Pysäköinti

MSV

Onko se nyt niin vaikeaa välttyä parkkisakoilta,kun vaan muistaa pysäköidä oikein. En usko että on kovin vaikeaa kävellä esim 400m johokin putiikkiin,jos sillä vaan vältty sakoilta. Eihän sitä "terveen" ihmisen tarvi sitä koslaa siihen oven eteen jättää. Kellot on keksitty ja p-kiekot ei paljon maksa.

27

2029

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ...

      Kyllä se parkkisakoilta välttyminen on vieläkin helpompaa. Pääkaupunkiseudulla on vielä esimerkiksi lukuisia ostoskeskuksia (mm. Iso Omena) joissa pysäköinti on ilmaista ja joissa sakkofirmat eivät mellasta. Olen jo parin vuoden ajan keskittänyt kaiken asiointini tällaisiin kauppakeskuksiin, ja on ollut mukavaa asioida ilman minkäänlaista stressiä tai kiirettä. Näin toimimalla välttyy myös virallisilta pysäköintivirhemaksuilta.

      Myös Helsingin keskustassa välttyy erittäin helposti pysäköintisakoilta, kunhan vain pysäköi asialliseen pysäköintihalliin. "Asiallinen" on sellainen, josta saa sisäänajaessaan lipukkeen, jolla pysäköinti sitten maksetaan kulutetun ajan perusteella lähdettäessä.

      • ilmaista ole.

        Oletko huomannut siellä auton päällä katossa sellaista pientä häristintä jossa palaa ledejä? Jos rupeat pysäköimään sielläkään yli kauppakeskuksen määrittämien aikojen voit ikävästi yllättyä.

        Muuten, myös yksityisesti valvotuilla pysäköintipaikoilla voi, yllätys yllätys, pysäköidä aivan ilmaiseksi ja välttyä maksuilta kun laittaa sen kiekon kojelaudan päälle. Miksi se niin vaikeaa on?


      • ...
        ilmaista ole. kirjoitti:

        Oletko huomannut siellä auton päällä katossa sellaista pientä häristintä jossa palaa ledejä? Jos rupeat pysäköimään sielläkään yli kauppakeskuksen määrittämien aikojen voit ikävästi yllättyä.

        Muuten, myös yksityisesti valvotuilla pysäköintipaikoilla voi, yllätys yllätys, pysäköidä aivan ilmaiseksi ja välttyä maksuilta kun laittaa sen kiekon kojelaudan päälle. Miksi se niin vaikeaa on?

        Ompussa maksutonta pysäköintiaikaa on sisähalleissa joko 3 tai 5 tuntia, mutta mikä tärkeintä, rajoitusta ei valvo mikään sakkofirma, vaan käsittääkseni kunnallinen pysäköinninvalvonta tarvittaessa. Tottakai ajan ylittämisestä voi seurata kunnallinen pysäköintivirhemaksu, mutta sellaisen maksan kohdalle sattuessa ihan mielelläni. Menevätpähän rahat ainakin jonnekin muualle kuin esimerkiksi jonkin hollantilaisklikin taskun täytteeksi. Kuriositeettina voidaan tosin todeta, että lukuisat kerrat Ompussa käydessäni olen aina saanut pysäköintipaikan sen kummemmin etsiskelemättä. Ainoastaan ennen joulua piti ajaa parkkitalossa pari kerrosta ylemmäksi kuin tavallista.

        Ja kuten jo noin miljoonaan kertaan on tullut tälläkin palstalla todettua - kyse ei ole siitä, että se kiekon laittaminen olisi mitenkään vaikeaa tai vastenmielistä. Sitä vastoin minua lähinnä etoo eräiden kauppakeskusten tapa ottaa oikeus omiin käsiinsä pysäköinninvalvonnan osalta, joten kyse on ihan periaatteesta. Suosittelen samaa muillekin.


      • Anonyymi
        ... kirjoitti:

        Ompussa maksutonta pysäköintiaikaa on sisähalleissa joko 3 tai 5 tuntia, mutta mikä tärkeintä, rajoitusta ei valvo mikään sakkofirma, vaan käsittääkseni kunnallinen pysäköinninvalvonta tarvittaessa. Tottakai ajan ylittämisestä voi seurata kunnallinen pysäköintivirhemaksu, mutta sellaisen maksan kohdalle sattuessa ihan mielelläni. Menevätpähän rahat ainakin jonnekin muualle kuin esimerkiksi jonkin hollantilaisklikin taskun täytteeksi. Kuriositeettina voidaan tosin todeta, että lukuisat kerrat Ompussa käydessäni olen aina saanut pysäköintipaikan sen kummemmin etsiskelemättä. Ainoastaan ennen joulua piti ajaa parkkitalossa pari kerrosta ylemmäksi kuin tavallista.

