Osaka

Heinäkuussa 2008

Onko kenelläkään kokemuksia Osakasta?

Yhtään mitään kerrottavaa?

Olen lähdössä harrastuksen tiimoilta Osakaan, ja vapaa-aikaa ei reissullamme liiemmälti ole, mutta vajaa 2 viikkoa pitäisi Japanin maalla pärjätä. Ns. turistina oloa meillä on aikaa vain pari päivää, muulloin illat vapaita ja täytyisi esim. ruokapaikoista tietää jotakin.

Mihin kannattaisi muutama päivä käyttää Osakassa? Olen kuullut paljon hyvää siellä sijaitsevasta linnasta. Kannattaako esim. siellä käydä? Mihin tulisi varautua?

Harrastan karatea, ja päivät menevät siis treenatessa. Mutta miten on esimerkiksi japanilaisten kylpylöiden laita? Veikkaan että jet lagista, treeneistä sekä kisoista toipuminen vaatii hieman rentoutumista. :)

Ymmärtääkö joku Osakan "rakenteen" päälle? Olemme jo liput tilanneet, mutta hotelli on vielä auki. Mistä päin kannattaisi hankkia hotelli? Entä minkä tasoinen, osaatteko suositella jotakin? Missä hyviä ravintoloita tai ostoskohteita?

Toistaiseksi en tiedä Osakasta yhtään mitään, mutta toivottavasti osaatte kertoa jotain johon varautua ja kuinka toimia jne. Kiitos jo etukäteen! :)


ps. Mitä Japanista tulisi hankkia? :o

4

2050

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hardy

      McDonaldsissa???En oo vielä tavannut ketään joka ei pitäis ruuasta Japanissa,siis mistään.Ravintoloita on joka lähtöön.Mutta...makuasia niinku ilmasit.

    • sasae

      Ensinnäkin, koska olet Osakassa, olet tunnin paikallisjunamatkan (esim. Hankyu Line) päässä Kiotosta, joten ehdottomasti kannattaisi käydä siellä, esim. Kinkakuji eli kultainen temppeli ja joku muu tunnettu temppelialue kannattaa katsastaa Kiotossa. Kiotossa on myös uusi mangamuseo, joten jos mangat kiinnostaa sinne ehdottomasti. Eli laita toinen vapaapäivä Kioton reissuun aamusta alkaen.

      Osakassa se linna oli mulle hieman pettymys, koska siellä on hissikin - Himeji olisi hieno linna, mutta et sinne asti kerkiä jos sulla on vaan pari päivää. Osakassa kannattaa illalla heilua Shinsaibashin-Namban hujakoilla, siellä on nuorta porukkaa ja menoa ja kuppilaa joka lähtöön ja voi shoppailla vaatteita ym. Osakalaiset ovat hauskoja ja nauravaisia. Jos olet opiskellut hieman japania, älä hämmästy jos et ymmärrä mitään, koska osakalaiset puhuvat Kansain murretta. Kiitos on esimerkiksi ookini kun Tokiossa se on arigatoo.

      Ruuasta se, että takoyakit eli paistetut mustekalapallot ovat yksi Osakan erikoisuus. Kansain alueen (Osaka-Kobe-Kioto-Nara) ja Tokion alueen ruuat ovat erilaisia, ja japanilaisetkin jaksavat aina kinastella siitä, kummat ovat parempia. Mutta hyvää ruokaa siellä on.

    • saframsa

      Olin RotaryGSE-ohjelmassa Osaka-Kioto-Nara alueella joitakin vuosia sitten ja kannatan myös vinkkiä päivästä Kiotossa. Upea paikka täynnä hienoja temppeleitä ja Shogun-linnoja joten nähtävää siellä riittää. Osakan linna puistoineen on myös ihan hieno, mutta Kiotossa on jotenkin aidompaa... http://www.japaneselifestyle.com.au/travel/kyoto_temple.htm
      Liikkumiseen ja suuntiin en osaa vinkkejä antaa, kun meidän isännät vei meitä täysihoitopaketteina...

      Osakassa on muuten maailman suurin akvaario Osaka Kaiyukan Aquarium, mikä oli tosi upea rauskuineen, haineen ja meduusoineen ja jos tahtoo "aivot narikkaan turistihupaa" niin löytyyhän sieltä Universal Studios Osaka...

