Ahdas esinahka

FoggeC

Itse olen 11-vuotias ja minulla on ahdas esinahka,mutta menen aina lukkoon kun yritän kertoa sitä.. Olisko jtn vinkkejä miten sanoa se,kenelle ja missä? Kiitos vastauksista etukäteen

12

1628

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tarja 2

      pienestä koulusta?Yleensä aloitus on helpompi tehdä ns. vieraalle joka voisi sinun tapauksessasi olla kouluterkkari/lääkäri.Joka sitten lähettää tietoa kotiisi jolloin "lukko" aukeaa vaivattomasti sitten kotona.Puhu rohkeasti,ei se terkkari ensimmäistä kertaa käsittele tätäkään asiaa.

      • FoggeC

        Kiitos vinkistä,menen terkkarin puheille ensi torstaina jos tästäkin selvittäisiin.. Muuten joudutaanko minulle tehdä jonkinlainen leikkaus? Luin jostain että jos esinahka pullistuu kun on kusella niin pitää leikata onko totta?


      • tarja 2
        FoggeC kirjoitti:

        Kiitos vinkistä,menen terkkarin puheille ensi torstaina jos tästäkin selvittäisiin.. Muuten joudutaanko minulle tehdä jonkinlainen leikkaus? Luin jostain että jos esinahka pullistuu kun on kusella niin pitää leikata onko totta?

        ainoa hoitokeini,meillä kyllä jouduttiin leikkaamaan,mutta poika oli vielä alle kouluikäinen.Kiinnikkeitä oli niin paljon ettei vaiva olisi muutoin mennyt ohi.


      • aglö

        jo kirjoittikin niin reippaasti vain puhumaan asiasta. Tiedätkö käykö teidän koulussa koululääkäri? Jos käy, niin terkkari varmasti voi varata sinulle ajan sille lääkärille. Ammattilaiset varmasti suhtautuvat asiallisesti eikä sinun tapauksesi ole heille ainoa laatuaan.

        Ilmeisesti et voi puhua asiasta isällesi? Asutko kahden äidin kanssa? Minä asun kahden poikani kanssa ja voin sanoa että kyllä meille äideillekki voi puhua noista kasvavan pojan asioista. Ei me kaikkea aina välttämättä tiedetä mutta otetaan kyllä asioista selvää. Mitään murrosiän mukana tuomia asioita ei kannata salailla tai häpeillä, koska me kaikki ollaan nekin ajat, hämmentävät tunteet ja asiat koettu.


      • FoggeC
        aglö kirjoitti:

        jo kirjoittikin niin reippaasti vain puhumaan asiasta. Tiedätkö käykö teidän koulussa koululääkäri? Jos käy, niin terkkari varmasti voi varata sinulle ajan sille lääkärille. Ammattilaiset varmasti suhtautuvat asiallisesti eikä sinun tapauksesi ole heille ainoa laatuaan.

        Ilmeisesti et voi puhua asiasta isällesi? Asutko kahden äidin kanssa? Minä asun kahden poikani kanssa ja voin sanoa että kyllä meille äideillekki voi puhua noista kasvavan pojan asioista. Ei me kaikkea aina välttämättä tiedetä mutta otetaan kyllä asioista selvää. Mitään murrosiän mukana tuomia asioita ei kannata salailla tai häpeillä, koska me kaikki ollaan nekin ajat, hämmentävät tunteet ja asiat koettu.

        asun isän ja äitipuolen kanssa.. Mutta se tuntuu nololta kertoa tai sillain jotenkin,Toisin sanoen en vähän niinkun uskalla


      • FoggeC
        FoggeC kirjoitti:

        asun isän ja äitipuolen kanssa.. Mutta se tuntuu nololta kertoa tai sillain jotenkin,Toisin sanoen en vähän niinkun uskalla

        Joo kyl meillä kait käy koululääkäri nytten kun alkaa ne tarkastukset


    • Meillä kans

      Miten sitä ei ole katsottu ennen?
      Oletko ollut lainkaan lääkärintarkastuksissa koulussa ?
      No, mutta, näytä reippaasti vaan, terkkari nähnyt niitä niin paljon että ei varmasti tarvi hävetä tai nolostua :)
      Meillä poika sai vahvaa kortisoni, sitä laitettiin aamuin illoin siihen piukkaan kohtaan esinahassa muutaman viikon, ohentaa ja "löystyttää".
      Oikeasti menet nyt koska alat olla siinä iässä että kasvat ja jos on kovastikin piukka ja ahdas, voi tehä kipeetä.
      En kertoile enempää faktoja miksi ehdottomasti pitää mennä tilanteessasi, mutta mene näyttämän.
      Pääset helpommalla!

      • FoggeC

        On ollut lääkärintarkastuksia mutta ei viellä murrosikä tarkastusta.. tänä vuonna tässä kuukaudessa tarkastus alkaa.. Noh kyllä kait se on sitte pakko mennä


      • Hyvä!
        FoggeC kirjoitti:

        On ollut lääkärintarkastuksia mutta ei viellä murrosikä tarkastusta.. tänä vuonna tässä kuukaudessa tarkastus alkaa.. Noh kyllä kait se on sitte pakko mennä

        Mun poika oli vasta alle kymmenen kun alettiin"sorkkimaan"esinahkaa.
        Ei kai se kivaa kelleen oo, kun joutuu intiimit paikat esitteleen!
        Usko pois kun asia sua kuitenkin vaivaa ja sitä murehdit, että oikeasti sun on helpompi olla kun saat asian pois päiväjärjestyksestä.
        Itse asiassa olet oikeinkin reipas nuori miehen alku kun jutustelet asiasta(si).


      • FoggeC
        Hyvä! kirjoitti:

        Mun poika oli vasta alle kymmenen kun alettiin"sorkkimaan"esinahkaa.
        Ei kai se kivaa kelleen oo, kun joutuu intiimit paikat esitteleen!
        Usko pois kun asia sua kuitenkin vaivaa ja sitä murehdit, että oikeasti sun on helpompi olla kun saat asian pois päiväjärjestyksestä.
        Itse asiassa olet oikeinkin reipas nuori miehen alku kun jutustelet asiasta(si).

        Juu,Käyn tässä ensi viikolla näyttämässä..


    • pikkupippelipoika

      Oon 13-vuotias, enkä saa edes päätä näkyviin. Perkeleen esinahka.
      Tänään terveystarkastus, jossa se sitten näplätäänsitä.

    • mulkin on

      Turha varmaan vastata näin vanhaan ketjuun mut kumminkin. Oon 12v poika ja mullakin on ahdas esinahka. Huomenna on terveystarkastus. Meille tuli semmonen lappu, niin laitoin siihen että minulla on ahdas. Nolottaa mennä sinne mut ei oo paljo vaihtoehtoi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe