http://www.mtv3.fi/uutiset/arkisto.shtml/arkistot/kotim aa/2008/02/606640
Kansalaisten odotetaan kertovan, mitkä heidän mielestään ovat sosiaaliturvan suurimmat ongelmat. Ehdotuksia toivotaan siitä, miten suomalainen sosiaaliturvajärjestelmä saataisiin asiakkaan kannalta joustavaksi ja yksinkertaiseksi. Vinkkejä halutaan myös siitä, millä keinoin työn vastaanottaminen koettaisiin aina kannustavaksi.
Sosiaaliturvauudistuksella halutaan muun muassa karsia nykyistä säädösviidakkoa. Tällä haavaa sosiaalietuuksia säädellään useilla kymmenillä säädöksillä ja erilaisia etuusnimikkeitä on lähes sata.
sosiaaliturvaa "uudistetaan"
5
835
Vastaukset
- --kaikki yhdessä--
Jos päättäjien apua sä tarttet nyt,
sä takuulla yllätyt.
Näät köyhät jonoissa hakiessa leipää nyt
Kas ahneet pörssikeisarit hommissa on
kun käyneet kansan lompsille on
On päivä siis porvarien rosvo-o-ree-t-ken.
Vain köyhät masentuneet sä näät
saa porvarit vapaasti niitä kepittää voi
ja antaa siitä vielä vuokratyöskennel-lää
kohta ei siis muuta jäljelle jää
kun loppuunpoltetut työläiset nää
On päivä siis porvarien rosvo-o-ree-t-ken. - turhaa touhua
Kyllä näille pelleille on siitä räkytetty mutta kun mikään ei mene perille. Säädökset ovat niin monimutkaisia, että pikku virkamiesnilkkikään ei osaa niitä oikein tulkita vaan korjaus on usein haettava kalliin oikeudenkäynnin kautta, ja kas asiakas oli oikeassa. Eikö tämä pelleily johdu kyvyttömistä lain laatijoista eikä tyhmistä valitsijoista. Ja taas asianajajat rikastuivat onneksi valtion varoilla.
- epäilen
hyötyjiä on paljon. monet saavat tulonsa byrokratiasta, joten tuskinpa poliittista tahtoa todelliseen muutokseen löytyy
- on myös se
epäilen kirjoitti:
hyötyjiä on paljon. monet saavat tulonsa byrokratiasta, joten tuskinpa poliittista tahtoa todelliseen muutokseen löytyy
ettei sosiaaliturvauudistukseen ole varattu eurokaan rahaa, siitä voi vetää aika tarkat johtopäätökset?
- , mutta
on myös se kirjoitti:
ettei sosiaaliturvauudistukseen ole varattu eurokaan rahaa, siitä voi vetää aika tarkat johtopäätökset?
eihän se olisi hyvä uudistus, jos se vaatisi lisää rahaa.
Haluamme uudistusta, joka vähentää valtion menoja ja mahdollistaa verojen laskun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1125825Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta323927- 823332
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182946Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2501997Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?871963- 1411758
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81686Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui391685Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881529