tuontia kiinasta ja tullimaksut/alvit

lelle1

Moi,
suunnitteella olisi tilata Kiinasta suoraan tukku-liikkeiltä vaatteita myyntiin, tänne Suomeen. onko kenelläkään tietoa maksettavista alveista (22%) eli käsitelläänkö niitä samanlaisesti kun normaali Suomen tukku ostoksista? Miten tullimaksut, onko ne vähennyskelpoisia yritysverotuksessa ja mitä luokkaa ne suurinpiirtein on? Pitääkö olla jonkinlainen lisenssi jos ostaa n. 4000 e/kk Kiinasta eri tukkuliikkeistä? mistäköhän saa tietoa, tullilat varmaan mutta ajattelinjos jollain kokemusta..Kiitti!

9

9275

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tietoa tull.........

Alvit ja tullit maksat tullatessa, tullimaksut on riippuvaisia tuotteista mutta ne on jokatapauksessa vain muutaman prosentin.
      Oletko jo kysyny niiltä valmistajilta että minkäkokosia eriä myyvät kun nuo esimerkkiostosi vaikuttaa pieniltä ja jos kuormat on isoja niin niitä ei kannattane laittaa lentorahtina ja jos taas tulevat kontissa laivalla niin menee hyvinkin kaksi kuukautta ennenkuin tavara sinulla.
      En tiedä pitääkö vaatteissa olla CE hyväksyntä, tarkasta asia.
      Soita tulliin, osaavat vastata heti.

• tosiviisas

Vaatteissa on myös näitä tuontikiintiöitä olemassa.Ja tullit muutenkin näissä voi olla muuta kun muutama rosentti

• Harkitse vielä kerran
        tosiviisas kirjoitti:

Vaatteissa on myös näitä tuontikiintiöitä olemassa.Ja tullit muutenkin näissä voi olla muuta kun muutama rosentti

Pari vuotta sitten EU ainakin asetti neuleiden tuonnille EU:n alueelle kiintiöt, eli aika monelta maahantuojalta jäivät toimitukset rajojen ulkopuolelle kuukausiksi, kai. En ole kuullut, menikö sen perusteella mikään yritys konkurssiin, osahan oli jo ostoksensa maksanut ennakkoon, niin kuin sinäkin varmaan uutena asiakkaana joutuisit maksamaan. Hankaluuksia niistä ainakin tuli. Laivarahdeissa on vielä hankaluutena toimitusajan arviointi. Vaatteet pitää olla myös suojattu, etteivät homehdu kosteassa kuljetuksessa. Homesuojaksi käytetyistä aineista osa luokitellaan EU:ssa myrkyiksi, ehkä muistat viime talven kohujutut. Sinä maahantuojana vastaat tuomiesi tuotteiden vastaavan maamme lainsäädäntöä.

• huhsughskhsuhgsg
        Harkitse vielä kerran kirjoitti:

Pari vuotta sitten EU ainakin asetti neuleiden tuonnille EU:n alueelle kiintiöt, eli aika monelta maahantuojalta jäivät toimitukset rajojen ulkopuolelle kuukausiksi, kai. En ole kuullut, menikö sen perusteella mikään yritys konkurssiin, osahan oli jo ostoksensa maksanut ennakkoon, niin kuin sinäkin varmaan uutena asiakkaana joutuisit maksamaan. Hankaluuksia niistä ainakin tuli. Laivarahdeissa on vielä hankaluutena toimitusajan arviointi. Vaatteet pitää olla myös suojattu, etteivät homehdu kosteassa kuljetuksessa. Homesuojaksi käytetyistä aineista osa luokitellaan EU:ssa myrkyiksi, ehkä muistat viime talven kohujutut. Sinä maahantuojana vastaat tuomiesi tuotteiden vastaavan maamme lainsäädäntöä.

jotka on valmistettu Kiinassa vaativat tuontiluvan.

• Toukokuu...
        huhsughskhsuhgsg kirjoitti:

jotka on valmistettu Kiinassa vaativat tuontiluvan.

En suosittele tuontia Kiinasta, ellet halua harmaita hiuksia ja unettomia öitä. Minulla on ollut paketti tullissa vimme toukokuusta saakka. Ja siellä pysyy, en vaan jaksa enää mennä sinne kun aina puuttuu jokin paperi. Ja tuontiluvan vaatteet toisaan tarvitsee. Valmistaudu myös selittämään miksi olet maksanut vaattiesta niin vähän ja sitten purat vaate kerralla koko kuorman jne. jne. Minua on tullissa ainakin kohdeltu kuin rikollista. Olen todella pettynyt tullin toimintaan.

• Selventää......
        Toukokuu... kirjoitti:

En suosittele tuontia Kiinasta, ellet halua harmaita hiuksia ja unettomia öitä. Minulla on ollut paketti tullissa vimme toukokuusta saakka. Ja siellä pysyy, en vaan jaksa enää mennä sinne kun aina puuttuu jokin paperi. Ja tuontiluvan vaatteet toisaan tarvitsee. Valmistaudu myös selittämään miksi olet maksanut vaattiesta niin vähän ja sitten purat vaate kerralla koko kuorman jne. jne. Minua on tullissa ainakin kohdeltu kuin rikollista. Olen todella pettynyt tullin toimintaan.

Mitä papereita on vaadittu?

• Huolinta

Moikka, jos vielä mitenkään ajankohtaista, niin tällaista asiaa voit kysyä esimerkiksi meiltä :-) Beweship Oy Ab. Pitää olla kyllä tarkkana mitenkä tilaa ja kekn kautta, joten suosittelen että ottaisitte yhteyttä jos asia vielä kiinnostaa.

Terv.
      ML

• Kiinan pää

Hei!

Kiinan kauppa on välillä haastavaa. Jos tarvitsette Kiinan päästä tavarat perille asti ja paperi puolet kuntoon. Voit ottaa meihin yhteyttä.

www.divineinnovations.hk

-KK

• Tyytyväinen yrittäjä

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      74
      3397
    2. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      75
      3127
    3. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      68
      3002
    4. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      66
      2671
    5. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      44
      2182
    6. Olen niin yksinäinen...

... puhukaa mulle jotain kivaa 🥺
      Ikävä
      61
      1739
    7. Huomenna heitän järjen

romukoppaan ja annan tunteen viedä. Kerran tässä kuitenkin vain eletään. Muistan myös jonkun minua viisaamman sanoneen,
      Ikävä
      25
      1707
    8. Lähtisitkö nainen

🚐Reissuun matkailuautolla🤔 👋😎❤️
      Ikävä
      35
      1705
    9. Hyvää huomenta

Hyvää huomenta ja alkavaa viikonloppua ihanalle naiselle! Mitä ikinä teetkään, niin täälä sua yksi miekkonen ajattelee.
      Ikävä
      18
      1679
    10. Perjantai-ilta ootko nainen menos

Bilettää löytyyks jäbii? Tai jotain muita
      Ikävä
      60
      1628
    Aihe