hormonaaliset syyt?

onjllll

Olen 38 vuotias nainen, kysyisin rytmihäiriöistä, luin tämän palstan meilkein läpi rytmihäiriöistä, minulla on paljon rytmihäiriöitä , lähes päivittäin ja monta kertaa. Ne esiintyy lähinnä ikävinä muljahteluina. Ei ole vielä tutkittu, mutta taidan tilata itselleni lääkärin, onhan se kuitenkin rauhoittavaa , että ne oikein lääkäri toteaa vaarattomiksi (toivottavasti). Kysyisin naisilta, onko teillä selkeästi enemmän rytmihäiriöitä ennen kuukautisia? Itselläni alkaa melkein heti ovulaation jälkeen selkeästi enemmän olemaan rytmihäiriöitä, ja pari päivää ennen kuukautisia on aivan mahdotonta menoa!!

9

8023

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tipi

mulla on ollu lisälyöntejä taas muutamia vikkoja.olivat taas pois kuukausia mut nyt niitä taas tulee ja syytän hormoneja koska ne pahenevat just kierron puolivälin jälkeen.niitä tulee välillä peräkkäinki 2 tai 3...entä sulla?

• onjllll

Itse en kyllä osaa sanoa mitä ne mun on. Lähinnä muljahduksia, jolloin on pysähdyttävä tai juuri vaihdettava jotenkin asentoa , että se menisi ohitse. Olin muuten äskön poikien kans pulkkamäessä ja täytyy sanoa että jopa nauraminen laukaisee rytmihäiriön. Joskus kun makaan vasemmalla kyljellä tunnen selkeästi kuinka pumppu lyö hetken täysiä!! tuntuu kuin tulisi kainalosta ulos.

• selocen

Ihan sama juttu,juuri nyt elän sitä aikaa,jolloin pumppu lyö miten sattuu. Ei näihin kyllä ikinä totu.
      Ja noita peräkkäisiä mulla tulee ajoittain kanssa,ei päivittäin. Yksittäisiä tulee joka ikunen päivä,lääkityksestä huolimatta.
      Noi peräkkäiset on niitä pelottavia,ja nyt olen lukenut,että eikös juuri ne ole niitä vaarallisia,mikäli ovat kammiolisäreitä. Tähän kun en saa vastausta lääkäreiltä ja peräkkäisiä ei ole jäänyt koskaan holterissa tai ekg.ssä kiinni, niin ei tiedä mitä ne on. Puolisen minuuttia kstävät aina kerrallaan ja se on pitkä aika se... Eli ei ole joka toinen tai joka kolmas lyönti,vaan sydän muljuu aivan sekaisin jonkin aika,sitten tulee voimakas tykytys hetken ja tilanne on ohi. Näistä jutuista siis kokemuksia muilta kaivataan!

• tipi

en mäkään tiedä niistä perättäisistä kun lääkärikin vain sanoi että noille lisäreille on melko tyypillistä että sarjana heittää että ne on pyrähdyksiä....ei mullakaan niitä ole kinnni saatu ekgssä.holter ja ultra ja rasitus testi on tehty viimeisimmän 4 vuoden aikana ja kaikki ok vaikkakin joitakin kymmeniä lisäreitä tuli nauhalle sekä eteis että kammio lisäreitä.olen kuulemma terve.pelottaa kyllä ne perättäiset koska mulle ainaki tulee sellanen pyörryttävä olo ja pitää vaihtaa äkkiä asentoa tai hypätä liikkeelle kuntuntuu että taju menee.tämäkin oli lääkärin mielestä ihan normaalia ja muuten terveessä sydämessä ok...en tiiä enää mitä ajatella kun tuntuu että hulluna pitävät jo

