Olen ostamassa jeep Grand cherokeeta tai cherokeeta 4 tai 5,2 litran koneella. Voisiko joku ystävällisesti kertoa että voiko näitä autoja ajaa jatkuvalla nelivedolla?? Voi myös kertoa perusteluja että kumpi kannattaa ostaa 5,2 litran koneella vai 4 litran koneella ja muuta faktaa autosta?
Kiitos kaikille vastauksesta.
Jeep Cherokee Neliveto
13
8910
Vastaukset
- nelari
Mitähän vuosimallia olet kenties ostamassa? Onko Quadra-, Selec- vai Command Track? Quadra mielestäni on kokoajan jatkuva neliveto. Muissa kait vetotapa valittavissa. Ainakin tuo 4.0 litran koneella ihan ok. 30cm umpihangessakin menee kuin juna. eipä muuta huonoa kuin polttoaineen kulutus.
- w3etugen
Mulla on 2004 GC. Siinä on neliveto aina päällä eikä sitä saa pois.
- rane
Manuaalilootassa on vain nopee ja hidas nelari takapotkun lisäksi (part-time), mutta tomaatissa on myös full-time asento nelikolle.
- pikku cherokeesta
vm 99, jossa valittava hidas ja nopea neliveto sekä takaveto. Kyseessä ns jäykkä neliveto eli ei välitasauspyörästöä. Nelivetoa ei tule käyttää asfaltilla tai muulla pitävällä alustalla. Esim talviliukkailla kyllä voi käyttää nelivetoa
- jeepinostaja
Niin eli mieluiten haluaisin tietoa vm. 95-98.
Eli juuri pystyykö esim talvella ajaa jatkuvasti neliveto päällä ja mitä vauhtia tahansa, kun olen kuullut semmoisiakin juttuja ettei pystyisi? - pikkuhcerokeessa
jeepinostaja kirjoitti:
Niin eli mieluiten haluaisin tietoa vm. 95-98.
Eli juuri pystyykö esim talvella ajaa jatkuvasti neliveto päällä ja mitä vauhtia tahansa, kun olen kuullut semmoisiakin juttuja ettei pystyisi?pystyy sillä nelivedolla ajamaan ihan mitä vauhtia tahansa ja jos ajaa pelkällä takavedolla niin nelikon voi myös kytkeä vauhdissa kun siinä on ns automaattinavat
- 4x4 Magazine
pikkuhcerokeessa kirjoitti:
pystyy sillä nelivedolla ajamaan ihan mitä vauhtia tahansa ja jos ajaa pelkällä takavedolla niin nelikon voi myös kytkeä vauhdissa kun siinä on ns automaattinavat
Tulen kesken kaiken mukaan keskusteluun.
4x4 Magazine Finlandista (vai mikäs tämä lehti nyt onkaan) luin kerran jutun jossa puhuttiin vahvasti sen puolesta, että näitä part-time -nelivetoja ei tulisi talvellakaan käyttää maantieajossa kuin korkeintaan poikkeustilanteessa, esim. raskasta kärryä vedettäessä. Jos laskee painoarvoa nelivedon toiminnalle maantieajossa, kannattaisi ehkä kuitenkin valita keskitasauspyörästöllä varustettu ratkaisu.
Asiassa tuntuu kuitenkin olevan kahta koulukuntaa. Toiset käyttävät tuota part-time nelivetoa talvikeleillä maantiellä, toiset taas ajavat viimeiseen asti pelkällä takavedolla. - aiheesta
4x4 Magazine kirjoitti:
Tulen kesken kaiken mukaan keskusteluun.
4x4 Magazine Finlandista (vai mikäs tämä lehti nyt onkaan) luin kerran jutun jossa puhuttiin vahvasti sen puolesta, että näitä part-time -nelivetoja ei tulisi talvellakaan käyttää maantieajossa kuin korkeintaan poikkeustilanteessa, esim. raskasta kärryä vedettäessä. Jos laskee painoarvoa nelivedon toiminnalle maantieajossa, kannattaisi ehkä kuitenkin valita keskitasauspyörästöllä varustettu ratkaisu.
Asiassa tuntuu kuitenkin olevan kahta koulukuntaa. Toiset käyttävät tuota part-time nelivetoa talvikeleillä maantiellä, toiset taas ajavat viimeiseen asti pelkällä takavedolla.Tuolla on vanha, pitkähkö keskustelu aiheesta:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=500000000000020&posting=22000000007170669#22000000007170669 - pikkucherokeee
4x4 Magazine kirjoitti:
Tulen kesken kaiken mukaan keskusteluun.
