teen eräänlasita tutkimusta

akupuntiosta..

..joten olisin todella kiitollinen, jos akupunktiossa käyneet ihmiset voisivat vastata muutamaan kysymyksee.

1.Miksi menitte akupunktioon? Millaisiin oireisiin haitte apua?
2. Auttoiko akupunktio hoito? Olitteko tyytyväisiä?
3. miten valitsitte akupunktiopaikan ensimmäisellä kerralla?
4. Kuinka monta hoitokertaa tarvisit? Täytyykö käydä säännöllisesti jotta vaiva pysyy poissa?
5. Minkä hintaista hoitonne on?
6. Menittekö akupunktioon omasta aloitteesta vai lääkärin lähetteestä?

ja aihetta saa myös yleisesti kommentoida. Millaisia kokemuksia akupunktiosta? Onko jollain joitain negatiivisia kokemuksia?

kiitos jo etukäteen vastauksistanne.

9

1948

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • balanssissa

      No vastataan...

      1. Kuukautiskierron häiriöt ja ovuloimattomuus.

      2. Auttoi, kierto löytyi heti ja vakiintui nopeasti. Pian aloin myös ovuloida.

      3.Puskaradion suosituksesta. Kyseinen terapeutti ei mainosta.

      4.Minua hoidettiin puoli vuotta 1-4 kertaa kuukaudessa, sitten tulin raskaaksi ja hoito lopetettiin.

      5.Muistaakseni 25e/kerta

      6. Oma aloite ja halu kokeilla pehmeitä hoitoja ennen lääkärin suosittelemia hormonihoitoja

      Varsinaisen vaivani lisäksi kokonaishyvinvointini ja terveyteni kohenivat akupunktiohoidon seurauksena. Hoitokerran jälkeen aina tosi hyvä olo kokonaisvaltaisesti, jäin koukkuun. =)

      • akupunktiosta

        hei, huomasin viestisi ja ajattelin kysyä lisää. en ole alkuperäinen viestiketjun aloittaja.

        itse painiskelen myöskin saman ongelman parissa, kuukautiskierto heittää häränpyllyä ja en ovuloi.

        millainen kiertosi oli ennen akupunktiota? pyörikö se kuitenkin jotenkuten vai oliko kuukausien taukoja menkoissa?

        kuinka kiertojen vakiintuminen tapahtui? satutko tyyliin muistamaan kiertojen pituutta akupunktion aloitettuasi? milloin tuo ovulointi tuli kuvioon?

        kerroit, että sinua hoidettiin puoli vuotta 1-4 krt/kk. pysyikö kiertosi kunnossa silloin kun et ollut hoidettavana kuin kerran kuussa? tarkoitan, että oliko kierron suhteen eroa siinä, kuinka monta hoitokertaa oli kuukaudessa?

        oliko sinulla kokeiltu jo joitakin "mietoja" hormoneja ennen akupunktiota?

        kiitoksia jo etukäteen vastauksista! toivottavasti vastaat! :)


      • sfasfa3q3rqr3q3r
        akupunktiosta kirjoitti:

        hei, huomasin viestisi ja ajattelin kysyä lisää. en ole alkuperäinen viestiketjun aloittaja.

        itse painiskelen myöskin saman ongelman parissa, kuukautiskierto heittää häränpyllyä ja en ovuloi.

        millainen kiertosi oli ennen akupunktiota? pyörikö se kuitenkin jotenkuten vai oliko kuukausien taukoja menkoissa?

        kuinka kiertojen vakiintuminen tapahtui? satutko tyyliin muistamaan kiertojen pituutta akupunktion aloitettuasi? milloin tuo ovulointi tuli kuvioon?

        kerroit, että sinua hoidettiin puoli vuotta 1-4 krt/kk. pysyikö kiertosi kunnossa silloin kun et ollut hoidettavana kuin kerran kuussa? tarkoitan, että oliko kierron suhteen eroa siinä, kuinka monta hoitokertaa oli kuukaudessa?

        oliko sinulla kokeiltu jo joitakin "mietoja" hormoneja ennen akupunktiota?

        kiitoksia jo etukäteen vastauksista! toivottavasti vastaat! :)

        mua kiinnostas kanssa sama juttu!!!


