Eläinallergia?

Kaauluskaija

Eli isosiskollani on todettu koira-allergia, mutta ei esim kissa-allergiaa. Meillä in nyt 3 kissaa ja 1 koira ja meille oli suunnitteilla hankkia papukaija (neitokakadu tai kauluskaija), mutta nyt äiti on koko hanketta vastaan isosiskon allergian takia. Mutta eikö voi muka olla mahdollista että sisko on vain allerginen koirille eikä kaikille eläimille niinkun äiti väittää, eihän se oo ees kissoille allerginen, ja eikö ole vielä sellaisiakin ihmisiä jotka saavat vain tietynlaisista koirista oireita. Sittenkun kysyn äidiltä miksi Aino(sisko) on vain koirillle eikä kissoille allerginen niin se vaan vastaa että no se oli kyllä uskomaton sattuma ja tällaisten keskustelujen jälkeen pää on taas sekaisin niin uskomattomalta ja typerältä kun se aina kuulostaakin. Mun mielestä jos todetaan koira-allergia, se ei tarkota että ois kaikille eläimille allerginen, eli mitä olisi linnun hankintaa vastaan. Luulin äitini tietävän koska se on sairaanhoitaja tai sitten olen vaan ite väärässä.. Kiitokset niille jotka jaksavat lukea tän ja antaa ehkä neuvoja, kun en tahtoisi luopua ajatuksesta linnun hankintaan

7

1020

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sairastunut

Kyllä se on totuus jos on jo sairastunut on turha altistaa vielä muillekin pölyille. Olen esimerkki siitä jos ei usko ajoissa.
      Reagoin toistakymmentä vuotta sitten vain kissalle. Mutta vaikka luovuttiin kissasta silti puhkesi vuoden sisällä astma kuitenkin. Meille kun jäi koira joka asusteli kyllä enimmäkseen ulkona aitauksessa. Lisäksi jäi undulaatteja ja kani ja muutama lammas.
      No näistä olikin sitten luovuttava tuon diaknoosin tultua. Se oli kova paikka . Mutta terveys on tärkeä asia. On turha käyttää lääkkeitä jotka yhteiskunta osaksi kustantaa ja pitää lemmikkejä jotka pahentaa asiaa. Siis jos on eläinpölyallergia tulisi välttää kaikkia eläinpölyja sisätiloissa missä asuu.Ne altistaa astmalle.
      Itse voin nyt paremmin kun en ole altistanut turhaan noille pölyille kotona. En käytä enää astmalääkkeitä . Voin käydä kylässä eläinperheessä en saa oireita siis silmäni ei muutu hetkessä tomaateiksi ja nenäni ala vuotaa siis ei välittömästi iske nuha ja seuraavana paivänäkään ei ole tukkoinen olo.
      Olen onnellinen että luovuttiin silloin lemmikeistä. Nyt voin niistä nauttia etes jotenkin.

• allergikkoja!

Minulla on todettu joskus nuorena siitepöly ja eläinallergia. Mutta ihan hyvin voin pitää kavereiden koiria hoidossa kun otan joka aamu lääkkeeni. Tulen myös pikkuhiljaa immuuniksi tutun koiran hilseelle eli jos koira minulla pitemmän aikaa ei tule mitään reaktiota esim. syljestä. Eli siedätyn pikkuhiljaa. Minun allergiani on tyypillistä nenän tukkoisuutta ja jos koira nuolee niin iho kutisee. On olemassa myös siedätyshoito jolla saa vahvemman suojan eikä tarvitse pillereitä syödä. Pidän myös huolen siitä ettei koira makaa sängyssäni ja imuroin ja tuuletan kämppäni usein. Itselläni koirakuume kova ja haluan karvaisen lenkkikaverin jo kesäksi!:-)Jos en löydä omaani kasvattajalta hyvä vaihtoehto on paikallinen eläinsuojeluyhdistys. Minusta on turha pelotella itselleen lemmikkiä haluavaa allergikkoa. Olen törmännyt myös syyllistämiseen eli entäs jos tulet vielä enemmän allergiseksi ja joudut luopumaan..Se on riski jokaisella koiran ottavalla ihmisellä. Myös niillä joilla ei todettu allergiaa. Tietääkseni lapsena puhjennut allergia pysyy lääkkeillä kurissa aivan hyvin. Ainakin minulla. Eläinrakas se on allergikkokin. Minusta ei ole oikein viedä ihmiseltä halua ottaa eläin omakseen nalkuttamalla. Kyllä se allergikko sen koiran kasvattaa yhtä hyvin kuin ei-allergikkokin. Ehkä pitää jopa enemmän hyvänä koska se eläin ei ole silloin mikään itsestäänselvyys.

• sairastunut
        allergikkoja! kirjoitti:

Minulla on todettu joskus nuorena siitepöly ja eläinallergia. Mutta ihan hyvin voin pitää kavereiden koiria hoidossa kun otan joka aamu lääkkeeni. Tulen myös pikkuhiljaa immuuniksi tutun koiran hilseelle eli jos koira minulla pitemmän aikaa ei tule mitään reaktiota esim. syljestä. Eli siedätyn pikkuhiljaa. Minun allergiani on tyypillistä nenän tukkoisuutta ja jos koira nuolee niin iho kutisee. On olemassa myös siedätyshoito jolla saa vahvemman suojan eikä tarvitse pillereitä syödä. Pidän myös huolen siitä ettei koira makaa sängyssäni ja imuroin ja tuuletan kämppäni usein. Itselläni koirakuume kova ja haluan karvaisen lenkkikaverin jo kesäksi!:-)Jos en löydä omaani kasvattajalta hyvä vaihtoehto on paikallinen eläinsuojeluyhdistys. Minusta on turha pelotella itselleen lemmikkiä haluavaa allergikkoa. Olen törmännyt myös syyllistämiseen eli entäs jos tulet vielä enemmän allergiseksi ja joudut luopumaan..Se on riski jokaisella koiran ottavalla ihmisellä. Myös niillä joilla ei todettu allergiaa. Tietääkseni lapsena puhjennut allergia pysyy lääkkeillä kurissa aivan hyvin. Ainakin minulla. Eläinrakas se on allergikkokin. Minusta ei ole oikein viedä ihmiseltä halua ottaa eläin omakseen nalkuttamalla. Kyllä se allergikko sen koiran kasvattaa yhtä hyvin kuin ei-allergikkokin. Ehkä pitää jopa enemmän hyvänä koska se eläin ei ole silloin mikään itsestäänselvyys.