      Kävin isäntäperheiden kanssa paikallisissa yleisissä kylpylä/saunoissa "Ohuro". Aivan loistavia paikkoja!!!! Erilaisia kuumia-, mineraali- ja kylmäkylpyjä, eksoottisin kokemus "bidibidi-bath", jossa ammeeseen tuli heikko sähkövirta??!!? Hienoimmissa ulkoaltaat, joissa voi makoilla luonnonkivien lomassa kuumassa vedessä bonsai-henkisten mäntyjen alla. Toimii kuin suomalainen uimahalli, miehet ja naiset erikseen, ensin peseydytään huolellisesti, saunassa EI SAA heittää löylyä (ei ole kyllä usein kiuastakaan, vaikka TV voikin olla).

      Ruokavinkkinä vielä taivaallisten sushien ja sashimien lisäksi alueen toinen erikoisuus takoyakien lisäksi eli okonomiyaki eli "munakaspizza". Täytteeksi voi valita esim. tonnikalan tai kinkun etc. ja munakas paistetaan levyllä kaalin ja sipulin kera ja sivellään mausteeksi tahmealla soijakastikkeella. Sairaan hyvää eikä niin eksoottista, jos raaka kala ei kolahda. Ja kaupungista löytyy kyllä ravintoloita intialaisesta italialaiseen, jos "koti-ikävä" iskee.

      :0) Hienoa matkaa!!!

    • Kattilainen

      Yövyin marraskuussa 2007 Osakassa Yamatoya Hontenissa. Hinta oli 7350 jeniä japanilaisesta huoneesta (nukuin tatamilla mukavalla futon-patjalla) yhdelle hengelle. Oma vessa ja amme oli. Hintaan kuului erittäin runsas japanilainen aamiainen: mm. riisiä, tofua, munakasta, paistettua kalaa, vihreää teetä - plus appelsiinimehua ja jugurttia. Paikka on n.k. ryokan-hotelli, eli ulkoa betonikolossi, mutta sisällä perinteisesti sisustettuja huoneita.
      Puhuivat respassa enkkua vähän, takeltelin itse jotain japaniksi; aamiaishuoneen rouva tiesi Suomestakin (oli rakastunut Mika Häkkiseen nuorempana, kuulemma...)
      Suosittelen, vaikken muita majapaikkoja Osakassa käyttänyt.
      http://www.yamatoyahonten.co.jp/english/indexeng.html
      Huom! Hinnoissa on tosi paljon vaihteluja, kannattaa surffailla netissä eri varaussivuilla.

      Mielestäni Japanissa kannattaa majoittua ja syödä japanilaisesti. Liian pehmeitä sänkyjä, ummehtuneita kokolattiamattoja, seissyttä kahvia ja mautonta pizzaa saa missä vaan!

      Yamatoyan lähellä on monia herkuttelupaikkoja. rohkaistuin syömään "fugua" eli väärin valmistettuna myrkyllistä pallokalaa läheisessä ravintolassa; myös aikaisemmin mainittu "okinomiyaki" tuli Osakassa testattua (Hiroshimassa oli parempaa..) ja Osakan linnan pihalla söin tulikuumia ihan tuoreita mustekalapalleroita.

      Osakan linna on tosiaan sisältä rakennettu museoksi, mutta oli ihan ok. Kauppakeskuksissa shoppailun lisäksi kävin lyhyen junamatkan päässä Hakutsuru-sake - tehtaalla. Siellä oli ihan mielenkiintoinen museo.

      Japani on ostosparatiisi, ja useimpien temppeleiden ja turistikohteiden alueilla on todella paljon kaikensorttista matkamuistomyymälää, ja tuotteet vaikuttavat melko hyvätasoisilta. Ei myöskään tullut vaikutelmaa, että huijattaisiin. Itse hankin vajaan kolmen viikon matkallani mm. kodinkoristeita, leluja, kankaita, ruokailuvälineitä, pyyhkeitä, viuhkoja, puuvillakimonon, teetä, kuvakirjoja, säilyviä herkkuja, musa-cd:tä, avaimenperiä yms pikkusälää - kotiin lähti 3 postipakettia.

      Uskoisin, että löydät harrastuksiisi liittyvää kotiin tuotavaa melko helposti. Itse xl-kokoisena sivuutin tosin vaatekaupat vain ihaillen kimonojen silkkikuoseja.

      Gambare!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      310
      3473
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      83
      1659
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1490
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      53
      1389
    5. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      27
      1280
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1240
    7. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1183
    8. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1180
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1137
    10. Persut vajosivat pinnan alle

      Sosiaali- ja terveysministeri Kaisa Juuson (ps) tietämättömyys hallinnonalansa leikkauksista on pöyristyttänyt Suomen ka
      Maailman menoa
      175
      1110
    Aihe