Mitäs....

kaikkee...

täs lazarus ohjelmassa on? Minkä tyyppisiä ohjelmia sillä pystyy tekee? Ja kuinka paljon eroaa delphistä?

7

385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Delphikoodari..

      Ei ole paljon kyllä kokemusta tästä Lazaruksesta, mutta tämä on ns. Open Source versio Delphistä. Lazarus toimii Windowsin lisäksi myös Linuxeissa ja Maceissä (jälkimmäinen on kyllä aika hankala asennettava, kokeilin omaan Maciin, mutta jäi osin ajan puutteen vuoksi asentamatta)

      Eli jos Javasta sanotaan, kirjoita yhdesti aja joka paikassa, Lazaruksesta vois sanoo, kirjoita kerran käännä kohde käyttikselle vai onko asia näin yksinkertainen???

      Käyttö on kait samanlaista/tasoista kuin Delphilläkin, pudotellaan komponentteja formille ja koodaillaan niiden toiminta.

      Noh, tämmöinen käsitys minulla on tästä Lazaruksesta.

    • poiuty

      Delphi on tehty silmällä pitäen sitä että (ammattimainen) ohjelmoija saa aikaan johonkin aiheeseen toimivan hyvän ohjelman tehokkaasti.
      Eli tarvittaessa (maksua vastaan) tukea Delphi-ohjelmointiin löytyy.
      http://www.moonsoft.fi/products/000479.aspx


      Lazarus on tarkoitettu enemmän sellaisille joka ovat kiinnostuneita katsomaan konepellin alle. (siksi) Se on saatana eri käyttöjärjestelmiin. Eli Lazarus/FreePascal pohjautuu talkoo henkeen (tai "ammattimaiseen" harrastukseen).


      Niin voit käyttämää molempia!

      • ajattelin....

        ton lazaruksen lataa tuolt sourceforgenetist ja siel on kolme (3) tiedostoo ladattavissa. Pitääkös ne kaikki ladata?


      • aaaaaaaaaba
        ajattelin.... kirjoitti:

        ton lazaruksen lataa tuolt sourceforgenetist ja siel on kolme (3) tiedostoo ladattavissa. Pitääkös ne kaikki ladata?

        Windows:ssa riittää (aluksi) yksi (muissa kolme ...)

        Eli jos sinulla on esim normaali windows xp niin imuroi vain
        Lazarus-0.9.24-fpc-2.2.0-20071114-win32.exe

        http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=89339



        Myöhemmässä vaiheessa saattaa kiinnostus noita muita kohtaan kasvaa...


      • nyt....
        aaaaaaaaaba kirjoitti:

        Windows:ssa riittää (aluksi) yksi (muissa kolme ...)

        Eli jos sinulla on esim normaali windows xp niin imuroi vain
        Lazarus-0.9.24-fpc-2.2.0-20071114-win32.exe

        http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=89339



        Myöhemmässä vaiheessa saattaa kiinnostus noita muita kohtaan kasvaa...

        toi on latautumas... Mitäs noi kaks (2) muuta sitten on? Jotain lisäosia kenties?


    • yks.....

      kysymys. Mites ku to delphis pitää ainaa reset project tai jotain vastaavaa ku oot painanu 'run' nappulaa. Niin ni mitäs sit täs lazarukses pitää painaa että pääsee takas siihen ohjelman muokkaustilaan?

      • ...

        laz suorita-pysäytä. Mutta sitä ei tarvise kuin silloin harvoin kun ajettu ohjelma menee jumiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka tai ketkä tappo eilen?

      Kenet ja miksi?
      Varkaus
      35
      1886
    2. Arvostele kaivattusi

      ulkonäköä, asteikolla 1-10. Perustelut myös 🧢
      Ikävä
      50
      828
    3. Mitä teet mies?

      Oletko jonkun naisen kanssa? 😞
      Ikävä
      82
      819
    4. Kuka varasti Sisun rahat

      Kun lukee Sisun pöytäkirjaa, niin kuka on se, joka on varastanut Sisun rahat?!
      Sysmä
      7
      681
    5. Miten sulla on niin kaunis

      Ääni. Sellainen rauhoittavan vangitseva, jolloin aika kuin hidastuu. Ihmettelen sua vielä aika paljon. Lähes joka aamu t
      Ikävä
      35
      671
    6. Taas on Festarit ohi ja saatu toisten muijia kylläseksi asti

      2 päivää täyttä jytinää ja rytkettä kyllä kelpaa vielä Kaupunkin tukemana.
      Parkano
      15
      619
    7. Ajattelen sinua

      vain. Ihoasi vasten ihoani, huuliasi huulillani, sormiasi vartalollani... Olen katkera elämälle siitä että se antoi sinu
      Ikävä
      27
      590
    8. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      59
      502
    9. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      43
      454
    10. Porukkaa ku pipoa

      Olipas iloinen yllätys kun kiertelin ja kaartekin autolla koko päivän pitkin ähtäriä joka paikassa väkeä, leirintäalueel
      Ähtäri
      28
      449
    Aihe