Haluaisin tietoa näistä kaikista. En mitään huumevalistusta vaan käyttäjien kokemuksia näistä aineista.
Kuinka mahdotonta on lopettaa käyttö? Mitä vaikutuksia käytöllä ja käytön jälkeen? Henkiset ja fyysiset vaikutukset?
Minkälaisia tuntemuksia? Mikä on johtanut käytön aloittamiseen? Todellisuuden pakeneminen? Traumaattiset kokemukset esim. lapsuudessa?
Miten on pystynyt lopettaman jos on pystynyt? Jos heroiinia voi myös polttaa niin miksi useimmat kuitenkin pistävät? Saako siitä pistämisestä erityis nautintoa? Eli tuleeko riippuvuus ikäänkuin pistämiseen eikä varsinaiseen aineeseen? Tietenkin silloin se imeytyy verenkiertoon nopeammin..
Entä subun käyttö? Mitä siitä saa irti? Jos se on ikään kuin "lääke" miksi sitä käytetään päihtymis tarkoitukseen?
Diapamit ja muut rauhottavat lääkkeet alkoholin kanssa?
Heroiini, subutex, kannabis...
12
4729
Vastaukset
- Wino
www.puolitotuus.com on terveyden edistämisen keskuksen saitti ja sieltä on kyllä opeteltavissa kaikki keinot vetää pää sekaisin kaikilla mahdollisilla aineilla. Jotenkin tuntuu että sivuston tarkoitus ei ihan ole sitä mitä se nyt on...
- Einari
Minun mielestä kumminkin kokototuudessa on aika konservatiivinen linja. Onhan siellä esim. tietoja mitä pitää tehdä esim. yliannostustapauksissa, mikä on todella hyvä asia.
- -m-
http://www.lycaeum.org/languages/finnish/tripit/index.html
Pelottaa vain se että kun luet vain noita kertomuksia minkälaista on olla minkäkin vaikutuksen alaisena, et ymmärrä sitä kuinka suuria eroja niillä terveydellisesti kuitenkin on.
Suosittelisin sua lukemaan tätä palstaa, nimeonomaan =), selailet vanhoja keskusteluja ym. Niin olet sitten paremmin tietoinen kun "narkkarin ysätävänä" joudut luultavasti keskustelemaan päihteistä aika paljon. Onhan se hienoa sitten loistaa, kun tiedät paljon muita enemmän! =) - Einari
Subutex kai "kolisee" vain siihen tottumattomilla käyttäjillä. Heroinistit pystyvät kai elämään subutexin avulla suht normaalisti, kun taas heroiini kai aina aiheuttaa jonkinlaisen päihtymyksen. Ei ole varmaa tietoa, mutta bäib olen lukenut joistain lehdistä ja kuullut.
Heroiinin enkä subutexin vaikutuksista tiedä paljoa, vain sen että ne aiheuttavat kovaa riippuvuutta.
Kannabiksesta voinkin kertoa jo paljon enemmän. Käytön lopettamisesta en tiedä, koska käytän kannabista ehkä 1-4 kertaa kuukaudessa.
Kannabiksesta tulee omituinen olo. Se saa ainakin minulla musiikin kuulostamaan paremmalta, ruuan maistumaan erilaiselta. Pilvessä johdonmukainen ajattelu on vaikeaa, "punainen lanka" keskustelussa ja omissa ajatuksissa katoaa jatkuvsti. Minusta tulee myös välinpitämätön pilvessä. Esim. heittelen roskat lattialle, enkä roskakoriin. Kannabis rentouttaa, väsyttää ja tekee hilpeän olon. Kokematon käyttäjä tulee usein hermostuneeksi, tai voi saada fyysisesti pahan olon.
Seuraavana päivänä olo on hieman laiskempi ja huolettomampi. Fyysisiä jälkivaikutuksia en ole havainnut.
Käytön aloittamiseen vaikutti toimettomuus, kaveripiiri, internetistä lukemani jutut kannabiksesta ja kokeilun halu.
