Mitäs....

kaikkee...

täs lazarus ohjelmassa on? Minkä tyyppisiä ohjelmia sillä pystyy tekee? Ja kuinka paljon eroaa delphistä?

7

385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Delphikoodari..

      Ei ole paljon kyllä kokemusta tästä Lazaruksesta, mutta tämä on ns. Open Source versio Delphistä. Lazarus toimii Windowsin lisäksi myös Linuxeissa ja Maceissä (jälkimmäinen on kyllä aika hankala asennettava, kokeilin omaan Maciin, mutta jäi osin ajan puutteen vuoksi asentamatta)

      Eli jos Javasta sanotaan, kirjoita yhdesti aja joka paikassa, Lazaruksesta vois sanoo, kirjoita kerran käännä kohde käyttikselle vai onko asia näin yksinkertainen???

      Käyttö on kait samanlaista/tasoista kuin Delphilläkin, pudotellaan komponentteja formille ja koodaillaan niiden toiminta.

      Noh, tämmöinen käsitys minulla on tästä Lazaruksesta.

    • poiuty

      Delphi on tehty silmällä pitäen sitä että (ammattimainen) ohjelmoija saa aikaan johonkin aiheeseen toimivan hyvän ohjelman tehokkaasti.
      Eli tarvittaessa (maksua vastaan) tukea Delphi-ohjelmointiin löytyy.
      http://www.moonsoft.fi/products/000479.aspx


      Lazarus on tarkoitettu enemmän sellaisille joka ovat kiinnostuneita katsomaan konepellin alle. (siksi) Se on saatana eri käyttöjärjestelmiin. Eli Lazarus/FreePascal pohjautuu talkoo henkeen (tai "ammattimaiseen" harrastukseen).


      Niin voit käyttämää molempia!

      • ajattelin....

        ton lazaruksen lataa tuolt sourceforgenetist ja siel on kolme (3) tiedostoo ladattavissa. Pitääkös ne kaikki ladata?


      • aaaaaaaaaba
        ajattelin.... kirjoitti:

        ton lazaruksen lataa tuolt sourceforgenetist ja siel on kolme (3) tiedostoo ladattavissa. Pitääkös ne kaikki ladata?

        Windows:ssa riittää (aluksi) yksi (muissa kolme ...)

        Eli jos sinulla on esim normaali windows xp niin imuroi vain
        Lazarus-0.9.24-fpc-2.2.0-20071114-win32.exe

        http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=89339



        Myöhemmässä vaiheessa saattaa kiinnostus noita muita kohtaan kasvaa...


      • nyt....
        aaaaaaaaaba kirjoitti:

        Windows:ssa riittää (aluksi) yksi (muissa kolme ...)

        Eli jos sinulla on esim normaali windows xp niin imuroi vain
        Lazarus-0.9.24-fpc-2.2.0-20071114-win32.exe

        http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=89339



        Myöhemmässä vaiheessa saattaa kiinnostus noita muita kohtaan kasvaa...

        toi on latautumas... Mitäs noi kaks (2) muuta sitten on? Jotain lisäosia kenties?


    • yks.....

      kysymys. Mites ku to delphis pitää ainaa reset project tai jotain vastaavaa ku oot painanu 'run' nappulaa. Niin ni mitäs sit täs lazarukses pitää painaa että pääsee takas siihen ohjelman muokkaustilaan?

      • ...

        laz suorita-pysäytä. Mutta sitä ei tarvise kuin silloin harvoin kun ajettu ohjelma menee jumiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      170
      1489
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      336
      1116
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      46
      936
    4. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      175
      812
    5. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      39
      759
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      49
      710
    7. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      30
      595
    8. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      116
      578
    9. 52
      571
    10. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      541
    Aihe