Säästin todella paljon

Pistaasihalva

En käynyt yhdessäkään alennusmyynnissä enkä ostanut yhtään mitään.
Alennusmyyntimenot yhteensä: 0 euroa.

Olin suunnitellut hankkivani uudet talvikengät, mutta toistaiseksi olen pärjäillyt mainiosti mokkaisilla kävelykengilläni. Menen kenkäkauppaan vain, jos todellista syytä ilmenee.

Päätinkin, etten enää koskaan käy alennusmyynneissä tavan vuoksi, vaan ainoastaan silloin, jos todella tarvitsen jotakin.

7

2003

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • näinonf98o

      siinä säästää eniten kun ei osta mitään mitä ei tarvi. alennusmyynnit on muutenkin huijausta. maailman vanhin kusetus: ensin nostetaan hintaa 50 % sitten lasketaan sitä 50%.. ja "halpaa on juu".

      • näin,.

        Juuri noin kaupat toimivat,lasketaan ylihintaista
        tuotetta ja mainostetaan alea vaikka sama tuote naapurissa maksaa saman normaalistikin.Edes tarkistatarkin tuskin onnistuu säästämään ostoksissaan,mutta ainahan se mahdollista jos aika,paikka,hinta ja todellinen tarve kohtaavat......


      • säästän
        näin,. kirjoitti:

        Juuri noin kaupat toimivat,lasketaan ylihintaista
        tuotetta ja mainostetaan alea vaikka sama tuote naapurissa maksaa saman normaalistikin.Edes tarkistatarkin tuskin onnistuu säästämään ostoksissaan,mutta ainahan se mahdollista jos aika,paikka,hinta ja todellinen tarve kohtaavat......

        ajatuksella ÄLÄ OSTA MITÄÄN MITÄ ET VÄLTTÄMÄTTÄ TARVITSE.Senkin mitä tarvitse halvinta,nautin mitä vähemmän menee rahaa.


      • Kallis on paras
        säästän kirjoitti:

        ajatuksella ÄLÄ OSTA MITÄÄN MITÄ ET VÄLTTÄMÄTTÄ TARVITSE.Senkin mitä tarvitse halvinta,nautin mitä vähemmän menee rahaa.

        Laatu maksaa ja sitä kannattaa ehdottomasti ostaa aina olipa ostokohde mikä vain.


      • vähän mutta laatua
        Kallis on paras kirjoitti:

        Laatu maksaa ja sitä kannattaa ehdottomasti ostaa aina olipa ostokohde mikä vain.

        Näin päin! Eli vanha sanonta: köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa!
        Kun ostaa laadukasta, voi ostaa harvoin ja harkiten.
        Esim vaatteet: kamu ostaa noin 20-30 henkka&maukka riepua vuodessa. Ne kestävät pesua ja käyttöä muutaman kuukauden, sitten rievut roskiin. Maksavat 5-20e/kpl. Rahaa menee halvimman mukaan 20 x 5e = 100e tai 20 x 20e = 400e vuodessa paitoihin ja housuihin.
        Itse ostan vain laadukasta vaatetta, mutta harvoin ja harkiten. Saan kahdet housut ja yhden-kaksi paitaa vuodessa. Hinnaltaan 50-100e/kpl. Mutta nämä kestävät pitkään pesua, käyttöä ja kulutusta. Kangas on parempaa, ompelutyö huolellisemaa. Minä siis säästän.

        Sama missä tahansa tuotteessa. Harkitsen, säästän tuotteen hinnan etukäteen (ei osamaksuja), katselen tarjouksia, en osta krääsää enkä mitään turhaa.


      • vaikka ostaakin
        vähän mutta laatua kirjoitti:

        Näin päin! Eli vanha sanonta: köyhällä ei ole varaa ostaa halpaa!
        Kun ostaa laadukasta, voi ostaa harvoin ja harkiten.
        Esim vaatteet: kamu ostaa noin 20-30 henkka&maukka riepua vuodessa. Ne kestävät pesua ja käyttöä muutaman kuukauden, sitten rievut roskiin. Maksavat 5-20e/kpl. Rahaa menee halvimman mukaan 20 x 5e = 100e tai 20 x 20e = 400e vuodessa paitoihin ja housuihin.
        Itse ostan vain laadukasta vaatetta, mutta harvoin ja harkiten. Saan kahdet housut ja yhden-kaksi paitaa vuodessa. Hinnaltaan 50-100e/kpl. Mutta nämä kestävät pitkään pesua, käyttöä ja kulutusta. Kangas on parempaa, ompelutyö huolellisemaa. Minä siis säästän.

        Sama missä tahansa tuotteessa. Harkitsen, säästän tuotteen hinnan etukäteen (ei osamaksuja), katselen tarjouksia, en osta krääsää enkä mitään turhaa.

        Opiskelija (työssä käyvänä sellaisena) olen oppinut ajoittamaan ostokseni ale-aikaan. Listaan kuukausien mittaan mitä tarvii esim. vaelluskengät tms, ulkoilupuvun, farkut, pari pitkähihaista ja ostan ne vasta ale-myynneistä. En siis mene aleihin hengailemaan ja katselemaan, jos jotain kivaa löytyisi, vaan listan kanssa ostamaan niitä juttuja mitä oikeasti tarvitsee. Täysihintaisena en osta juuri mitään.

        Kahden koiran kanssa tulee liikuttua ja ulkoiltua paljon, joten tarvitsen kohtuullisen hyvät ulkoiluvälineet. Täysihintaisena ei raaski ostaa edes halvimpia, mutta alesta saakin sitten ihan hyvään hintaan laatua ja vaatteet ja kengät kestävät vuosia.

        Syyskuun 07 alusta tammikuun 08 loppuun en ostanut mitään muuta kuin ruokaa ja hygieniatarvikkeita. Alesta ostin sitten perusfarkut (20 e, normihinta 60 e), pari t-paitaa (6 e / kappale, 50% alessa), kaksi neuletta (10 e / kpl, -70%), talvitakin (30 e, -60%) ja kengät (25 e, -50%). Ekstrana Seppälän 2 e päiviltä hame ja jakku yht. 4 e - pullonpalautusrahoilla. Yhteensä rahaa meni päälle satasen ja senkin rahan sain vanhemmilta joululahjaksi eli ei edes omasta palkasta mennyt.

        Hyvillä ale-löydöilläni pärjään pitkälle.


    • kinitsimies

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      97
      1150
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      116
      978
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      125
      906
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      91
      729
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      285
      704
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      74
      641
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      596
    8. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      582
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      48
      559
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      72
      483
    Aihe