Joskus kun päivä on mennyt tosi huonosti minun tekee mieli polttaa kannabista. Tämä on tietynlaista todellisuudesta pakenemista. Kuitenkaan se ei ole hallitseva piirre käytössäni, pilvessä en halua olla yksin vaan ihmisten kanssa juttelemassa ym.- Anonyymi
Minä aloitin subun käytön. Kun rakkaani kuoli. Pakko oli paeta todellisuutta. Silti pystyin monta kuukautta pitämään määrän samana eli 3mm päivä. Sit tuli ongelmia rahan kaa ja menin korvaushoitoon. Buvidal aineena. Nyt oon sitä viikko pistoksina käyttäny 3kk.haluisin välillä oheiskäyttää bentsoja ja texiä sen suruni kestämisen. Mutta kauhistus vedin sit 0.2nenään ei mitää. Vedin puokin pallosta.. Ei mitään. Sit koko pallon.. Ja ei mitään. Buvidal oli nostanut tolei niin paljon ettei enää kolise. Nyt oon taas alussa. Mase ja kipu niin kova ettei kestä. Saatana. Mitähän alkais vetää. Mulle terveys sama kun kivusta vaan pakoon. Auttakaa. Mitä kannattaa vetää
- Johanna*
Mä tunnen pari subutexin käyttäjää.. Niiden elämä on suoraan sanottuna yhtä helvettiä!.. Joka päivä ne miettii mistä sais kamaa, se toinen on ollu mukana yhessä kaupan ryöstössäki.. Ne on myyny hirveesti omaisuuttaan, kännykät, stereot, kaikki.. Lisäks se toinen (mun ex vielä kaiken lisäks..) pöllii joka päivä kaljaa, viinaa, safkaa kaupasta.. Se pääs just muutama kk sitte linnasta, joutu sinne ton pöllimisen takia. Eli sen verran mä voin sanoa, ettei ne voi olla päivääkään selvinpäin ja kama on niille koko elämä, millään muulla ei oo väliä! Eli kaikille, jotka lukee tän, älkää alkako käyttää suonensisäsiä!!
- Naapurin äijä
"Eli kaikille, jotka lukee tän, älkää alkako käyttää suonensisäsiä!! "
- Tämän teesin voinemme jokainen allekirjoittaa ja kuitata ymmärretyksi.Tuossa lepää totuus. - Einari
Naapurin äijä kirjoitti:
"Eli kaikille, jotka lukee tän, älkää alkako käyttää suonensisäsiä!! "
- Tämän teesin voinemme jokainen allekirjoittaa ja kuitata ymmärretyksi.Tuossa lepää totuus.juu ei kannata tosiaan
- Anonyymi
Kannattaa yrittää korvaushoitoon, sinne pääsee jokainen joka suostuu olemaan vetämättä oheiskäyttöö.. Käytännössä saat vetää jonkin verran. Ne vaa uhkailee. Kokemusta on.
- Knowledge
Miten lopettaa käyttö...Kannabis ei aiheuta fyysistä riippuvuutta, joten senkun on vaan polttamatta, ikävä sitä voi kyllä tulla, mutta ei sen enempää. Käytön aikana...no tietty pilvessä on aina pilvessä, mutta muuten ei vaikuta elämään millään lailla, siis edelleen kannabiksesta puhun.
Heroiini, niin hieno aine sinäänsä, oikein puhdasta ainetta käytettäessä ihan ok kaiketi. Itse en kyllä uskaltaisi käyttää, juuri sen vuoksi, että mites toteat aineen puhtauden ja vahvuuden... Piikitetään tietty siksi, että vaikuttaa nopeammin, ja samalla määrällä kallista ainetta saadaan paljon enemmän vaikutusta.
Heroiinin käytön lopettaminen on ongelma. Se aiheuttaa runsaasti käytettynä voimakkaan fyysisen riippuvuuden ->vieroitusoireena voi olla pahimmassa tapauksessa jopa kuolema! Myös henkinen riippuvuus suuri.
Subutex on tehty helpottamaan tätä vieroitus prosessia. Sitä voi väärinkäyttää henkilö, joka ei ole paljoa heroiinia käyttänyt. Vaikutus sama, (kuulemma) mutta "miedompi" laskut paljon pehmeämmät, mutta pitkään heroiinia käyttäneillä vaikutus on ainoastaan se, että pystyy elämään ilman heroiinia, johon koko aine siis on tehty.
Lääkkeet viinan kanssa...vaarallinen yhdistelmä. Vaikutukset vaihtelevat, riippuen lääkkeestä, viinamäärästä, ja suuresti myös sattumasta. Käsittääkseni kuitenkin tuloksena lähes aina helvetin sekava olo, ei mitään hauskaa, ei kivaa ei sitte yhtään. Ja krapula seuraavana päivänä elämää suurempi. Lisäksi moniin aineisiin liittyy valtavia terveydellisiä riskejä viinan kanssa otettuna. Voi tulla ihan ihme ongelmia elämisen kanssa... Ainakin pitää tietää mitä lääkettä ottaa, ei niinkuin ne teinit, jotka olivat jotain verenpainelääkettä kiskoneet, tuurilla ovat vielä hengissä.
