peliin", sitä varten sä siellä autokoulussa olet, että oppisit ajamaan kuten ajo-opettaja neuvoo.

"Sit viel et mulle sanoi jossain vaihees ku kyselin kai liikaa et: " onko sinulla puheen ymmärtämisessä jotain vikaa"? "
        -tuohon sä oisit voinut vastata, että sulla on vaan se reaktionopeus vähän pidempi kuin hänellä. = muista pitää välimatkaa edellä menevään!

Se kehui sua pottuillakseen. Hyvä opettaja kehuu ainoastaan silloin kun on aihetta, mutta ilmeisesti hän oli siltä päivältä saanut sinun opettamisestasi tarpeekseen käsittämällä että olet tietävinäsi ajohommelit paremmin kuin hän. (paha moka sinulta)

"Tuli itelle siitä tosi kivat fiilikset, et en ainakaa ole enkä halua olla niitä naisia joille voi sanoa ihan mitä vaan tuosta noin vaan ja ne nielee kaiken!!"
        -mulla ei tuu olemaan kovin kivat fiilikset tuolla maantiellä, jos sä läpäset autokoulun vaihtamalla opettajaa, virheistäsi oppimatta, kun sulle ei saa sanoa niistä! En haluaisi nimittäin tulla raskaalla kalustollani sinua vastaan, kun sinä heijaat autoasi väärälle kaistalle "vahingossa"! Siinä voi olla sinun hengenlähtösi lähellä, tai jonkun muun vastaantulevan. (rekka ei oo moksiskaan sun pikkuautostasi, siks "muun vastaantulevan")

"Osaan kyl ihan ajaa, ja säänötkin tiiän : "
        -huh huh, no et osaa ajaa, jos autos heijaa minne sattuu, jos vähän päätäs käännät.

"Sit sanoo siit kytkimenkäytöstäkin, et on mulla hieman nopeeta, sit yritän sitä rauhoittaa sen käyttöö, et silleen nätisti menis, ja sit rauhassa siirän sen kepin siihen vapaalle -keskelle ja heilautan sitä vähän "et rauhoittaa " sitä tilannetta.... niin ei ois saanu kuulemma tehä!!!!
        mä sit sanoin siit suorat sanat ja sen jälkee ei maininnu mun vaihteen käytöstä halaistua sanaakaan..!!! "
        -ei varmaan sanonut niin, mut AJATTELI VARMAAN, että sä huomaat ne vaihteenvaihtohitautesikin viimeistää ensimmäisessä jyrkässä ylämäessä. Vaihteet pitää osata sujuvasti vaihtaa, keppiin katsomatta, - tai olet taas vaaraksi itsellesi ja muille liikenteessä!

"se toinen autokoulunope on hurjan mukava!! ei neuvonu mua ollenkaan. ei mitään. "
        -ei varmaan. Se oli kuullut jo siltä toiselta opettajalta miten uppiniskainen oppilas sä olet. Ja kun ei neuvo, niin eihän se silloin mitään opetakkaan.

"minkälaisia opeja muilla?"
        - sellainen oli, joka osas opettaa ja mä olin kuuliainen oppilas, enkä väittänyt niille vastaan, sillä en halua olla vaaraksi liikenteessä muille, enkä itselleni. Olen käynyt kolme kertaa autokoulun, ensin AB, sitten C ja nyttemmin pikku- ja ison E:n. Enkä katso olevani vieläkään viisaampi kuin opettajani tuolla liikenteessä ja osaamisissani, vaan yritän muistaa sen mitä mulle on opetettu, ettei vahinkoja sattuisi. Sillä ei ne opettajat ketään "kiusaa" huvikseen, ne haluaa että oppilas on valmis TURVALLISESTI liikenteeseen kurssin päätyttyä!!!

Toivottavasti ajokorttitutkintoosi kuuluu myös liukkaankelin kurssi.

Mielestäni oppilas on hankala, jollei osaa ottaa opetusta vastaan, ei opettaja.

