S-pankki = Ålandsbank?

mitä helv...?

Mitähän tuo oikein meinaa kun kävin S-pankin verkkopankissa ja klikkasin sitä vaakapalkissa olevaa Kortit & Luotot -linkkiä, tuli vasempaan reunaan sellaiset linkit Hae korttia ja Hae luottoa, ihan ok tähän asti, mutta kun klikkasin hiiren oikealla tuota Hae korttia linkkiä ja valitsin Avaa uudelle sivulle (selaimeni Opera) niin kun se avaa tuota uudelle sivulle niin sivun otsikko on Ålandsbank App...vaikka pitäis olla S-pankki...

Mitä helvettiä tuolla S-pankissa tapahtuu? Onko S-pankki jotenkin kytköksissä Ålandsbankiin vai onko niillä sama softa ja samat pohjat verkkosivustoille ja sama ohjelmoija/koodari koodannut molempien sivut ja jääny vahingossa tuo toisen pankin nimi vai mistä helkatista oikein on kyse?

7

2530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eiköhän se S-pankin, kuten Tapiola-pankinkin, ohjelmisto ole tehty samalle pohjalle kuin Ålandsbankenin. (Ålandsbankenissa en ole asiakkaana, mutta Tapiolan ja S-pankin systeemeissä on samoja heikkouksia.)

      • ryssinyt tuon..

        Tuossa S-pankissa on softan toimittajana Crosskey Banking Solutions joka on ilmeisesti Ålandsbankin omistama it-yhtiö ja sain sitten googlettamalla selville että ko. yhtiö toimittaa pankkisovelluksia niin emoyhtiölleen kuin mm. Tapiola-pankille ja S-pankille (sivuilla mainitaan SOK-ryhmä) elikkä tuo Crosskey Banking Solutions on siis hieman ryssinyt jättämällä emoyhtiönsä tekstiä tuohon, olisi parempi jos sivustot tehdään "puhtaalta pöydältä" eikä niin että käytetään vanhoja pohjia. Tosin sovelluksissa on mahdollista käyttää myös Etsi-Korvaa toimintoa ja niissä on useimmiten Korvaa kaikki-toiminto joten miksi sitä ei käytetty nyt?


      • S-pankin asiakas

        Mitä heikkouksia S-pankin ohjelmistossa on? Ei varmaan kriittisiä kuitenkaan, kun pankista kyse.


      • noita kauneusvirheitä
        S-pankin asiakas kirjoitti:

        Mitä heikkouksia S-pankin ohjelmistossa on? Ei varmaan kriittisiä kuitenkaan, kun pankista kyse.

        joita sivustolle on päässyt, toiminnallisesti sivusto on hyvä mutta tuollaisia pikkumokia saattaa olla kuten nyt vaikka se että riippuen miten avaat tuon sivun "Hae korttia" eli avaatko sen vain klikkaamalla linkkiä sivun alaframeen (eli suomeksi kehykseen) vai avaatko sen omaan ikkunaansa/uudelle välilehdelle, ikkunassa saattaa sen mukaan lukea joko S-pankki tai Ålandsbank App.


      • S-pankin asiakas kirjoitti:

        Mitä heikkouksia S-pankin ohjelmistossa on? Ei varmaan kriittisiä kuitenkaan, kun pankista kyse.

        Minua häiritsee S-Pankin ja Tapiola-pankin softassa lähinnä seuraavat kaksi asiaa, joihin toivoisin kummankin pankin asiakkaana muutosta:

        1) Määräaikaistalletuksen korkoa ei voi katsoa tietylle rahamäärälle ellei se raha jo ole tilillä tuossa samassa pankissa. Systeemi vastaa jotakin siihen tyyliin, että "Tilillä ei ole riittävästi katetta". Pyörittelen määräaikaistalletuksia eri pankeissa. Haluan tietää koron ensin ja siirrän rahat vasta sen jälkeen. Kilpailevissa verkkopankeissa korkotiedon saa ennen varojen siirtoa ja joissakin tapauksissa ei tarvitse olla edes pankin asiakas nähdäkseen korkotarjoukset.

        2) Sisäänkirjautumisessa on yksi turvallisuustekijä vähemmmän kuin muilla. Esim. perheenjäseniltä on kotioloissa vaikea pitää salassa, missä mapissa asiakassopimus on ja missä kertakäyttöisten salasanojen taulukkoa säilytetään. Niillä tiedoilla pääsee jo sisään verkkopankkiin ja käsiksi rahoihin. Esim. Sampopankissa tarvitaan noiden tietojen lisäksi vielä salainen, aina samana pysyvä lukusarja. Nordeassa taas on erityinen vahvistustunnuskoodisto omalla kortillaan. Turvakerroksia on siis yksi enemmän.


      • onnistuvan
        Timontti kirjoitti:

        Minua häiritsee S-Pankin ja Tapiola-pankin softassa lähinnä seuraavat kaksi asiaa, joihin toivoisin kummankin pankin asiakkaana muutosta:

        1) Määräaikaistalletuksen korkoa ei voi katsoa tietylle rahamäärälle ellei se raha jo ole tilillä tuossa samassa pankissa. Systeemi vastaa jotakin siihen tyyliin, että "Tilillä ei ole riittävästi katetta". Pyörittelen määräaikaistalletuksia eri pankeissa. Haluan tietää koron ensin ja siirrän rahat vasta sen jälkeen. Kilpailevissa verkkopankeissa korkotiedon saa ennen varojen siirtoa ja joissakin tapauksissa ei tarvitse olla edes pankin asiakas nähdäkseen korkotarjoukset.

        2) Sisäänkirjautumisessa on yksi turvallisuustekijä vähemmmän kuin muilla. Esim. perheenjäseniltä on kotioloissa vaikea pitää salassa, missä mapissa asiakassopimus on ja missä kertakäyttöisten salasanojen taulukkoa säilytetään. Niillä tiedoilla pääsee jo sisään verkkopankkiin ja käsiksi rahoihin. Esim. Sampopankissa tarvitaan noiden tietojen lisäksi vielä salainen, aina samana pysyvä lukusarja. Nordeassa taas on erityinen vahvistustunnuskoodisto omalla kortillaan. Turvakerroksia on siis yksi enemmän.

        jo nyt kevään aikana tuon koron tarkistuksen, että malttia vaan.
        Verkkopankkiin tarvittavan käyttäjätunnuksen voit vaikka tuhota, kun sen muistaa kyllä ulkoa. Sama se on nordealla, senkin "käyttäjätunnuksen" kyllä ulkoa muistaa, ei tarvitse säilytellä ja pelätä, että perheenjäsenet löytää :)


      • onnistuvan kirjoitti:

        jo nyt kevään aikana tuon koron tarkistuksen, että malttia vaan.
        Verkkopankkiin tarvittavan käyttäjätunnuksen voit vaikka tuhota, kun sen muistaa kyllä ulkoa. Sama se on nordealla, senkin "käyttäjätunnuksen" kyllä ulkoa muistaa, ei tarvitse säilytellä ja pelätä, että perheenjäsenet löytää :)

        S-pankin tapauksessa verkkopankin käyttäjätunnus on asiakirjassa, jonka nimi on "Sopimus digitaalisista palveluista". En tietenkään hävitä sellaista sopimuspaperia enkä Nordeankaan käyttäjätunnusta. Kysymys olikin siitä, että toisilla on käyttäjätunnuksen ja salasanalistan lisäksi vielä jokin kolmas turvatekijä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      195
      2043
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      133
      1138
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      805
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      721
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      628
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      574
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      538
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      522
    Aihe