    • vastaus tämäkin

      "eräänlainen" tutkimus kuulostaa oudolta... Kerro tarkemmin niin voin vastata.

    • steinbit

      1. Minulla oli molemmissa ranteissa paha
      rasitusvamma. Lääkäri olisi halunnut leikata.

      2. Hoito auttoi ja vika on pysynytkin poissa.

      3. Tuttava suositteli. Akupunktio tehtiin Norjassa

      4. Hoidettiin kaksi kertaa viikon sisällä.
      Hoidosta on nyt aikaa noin seitsemän vuotta
      ja vaiva ei ole uusiutunut.

      5. En muista hintaa.

      6. Menin omasta aloitteesta.

      Olen ollut todella tyytyväinen. En osaa sanoa, sopiiko hoito kaikille ja auttaako se kaikenlaisiin vaivoihin. Hoidosta ei jäänyt epämiellyttäviä muistoja.

    • piikitetty monesti

      1.Miksi menitte akupunktioon? Millaisiin oireisiin haitte apua?

      Hakemaan apua selkäkipuun alaselässä, niskassa ja lavan seudulla.

      2. Auttoiko akupunktio hoito? Olitteko tyytyväisiä?

      No ehkä hiukan auttoi. Tyytyväinen olin, kun en paremastakaan tiennyt.

      3. miten valitsitte akupunktiopaikan ensimmäisellä kerralla?

      Ihan vain sattumalta.

      4. Kuinka monta hoitokertaa tarvisit? Täytyykö käydä säännöllisesti jotta vaiva pysyy poissa?

      Kävin varmaan 15 kertaa. Vaiva ei pysynyt poissa, mutta hetkellistä helpotusta sain.

      5. Minkä hintaista hoitonne on?

      Tais olla 25€ per 30min hoito.

      6. Menittekö akupunktioon omasta aloitteesta vai lääkärin lähetteestä?

      Omasta aloitteesta. Eihän lääkärit noihin usko.

      >ja aihetta saa myös yleisesti kommentoida. Millaisia kokemuksia akupunktiosta? Onko jollain joitain negatiivisia kokemuksia?

      Akupunktiolla saa laukaistua lihaskireyttä, mutta ei sillä kireyden syytä korjata. Eli oireiden hoitoa lähinnä.

      • .............

        1.Miksi menitte akupunktioon? Millaisiin oireisiin haitte apua?

        polvikpujen vuoksi

        2. Auttoiko akupunktio hoito? Olitteko tyytyväisiä?

        Auttoi, tosin hoitona oli sekä akupunktio että selkärangan manipulaatio.

        3. miten valitsitte akupunktiopaikan ensimmäisellä kerralla?

        Sattui asumaan samalla paikkakunnalla tunnettu henkilö. En kyllä tiennyt, mitä tekee, joten hieman summassa menin.

        4. Kuinka monta hoitokertaa tarvisit? Täytyykö käydä säännöllisesti jotta vaiva pysyy poissa?

        Aluksi 4 kertaa ja sen jälkeen harvemmin. Yhteensä n. 10 kertaa. Vaiva pysyy poissa jos en stressaa. Jos stressaan, täytyy käydä silloin tällöin hoidossa.

        5. Minkä hintaista hoitonne on?

        35-40 euroa/kerta

        6. Menittekö akupunktioon omasta aloitteesta vai lääkärin lähetteestä?

        Omasta aloitteesta.

        ja aihetta saa myös yleisesti kommentoida. Millaisia kokemuksia akupunktiosta? Onko jollain joitain negatiivisia kokemuksia?