• tipi
        tipi kirjoitti:

en mäkään tiedä niistä perättäisistä kun lääkärikin vain sanoi että noille lisäreille on melko tyypillistä että sarjana heittää että ne on pyrähdyksiä....ei mullakaan niitä ole kinnni saatu ekgssä.holter ja ultra ja rasitus testi on tehty viimeisimmän 4 vuoden aikana ja kaikki ok vaikkakin joitakin kymmeniä lisäreitä tuli nauhalle sekä eteis että kammio lisäreitä.olen kuulemma terve.pelottaa kyllä ne perättäiset koska mulle ainaki tulee sellanen pyörryttävä olo ja pitää vaihtaa äkkiä asentoa tai hypätä liikkeelle kuntuntuu että taju menee.tämäkin oli lääkärin mielestä ihan normaalia ja muuten terveessä sydämessä ok...en tiiä enää mitä ajatella kun tuntuu että hulluna pitävät jo

mun mielestä lihas jännitykset lapa seudulla ja yläselässä herkistävät lisäreille.mulla ainaski on koko ylävartalo jumissa ja olo sitä myöten jännittynyt.joskus hartia jumppa lopettaa pitkäks aikaa ne ja toisinaan pahentaa,mistä lie kysymys tässäkin.mulla on muutenkin fyysinen kunto mitä on...lääkäri kehotti lisäämään reilusti liikuntaa mutta alussa maltilla.

• syypää

Sama ikä ja samat vaivat. Kyllä minulla ainakin on ennen menkkoja rytmihäiriöitä ja myös niiden aikana. Sitten ne yleensä häviävät itsestään, mutta yksittäisiä lisälyöntejä saattaa ilmetä silloin tällöin. Lääkärissä en tuon vaivan takia ole nyt käynyt vaan aikaisemmin, kun häiriöt alkoivat ja pelkäsin niitä. Itsetarkastelulla voi jo tietää milloin niitä tulee, missä tilanteissa jne. Lääkkeitäkin niihin vaivóihin saa ja ne yleensä helpottavat olotilaa. Itse käytän luomumenetelmiä eli menkkojen aikana en juo kahvia, teetä cokista. Lepään ja kuntoilen rauhallisesti, juon paljon vettä. Eivät kylläkään häviä kokonaan, mutta helpottaa oloa kummasti.

• Marikainen79

Hei. Minä myös 38 vuotias äiti ihminen. Mullakin alkaa rytmihäiriöt viikkoa ennen vuotoa ja viimeksi kesti kolme päivää putkeen ja pelästyin kyllä pahanpäiväisesti. Olin kahtena päivänä sydänfilmissä mutta mitään ei saatu nauhalle. Rytmihäiriöitä ollut jo vuosia mutta ei näin pahoja. Ja on tutkittu ja tutkittu ja nyt sain propral 10mg ja ainakin tämän viikon on helpannut kun aamulla otan pillerin. Ikävä vaiva juurikin siksi kun ei uskalla oikein normaalisti olla ja tehdä asioita.

• vanhatketjut

Edelliset kirjoittajat ovat muuten jo 48-vuotiaita....Tuskin he enää kommentoivat 10 vuotta sitten aloittamaansa ketjuun..::) "Mistä ihmiset kaivaa näitä ketjuja , "aikojen takaa"..:::)))

• Anonyymi
        vanhatketjut kirjoitti:

Edelliset kirjoittajat ovat muuten jo 48-vuotiaita....Tuskin he enää kommentoivat 10 vuotta sitten aloittamaansa ketjuun..::) "Mistä ihmiset kaivaa näitä ketjuja , "aikojen takaa"..:::)))

Teen omankin lahjoitukseni tähän ketjuun, vaikka vanha onkin jo:

Itselläni on ennen menkkoja ja niiden aikana joskus rytmihäiriöitä ja varsinkin, jos on stressiä, kuten paljon töitä ja muuta, niin lisäreitä tulee. Minulla on ollut vuosia, urheilu auttaa ja rentoutuminen. Ikä on kypsät 42 v. Kyllä vaan rentoutuminen on tärkeää, muuten jopa stressi rytmihäiriöistä voi aiheuttaa lisää niitä. Lääkäriltä saa apua, jos haluaa.. itsellä yleensä pysyy kurissa pelkillä rentoutumisharjoituksilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      26
      2778
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2312
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2190
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1802
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1662
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      98
      1597
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      298
      1485
    9. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1419
    10. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    Aihe