Kuten aiemmin totesin . Ne lääkkeet jotka reseptillä hankit allergiasi hoitoon josta saat kelakorvauksen me veron maksajat osaltamme ne kustannamme. Tosi vastuuntunnotonta.
        Olen myös nähnyt siedätyshoidon tehon. Sen teho on minimaalinen siihen kolmenvuoden hoito vaivaan nähden .
        Eikä sekään ole mahdollista kaikille. Siihen myös vaaditaan että allergiasaneerausta noudatetaan. Voihan sitä itse siedättää muttei niin että asuu samassa sängyssä allergisoivan kanssa.
        Jospa kävisit allergia-ja astmaliiton sivuilla ja hakisit tietoa.
        Sinä et näköjään vielä ole niin sairas että ymmärrät. Mutta jos haluat kokea sen ajan että että heräät aamulla silmät umpeen liimautuneena ja kortisoonikuuri päällä ja hapuilet puhelinta mihin vielä soittaisi jos sitten vasta uskot.

• älä syyllistä!
        sairastunut kirjoitti:

Kuten aiemmin totesin . Ne lääkkeet jotka reseptillä hankit allergiasi hoitoon josta saat kelakorvauksen me veron maksajat osaltamme ne kustannamme. Tosi vastuuntunnotonta.
        Olen myös nähnyt siedätyshoidon tehon. Sen teho on minimaalinen siihen kolmenvuoden hoito vaivaan nähden .
        Eikä sekään ole mahdollista kaikille. Siihen myös vaaditaan että allergiasaneerausta noudatetaan. Voihan sitä itse siedättää muttei niin että asuu samassa sängyssä allergisoivan kanssa.
        Jospa kävisit allergia-ja astmaliiton sivuilla ja hakisit tietoa.
        Sinä et näköjään vielä ole niin sairas että ymmärrät. Mutta jos haluat kokea sen ajan että että heräät aamulla silmät umpeen liimautuneena ja kortisoonikuuri päällä ja hapuilet puhelinta mihin vielä soittaisi jos sitten vasta uskot.

No voi että! Ehkä olet tosiaankin todella yliherkkä eläimille ja ilmeisesti sinua myös harmittaa tuo astmasi. Mutta kuten kirjoitin verovaroista valittaminen ei estä ketään eläinrakasta allergikkoa ottamasta eläintä. Minulla on ystäviä joilla allergiasta huolimatta koiria, hamstereita, kaneja ja hyvin lääkkeillä pärjäävät. Kyllä siitä kämpän puhtaudestakin on hyötyä. Minulla ollut elämässäni yli kymmenen vuotta hoitokoirana oikea pölyttävä karvapallo jonka piikille saakka saatoin. Eikä tarvinnut kertaakaan etsiä puhelinta silmät turvoksissa. Eli vielä kerran, älä pura omaa pahaa oloasi muihin.

• muttamutta

siivekkäät ovat melko pahojakin allergian aiheuttajia.. ikkunan pielet pölyssä.

allergiathan ovat todella yksilöllisiä. Itse saan oireita vain tietyistä koiraroduista, sama kissoissa. mutta en voi olla samassa huoneessa lintujen kanssa 5 minuuttia kauempaa, koska nenä vuotaa, aivastuttaa ja on tukkoinen olo.

"Kylmilteen" ei lintuja ainakaan kannata hankkia. Eli jossain niihin pitäisi totutella, vaikka käymällä jollain lintuja omistavalla kylässä.

• allergisia oireita,mutta,mutta

jos tulee se yleensä pahentaa herkistymistä muillekkin eläimille eli on vaarana jotta kaikki eläimet pitää pistää pois sillä kyllä ihmisen terveys menee aina lemmikkien ohi.

• Miiuli3

Hei!Mielipiteitä on yhtä paljon,kun ihmisiäkin.Minulla todettiin kissa ja koira allergia jo murrosiässä.Kävin kesällä testeissä.Tulos oli kissa 7,Koira 5,Varastopunkki,koivu,leppä 3.Minulla on ollu koiria 11v.Ja oli vielä kesälläkin.Lääkityksellä olen ollu 5v.Kärsin silti nuhasta.Sen laukaisee esim.oleilen tilassa,jossa on ihminen jolla on kissa kotona.Kissa perheeseen en voi mennä ollenkaan,koska allergialääke ei auta.Koirasta luopumista en kauan harkinnu.Keväällä rupesi olemaan jo astman oireita.Mitään eläintä en tule enää ottamaan.Terveys on tärkeintä:).

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Moikka rakas

Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa
      Ikävä
      65
      17023
    2. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      41
      4764
    3. HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?

https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa
      Maailman menoa
      298
      2696
    4. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      141
      1979
    5. Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan

Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.
      Maailman menoa
      132
      1589
    6. Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?

Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon
      Maailman menoa
      396
      1522
    7. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      16
      1459
    8. Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä

Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E
      Ikävä
      10
      1303
    9. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      20
      1234
    10. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      10
      1119
    Aihe