Mistä keskustelette?

Yksi kysyy vastaako joku

Mistä te keskustelette ystävienne kanssa?
Voisiko samoja asioita käsitellä palstakeskusteluissa vaikka täällä? Ellei, kerro miksei voisi?

12

618

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mejuu

Kaikesta keskustellaan maan ja taivaan väliltä.Itse mielelläni kyllä keskustelen taivas asioista :)
      Eilen keskusteltiin ystäväni kanssa tästä kirjoittamisesta yleensä täällä netissä ,hän on sellainen joka ei kirjoita mutta mielellään lukee .
      Kerroin eräästä kirjoittajasta jonka olin tavannut ja hän on todella sydämellinen ihminen mutta kirjoituksista saa toisenlaisen kuvan aivankuin olisi sellainen kova jota ei totisesti ole .Ystäväni sanoi siihen että jos hän ei tuntisi minua livenä niin hänkin saisi erinlaisen mielikuvan minusta .

Sellaista pohdimme eilen ,ja tietenkin kun on lapsenlapsi niin siitähän sitä tahtois jutella vaikka kuinka paljon .Huomaan kuitenkin että on heitä joita ei kiinosta mummo jutut ja niitä joille on kova pala kun ei ole lapsia eikä lastenlapsia ,tähänkin tarvitaan sydämen viisautta eikö vaan mitä kenenkin kanssa juttelee .

• mummokulta

kaikesta mahdollisesta maan ja taivaan välillä hyvin antoisia keskusteluja.

Täälläkö? Mahdotonta täällä keskustellaan vain jos asiaa ei voida luokitella mihinkään. Hämmentävää.

• mies-v57

Olen usein laittanut merkille,miten miehet ns
      "poika porukassa" rehvakasta ja osin roisia kiltä käyttäviä rehentelijöitä.Mutta miten heidän käytös ja kielikuva naisten läsnäollessa muuttuu jopa akateemisen siroksi.

Tällä palstalla samoin keskustelu tapa ja
      aihe muuttuu.Vaikka ei olisi pakko.
      Osin syynä on se,että arat aiheet saa usein kohtuuttomasti kritiikkiä ja se pelästyttää.

Kyllä tällä palstalla aika kattvasti voi
      keskustella,mutta kritiikkiin on syytä varautua ja että sen sietää.

• RosaLiiin

...rupatellaan, jutellaan, turistaan, haastellaan, kinastellaan, jutustellaan, rivostellaan, vätystellään, juoruillaan, luahataan, kommentoidaan, riidellään, politikoidaan, lirkutellaan, sipitetään, supatellaan...kaikesta maan ja taivaan välillä.

Ei myö miun ystävieni kanssa osata keskustella.
      Keskustelu on jotain sellaista fiiniä ajatusten vaihtoa ja mielipiteiden kertomista ja kuuntelemista, molemminpuolista.
      Sellaista keskustelua mitä tällä palstalla tapahtuu, en hallitse, niinpä käynkin joskus (lue aika usein) vain kommentoimassa jotain.

• Reino

Nuorena naisista, vanhempina ruuanlaitosta ja eläkeläiset kiusaavat muita ihmisiä sairauksillaan ja vaivoillaan sekä mitä kamalinta lastenlastensa valokuvilla.

• normaali elämästä

Tälläinhän se menee. Joo-o eipä kiinnosta jonkun lapsenlapsen erinomaisuus, tai kuinka kauheesti joutuu ottaan lääkkeitä.
        Menee kyllä niin, et omanikäisten ,samankuntoisten kanssa on kiva tarinoida.
        Minä en rutise vaivoistani, hymähtelen kun esim. joku naistuttava valittaa jatkuvasti "mummotauti" tuntemuksistaan, mihin ne siitä lähtee, apua saa jos haluaa.

• kollontai

No ainaskii erilaiset vaivat käyvään läpi ja verrataan kumpi on vaivasempi. Kysytään, että vieläkö "tojii" niiku nuorena ja ookko kaljotellu lähiaikoina. Ja lopuksi, että on pidellyt ilmoja.

• Olen keskustellut ystävän kanssa neulomisesta ja kahlattu läpi norjanneule malleja. Olen suunnitellut ostospäivää ystävän kanssa ja olemme kartoittaneen mitä aiomme ensisijaisesti ostaa.( minulla on 50euron lahjakortti erääseen tavarataloon, ja se aiheuttaa päänvaivaa miten sen tuhlaan.)

Sydänystävän kanssa ollaan kinattu mun haavasta, vatsassa kylkipuolella, ja siitä miten sitä hoidetaan. Minä laittaisin siihen perusvoidetta mutta toinen kieltää sen jyrkästi. Nyt sitten vaan tuulettelen sitä ja annoin periksi. Et semmoista keskustelua meillä tänään.