        Ja kuten jo noin miljoonaan kertaan on tullut tälläkin palstalla todettua - kyse ei ole siitä, että se kiekon laittaminen olisi mitenkään vaikeaa tai vastenmielistä. Sitä vastoin minua lähinnä etoo eräiden kauppakeskusten tapa ottaa oikeus omiin käsiinsä pysäköinninvalvonnan osalta, joten kyse on ihan periaatteesta. Suosittelen samaa muillekin.

        Nykyisen lain mukaan, tullut voimaan 1.6.2020, kunnallinen pysäköinninvalvonta ei voi valvoa yksityisaluetta!

        Kirjoitus on vuodelta 2008, jolloin kunnallinen pysäköinninvalvonta pystyi toimimaan myös yksityisalueella.

        Lähtökohtaisesti yksityisaluetta ovat pysäköintitalot, kauppakeskusten/kauppojen pihat, taloyhtiöiden pihat jne jne.

        Tietysti joku kauppa/liike saattaa olla kunnan omistamalla tontilla. Monet valtion virastoista ovat vuokralla yksityisessä kiinteistössä, joten niidenkin piha-alueet on yksityinen.

        En usko, että mikään kunta on rakentanut pysäköintihallia itse!

        Nykyisin yksityisalueella voi valvoa vain yksityinen pysäköinninvalvonta eli ParkkiPatet ym tai taloyhtiöt/kiinteistöt itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyisen lain mukaan, tullut voimaan 1.6.2020, kunnallinen pysäköinninvalvonta ei voi valvoa yksityisaluetta!

        Kirjoitus on vuodelta 2008, jolloin kunnallinen pysäköinninvalvonta pystyi toimimaan myös yksityisalueella.

        Lähtökohtaisesti yksityisaluetta ovat pysäköintitalot, kauppakeskusten/kauppojen pihat, taloyhtiöiden pihat jne jne.

        Tietysti joku kauppa/liike saattaa olla kunnan omistamalla tontilla. Monet valtion virastoista ovat vuokralla yksityisessä kiinteistössä, joten niidenkin piha-alueet on yksityinen.

        En usko, että mikään kunta on rakentanut pysäköintihallia itse!

        Nykyisin yksityisalueella voi valvoa vain yksityinen pysäköinninvalvonta eli ParkkiPatet ym tai taloyhtiöt/kiinteistöt itse.

        Kyllä voi. Se vaatii yhden tietyn toimenpiteen. Ota selvää, mikä se on.


    • Kiki  

      Pitkään aikaan täällä oikeasta parkkisakoista, jotka tulee väärinpysäköinnistä, vaan nimeomaan yksityisten valvontayhtiöiden laskuista, jotka saattaa tulla esim siitä että auton ovi ei ole lukossa, ja valvoja päättää heittää kiekon lattialle tms.

      • Banan Korpraali

        Vai oikein valvoja käy heittelemässä kiekkoja lattialle.
        Turha vääristellä totuutta: Jokainen lapun saanut on sen ihan itse ansainnut pysäköimällä itsekkäästi, kiinteistön omistajan tai haltijan tahdonilmaisun vastaisesti hänen yksitysalueelleen.
        Tätä tosiasiaa ei maksujen perinnän oikeudelliset kysymykset muuksi muuta. Olisi aivan oikein sallia viidakon laki pysäköintiöykkärien kuriin saamiseksi.


      • ...
        Banan Korpraali kirjoitti:

        Vai oikein valvoja käy heittelemässä kiekkoja lattialle.
        Turha vääristellä totuutta: Jokainen lapun saanut on sen ihan itse ansainnut pysäköimällä itsekkäästi, kiinteistön omistajan tai haltijan tahdonilmaisun vastaisesti hänen yksitysalueelleen.
        Tätä tosiasiaa ei maksujen perinnän oikeudelliset kysymykset muuksi muuta. Olisi aivan oikein sallia viidakon laki pysäköintiöykkärien kuriin saamiseksi.

