Moi,
Mulla on viikkoja 14 ja eilen tuli kirkasta vuotoa reilusti ja pieniä kokkareita. Ultrassa näkyi liikkuva ja ok sikiö 2 viikkoa sitten ja eilen lekurissa kuultiin sydänäänet. Pientä nipistelyä tuntuu alavatsassa. Voiko olla alkava keskenmeno? Onko kellään samanlaisia kokemuksia? Mitä tapahtuu seuraavaksi ja kuinka pian selviää meneekö kesken?
Apua!
Keskenmeno viikolla 14?
9
6132
Vastaukset
- ---------------
osaan ottoni...
kyllä se on keskenmeno.- gjgkhh
No ei välttämättä ole. Käy ultrassa niin saat mielenrauhan.
- Ihme asenne
Ei kannata aina odottaa pahinta. Muuten voi useaankin kertaan raskauden aikana säikähtää.
Minulla on raskauden eri vaiheissa tullut veristä vuotoa muutamaan kertaan vähän runsaamminkin. Kirkasta verta ja joskus paakkuuntunutta tummempaa. Syyksi selvisi istukan sijainti lähellä kohdun suuta. Ei hätää! Nyt rv31 menossa ja lapsi voi hyvin.:) Istukkakin on noussut ylemmäs, joten voin synnyttää alakautta. - Melkonen kommendaattori
olet, mistä sinä mitään tiedät oikeesti?! Ootko selvännäkijä! Mene vaan ultraan, ei todellakaan välttämättä ole keskenmeno!
- paska....
ei noin voi sanoa ihmiselle ääliö... sua varmaan ei kukaan rakasta tai pidä susta...sulla ei ole kavereita....
ei ihmekään et olet tollanen. mene psykologin puheille....lehmä
- +++
Tietääkseni suurin osa verisistä vuodoista noilla viikoilla on vaarattomia, mutta koska kuitenkin on mahdollista, että kaikki ei olekaan hyvin, kannattaa käydä tarkistuttamassa tilanne.
- näin...
Mulla itselläni tuli kummankin raskauden aikana n. rv 10 aikoihin runsasta kuukautismaista vuotoa kokkareineen päivineen ja säikähdin tuolloin tosi paljon.
Siihen asti kaikki oli ollut ok, sikiö kunnossa ultrassa ja neuvolakäynneillä. Menin heti ultraan varmana keskenmenosta mutta sielläpä kummallakin kerralla sydän löi ja vauva voi hyvin. Vuoto oli tullut istukan alta ja minulle sanottiin että pitää ottaa rauhallisesti ym... ja että vauva joko pysyy siellä tai tulee pois ei voi tietää... Syytä ei osattu sanoa miksi näin tapahtui?
No olin varautunut tietysti kokoajan pahimpaan mutta viikon verran tuli vuotoa ja sitten loppui ja vauvat pysyivätkin kuin ihmeen kaupalla ja loppujen lopuksi kumpikin lapsi syntyi normaaliin aikaan terveenä.
Eli älä vielä luovu toivosta, kaikki ei ehkä mene niin kuin pelkäät ja syksyllä teillä on jo oma pieni huutava kakkakäärö hoidettavana, onnea teille! - pienen pojan äiti
Mullakin oli rv14 ekan kerran runsasta vuotoa, joka kesti pari päivää. Vuotoon ei löytynyt syytä ja silloin tällöin tiputtelin. Voi olla ihan vaaratonta, mutta käy kuitenkin ihmeessä ultrassa. No mulla se vuoto ei ollu enää rv21 vaaratonta, mutta raskaus pitkittyi ja poika syntyi rv24 ja on nyt melkein 4kk vanha ilopilleri:)
- Angsteri
AP, miten menee? Onko vuoto loppunut, kävitkö ultrassa? Minä pelästyin todella kun tuli veristä vuotoa. Kävin ultrassa ja sikiö voi hyvin. Gynekologi sanoi, että verta tulee yleensä niinä päivinä kun kuukautiset olisivat tulleet (siis ellei olisi raskaana). Silloin kuulemma km-riskikin on suurempi.
Toivottavasti kaikki on hyvin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t897259- 353841
- 453440
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402572- 2092453
- 412382
- 1232276
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292179Mietin tässä T....
Oletko jo kesälomalla.?Keli on ihanaa, ja sinä nautit veneilystä.... Edelleen käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua..241898- 411864