Käytän itse kannabista, aloittamiseen, no tulipahan kokeiltua kerran, huomasin aineen verrattomaksi :) En pakene mitään, ei ole tarvista, ilmankin pystyisin elämään, käytän pari kertaa kuussa yleensä. Vähän maustetta elämään...- woman from somewhere
mä sanoin määhän nyt siitä hevoinen. Joo, ei se ihan helppoo oo heppaa jättää ku kerran on sen kans ystävystyny. En suosittele tuttavuutta. Suoneen vedetään tietty six et pienemmällä ainemäärällä tulee toimeen ku se vaikuttaa niin nopeesti; ja aina on yliannostuksen vaara ja monet vetää överit. Kaikenlaisia vaivojaki se voi aiheuttaa, menee munuaiset, tulee katkokävelyä, saattaa tulla jotain halvauksia, maksatauteja, pää menee sekasin, ei sellasta kestä kauaa ku on ihan rauniokasa. En oo ketään viel koskaan tavannu enkä kuullu kenestäkään joka ois alkanu käyttää vahvoja huumeita ja ollu viel suhteelisen lyhyen ajan kuluttua onnellinen ja elämä harmonista ja silleen. Tosin joskus tuntuu siltä et alkoholistien elämä on vielä pahempaa helvettiä itse aineesta, siis viinasta johtuen. Huumeidenkäyttäjän elämä on niin epätoivosta ku niit aineita ei saa apteekista, jos sais,se ois ehkä jotenki siedettävää.
Ehkä jopa hyvää joiltain osin jos tietäs et se aine on aina sopivasti annosteltua eli ei liikaa eikä yhtä äkkiä jotain hirveen vahvaa.
Subutex estää heroiinin vierotusoireet ja monet haluaa kokeilla sitäkin ihan muuten vaan,emmä tajuu miks sitä ei saa helpommalla, se ratkasis monen helvetilliset ongelmat ja useiden, useiden elämä säästyis eikä tarttis olla mukana kaikenlaisessa paskassa. Subutex on turvallinen aine, ei aiheuta kovin nopeesti riippuvuutta eikä mitään ylipääsemättömiä vierotusoireita, ehkä ne on samaa luokkaa ku paha krapula jos on kauan käyttäny.
Rauhottavat lääkkeet ja unilääkkeet alkoholin kanssa on hengenvaarallinen yhdistelmä. Erittyisesti Diapamia en suosittele mut tunnen monia jotka käyttää päivittäin säännöllisesti antidepressiivejä ja alkoholia. Ne yhdessä ei oo niin vaarallisia ku ei ota liikaa pillereitä mut ne vie kyllä helposti muistin alkoholin kanssa. Ja mitä järkee on missään jos ei muista mitään?
Kannabis ei oo hirveen vaarallista satunnaisesti käytettynä jos ei käy huono tsäkä eli joku kannabispsykoosi tai jotain, et se jääki elimistöön ja sit sitä on hirveen ahdistunu (no, siihen auttaa viina). Mut se ahdistus voi "jäädä elimistöön" joksku aikaa ja sit sitä on vähän pöpi viikkoja , ehkä kuukausia. Mut tällanen on harvinaista. Puhdas mieto marihuana on turvallisin kannabis valmiste mut sitä ei just Suomesta saa. Virolaiset myy usein paskaa.
Ai niin, usein ku narkoottisten aineiden käyttäjä lopettaa käyttönsä ni sille tulee sellanen sairaalloinen syömähimo,en tie mistä johtuu.
Mulla meni n. 7 vuotta hukkaan näissä räpellyksissä. Rahaa palo rivitalo-osakkeen verran, ulkonäkö meni (tulee ehkä takas), kunto paskana. Muutaki ois voinu tehdä... - Anonyymi
Toi on just tärkee pointti. Täytyy myöntää itselleen jos pakenee jotain. Ensin ulkonäköriittämättömyys/häpeä. Nuoruudesta jääneet traumat. Ilman niiden asioiden käsittelyä ja oman itsen opiskelua pitämään itsestä. Muuten ei kaman lopetus onnistu ja miks lopettaa kun pääsee pakoon ihteä. Sillä me ei maailmaa paets vaan omaa ittee
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604856Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt362209Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti581949- 1981928
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1701580Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2951502Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm2061280- 881199
- 2071182
- 651154