taas liikkeistä rv 39+3

Nimetön

Elikkäs...Vauva on nyt selvästi rauhoittunut tällä viikolla. Viime viikolla riehu vielä niin kovasti että sai huutaa ku sattu niin paljon. Vauva on alhaalla ja kiinnittynyt, voisko se selittää vähäiset liikkeet?Ennen oli hirveetä möyrimistä, nyt saa oikeen keskittyä että tuntis jotain. Välillä puskee jalkaa ulospäin kylkiluiden kohdalla, ja välillä peppua. Neuvolassa sydänäänet ok, mieskin kuulee mahan päältä, mut kuitenkin aina mietityttää onko siel kaikki hyvin. Siis kysyn teiltä muilta jotka ootte samoilla viikoilla, onko teidänkin mahassa hiljaista?

8

6333

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PaksukainenRv40+3

vauvahan ei enää pöääse oikeen liikkumaan kun on kiinnittynyt.
      täällä vaavi liikkuu ainakin joka tunti.. useamman kerran.. ei ole kiinnittynyt.

• helmimammma

Joo, ihan normaalia on! Itsellä ihan sama juttu et saa usein alkaa ihan kuulostelemalla kuulostelemaan liikkeitä.. ! EI mahu toinen oikeen enää mylläämään. OOthan tehny liikelaskentaa? Jos se 10 liikettä vaan tuntiin tulee niin ei hätää :)

• Nimetön
        helmimammma kirjoitti:

Joo, ihan normaalia on! Itsellä ihan sama juttu et saa usein alkaa ihan kuulostelemalla kuulostelemaan liikkeitä.. ! EI mahu toinen oikeen enää mylläämään. OOthan tehny liikelaskentaa? Jos se 10 liikettä vaan tuntiin tulee niin ei hätää :)

Tarkoitetaanko tällä laskemisella sitä että yks tunti päivästä, ja sen aikana pitäis tuntua 10 liikettä?

• rv39+4
        Nimetön kirjoitti:

Tarkoitetaanko tällä laskemisella sitä että yks tunti päivästä, ja sen aikana pitäis tuntua 10 liikettä?

Mulla on nyt muutaman päivän vähentyny ja laimentunu liikkeet aikalailla. Mä en päivän aikana saa sitä liikkumaan niitä kymmentä liikettä puolen tunnin aikana. Kyl se pitkin päivää liikkuu, mut hyvin vaimeasti ja sen muutaman liikkeen ja sit lopettaa taas joksiki tunniks. Mä kans mietin et onko se pakko tulla toi kymmenen liikettä jossain vaihees päivää kerralla vai riittääkö et se liikkuu päivän aikana silloin tällöin vaikkakin vain muutaman liikkeen kerrallaan...

• helmimammma
        rv39+4 kirjoitti:

Mulla on nyt muutaman päivän vähentyny ja laimentunu liikkeet aikalailla. Mä en päivän aikana saa sitä liikkumaan niitä kymmentä liikettä puolen tunnin aikana. Kyl se pitkin päivää liikkuu, mut hyvin vaimeasti ja sen muutaman liikkeen ja sit lopettaa taas joksiki tunniks. Mä kans mietin et onko se pakko tulla toi kymmenen liikettä jossain vaihees päivää kerralla vai riittääkö et se liikkuu päivän aikana silloin tällöin vaikkakin vain muutaman liikkeen kerrallaan...

Joo eli siis asetutu kyljelles ja tunnin sisään pitäis tuntua se 10 liikettä! Hikkaa ei lasketa. Tietenki jos saa paljon liikkeitä jo puoleen tuntiin nii ei tarvii sitä tuntia siinä röhnätä mut siis se 10/tunti! Ja jos ei yhtenä tuntina tule, tee hetki jotain muuta ja laske toinen tunti.. Sillon pitäis jo tuntua se 10 liikettä, jos ei niin soita synnärille ja kerro huolesi !