        Sakkofirmojen edustajien on tosiaankin väitetty heittelevän kiekkoja pois tuulilasilta. Esimerkkinä tästä mm. http://www.lauttasaari.fi/index.php?option=com_fireboard&Itemid=0&func=view&id=1205&catid=1&limit=20&limitstart=20


      • Banan Korpraali
        ... kirjoitti:

        Sakkofirmojen edustajien on tosiaankin väitetty heittelevän kiekkoja pois tuulilasilta. Esimerkkinä tästä mm. http://www.lauttasaari.fi/index.php?option=com_fireboard&Itemid=0&func=view&id=1205&catid=1&limit=20&limitstart=20

        Kyllähän suutuspäissään voi kaikenlaista väittää, mutta kaukaa haettua on että valvoja käy ovenkahvoja ropaamassa, aika harva autonsa Stadissa lukitsematta jättää. Entäs kun se yllätettäisiin luvatta auton sisältä, ainakin minä tekisin siviilipidätyksen ainoastaan ehdottomasti tilanteessa tarvittavaa väkivaltaa käyttäen.

        Sattumoisin larun tilannetta tuntevana voin sanoa että varmaan se vtuttaa jos on tottunut pitämään ostarin parkkihallia ilmaisena työpaikan tai metron liityntäliikenteen parkkihallina tai jopa kesäauton talvisäilytysvarastona ja sitten se yhtäkkiä loppuukin.


      • ...
        Banan Korpraali kirjoitti:

        Kyllähän suutuspäissään voi kaikenlaista väittää, mutta kaukaa haettua on että valvoja käy ovenkahvoja ropaamassa, aika harva autonsa Stadissa lukitsematta jättää. Entäs kun se yllätettäisiin luvatta auton sisältä, ainakin minä tekisin siviilipidätyksen ainoastaan ehdottomasti tilanteessa tarvittavaa väkivaltaa käyttäen.

        Sattumoisin larun tilannetta tuntevana voin sanoa että varmaan se vtuttaa jos on tottunut pitämään ostarin parkkihallia ilmaisena työpaikan tai metron liityntäliikenteen parkkihallina tai jopa kesäauton talvisäilytysvarastona ja sitten se yhtäkkiä loppuukin.

        Tarkennatko vielä meille tietämättömille hölmöille, mitä hyötyä Lauttasaaren ostoskeskuksen parkkihallin käyttämisestä on metron käyttäjälle, kun lähin metroasema löytyy seuraavasta kaupunginosasta?


      • Banan Korpraali
        ... kirjoitti:

        Tarkennatko vielä meille tietämättömille hölmöille, mitä hyötyä Lauttasaaren ostoskeskuksen parkkihallin käyttämisestä on metron käyttäjälle, kun lähin metroasema löytyy seuraavasta kaupunginosasta?

        No tulihan se, arvelinkin että sanamuotoni jäi monitulkintaiseksi.
        No: eihän se Larun ostarin halli erityisesti metron liityntäliikenteen parkkina erityisen hyvin toimi. Kyseessä oli yleistys. Se nimenomainen halli toimi ainoastaan muunlaisena ilmaisena kokopäivän pysäköintilaitoksena. Samoin kuin Heikkaantorin ja Kiviaidantien kauppakeskusten pysäköintipaikat ja -hallit (vastaavassa järjestyksessä) toimivat ennen yksityisen pysäköinninvalvonnan käyttöönottoa.


      • Alkon kersantti
        Banan Korpraali kirjoitti:

        Vai oikein valvoja käy heittelemässä kiekkoja lattialle.
        Turha vääristellä totuutta: Jokainen lapun saanut on sen ihan itse ansainnut pysäköimällä itsekkäästi, kiinteistön omistajan tai haltijan tahdonilmaisun vastaisesti hänen yksitysalueelleen.
        Tätä tosiasiaa ei maksujen perinnän oikeudelliset kysymykset muuksi muuta. Olisi aivan oikein sallia viidakon laki pysäköintiöykkärien kuriin saamiseksi.

        "Turha vääristellä totuutta: Jokainen lapun saanut on sen ihan itse ansainnut pysäköimällä itsekkäästi, kiinteistön omistajan tai haltijan tahdonilmaisun vastaisesti hänen yksitysalueelleen."

