Mitäs....

kaikkee...

täs lazarus ohjelmassa on? Minkä tyyppisiä ohjelmia sillä pystyy tekee? Ja kuinka paljon eroaa delphistä?

7

385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Delphikoodari..

      Ei ole paljon kyllä kokemusta tästä Lazaruksesta, mutta tämä on ns. Open Source versio Delphistä. Lazarus toimii Windowsin lisäksi myös Linuxeissa ja Maceissä (jälkimmäinen on kyllä aika hankala asennettava, kokeilin omaan Maciin, mutta jäi osin ajan puutteen vuoksi asentamatta)

      Eli jos Javasta sanotaan, kirjoita yhdesti aja joka paikassa, Lazaruksesta vois sanoo, kirjoita kerran käännä kohde käyttikselle vai onko asia näin yksinkertainen???

      Käyttö on kait samanlaista/tasoista kuin Delphilläkin, pudotellaan komponentteja formille ja koodaillaan niiden toiminta.

      Noh, tämmöinen käsitys minulla on tästä Lazaruksesta.

    • poiuty

      Delphi on tehty silmällä pitäen sitä että (ammattimainen) ohjelmoija saa aikaan johonkin aiheeseen toimivan hyvän ohjelman tehokkaasti.
      Eli tarvittaessa (maksua vastaan) tukea Delphi-ohjelmointiin löytyy.
      http://www.moonsoft.fi/products/000479.aspx


      Lazarus on tarkoitettu enemmän sellaisille joka ovat kiinnostuneita katsomaan konepellin alle. (siksi) Se on saatana eri käyttöjärjestelmiin. Eli Lazarus/FreePascal pohjautuu talkoo henkeen (tai "ammattimaiseen" harrastukseen).


      Niin voit käyttämää molempia!

      • ajattelin....

        ton lazaruksen lataa tuolt sourceforgenetist ja siel on kolme (3) tiedostoo ladattavissa. Pitääkös ne kaikki ladata?


      • aaaaaaaaaba
        ajattelin.... kirjoitti:

        ton lazaruksen lataa tuolt sourceforgenetist ja siel on kolme (3) tiedostoo ladattavissa. Pitääkös ne kaikki ladata?

        Windows:ssa riittää (aluksi) yksi (muissa kolme ...)

        Eli jos sinulla on esim normaali windows xp niin imuroi vain
        Lazarus-0.9.24-fpc-2.2.0-20071114-win32.exe

        http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=89339



        Myöhemmässä vaiheessa saattaa kiinnostus noita muita kohtaan kasvaa...


      • nyt....
        aaaaaaaaaba kirjoitti:

        Windows:ssa riittää (aluksi) yksi (muissa kolme ...)

        Eli jos sinulla on esim normaali windows xp niin imuroi vain
        Lazarus-0.9.24-fpc-2.2.0-20071114-win32.exe

        http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=89339



        Myöhemmässä vaiheessa saattaa kiinnostus noita muita kohtaan kasvaa...

        toi on latautumas... Mitäs noi kaks (2) muuta sitten on? Jotain lisäosia kenties?


    • yks.....

      kysymys. Mites ku to delphis pitää ainaa reset project tai jotain vastaavaa ku oot painanu 'run' nappulaa. Niin ni mitäs sit täs lazarukses pitää painaa että pääsee takas siihen ohjelman muokkaustilaan?

      • ...

        laz suorita-pysäytä. Mutta sitä ei tarvise kuin silloin harvoin kun ajettu ohjelma menee jumiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      125
      1238
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      904
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      90
      825
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      769
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      636
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      603
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      116
      519
    Aihe