4x4 Magazine Finlandista (vai mikäs tämä lehti nyt onkaan) luin kerran jutun jossa puhuttiin vahvasti sen puolesta, että näitä part-time -nelivetoja ei tulisi talvellakaan käyttää maantieajossa kuin korkeintaan poikkeustilanteessa, esim. raskasta kärryä vedettäessä. Jos laskee painoarvoa nelivedon toiminnalle maantieajossa, kannattaisi ehkä kuitenkin valita keskitasauspyörästöllä varustettu ratkaisu.
Asiassa tuntuu kuitenkin olevan kahta koulukuntaa. Toiset käyttävät tuota part-time nelivetoa talvikeleillä maantiellä, toiset taas ajavat viimeiseen asti pelkällä takavedolla.näissä keskitasauspyörästöttömissä maastureissa ja niillä ajamisessa kyllä korostuu se järjen käyttö eli tilanteen mukaan nelikko päälle ja pitävällä alustalla pois. Onhan tollaiset nelivedot tietysti aika pässejä käytökseltään neliveto päällä liukkaalla ajettaessa. Itellä tietoa/ kokemuksia Jeepistä ja vanhemmasta japsimaasturista, kummassakaan ei ole aiheutunut ongelmia siitä että niitä on talvella ajettu nelivedolla. Muistatko mitä ongelmia 4x4 mag kertoi siitä syntyvän? Ps Jos alkuperäisellä aloittajalla on lihavia sukulaisia tai muita tuttuja niin pienen cherokeen takapenkille kulku on lievästi sanottuna hankalaa, tämä mainittakoon auton muista ominaisuuksista..
- Sieltä löytyy
pikkucherokeee kirjoitti:
näissä keskitasauspyörästöttömissä maastureissa ja niillä ajamisessa kyllä korostuu se järjen käyttö eli tilanteen mukaan nelikko päälle ja pitävällä alustalla pois. Onhan tollaiset nelivedot tietysti aika pässejä käytökseltään neliveto päällä liukkaalla ajettaessa. Itellä tietoa/ kokemuksia Jeepistä ja vanhemmasta japsimaasturista, kummassakaan ei ole aiheutunut ongelmia siitä että niitä on talvella ajettu nelivedolla. Muistatko mitä ongelmia 4x4 mag kertoi siitä syntyvän? Ps Jos alkuperäisellä aloittajalla on lihavia sukulaisia tai muita tuttuja niin pienen cherokeen takapenkille kulku on lievästi sanottuna hankalaa, tämä mainittakoon auton muista ominaisuuksista..
Laitoin linkin vanhaan keskusteluun aiheesta, siinä näkyy olevan alussa lainauksia tuosta lehden jutusta.
- Vihreä Landika
Sieltä löytyy kirjoitti:
Laitoin linkin vanhaan keskusteluun aiheesta, siinä näkyy olevan alussa lainauksia tuosta lehden jutusta.
Ei niillä saa ajaa missään tapauksessa kokoajan nelivedolla, ainoastaan hätätapuksissa.
Ja muutenkin ovat hirveitä polttoainerosvoja.
Kyllä pitää olla jauhot sekaisin myssyssä mikäli tommosia autoja havittelee tänä päivänä.Ja näkeehän sen jo nykyisissä hintapyynnöistä että jotain on tapahtunut asenteissa.Hinnat ovat pudonneet aivan HIRVEESTI!!!!! - wäsäilijä
Vihreä Landika kirjoitti:
Ei niillä saa ajaa missään tapauksessa kokoajan nelivedolla, ainoastaan hätätapuksissa.
Ja muutenkin ovat hirveitä polttoainerosvoja.
Kyllä pitää olla jauhot sekaisin myssyssä mikäli tommosia autoja havittelee tänä päivänä.Ja näkeehän sen jo nykyisissä hintapyynnöistä että jotain on tapahtunut asenteissa.Hinnat ovat pudonneet aivan HIRVEESTI!!!!!Jatkuvalla nelivedolla ei voi ajaa kuin neliveto päällä.Niin se on tarkoitettu, ja keskitasauspyörästö sallii sen.
Parasta tiettyjen tyyppien huolehtia vain omista jauhoistaan.Ei sillä todellisuudessa ole mitään väliä viekö auto 12 vai 15 litraa sadalla jos tankki on tarpeeksi iso.Vene vie 50 litraa tunnissa.
Bensaahan saa huoltiksilta ilman reseptiä.
- 212
Itellä "uusi"gc -93, ja vasta opettelen ajelemaan hiukan isommalla autolla. Miten se neliveto kytketään päälle/pois, kun edell.omistaja väitti ettei muka kytketä millään(?!), vaikka se vipu tuskin siinä on turhaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 836239
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj524393- 764157
- 1314071
Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️263048Siekkilässä ajettu ihmisten yli- mitä tapahtui? Länsi-Savo ei ole uutisoinut asiata
Manneja, vaiko matuja?493026Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan72697- 302337
- 2042171
- 431908