• lisään..
        ei sitten tarkoita kirjoitti:

että olisit hyvä, siksi se "nälvi", eli opetti sua kertomalla missä teit virheitä!
        Heijaamisesta: joko sulla on muutenkin tasapainohäiriöitä, tai sitten puristat rattia kuin se lähtisi karkuun. Ota rennompi ote siitä ratista. = rentouta olka- ja käsivarret. Rattia ei tarvitse kääntää silloin kun päätä kääntää. Harjoittele tätä kotona lautasen kanssa. Istu suoraan tuolissa, ota lautanen käsiisi kuin se olisi ratti. Katso oikealle, katso vasemmalle. Anna kaverisi kertoa, kääntyikö lautanen mukana vai ei? Harjoittele niin kauan että se ei todellakaan käänny mukana, vaikka sitten minne katselisit.
        Nimittäin jos saat ajokortin niin että sulla on toi tasapainovika, niin olet todellakin vaaraksi liikenteessä.
        Se opettaja on vastuussa sinusta ja kalliista autosta, anna sen neuvoa ja "puuttua peliin", sitä varten sä siellä autokoulussa olet, että oppisit ajamaan kuten ajo-opettaja neuvoo.

"Sit viel et mulle sanoi jossain vaihees ku kyselin kai liikaa et: " onko sinulla puheen ymmärtämisessä jotain vikaa"? "
        -tuohon sä oisit voinut vastata, että sulla on vaan se reaktionopeus vähän pidempi kuin hänellä. = muista pitää välimatkaa edellä menevään!

Se kehui sua pottuillakseen. Hyvä opettaja kehuu ainoastaan silloin kun on aihetta, mutta ilmeisesti hän oli siltä päivältä saanut sinun opettamisestasi tarpeekseen käsittämällä että olet tietävinäsi ajohommelit paremmin kuin hän. (paha moka sinulta)

"Tuli itelle siitä tosi kivat fiilikset, et en ainakaa ole enkä halua olla niitä naisia joille voi sanoa ihan mitä vaan tuosta noin vaan ja ne nielee kaiken!!"
        -mulla ei tuu olemaan kovin kivat fiilikset tuolla maantiellä, jos sä läpäset autokoulun vaihtamalla opettajaa, virheistäsi oppimatta, kun sulle ei saa sanoa niistä! En haluaisi nimittäin tulla raskaalla kalustollani sinua vastaan, kun sinä heijaat autoasi väärälle kaistalle "vahingossa"! Siinä voi olla sinun hengenlähtösi lähellä, tai jonkun muun vastaantulevan. (rekka ei oo moksiskaan sun pikkuautostasi, siks "muun vastaantulevan")

-huh huh, no et osaa ajaa, jos autos heijaa minne sattuu, jos vähän päätäs käännät.

"Sit sanoo siit kytkimenkäytöstäkin, et on mulla hieman nopeeta, sit yritän sitä rauhoittaa sen käyttöö, et silleen nätisti menis, ja sit rauhassa siirän sen kepin siihen vapaalle -keskelle ja heilautan sitä vähän "et rauhoittaa " sitä tilannetta.... niin ei ois saanu kuulemma tehä!!!!
        mä sit sanoin siit suorat sanat ja sen jälkee ei maininnu mun vaihteen käytöstä halaistua sanaakaan..!!! "
        -ei varmaan sanonut niin, mut AJATTELI VARMAAN, että sä huomaat ne vaihteenvaihtohitautesikin viimeistää ensimmäisessä jyrkässä ylämäessä. Vaihteet pitää osata sujuvasti vaihtaa, keppiin katsomatta, - tai olet taas vaaraksi itsellesi ja muille liikenteessä!

"se toinen autokoulunope on hurjan mukava!! ei neuvonu mua ollenkaan. ei mitään. "
        -ei varmaan. Se oli kuullut jo siltä toiselta opettajalta miten uppiniskainen oppilas sä olet. Ja kun ei neuvo, niin eihän se silloin mitään opetakkaan.

- sellainen oli, joka osas opettaa ja mä olin kuuliainen oppilas, enkä väittänyt niille vastaan, sillä en halua olla vaaraksi liikenteessä muille, enkä itselleni. Olen käynyt kolme kertaa autokoulun, ensin AB, sitten C ja nyttemmin pikku- ja ison E:n. Enkä katso olevani vieläkään viisaampi kuin opettajani tuolla liikenteessä ja osaamisissani, vaan yritän muistaa sen mitä mulle on opetettu, ettei vahinkoja sattuisi. Sillä ei ne opettajat ketään "kiusaa" huvikseen, ne haluaa että oppilas on valmis TURVALLISESTI liikenteeseen kurssin päätyttyä!!!

