Ollaan menossa 15.02 Prahaan ja hotelli on Ibis Praha Karlin n. 2 km keskustasta.Onko jollekin tuttu ja miten helpoimmin lentokentältä pääsee? Ja millainen hotelli on? Kannattaako Suomessa vaihtaa rahaa? Ensikertalaisia ollaan!
Helmikuussa Prahaan
5
2119
Vastaukset
- HelenaV
Hei,
Suosittelisin ottamaan AAA-taksin lentokentältä. Arvoisin, että hinnaksi tulee noin 700 Kc. Kysy hinta etukäteen. AAA-taksi siksi, että kyseessä on ainoa yhtiö, jonka kuskit ovat sitoutuneet noudattamaan OIKEITA taksoja.
Toinen mahdollisuus on, että otat bussin 199 lentokentältä, kyyditset itsesi Dejvickaan ja siitä metro (vihreä A-linja) ja jatkat Můstek:iin ja vaihdat Metron keltaiseen B-linjaan ja jatkat aina Křižíkovaan saakka.
Tosta näät hotellisi sijainnin kartalla:
http://www.mapy.cz/#x=133143232@y=135973248@z=14@mm=ZP@sa=s@st=s@ssq=Saldova 54@sss=1@ssp=124900261_127305601_146199461_145639297
Ja metro-kartta: http://www.dpp.cz/files/imgs/pid/Sch__ma_M_T____od___ervna_2007.pdf
Noin minä menisin näin "paikallisena". Florencesta saattaa mennä joku ratikka suoraan perille, mutta en osaa tähän hätää siitä tarkemmin kertoa. Lentokentältä saa varmaan reittikarttoja.
Hotellisi ei ole tuttu, mutta sijainti on "järkevä". Niin palaten tuohon reittiin vielä, taksi saattaa olla ihan OK vaihtoehto ja sitten täältä käsin voit opetella julkisen liikenteen salat.
Rahaa voi tai kannattaa vaihtaa jonkun verran suomessa. Keskustassa Panska-kadulla on hyvä, rahanvaihtopiste. Mm. paikalliset pankit käyttävät ao, paikkaa vaihtopisteenään. Jos lähestyt Panska-katua Na Prikopelta (pääkatu) päin, vaihtopiste jää vasemmalle puolelle (sininen CHANGE-kyltti).
Jos vaihdat suomessa n. 2000Kc pärjäät loistavasti päivän takseineen ja tervetuliais juomineen ja aterioineen ja siten vaan rahaa vaihtamaan :)
Lopuksi: jos haluat päästä helpolla, vaihda raha suomessa ja ota taksi lentokentältä :) vaikka ei se vaikeata muutoinkaan ole.
Tervetuloa!- HelenaV
..eikä 199!
- Palomita
tutustumisen vinkeistä! Kyllä tää nyt jonkin verran madaltaa lähtemisen kynnystä!!
- Dilly
Olemme käyneet pari kertaa Prahassa, joten julkisilla liikkuminen on tuttua. Uusi reissu on edessä ensi kuussa! Ajatuksena on ostaa 5 pv lippu sekä matkustaa sillä bussilla 119 Dejvickalle ja siitä edelleen metrolla keskustaan. Tiedät varmaan, Helena, riittääkö tämä 5 pv lippu yksinään vai pitääkö vielä ostaa laukulle oma lippu? Kiitos tiedosta jo etukäteen!
- 10*Prahasssa vieraillut
Dilly kirjoitti:
Olemme käyneet pari kertaa Prahassa, joten julkisilla liikkuminen on tuttua. Uusi reissu on edessä ensi kuussa! Ajatuksena on ostaa 5 pv lippu sekä matkustaa sillä bussilla 119 Dejvickalle ja siitä edelleen metrolla keskustaan. Tiedät varmaan, Helena, riittääkö tämä 5 pv lippu yksinään vai pitääkö vielä ostaa laukulle oma lippu? Kiitos tiedosta jo etukäteen!
Ei tarvitse ostaa matkalaukulle omaa lippua, kun käytössäsi on "turistikortti."
http://www.dpp.cz/index.php?q=en/new-fares-in-the-pit-after-1st-january-2008
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579