Mitäs....

kaikkee...

täs lazarus ohjelmassa on? Minkä tyyppisiä ohjelmia sillä pystyy tekee? Ja kuinka paljon eroaa delphistä?

7

385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Delphikoodari..

      Ei ole paljon kyllä kokemusta tästä Lazaruksesta, mutta tämä on ns. Open Source versio Delphistä. Lazarus toimii Windowsin lisäksi myös Linuxeissa ja Maceissä (jälkimmäinen on kyllä aika hankala asennettava, kokeilin omaan Maciin, mutta jäi osin ajan puutteen vuoksi asentamatta)

      Eli jos Javasta sanotaan, kirjoita yhdesti aja joka paikassa, Lazaruksesta vois sanoo, kirjoita kerran käännä kohde käyttikselle vai onko asia näin yksinkertainen???

      Käyttö on kait samanlaista/tasoista kuin Delphilläkin, pudotellaan komponentteja formille ja koodaillaan niiden toiminta.

      Noh, tämmöinen käsitys minulla on tästä Lazaruksesta.

    • poiuty

      Delphi on tehty silmällä pitäen sitä että (ammattimainen) ohjelmoija saa aikaan johonkin aiheeseen toimivan hyvän ohjelman tehokkaasti.
      Eli tarvittaessa (maksua vastaan) tukea Delphi-ohjelmointiin löytyy.
      http://www.moonsoft.fi/products/000479.aspx


      Lazarus on tarkoitettu enemmän sellaisille joka ovat kiinnostuneita katsomaan konepellin alle. (siksi) Se on saatana eri käyttöjärjestelmiin. Eli Lazarus/FreePascal pohjautuu talkoo henkeen (tai "ammattimaiseen" harrastukseen).


      Niin voit käyttämää molempia!

      • ajattelin....

        ton lazaruksen lataa tuolt sourceforgenetist ja siel on kolme (3) tiedostoo ladattavissa. Pitääkös ne kaikki ladata?


      • aaaaaaaaaba
        ajattelin.... kirjoitti:

        ton lazaruksen lataa tuolt sourceforgenetist ja siel on kolme (3) tiedostoo ladattavissa. Pitääkös ne kaikki ladata?

        Windows:ssa riittää (aluksi) yksi (muissa kolme ...)

        Eli jos sinulla on esim normaali windows xp niin imuroi vain
        Lazarus-0.9.24-fpc-2.2.0-20071114-win32.exe

        http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=89339



        Myöhemmässä vaiheessa saattaa kiinnostus noita muita kohtaan kasvaa...


      • nyt....
        aaaaaaaaaba kirjoitti:

        Windows:ssa riittää (aluksi) yksi (muissa kolme ...)

        Eli jos sinulla on esim normaali windows xp niin imuroi vain
        Lazarus-0.9.24-fpc-2.2.0-20071114-win32.exe

        http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=89339



        Myöhemmässä vaiheessa saattaa kiinnostus noita muita kohtaan kasvaa...

        toi on latautumas... Mitäs noi kaks (2) muuta sitten on? Jotain lisäosia kenties?


    • yks.....

      kysymys. Mites ku to delphis pitää ainaa reset project tai jotain vastaavaa ku oot painanu 'run' nappulaa. Niin ni mitäs sit täs lazarukses pitää painaa että pääsee takas siihen ohjelman muokkaustilaan?

      • ...

        laz suorita-pysäytä. Mutta sitä ei tarvise kuin silloin harvoin kun ajettu ohjelma menee jumiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomen Yrittäjät täräyttää: Sunnuntain tuplapalkka pois lomat lyhyemmiksi ja arkipyhät palkattomiksi

      Edunvalvontajärjestö Suomen Yrittäjät esittää muun muassa sunnuntain tuplapalkan lakisääteisyyden poistamista ja arkipyh
      Maailman menoa
      184
      1362
    2. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      79
      1062
    3. Jani Wickholm on kuollut

      Tämä oli Janilta hieno laulu. https://youtu.be/72wWxqWon7k?is=5HKdV-H8yY466YXm
      Kotimaiset julkkisjuorut
      93
      869
    4. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      77
      855
    5. J-mies, miten voit olla niin varma siitä

      että minä olen juuri se nainen, kenen ajattelet ja haluat minun olevan, se kenelle avaat ajatuksiasi ja tunnustat syvimp
      Ikävä
      82
      767
    6. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      119
      744
    7. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      109
      695
    8. Alan pikkuhiljaa olemaan sinut

      sen asian kanssa, että en tule enää löytämään ketään. Mikä tilanne sinulla on ja miten olet koittanut ratkaista tilante
      Sinkut
      114
      613
    9. Mennään näin sitten

      Ettei kohdata enää.
      Ikävä
      48
      587
    10. Pohjola talo

      Kuka arvaa lähimmäs miten nopeasti tulee konkurssi uusilla yrittäjillä
      Kuhmo
      18
      548
    Aihe