kauanko kilju säilyy huoneenlämmössä??
kauanko kilju säilyy?
7
4937
Vastaukset
- älä pilaa.
Älä yritä säilyttää huoneelämmössä !
pilautuu muutamassa päivässä.- wicked
kyllä ainakin edelliset satsit mulla maistu ihan samalle vielä muutaman viikon jälkeen vaikka huoneenlämmössä olikin
- Ex-pertti
Kokemukseni mukaan kilju ei säily kauan, mutta tämä tietysti riippuu porukan määrästä ja luonteesta. Usein ei aamulla löydy enää tippaakaan.
- Höh
Tehdään niin, että juodaan loppuun saakka ja sitten tehdään uuttaa ja taas juodaan....
Hyvää saa muuten maltaista, sokerista ja hiivasta niin, että laittaa maltaat käymissankoon ja kaataa kiehuvaa vettä päälle, antaa muhia kannen alla ainakin tunnin, lisää sokerin ja sitten hiivan kun on kädenlämpöstä. Käymisaika on pari viikkoa. Siis käytetään vesilukon kanssa. Ei tosin ole ihan hätäsen immeisen juotavaa. En uskalla laittaa tähän määriä, ettei vaan alko omi ittelleen, mutta eiköhän alan ihmiset tiedä.
Parikytä litraa kun tekee kerralla niin riittää hetken aikaa ja säilyy kyllä huoneen lämmössä sen aikaa kun sitä on.... - AnonyymiUUSI
Höh kirjoitti:
Tehdään niin, että juodaan loppuun saakka ja sitten tehdään uuttaa ja taas juodaan....
Hyvää saa muuten maltaista, sokerista ja hiivasta niin, että laittaa maltaat käymissankoon ja kaataa kiehuvaa vettä päälle, antaa muhia kannen alla ainakin tunnin, lisää sokerin ja sitten hiivan kun on kädenlämpöstä. Käymisaika on pari viikkoa. Siis käytetään vesilukon kanssa. Ei tosin ole ihan hätäsen immeisen juotavaa. En uskalla laittaa tähän määriä, ettei vaan alko omi ittelleen, mutta eiköhän alan ihmiset tiedä.
Parikytä litraa kun tekee kerralla niin riittää hetken aikaa ja säilyy kyllä huoneen lämmössä sen aikaa kun sitä on....Ei kilju tarvitse maltaita tai riisejä. Minä teen Vedestä sokerista ja hiivasta jabhyvin onnistaa ja tuleen raikkaampaa kuin jos siihen sotkee maltaita. On niin, kyllä että vesi kiljua on ravisteltava pöntössä parin päivän välein. Teen 25 l kerralla ja se on käynyt loppuun noin
noin 5-6 päivän kuluttua. Kyllä se säilyy kylmässä ainakin kuukauden. Suljetussa astiassa. Miksi ei säilyisi? Kaikki tuotteet jopa maitokin säilyy suljetussa tilassa kaksikin kuukautta. Ei kiljukaan säily avonaisessa astiassa.
- Kylmät kädet
Jos kymmenen litraa menee jo muutamassa päivässä, niin tarviiko pullotusta tehdä ollenkaan? Eikö se ole sama silloin juoda suoraan ämpäristä ja laittaa kansi takaisin päälle?
Esim. lapaa aina vaikka pari pullollista kerrallansa jääkaappiin? - Anonyymi
Kyllä minä olen sitä mieltä, vettä valmis kilju säilyy jääkaapissa ainakin kaksi viikkoa suljetussa pullossa. Kiljussahan on alkoholia niin sehän lisää sen säilyvyyttä. Ei minulla oo tässä asiassa kokemusta. Säilyyhän nuo oluet ja viinitkin marketissa kuukausia suljetuissa pulloissa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1192715Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701121Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2151119- 401035
- 61001
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va38951- 36926
- 47904
Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke123873Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.36837