Mitäs....

kaikkee...

täs lazarus ohjelmassa on? Minkä tyyppisiä ohjelmia sillä pystyy tekee? Ja kuinka paljon eroaa delphistä?

7

385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Delphikoodari..

      Ei ole paljon kyllä kokemusta tästä Lazaruksesta, mutta tämä on ns. Open Source versio Delphistä. Lazarus toimii Windowsin lisäksi myös Linuxeissa ja Maceissä (jälkimmäinen on kyllä aika hankala asennettava, kokeilin omaan Maciin, mutta jäi osin ajan puutteen vuoksi asentamatta)

      Eli jos Javasta sanotaan, kirjoita yhdesti aja joka paikassa, Lazaruksesta vois sanoo, kirjoita kerran käännä kohde käyttikselle vai onko asia näin yksinkertainen???

      Käyttö on kait samanlaista/tasoista kuin Delphilläkin, pudotellaan komponentteja formille ja koodaillaan niiden toiminta.

      Noh, tämmöinen käsitys minulla on tästä Lazaruksesta.

    • poiuty

      Delphi on tehty silmällä pitäen sitä että (ammattimainen) ohjelmoija saa aikaan johonkin aiheeseen toimivan hyvän ohjelman tehokkaasti.
      Eli tarvittaessa (maksua vastaan) tukea Delphi-ohjelmointiin löytyy.
      http://www.moonsoft.fi/products/000479.aspx


      Lazarus on tarkoitettu enemmän sellaisille joka ovat kiinnostuneita katsomaan konepellin alle. (siksi) Se on saatana eri käyttöjärjestelmiin. Eli Lazarus/FreePascal pohjautuu talkoo henkeen (tai "ammattimaiseen" harrastukseen).


      Niin voit käyttämää molempia!

      • ajattelin....

        ton lazaruksen lataa tuolt sourceforgenetist ja siel on kolme (3) tiedostoo ladattavissa. Pitääkös ne kaikki ladata?


      • aaaaaaaaaba
        ajattelin.... kirjoitti:

        ton lazaruksen lataa tuolt sourceforgenetist ja siel on kolme (3) tiedostoo ladattavissa. Pitääkös ne kaikki ladata?

        Windows:ssa riittää (aluksi) yksi (muissa kolme ...)

        Eli jos sinulla on esim normaali windows xp niin imuroi vain
        Lazarus-0.9.24-fpc-2.2.0-20071114-win32.exe

        http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=89339



        Myöhemmässä vaiheessa saattaa kiinnostus noita muita kohtaan kasvaa...


      • nyt....
        aaaaaaaaaba kirjoitti:

        Windows:ssa riittää (aluksi) yksi (muissa kolme ...)

        Eli jos sinulla on esim normaali windows xp niin imuroi vain
        Lazarus-0.9.24-fpc-2.2.0-20071114-win32.exe

        http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=89339



        Myöhemmässä vaiheessa saattaa kiinnostus noita muita kohtaan kasvaa...

        toi on latautumas... Mitäs noi kaks (2) muuta sitten on? Jotain lisäosia kenties?


    • yks.....

      kysymys. Mites ku to delphis pitää ainaa reset project tai jotain vastaavaa ku oot painanu 'run' nappulaa. Niin ni mitäs sit täs lazarukses pitää painaa että pääsee takas siihen ohjelman muokkaustilaan?

      • ...

        laz suorita-pysäytä. Mutta sitä ei tarvise kuin silloin harvoin kun ajettu ohjelma menee jumiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      187
      1868
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1026
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      99
      947
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      544
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe