miksi kaksonen saa raivarin ja haukkuu riidellessä?!!

ihmetteleväinen

miksi kaksonen ei kestä ollenkaan kritiikkiä vaan ottaa sen aina itseensä heti ja hermostuu? Riidellessäni kaksoseni kanssa hän suuttuu heti jos arvostelen hänen tekemisiään ja haukkuu sen sijaan minut. myöhemmin kun puhumme asiasta hän sanoo, ettei tarkota asioita joita sanoo vihapäisään, vaan ne vaan tulevat ulos, koska häntä ärsyttää oma "epätäydellisyytensä"? Onko asia todella näin, että kaksosen on riitatilanteessa vaikea hillitä itseään ja hän lyö ns. "vyön alle" riitakumppania?

19

4727

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kaksoskakkiainen

... että suuttuessaan hyvin usein verbaalinen kaksonen on kuin konekivääri, eikä aina tosiaan mietitä, mitä sanotaan. Myöhemmin kyllä kaduttaa, sen voin sanoa.

Mutta kritiikin vastaanottamiseen ei mun mielestä päde horoskooppimerkki vaan se, onko ihminen altistunut kritiikille ennen ja kuinka herkkiä ollaan. Eli sun kaksonen ei varmaan ole kauhean tottunut - tai sitten liiankin. Mutta joka tapauksessa: kyllähän kritiikkiä olisi kestettävä, muuten maailma voi olla aika paska paikka.

• kaksosnaine

Itseasiassa kaksonen ei välttämättä ota sitä itseensä. Nimittäin joskus kaksonen ihan odottaa sitä että joku tulee arvostelemaan, kun kaipaa sitä että saa sanoa toiselle pahasti tai väitellä. Mutta tästä viestistä voi päätellä että hän ei halua menettää sua. Jos nyt jättäisit sen nii ihan varma asia ois et eka haukkuis ja sit ruinais sua takasi. ehkäpä jopa lupais muuttuu. On tosi rohkeaa kaksoselta sanoa, että oma epätäydellisyytensä ärsyttää. Joo se viimenen sana pitää aina sanoa.

• KaksosN

Tämä voi johtua kenties siitäkin, että kaksosesi ei ole valmisanainen ja ei malta miettiä ensin ennen kuin päästää "pulputtavat" sanat suustaan ajattelematta sen kummemmin asiaa.
      Uskon että häntä itseään vaivaa ihan oieasti se, että päästää pikaistukissaan ikäviä sanoja ja asioita suustaan.
      Minulla ollut sama juttu aina välillä, ja siksi olenkin päättänyt yrittää olla välittämättä kommenteista mitä saan ja olla ottamatta itseeni...etten loukkaisi tahattomasti. Itsestäni olen myös huomannut sen, että annan kyllä takaisin tilaisuuden tullen jos joku loukkaa turhasta, eli jos vaikka joku napisee virheistä mitä itsekkin tekee aina joskus :)

• aina laskea 100

Kaksosena voin sanoa, että suu puhuu nopeammin kuin aivot ajattelee, olemme todella puhujia, miettiminen jää aina jälkikäteen ja sitten keljuttaa toisen puolesta, jolle tuli sanottua. Oma perhe on tottunut ja ystävät, mutta kun sattuu tuntemattomampi niin voipi loukkaantua.
      Me todella tykätään väitellä, jos löydän esim. kaljoilla hyvän väittelijän niin ilta mennä hurahtaa ihan huomaamatta. Mutta toisen pitää olla samanlainen, ei loukaantuva hienohelma.

• kuulla

...että muutkin kaksoset rakastaa väitellä!!:-)

Minä saan usein kuulla siitä, että soitan suutani ja väittelen joka asiasta, mutta pakko myöntää, että nautin siitä!

Olisipa joku tuollainen vastus, joka kestäisi väittelyä. Hienohelmat ärsyttää, kun niistä ei ole vastusta.

Humalassa piirre vain voimistuu, ja ne jotka minut tuntevat, saavat paikkailla sanomisiani perässäni.

Kurjaahan se on kuunnella, jollei ymmärrä, että kaksonen vain lätisee purkaakseen sanavarastoaan...

• silti taakka kasvaa

Kaksonen tekee muiden hommia vuosikausia ja nurisematta, koettakaa samaa muut merkit.