Se ratti EI SAA kääntyä katsoessasi sivuille, ellet sitten ole kääntymässä ja katsomassa juuri sille sivulle, minne olet menossakin (toivottavasti se rattikin sit kääntyy sinnepäin, eikä päinvastaiseen).
        Sinun täytyy pystyä kääntämään pääsi, niin että katsot olkasi ylitse taaksesi kunnolla, niin ettei ratti käänny, ellet sitten ole peruuttamassa jonkun mutkan taakse.

Vaihteenvaihto hitaus kostautuu myös silloin kun joudut ohittamaan itseäsi hitaamman, mikäli on vastaantulijoita tai ylämäessä traktori tms. hitaampi ajoneuvo edessäsi, esim se mopoauto!

• sinulle//
        ei sitten tarkoita kirjoitti:

Olen kyllä todella nöyrä siellä ratintakana ja otan kaiken kyllä vastaan ja teen parhaani. En ole mikään uppiniskainen säheltäjä yms. Vaan kyllä kuuntelen ja teen niinkuin opettaja sanoo, en ala sooloilemaan. Kyselen esim. mikä vaihde tähän tilanteeseen olisi paras jne...
        Enkä väitä olevani mikään kovin kummoinen kuski, vielä. Eipä kyllä tarttekkaan kun ajotunteja on ollut vasta kolme.
        En missään vaiheessa ole väittänyt opettajalle mistään asiasta vastaan tai mitään sellaista.
        Teen kyllä niinkuin hän minua neuvoo ja yritän siitä ottaa opikseni. Jos mulle kerrotaan et missä voisin petrata niin harjoittelen sitä kyllä sitten... ja yritän petrata stiä kohtaa taas... enkä katsele ajaessani mitään vaihdekeppejä...

Mutta kyllä opettajakin voisi sanoa asiasta kritiikkiä ja sitten kehua kun on siihen aihetta, jos on. Nyt kun "nälväsi" minua niin sen jälkeen ei pahemmin enää sanonut mitään, kritiikkiä ajamisesta tai mitään, kehui vaan. Ja eipä se kehuminen kyllä tuntunut kivalta, eikä sitä voinut sit ottaa "vastaan" kun tuntui että nyt vain "tasoittelee". kun tuli vähän "lohkaistua".

T. eräs likka lapista

• Urchin

Voi, kuulostaapa tutulta. En ihmettelisi jos olisi vielä sama opettaja kyseessä :D

Mullakin oli autokoulussa jopa muutaman viikon taukoja ajamisessa, niiden jälkeen huomas selvästi miten ajaminen oli epävarmaa. Puolessa välissä ajotunteja opettaja kerran alko sitten haukkumaan mua ärsyttävän rauhallisella äänellä. Yhtäkkiä en kuulema osannut ajaa, ajoin holtittomasti, uhkaili minua maksuilla jos kolaroin auton ja kysyi missä maailmassa minä elän, aivan kuin olisi kysynyt olenko jollain tavalla sairas tai vammainen. Kyydissä oli vielä muitakin oppilaita, kyllä itketti. Ja oli epäsopivaa käytöstä, mutta samalla päätin että minähän osaan ajaa eikä tämän tunnin jälkeen tarvinnut kuunnella moista. Tietysti pieni vittuilu jatkui autokoulun loppuun asti. Joten autokoulusta sain kammon, että tapan jonkun ajaessani. Kiitos vaan siitäkin.

Jos siltä tuntuu, niin vaihda opettajaa.

• varmaan tapatkin

jos sä vaan "päätit" että "sähän osaat ajaa" osaamatta kuitenkaan.

• Urchin
        varmaan tapatkin kirjoitti:

jos sä vaan "päätit" että "sähän osaat ajaa" osaamatta kuitenkaan.

Eheh.

Meinasin lähinnä sitä, että päätin oppivani asian kunnolla, yrittäisin tehdä jotain sen eteen että osaisin ajaa. Ei niin kirjaimellisesti ;>

• Lee-

Itsellenikin tuli sattuneesta syystä noin kahden kuukauden tauko ajamiseen ennen inssiä ja tämän vuoksi otin yhden ylimääräisen ajotunnin ennen inssiin menemistä. Olin siis jo suorittanut kaikki pakolliset ajotunnit

Minunkin tapauksessani opettaja vaikutti paljon tylymmältä kuin ennen. Tottakai näissä tilanteissa opettaja odottaa jo enemmän kuin ajojen alkupäässä, mutta kuukaudenkin tauko on varsin pitkä aivan ajouran alkuvaiheessa ja sen vuoksi auton rattiin palaaminen tauon jälkeen hermostutti hieman normaalia enemmän.