        Vitut. OMALLA VUOKRATULLA taloyhtiön parkkipaikallakin saa hienosti "valvontamaksun"=sakon. Takuulla en sitä lappua ansainnut itsekkäällä pysäköinnillä. Enkä muuten ollut ainoa kys.paikalla perusteettomasti sakotettu. Vireillä tutkintapyyntö ParkComista PETOKSEN YRITYKSESTÄ. Eivät reklamoinnin jälkeen peruneet maksua...sattuivat vaan sakottamaan väärää henkilöä.


      • Park Mafia
        Banan Korpraali kirjoitti:

        Kyllähän suutuspäissään voi kaikenlaista väittää, mutta kaukaa haettua on että valvoja käy ovenkahvoja ropaamassa, aika harva autonsa Stadissa lukitsematta jättää. Entäs kun se yllätettäisiin luvatta auton sisältä, ainakin minä tekisin siviilipidätyksen ainoastaan ehdottomasti tilanteessa tarvittavaa väkivaltaa käyttäen.

        Sattumoisin larun tilannetta tuntevana voin sanoa että varmaan se vtuttaa jos on tottunut pitämään ostarin parkkihallia ilmaisena työpaikan tai metron liityntäliikenteen parkkihallina tai jopa kesäauton talvisäilytysvarastona ja sitten se yhtäkkiä loppuukin.

        Eikös tämä sinun ja muiden yksityisten pysäköinninvalvojien tavoite juuri mahdollistaisi edullisen talvisäilytyksen lämpimässä hallissa ja teidän valvonnan alla 40 euron kertamaksulla?


      • Yksityinen valvonta kiellet...
        Banan Korpraali kirjoitti:

        No tulihan se, arvelinkin että sanamuotoni jäi monitulkintaiseksi.
        No: eihän se Larun ostarin halli erityisesti metron liityntäliikenteen parkkina erityisen hyvin toimi. Kyseessä oli yleistys. Se nimenomainen halli toimi ainoastaan muunlaisena ilmaisena kokopäivän pysäköintilaitoksena. Samoin kuin Heikkaantorin ja Kiviaidantien kauppakeskusten pysäköintipaikat ja -hallit (vastaavassa järjestyksessä) toimivat ennen yksityisen pysäköinninvalvonnan käyttöönottoa.

        Minun puolestani se saa jatkossa toimia tyhjänä tilana, samoin kuin Heikkaantorin ja Kiviaidantien parkkipaikat, Sello sekä muut kauppakeskukset, joiden mielestä on asiallista kiusata asiakkaitaan tällä hollantilaisfirmalla.


      • Banan Korpraali
        Park Mafia kirjoitti:

        Eikös tämä sinun ja muiden yksityisten pysäköinninvalvojien tavoite juuri mahdollistaisi edullisen talvisäilytyksen lämpimässä hallissa ja teidän valvonnan alla 40 euron kertamaksulla?

        Kun en itse valvo, vaan ainoastaan nautin tuloksista niin enpä tiedä. Ehkei sillä neljälläkympillä kumminkaan ihan koko talvea...? Sinun pitää kokeilla.


      • Banan Korpraali
        Yksityinen valvonta kiellet... kirjoitti:

        Minun puolestani se saa jatkossa toimia tyhjänä tilana, samoin kuin Heikkaantorin ja Kiviaidantien parkkipaikat, Sello sekä muut kauppakeskukset, joiden mielestä on asiallista kiusata asiakkaitaan tällä hollantilaisfirmalla.

        ettei niiden tekemiseen kahta tuntia enempää mene, joten en viitsi ajaa kovin kauas, kiekon asettamiseen menee 1%% kauppakeskukseen ja takaisin ajoajasta.

        Siinä olen samaa mieltä että maksu käytön mukaan on reilu ja toimiva systeemi, kuten vaikkapa yhdessä suosikkipaikassani Ruoholahdessa. Taitaa vaan olla liian kallis pienten kauppiaiden rakentaa, vaatii suuren marketin.


      • Park Mafia
        Banan Korpraali kirjoitti:

        Kun en itse valvo, vaan ainoastaan nautin tuloksista niin enpä tiedä. Ehkei sillä neljälläkympillä kumminkaan ihan koko talvea...? Sinun pitää kokeilla.