• inhoan kaksosia

Kaksonen tekee ihan mitä vaan päähän juolahtaa.
      Mutta auta armias kaksonen ei hyväksy toisten tekemisiä.Tuntemani kaksoset on hyvinkin ilkeitä
      muille.Kaksonen on aina hermostunut ja kriittinen toisia kohtaan.Riitatilanteessa lyö aina vyön alle,ei opi koskaan hillitseen itseään.

• hänen taakassansa

Mitä jos ottaisit edes 10 prosenttia Kaksosen
        taakasta itsellesi ettei hänen aina tarvitse, usein vuosikausia, hoidella sinunkin hommasi.

• :))))
        hänen taakassansa kirjoitti:

Mitä jos ottaisit edes 10 prosenttia Kaksosen
        taakasta itsellesi ettei hänen aina tarvitse, usein vuosikausia, hoidella sinunkin hommasi.

No jopas jotakin...tuo oli hyvin sanottu heh heh.
        Olen kaksonen ja samaa mieltä sun kanssasi !!

• Härmässä on vaikeeta
        :)))) kirjoitti:

No jopas jotakin...tuo oli hyvin sanottu heh heh.
        Olen kaksonen ja samaa mieltä sun kanssasi !!

Kaksonen olen ja passannut vuosikymmeniä,jos jotain pitäisi toisen auttaa minua.Ei kun mulistellaan..Sitä on kuin ukko tunkiolla..vai oliko se kukko..hehh..
        Pitää kai tulla haudastakin lomille passaamaan,kun äitinsä teki naisten työt
        periaate on se että maitotölkin laittaminen jääkaappiin on naisten töitä.!
        Kyllä sitä kyrsiintyy...Pieni kiitos ja ystävällinen sana olisi kultaa..

• Kova kaksonen
        Härmässä on vaikeeta kirjoitti:

Kaksonen olen ja passannut vuosikymmeniä,jos jotain pitäisi toisen auttaa minua.Ei kun mulistellaan..Sitä on kuin ukko tunkiolla..vai oliko se kukko..hehh..
        Pitää kai tulla haudastakin lomille passaamaan,kun äitinsä teki naisten työt
        periaate on se että maitotölkin laittaminen jääkaappiin on naisten töitä.!
        Kyllä sitä kyrsiintyy...Pieni kiitos ja ystävällinen sana olisi kultaa..

kova poika tekeen kotitöitä, ennenkuin vaimo tulee kotiin valmiiseen ruoka ja kahvipöytään.
        Tarvittaessa täräytän vittuilijoita leuankärkeen, siihen malliin kuin Clint Eastwood.

• -aurinko-

Mieheni on samanlainen ja on horoskoopiltaan vaaka.

• Kaksostyttö

Kun riitelen olen juuri sellainen, että hermostun melkein välittömästi ja sitten tulee sanottua sellaisia asioita joita ei pitäisi... Isken siis vyön alle, mutta sen huomaa itse vasta kun sen on jo sanonut (eli ne aivot ei vaan pysy suun tahdissa..). Sanon riidellessä rumasti, mutta en tarkoita sitä ja se kaduttaa melkein välittömästi riidan loputtua. En siis todellakaan ole pitkävihainen ja tarvitsen kumppanikseni toisen joka pystyy ymmärtämään, että ne sanat vain tulevat ulos vaikka niitä en haluaisi sanoa... Tuo asia saattaa tuntua toisista horoskooppimerkeistä uskomattomalta ja ette varmaan edes usko sen olevan totta, mutta sen ymmästämiseksi teidän täytyisikin olla kaksosia...

• mimi-veskari

piirrettä voi itsestään karsia. On väärin toista kohtaan jatkuvasti sylkäistä ulos ilkeitä sanoja ja sitten pyydellä tuhannesti anteeksi. Joskus sitten kamelin selkä katkeaa, toinen on saanut ilkeyksistä tarpeekseen, eikä anteeksi enää annakaan.

Ei me aikuiset olla mitään vastuuttomia lapsia, meillä on aivot ja niitä pitää käyttää.

• vemputi

Hmm.. Ehkä tämä ei olekkaan horoskoopin vika vaan itse luonteessa. En tiedä, mutta minulla tuli mieleeni riidat exäni kanssa tästä viestistä ja hän ei ole kaksonen horoskoopiltaan.
      Ex oli ja on edelleen narsistinen persoonallisuushäiriöinen. Ystävällisenä neuvona, ota selvää ko. asiasta ja seuraa kumppaniasi siltä pohjalta.