        Erittäin positiivisia kokemuksia. Samalla parani monta muutakin vaivaa, selkä, närästys, ummetus, huulihalkeama, suonenvedot yms. Olen käyttänyt myöhemmin kaikkeen mahdolliseen, esim. raskausmyrkytykseen ja kuukautiskierron korjaamiseen. Lapsenikin on kuulemma akupunktiovauva (syntyi aivan vasta). Suosittelen!


    • siinä

      1. Miksi menitte akupunktioon? Millaisiin oireisiin haitte apua?

      Sain vaikean ihottuman hoitoon määrätystä kortisonisalvasta voimakkaan allergisen reaktion naamaturvotuksineen, jonka seurauksena alkuvaiheessa olkavarren ja lavan seutu jumittui jo muutaman tunnin kuluttua ja reumaoireilua oli muuallakin. Hakeuduin akupunktioon vasta kun olkavarsi-lavan seudun jumittumista muuta reumaoireilua oli kestänyt reilut 4 kuukautta.
      Lääkeaineallergikko kun olen, niin lääkäri määräsi vain Panadolia, joka oli yhtä tyhjän kanssa.

      2. Auttoiko akupunktio hoito? olitteko tyytyväisiä?

      Hakeuduin laserakupunktioon. Kävin eka kerran reilut pari viikkoa sitten, jolloin ei havaittavampaa muutosta. Nyt toka kerran jälkeen liikerajoitteisuus olkapääseudussa vähentynyt huomattavasti muu reumaoireilu ja ko. reumaoireiluputkeen liittynyt voimakas väsymys kadonnut. Joten tosi tyytyväinen olen tällä hetkellä.

      3. Miten valitsitte akupunktiopaikan ensimmäisellä kerralla?

      Olin kuullut tuonkaltaisesta akupunktiosta ja päätin kokeilla.

      4. Kuinka monta hoitokertaa tarvitsit? Täytyykö käydä säännöllisesti jotta vaiva pysyy poissa?

      Käyn niin kauan kunnes reumaoireilu on tyystin kadonnut. Lääketieteen vaihtoehdot tämänkaltaisen reumaoireilun kurissapitämiseen ovat todella surkeat, eli luokkaa esim. metotreksaatti.

      5. Minkä hintaista hoitonne on?

      50 E kerta matkat.

      6. Menittekö akupunktioon omasta aloitteesta vain lääkärin lähetteellä?

      Omasta aloitteesta.


      Lähinnä toivon, moniallergikko kun olen, että akupunktiohoito parantaisi allergiani. Vaan se taitaa olla toiveunta.

    • 1212

      Vastaus kyselyysi.
      1.Oli pakko löytää jotain hoitoa, koska hieronta ja kiropraktikko ja lääkkeet eivät ole auttaneet.
      Niska- ja hartiakivut, käsivarret jännittyneet.
      2.Olin tänään ensimmäista kertaa, helpotti heti. Aamulla oli vaikea ottaa tiskikaapista kahvikuppia, hoidon jälkeen onnistuu paremmin.
      Odotan että vaikutus jatkuisi pitkään.
      3. eräs asiakas suositteli kyseistä lääkäriä,oli itse saanut avun vaivaansa.
      4. Käyntikertoja ehkä 3, en tiedä vielä.
      5.Hoito maksoi 50€/kerta
      6.Työterveyshuollossa mainittiin akupunktiosta, ei kuitenkaan lähetettä lääkäriltä.

      Valitettavasti vaihtoehtohoitoja ei pidetä jostain syystä tehokkaana. Avomieheni epäili myös, että kyllä kiinalaiset osaavat kaupan käynnin.Mielestäni lääkärin syntyperällä ei ole merkitystä(joka maassa on hyviä ja vähemmän hyviä, on myös mielipiteitä asiasta, kuka on hyvä), kunhan saa apua vaivoihin, eikä ole kohtuuttoman kallista.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      149
      10852
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3063
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      209
      2890
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2147
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1898
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1719
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1696
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1617
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1553
    10. 83
      1546
    Aihe