elisaan pettynyt

ajuri juuri

olen käytellyt nyt kuukauden elisan kaapeli liittymää ja modeemina on webstarin purkki, ongelmana on että yhteys pätkii ja kaapeli valo sammuu koneesta kun käytän elisalta saatua tietoturva pakettia.

onko muilla samanlaista ongelmaa?

6

1146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sami mäkinen

      mikään tietoturva paketti ei sammuta kaapeli valoa modeemista vaan kaapeli valon sammuminen viittaa operaattori vikaan.

      • ajuri juuri

        soitin elisan vikapalveluun ja sieltä sanottiin että torrentti ohjelmat voivat katkoa internet yhteyttä, mutta kun ei minun koneella pitäisi olla torrentteja niin silloin vian on oltava jossain muussa.

        epäilen yhä tietoturvaa sillä kun käytän internettiä ilman ohjelmistoa niin kaikki toimii hyvin.


      • luigi
        ajuri juuri kirjoitti:

        soitin elisan vikapalveluun ja sieltä sanottiin että torrentti ohjelmat voivat katkoa internet yhteyttä, mutta kun ei minun koneella pitäisi olla torrentteja niin silloin vian on oltava jossain muussa.

        epäilen yhä tietoturvaa sillä kun käytän internettiä ilman ohjelmistoa niin kaikki toimii hyvin.

        elisan tietoturva ohjelmassa on palomuuri joka blockaa automaatisesti yhteyden jos käytät sivuja joita ei ole lueteltu elisan DHCP palvelimen sivuiksi.


    • maadoitetussa?

      itsellä oli aikoinaan kaapelimodeemin kanssa juuri tuota samaa ongelmaa. ratkesi vasta sen jälkeen kun laittoi tietokoneen suojamaadoitettuun pistorasiaan.
      helpommin sanottu kuin tehty ja rasia piti (sääntöjen vastaisesti) nollata.

      • uulalllaa

        et siis tarkoitanut että laittaa modeemin johdon maadoitettuun pistorasiaan vaan koneen virtajohdon.
        mikä on suojamaadoitettu? onko sama kuin pelkkä maadoitettu? ja miten se rasia nollataan?


      • maadoitettu
        uulalllaa kirjoitti:

        et siis tarkoitanut että laittaa modeemin johdon maadoitettuun pistorasiaan vaan koneen virtajohdon.
        mikä on suojamaadoitettu? onko sama kuin pelkkä maadoitettu? ja miten se rasia nollataan?

        eli tarkoittaa juuri tietokonetta eli pistorasiasta menee virta johto tietokoneeseen ja josta taas menee verkkokaapeli modeemiin (LAN)

        suojamaadoitus:

        Sähkölaitteiden käyttäjiä suojataan mahdolliselta sähkölaitteen rikkoutumiselta suojamaadoituksen, suojaeristyksen ja suojajännitteen avulla.

        Suojamaadoitetussa pistotulpassa on metalliset suojakosketinliuskat, jotka on yhdistetty johtimella sähkölaitteen metalliosiin. Jos laite rikkoutuu ja metalliosat tulevat jännitteellisiksi, sähkövirta johtuu pistotulpan suojakosketinliuskojen kautta pistorasiaan eikä esimerkiksi laitteen käyttäjään. Suojamaadoitettu pistotulppa voidaan liittää sekä tavalliseen että suojamaadoitettuun pistorasiaan.

        Suojaeristetyssä laitteessa on peruseristyksen lisäksi lisäeristys. Lisäeristyksen tarkoituksena on estää sähkövirran pääsy laitteen ulkokuoreen, jos peruseristys jostain syystä pettää. Laitteen ulkokuori on muovia tai muuta eristemateriaalia. Suojaeristetyn laitteen pistotulppa on litteä ja se voidaan liittää sekä tavalliseen että suojamaadoitettuun pistorasiaan.

        Suojajännitteellä tarkoitetaan sellaista jännitettä, joka ei ole käyttäjälleen vaarallinen. Suojajännite saadaan aikaan erillisellä suojamuuntajalla, joka voidaan liittää sekä tavalliseen että suojamaadoitettuun pistorasiaan. Suojajännitteisiä laitteita ovat esimerkiksi sähköllä toimivat lelut (jännite alle 25 V). Pistotulppa voidaan liittää sekä tavalliseen että suojamaadoitettuun pistorasiaan.

        Käyttöympäristö asettaa erilaisia vaatimuksia sähkölaitteelle. Esimerkiksi kosteissa tiloissa laitteen tulee olla tiivis ja suojamaadoitettu. Tämän vuoksi pistorasioita on erityyppisiä. Niillä halutaan varmistaa laitteiden oikea käyttö. Kosteiden tilojen pistorasiat ovat aina suojamaadoitettuja. Ulkona käytetään läpällisiä roiskeveden pitäviä pistorasioita. Pistotulppia ei saa vuoleskella tai viilata pistorasiaan sopivaksi.


        rasian nollaus:

        rasia nollataan (sääntöjen mukaan) pitämällä rasiaa noin 10 minuttia paikassa johon siihen on kytketty häiriön poistin tai joku suojamaadoitettu laite.


        kokeile nimittäin ainakin minulla auttoi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8925
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2653
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      129
      2390
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1756
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1550
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1507
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1438
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1306
    10. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      5
      1247
    Aihe