• tecgo

Miksi kaksosmies on kriittinen muita kohtaan, ei itseään? Vihamielinen ei tosiaankaan ihaile kuin itseään.Hermostuu pienimmästäkin asiasta.Typerä käytös on kyllä ominaisuus kaksosmiehelle, ei niinkään muille tuntemilleni merkeille.

• huuhheli

oikeassa olet... meilä hermostutaan pienestäkin kritiikistä..ja halutaan saada tahtonsa aika usein läpi.... joissakin asioissa saakin sillä en viitsi kuunnella sen koko aikaista urputusta sitä voi jatkua hetken aikaa Onneksi työni takia olen aika paljon poissa kotoa.. se unohtaa viikon aikan mitä piti sanoo...

Olen tullut siihen tulokseen... Ihminen joka elää kaksosen kanssa täytyy olla huumorintajuinen laittaa joskus leikiks koko juttu...

Välillä ku sitä ottaa joku asia oikein päähän sitä juttua voi kestää koko päivän... Sillä lailla sen saa hiljaseks ku sanoo ettei viitti edes yksinkertaisesti kuunnella.. Sit se ei huomaa ollenkaan että se on samaa asiaa puhunu moneen kertaan.. Täytyy vaan sanoo et sä oot sanonu sen jo eilen tai toissapäivänä... Ku se ei muista mitä se on puhunu ja kenelle... Ärsyttää joskus oikein kunnolla..

Lapset vaikka ovat jo aikuisia ne kovemalla koetuksella on varsinkin nuorin joka asuu vielä kotona... onneks silläkin on sitä huumorintajua Pistää äidin jutut leikiks...Kaksonen osaa välillä olla todella ärsyttävä...

Vielä olen huomannut sellaisenkin asian en tiedä mistä se johtuu mutta...kun se oikein hermostuu siis suuttuu se alkaa siivoomaan ja nupisee koko ajan jotain tehdessään.. eikä se huomaa et kukaan ei kuitenkaan kuuntele sitä... Välii saa oiken mennä kysymään kenen kanssa täällä oikein huudetaan ku ei oo ketään lähettyvilläkään...tämmöstä meillä

• puuukkeli

niinkuin meilläkin.

Mutta vaimossani on ihan niinkuin kaksi persoonaa.

Hän voi unohtaa määrättyjä asioita, toisinaan se muistaa liiankin hyvin mitä toinen on tehnyt tai sanonut. omat virheet jää taka alalle ja sitten alkaa se syyttely ja haukkuminen.

kaksonen ottaa huomioon myös toiset ihmiset, mutta silti hänellä voi olla oma lehmä ojassa.

-osaa ottaa asiat lunkisti vaikka pinnan alla kuohuu todella pahasti.. -ei näytä todellisia tunteitaan kovinkaan helposti. Mutta silti hän
        ei ole kylmä ihminen. Kaksosen piirteisiin kuuluu myös ironisuus hän osaa olla todella ironinen joka ilmenee salaironisuutena sen kohteeksi joutuu yleensä ihmiset joista hän ei erityisemmin pidä.

• Osuvat jutut teillä.
        puuukkeli kirjoitti:

niinkuin meilläkin.

Mutta vaimossani on ihan niinkuin kaksi persoonaa.

Hän voi unohtaa määrättyjä asioita, toisinaan se muistaa liiankin hyvin mitä toinen on tehnyt tai sanonut. omat virheet jää taka alalle ja sitten alkaa se syyttely ja haukkuminen.

kaksonen ottaa huomioon myös toiset ihmiset, mutta silti hänellä voi olla oma lehmä ojassa.

-osaa ottaa asiat lunkisti vaikka pinnan alla kuohuu todella pahasti.. -ei näytä todellisia tunteitaan kovinkaan helposti. Mutta silti hän
        ei ole kylmä ihminen. Kaksosen piirteisiin kuuluu myös ironisuus hän osaa olla todella ironinen joka ilmenee salaironisuutena sen kohteeksi joutuu yleensä ihmiset joista hän ei erityisemmin pidä.

Kaikki sama sopii myös kaksosmieheen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      131
      7105
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      165
      4350
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      54
      3442
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      493
      3096
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      293
      2070
    6. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1733
    7. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      20
      1651
    8. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      91
      1563
    9. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      176
      1472
    10. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1426
    Aihe