Jossain vaiheessa opettaja sanoi minulle, että "Tämä ajokerta ei ole mennyt järin hyvin, ennen meni paljon paremmin". Tuohon tokaisin vain, että "No, enpä olisi muuten täällä ylimääräisestä ajotunnista maksamassa, ja tuli parin kuukauden tauko ajamiseen, niin päätin ottaa ylimääräisen ajotunnin ennen inssiä".

Tuon jälkeen opettaja ei enää valitellut, ehkä hän ei vain tiennyt tauostani. Inssi meni jokatapauksessa ensimmäisellä kerralla läpi, eikä tuosta ylimääräisestä ajokerrasta ainakaan haittaa voinut olla.

• maksaa

omasta pussistaan mahdolliset sakot. Auto on hänen vastuullaan, hänet katsotaan kuljettajaksi. Pakkohan liikennesääntöjä on noudattaa.

Näillä sivuilla huomaa hyvin oppilaiden ajatusmaailman(enkä tarkoita ainoastaan tämän jutun avausta). Opettaa ei saa... Jos huomautat virheistä, on opettaja täys p..ska.., jos huomautus ei mene perille ja sanoo uudestaan, valitetaan ja vaihdetaan opettajaa.
      Kuitenkin oppilas voi hyvin myöhästyä ajotunneilta, tai ei tule ollenkaan, valvoo yöt, ettei tahdo pysyä hereillä ajotunnilla, pyytää kaverin kyytiin viimeisellä ajotunnilla, jolloin olisi tärkeää hioa osaamista, ennen tutkintoa jne. Useat oppilaat eivät ota minkäänlaista vastuuta itsestään ja oppimisesta (eivätkä myöskään heidän vamhenpansa).

Useimmilla opettajilla on vuosien kokemus opettamisesta ja he näkevät jo ensimmäisillä ajotunneilla oppilaan tason ja tietävät mitä oppilaalta vaaditaan tutkinnossa. Vain vaatimalla, voi ne tulokset saavuttaa.
      Opettajaa haukkumalla/ vaihtamalla yleensä vain vaikeutetaan omaa tilannetta(eihän uusi opettaja tohdi muutamaan tuntiin mitään vaatia, kun pelkää, että tulee haukut, siinä palaa aikaa ja rahaa...).
      Aika huvittavaa ja lapsellista...

• Urchin

Kyllähän täällä törmää kaikennäkösiin ihmisiin, minuakin huvittaa jos opettajan antamaa kritiikkiä ei kestetä. Mutta opettaja ei saa olla asiaton, autokoulun ei ole tarkoitus olla mikään painajainen.

Tietysti jos oppilas ei tajua asioita vaikka kuinka monta kertaa ne selittäis, niin on ymmärrettävää jos hermostuu...

Mulle sattu parille tunnille nuori autokoulunopettaja, meni rahat hukkaan sen tunneilla kun ei kuulunut mitään palautetta suuntaan tai toiseen.

• ei siis.........

ole ihminen, vaan absoluuttinen totuus ajotaidosta, olento joka ei osaa käyttytyä väärin, eikä edes reagoida epätarkoituksenmukaisesti.

surullisen iso osa opettajista on työhönsä/elämäänsä/palkkaansa kyllästyneitä ihmisiä.

en moiti missään nimessä kaikkia alan opettajia, vain osaa! itse ajoin opetusluvalla mutta ajoin tietysti inssin autokoulu-opella. kukas sen rennompi, mutta silti asiallinen tyyppi. inssin alussa kyseli esim auton ominaisuuksia (silloin tuliterä pösö 406 hdi) mm max nopeutta ja onko tullut kokeiltua =) jne jne, pilke silmässä. mikäs sen paremmin alkujännitystä lieventää (tulee paremmin oikea ajotaito esille). tiedän kuitenkin kymmeniä surullisia tapauksia opettajista, jotka lähinnä musertavat oppilaan itseluottamuksen heti alkuunsa, kun eivät tyyliin saa ensimmäisen oppitunnin jälkeen autoa sujuvasti liikkeelle

• sitä ihmistä

Että olet tosiaankin maksanut ajo-opetuksesta ja vaadit sen mukaista asiallista palvelua. Ajo-opettajan tulee hillitä itsensä ja pitää mölyt mahassaan.