• unijaksot
        helmimammma kirjoitti:

Joo eli siis asetutu kyljelles ja tunnin sisään pitäis tuntua se 10 liikettä! Hikkaa ei lasketa. Tietenki jos saa paljon liikkeitä jo puoleen tuntiin nii ei tarvii sitä tuntia siinä röhnätä mut siis se 10/tunti! Ja jos ei yhtenä tuntina tule, tee hetki jotain muuta ja laske toinen tunti.. Sillon pitäis jo tuntua se 10 liikettä, jos ei niin soita synnärille ja kerro huolesi !

Onhan sillä vauvallakin niitä aika pitkiäkin unijaksoja, jolloin ei niin hirveästi liiku. Mulla ainakin on ihan selkeästi illalla vilkkaampaa vatsassa kuin päivisin. Meillä ei neuvolassa ole annettu mitään liikelaskentaohjeita ja kun niistä kysyin, niin neuvolatäti vain sanoi, että ei viitsi sellaisella stressillä odottajia vaivata, kun monet ovat sitten noiden kanssa aivan hysteerisiä. Että järki käteen!

• itse kätilö ja raskaana
        unijaksot kirjoitti:

Onhan sillä vauvallakin niitä aika pitkiäkin unijaksoja, jolloin ei niin hirveästi liiku. Mulla ainakin on ihan selkeästi illalla vilkkaampaa vatsassa kuin päivisin. Meillä ei neuvolassa ole annettu mitään liikelaskentaohjeita ja kun niistä kysyin, niin neuvolatäti vain sanoi, että ei viitsi sellaisella stressillä odottajia vaivata, kun monet ovat sitten noiden kanssa aivan hysteerisiä. Että järki käteen!

Vai että ei stressata liikelaskennalla.. MEillä ainakin korostetaan osastolla tuota liikelaskentaa jos sikiö on ollut hiljaisempi. Ja jos 10 liikettä ei täyty, on ehdottoman tärkeää tulla synnytyssaliin/äitipolille näytille jollon katsotaan mikäs sikiötä laiskottaa. Nämä kannattaa ottaa iana tosissaan, aina parempi katsoa kuin katua. Itse paljon nähneenä seuraan tarkasti lapsen liikehdintää päivittäin. Toki hiljaisiakin päiviä ja noita unijaksoja on, siksi kehotetaankin koettamaan laskentaa vielä toisen tunnin ajan jos ensimmåäisen tunnin aikana liikkeet ei täyty. Mutta kyllä toisen tunnin aikana yleensä terve sikiö jo sen kymmenen liikkeen verran liikkuu.. !

• enkelipojan äiti
        unijaksot kirjoitti:

En nyt halua mitään hysteriaa aiheuttaa, mutta kyllä tuo liikelaskenta kannattaa. Minulta kuoli vauva kohtuun rv 40 1, syy napanuorakomplikaatio eli hapenpuute.

Vauva oireilee ensimmäisenä napanuoraongelmiin vähentämällä liikkumista, jolloin mahdollisesti vähäinenkin happi tulee aivojen käyttöön. Samalla vauvan elimistö alkaa erittämään epo-hormonia. Jos vauvalla epäillään pitkään jotain ongelmia napanuoran kanssa, siltä voidaan testata tuo epoarvo.

Meillä tuo napanuoraongelma kehittyi nopeasti, eikä ruumiinavauksessa todettu tuon arvon olevan koholla. Illalla ja yöllä vielä liikkui normaalisti, mutta aamulla neuvolassa ei enää sydänääniä kuulunut.

Kyllä siihen laskentaan kannattaa kiinnittää huomiota, ja jos epäilyttää, ottakaa yhteyttä synnytyssairaalaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan uusi poikakaveri

Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      2945
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1560
    3. Laita mulle viesti!!

Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1412
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1322
    5. Vanhemmalle naiselle

alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      40
      1246
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1176
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1148
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      119
      969
    9. Miehelle...

Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      892
    10. Tuntuu liian hankalalta

Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      773
    Aihe