Seuraavaksi on yhtenä autovaihtoehtona käytetty Skoda Octavia 1.6 tai 2.0 FSI Elegance mutta mielestäni riittäväksi osoittautuneella n.130 mm maavaralla.
Keskusteluista löytyi, että Octavian normaali maavara on 140 mm ? (ilman korotusta).
Tuulilasin 3/2006 kestotestissä 130 mm.
TL:n numerossa 11/2004 115 mm.
Onkohan maavaraa korotettu myöhemmin kun TL:n kirjoituksessa 23.11.2004 vm. 2001 Ambientesta mainittiin, että ”Golfin tapaan Octavia on kiusallisen matala.” Mataluus kävi ilmi jarrudynamometrillä: Octavia oli ensimmäinen testaamamme käytetty, joka on kolauttanut pohjan lattiaan rullille ajettaessa”.
Moottorin alle oli asennettu pohjapanssari.
(Ehkä aika matalalle ? Tai oliskohan sitten ollut madallutettu alusta? Mutta näistä ei ollut mainintaa.)
Siis ostoa harkitessa kai syytä kysyä tai varmuuden vuoksi itse mitata maavara (matalin kohta lienee öljypohjan kohdalla?) koska niitä tuntuu olevan niin erilaisia.
Octavian maavara
9
3644
Vastaukset
- vaihtoehtoja
Ocua on neljällä eri korkeudella:
sport-alusta
normaali
korotettu
scout
Kolme ekaa saa lähes joka malliin. Scout on omansa.
Tietääkseni maavara ei ole muuttunut. Oma normaalimaavarainen ocu tuntui olevan ihan ok, ei pohja osunut maahan kertaakaan sen yli 50tkm aikana, jonka sillä ajoin. - mukaan
maavara on nykyisin 130 mm. Vertailuvuoden 2004 jälkeen on korimallikin muuttunut. Rengaskokokin vaikuttaa maavaraan!
- rengaskoko
Rekisteriotteeseen merkityt sallitut rengaskoot ovat kaikki halkaisijaltaan niin lähellä toisiaan että niiden merkitys maavaraan on käytännössä merkityksetön.
- Ocu I:seen..
rengaskoko kirjoitti:
Rekisteriotteeseen merkityt sallitut rengaskoot ovat kaikki halkaisijaltaan niin lähellä toisiaan että niiden merkitys maavaraan on käytännössä merkityksetön.
saa etupään korotuksen. Minä laitatin, nousi jotain 2,5 - 3 cm. Maksoi 80 erkkiä. Ocu II:sesta ei ole tietoa.
- Eräs Erkki
Ocu I:seen.. kirjoitti:
saa etupään korotuksen. Minä laitatin, nousi jotain 2,5 - 3 cm. Maksoi 80 erkkiä. Ocu II:sesta ei ole tietoa.
Niin, mihin "palat" laitettiin, muutettiinko iskareita ja jousia? Mulla Ocu 1-04-11 combi, pensa koneella tehdaskorotuksella. Muutuiko ohjattavuus?
- lukee
Esitetietojen mukaan maavara 140 kuormaamattomana.
- Ocu I 2.0
Eräs Erkki kirjoitti:
Niin, mihin "palat" laitettiin, muutettiinko iskareita ja jousia? Mulla Ocu 1-04-11 combi, pensa koneella tehdaskorotuksella. Muutuiko ohjattavuus?
joustintuen yläpäähän. Täytyi irrottaa koko joustintuki autosta ja myös jousi otettiin irti. Taitaa hieman lyhentää joustovaraa, mutta sitähän Ocussa riittää. Ei vaikuta ajo-ominaisuuksiin.
- ismac
Minulla oli diesel-koneinen oct 1 vuosimallia -98. Koneen alapuolella oli muovinen suoja ja ei tosiaan tarvinnut kummoinen jääkami olla tiellä, niin muoviin paukahti. Ajoin autolla n.140 th ja hyvin se muovikin kuitenkin kesti kolahtelut. Mielestäni "kakkostyypin" Octavia on korkeampi. Työkäytössä tulee ajettua sellaisella octavialla, jossa on huonon tien paketti,se muistaakseni nostaa vielä maavaraa 1,5 cm.
- varmaan
valtion "pelättyjä" autoja edustava malli?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei235903- 602027
- 271499
Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom2401267- 741135
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️691128Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,531107- 511072
Pitkäaikaistyöttömyys Suomessa harvinaisen paha
Karut työttömyysluvut, korkein luku yli neljännesvuosisataan.1441067Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle58995