• se haavasi

on? Saako kysyä mistä se tuli? Jos se on pintahaava, ei siihen tarvitse laittaa mitään. Jos hiukan syvempi ja vuotava, laastari riittää, jos nirhauma, niin pepanthen voidetta. Jos tosi syvä, niin mikset ole jo sairaalassa? ;)

• se haavasi kirjoitti:

on? Saako kysyä mistä se tuli? Jos se on pintahaava, ei siihen tarvitse laittaa mitään. Jos hiukan syvempi ja vuotava, laastari riittää, jos nirhauma, niin pepanthen voidetta. Jos tosi syvä, niin mikset ole jo sairaalassa? ;)

23 senttiä pitkä arpi. Poikittain tissin alla. Olin sappikivileikkauksessa, avo leikkaus kuukausi sitte. Nyt haavassa on uutta punaista vauvaihoa joka meinaa hiertyä rikki. Yhdessä kohti, missä oli kipupumpun piuha, on vielä rupi. En laita sidettä vaan vaihtelen t-paitaa aamuin illoin ja annan ilmaa, käskettiin suihkutella, mutta se vauvaiho meinaa kuivua.

Olin kuukauden sairaslomalla ja nyt vielä jatkettiin viikolla. Ja kyllä mies on ollut tarpeellinen. Kantoi minulle sairaalaan kaikkea mitä minulla teki mieli. (Jouduin sinne työmatkalta ja ei ollut mitään omia suihkutavaroitakaan mukana) Ja kotona alkuun mies laittoi mulle sukatkin jalkaan ja tyrävyön aamulla, ja hoiti ja paijasi esimerkillisesti. En kyllä lainkaan ymmärrä miten olisin tullut toimeen ilman häntä, ei kait kukaan olisi tullut minua viikkokaupalla passailemaan, heh heh.

• haavasi on
        miljoona kirjoitti:

23 senttiä pitkä arpi. Poikittain tissin alla. Olin sappikivileikkauksessa, avo leikkaus kuukausi sitte. Nyt haavassa on uutta punaista vauvaihoa joka meinaa hiertyä rikki. Yhdessä kohti, missä oli kipupumpun piuha, on vielä rupi. En laita sidettä vaan vaihtelen t-paitaa aamuin illoin ja annan ilmaa, käskettiin suihkutella, mutta se vauvaiho meinaa kuivua.

Olin kuukauden sairaslomalla ja nyt vielä jatkettiin viikolla. Ja kyllä mies on ollut tarpeellinen. Kantoi minulle sairaalaan kaikkea mitä minulla teki mieli. (Jouduin sinne työmatkalta ja ei ollut mitään omia suihkutavaroitakaan mukana) Ja kotona alkuun mies laittoi mulle sukatkin jalkaan ja tyrävyön aamulla, ja hoiti ja paijasi esimerkillisesti. En kyllä lainkaan ymmärrä miten olisin tullut toimeen ilman häntä, ei kait kukaan olisi tullut minua viikkokaupalla passailemaan, heh heh.

voisitko kokeilla laittaa siihen paksun kerroksen sideharsoa, silleen ettei se ole liian tiukasti ihoa vasten? Rasvaa en oikein suosittelis laittamaan, vaikka en mä mikään sairaanhoitaja ole, mut aattelin että se haava tarttis nyt mahollisimman paljon ilmaa, että pääsis parantumaan.
        Mahtoi olla kamala kokemus joutua työpaikalta sappikivileikkaukseen, varmaan kamalat kivut on täytynyt iskeä. Otan osaa. Kiva että sulla on niin auttavainen mies. :)

• Kaarina08

Viimeksi ihmettelimme ystäväni kanssa miesten "viidenkympin villitystä". Se on totisinta totta, liittyy kait miehen henkiseen kasvamiseen omaksi itsekseen. Sitä vain tuumailimme, että miksi tämä kriisi (tai kasvuprosessi) niin monen miehen kohdalla on sama kuin perheen jättäminen. Löytyykö se onni toisesta perheestä, mahdollisesti vieraista lapsistakin? Muuttuuko asiat oikeasti parempaan suuntaan näin? Muutos miehessä on käynnissä, mutta eikös sen pitäisi olla henkinen muuttuminen? Tuleeko sisäiseen kaaokseen rauha perhettä vaihtamalla? Voisiko olla muita tapoja kanavoida omaa muuttumistarvettaan? - Tämän asian pohtiminen oli ajankohtaista, koska ystävälleni on hiljattain käynyt juuri näin, mies lähti toisen naisen matkaan. Mies on tällä hetkellä ihan "pallo hukassa", ystäväni hyvin rauhallinen ja ymmärtäväinen miestään kohtaan. Hänen mukaansa miehellä on myöhäinen murrosikä meneillään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      398
      1156
    2. Rakastan sinua

Anteeksi että epäilin sinua.. ❤️
      Ikävä
      64
      1086
    3. Mitähän meinaat

Vai meinaatko mitään kohtaamisen suhteen?
      Ikävä
      61
      842
    4. Oletko hyljännyt minut mies?

Toivottavasti et. 🥺🥺🥺🥺🥺
      Ikävä
      59
      772
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      99
      698
    6. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      15
      670
    7. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      49
      661
    8. Jippii ! Zoon konkurssia tutkitaan .

Vihdoinkin jotakin tietoa.
      Ähtäri
      26
      643
    9. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      68
      640
    10. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      58
      613
    Aihe