        ...sillä Vantaan käräjäoikeuden päätöksen mukaan edes sitä 40 euroa ei saa periä... Eli ilmaistahan tuo vieläkin on... :D


    • Anonyymi

      Eikö voisi suojatien eteen merkata sen 5 metrin määrämitan minkä likemmäs suojatietä ei saa pysäköidä esim. katuun stop merkintä taikka viiva vain .On tuokin vaarallista hinausautot hinaa autoja ja sakkolappuja kirjoitetaan,ei se kenenkään etu ole paitsi hinausvirman ja pysäköinnin valvojan tilipussia kasvattaa.Merkintä suojatien eteen missä on raja.Myöskin kärkikolmio kun sivutieltä tullaan päätielle niin kärkikolmio pitäisi olla sellainen että sen havaitsee jo kaukaa että sivutiellä on kolmio ,esim.kolmiossa ylimmääräinen kolmiopuolisko vihreäksi maalattu joka osoittaa päätietä kulkevalle että sivutiellä on kärkikolmio,olisi liikkuminen jouhevampaa ei tarttesi arpoa onko kolmio vai ei koska ei aina tahdo näkyä kolmio senverran paikat ja pensaat estää näkyvuutta

      • Anonyymi

        Jos et osaa arvioida viittä metriä, on noin kaksi vaihtoehtoa:
        - Älä pysäköi autoa suojatien läheisyyteen
        - Pidä autossa mukana mitta (niin ne parkkipirkotkin tekee).

        Kärkikolmio-ongelmaa ei todellisuudessa ole. Liikennemerkeistä se on tasan ainoa sen muotoinen, samoin kuin STOP on ainoa lajissaan. Juuri siksi, että silmät auki kulkevat tunnistavat sen myös takaapäin virheettömästi.
        Pensaita tämä ei poista, se kuuluu sille sivutien ylläpitäjälle.


    • Anonyymi

      P paikka nakitus, Oulu poliisin nilkka aarnio Oulu vaihtopuhelut

    • Anonyymi

      Pysäköimällä hyväksyt ehdot 💪

    • Anonyymi

      ei se paljon auta kun parkkipirkko ei näy parkkikiekkoa, ja tettättää itseään kapoihin, alkaa vaatimaan sadasosa hiihto suksia.
      automattinen puomin nosto parkkihaalit, 112 pihat joka on ilmainen, reitit.

    • Anonyymi

      "Suomessa viranomaisen ja hallintoalamaisen ainoa tehokas kanava asioihin vaikuttaakseen on keskustelufoorumi Vauva.fi tai Suomi24. Vakava järjestäytyneeseen valkokaulusrikollisuuteen keskittyvä keskustelu kuuluu yksinomaan rikospalstalle MurhaInfo."

      ”Naisia, lapsia ja heikommassa asemassa olevia tulee aina auttaa ja puolustaa. Vahvempaa vastustajaa vastaan taistellessa on syytä omata Ukrainan tasavallan presidentti Volodymyr Zelenskyin itsevarmuus ja hyvin luja usko, että vielä jonakin päivänä oikeuden aurinko nousee.
      Parkkipate Oy on kuitenkin vain nuoren miehen hyvä yritys, jonka taustalta löytyy operaation airut - erikoinen perintäyhtiö Uuva Oy.."

      Yksityisiä pysäköinninvalvontayhtiöitä koskien;

      LÄHDE: https://lakita7.webnode.fi/parkkirikosblogi/

      (Korkeinta oikeutta, 2023)

      "Jos puheen vapaus poistetaan, meitä saatetaan johtaa tyhminä ja hiljaisina kuten lampaita teurastettaviksi." - Abraham Lincoln

    • Anonyymi

      Katos kun ajoratamaalaukset on ristiriidassa liikennemerrien kanssa.

    • Anonyymi

      Helppoahan se on niin kauan kun vapaita paikkoja löytyy. Vaikeutumaan alkaa sitten kun kaikki luvalliset paikat on täynnä.

    • Anonyymi

      No muttakun luikurin lukitussa autossa käy paha Pate heittelemässä parkkikiekotkin lattialle. Nyyh, ryys!

    • Anonyymi

      On se jos selkä on leikattu ja klabbeista hävinnyt tunto.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 127
      3427
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      93
      3154
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2358
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      27
      1824
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1688
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1559
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1524
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1466
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1431
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      83
      1375
    Aihe