• _apple_

...opettajan käytöksestä. Toki ihmisiähän me kaikki olemme, mutta silti. Asiakasta ei voi kohdella noin.
      Oma autokouluopettajani - joka tämän keskustelun perusteella vaikuttaa olevan liikenneopettajien guru ja asiakaspalvelun kuningas - kertoi, että yksi tärkeimmistä asioista mitä hän on oppinut opettajana olemisesta on se, että oppilaalle ei huudeta, ei missään tilanteessa, ja palautetta tulee antaa jatkuvasti sekä kehuja onnistumisten mukaan.
      Se on läksy, joka minunkin tulee sisäistää ja oppia, sillä tavoitteenani on päästä joskus autokouluopettajaksi. Hartaasti toivon, että minusta voisi tulla yhtä hyvä kuin omasta opettajastani, ja ettei yhdenkään oppilaani tarvitsisi koskaan pahoittaa mieltään minun takiani.

• bbbb

Mulla oli sellainen ope joka oli kiva,mutta ainakun meni hyvin se alkoi kiroilee.Ensin hämmästyi sitä mut sit totuin siihen ja odotin milloin se alkoi kiroilee.esim.P...le sulla menne hyvin peruuttaminen.Ope kertoili asiallisesti virheistä ja me myös naurettiin niille yhdessä.Esim. kun peruutin kaupan pihalla mummon auton viereen ja se oikein kauhistu kun näki autokoulun auton.Näytti ihan saavan panikkikohtauksen turhasta vaikka en mä edes siihen osunut.Sen ilmeelle naurettiin.
      Toisen open kanssa ajatus ei kulkenut.Se huusi mulle kun jäi jumiin yhteen mäkeen, niin se huusi aijotko tappaa minut.Autoja ei tullut takaa ,mutta se oli mulle viimeinen pisara ja sen jälkeen en nähnyt sitä opettajaa. Muutkin valitti sen opetustyylistä ja se varmaan sai potkut koska sitä ei näy enään autokoulun sivuilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nuorille miehille ei kelpaa enää paljon käytetty nainen

"En ikinä huolisi mitään kyläpyörää", Tomi täräyttää TikTokissa https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/27182b8f-7759-49d0-8
      Sinkut
      346
      3531
    2. Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita

Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko
      Maailman menoa
      220
      2976
    3. Marinin hallituskaudella Suomen BKT sentään kasvoi

Tämä ns. kauhukabinetti ei ole saanut aikaan kuin vahinkoa. Otti ennätysvelat rikkaiden veroalennuksiin ja sai työttömyy
      Maailman menoa
      62
      2491
    4. Drone-epäily Uudellamaalla

Ihmisiä kehotetaan siirtymään sisätiloihin. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012008358.html
      Maailman menoa
      178
      1542
    5. Loppuiko MTV3 näkymästä? Vinkki, miten näet mm. Salatut elämät jatkossa

MTV:n maksuttomien tv-kanavien (MTV3, MTV Sub, MTV Ava) näkyvyys Elisan palveluissa päättyi 12.5.2026. Tämä aiheutti har
      MTV3
      20
      1406
    6. Oho! Martina Aitolehti teki radikaalin hiusmuutoksen - Uskaltaisitko itse?

Martina Aitolehti on menestyvä yrittäjä. Nyt hän on mukana Erikoisjoukot-realityssä. Erikoisjoukoissa Aitolehti nähdään
      Kotimaiset julkkisjuorut
      60
      1377
    7. Kuka lääketeollisuuden lahjoma "professori" on tämän takana

Lääkäri Ari Miettinen on otettu kiinni poliisin toimesta. Ari on avoimesti tuonut esiin lääketeollisuuden bisneksen vast
      Helsinki
      2
      1185
    8. Muistatko? Pete Parkkonen kohahdutti intiimillä videolla - Katso se tästä!

Pete Parkkonen sai kohujulkisuutta Kohta sataa -videolla. Nyt Parkkonen voi kohahduttaa Euroviisuissa ainakin silloin, j
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      995
    9. 61
      992
    10. 90
      927
    Aihe