Mitä mieltä olette linja-autokuskien asiakaspalvelutaidoista? Minun käsitykseni on, että ainakaan turkulaisilla kuskeilla niitä ei ole laisinkaan muutamaa poikkeutta lukuunottamatta. Julkisilla matkustan vain jos ehdoton pakko...
Linja-auton kuljettajien asiakaspalvelutaidot?
13
1609
Vastaukset
- fiksu kuljettaja
No joo taas näitä..Pk-seudulla ainakaan suurimmalla osalla matkustajista ei ole minkäänlaisia tapoja ja suurelle osalle ihmisistä tuntuu linja-autolla matkustaminen olla ylivoimaisen vaikea tehävä lipunostoineen ja autonpysäytyksineen. palvele nyt näitä sitten..evvvk!
- yks vaan
Eräs kuski miettikin kerran, että minkälaiset ihmiset sitä saakin äänestää Suomen tulevaisuudesta. Auton pysäyttäminen/lipun ostaminenkin on niin h''''tin vaikeeta.
Asiakaspalvelua vaativat on yleensä niitä räyhääviä, haukkuvia, sormimerkkejä heiluttavia. Katsoisivat ensin peiliin. - Olen
tästä kyllä täysin samaa mieltä, ihmettelen huulipyöreänä joka päivä, että miten nämä ihmiset löytää kotiinsa tai töihin kun ei ne 3 pientä asiaa jota sujuvaan matkustamiseen tarvitaan niin tunnu millään onnistuvan.. Ihmeellinen on maailma ja hupia riittää.
- se on
Olen kirjoitti:
tästä kyllä täysin samaa mieltä, ihmettelen huulipyöreänä joka päivä, että miten nämä ihmiset löytää kotiinsa tai töihin kun ei ne 3 pientä asiaa jota sujuvaan matkustamiseen tarvitaan niin tunnu millään onnistuvan.. Ihmeellinen on maailma ja hupia riittää.
Itsekin joukkoliikenteen parissa työskentelevänä,
(en ole linja-auton kuljettaja) ei voi kuin ihmetellä... milloinkahan näille nykykansalaisille pitää leipäkin pureskella valmiiksi?
Kaiken maailman oikeuksien (kuviteltujen ja olemassaolevien) perään huudellaan, mutta matkustajanahan ei ole mitään velvollisuuksia...
Tänään nyppi suunnattomasti nämä immeiset, jotka nauttivat aamiaisensa julkisissa... eiku jogurtit, leivät ja kaffet esiin ja mässyttämään.
Aamiaisen jälkeen meikkipussi esiin...
Kohta kai ne kaivaa jo savetit esiin ja suorittavat aamuintiimipesunsa siinä vain suitsaitsukkelaan matkalla töihin/kouluun.
Veisivät edes roskansa mennessään.
Sinä päivänä kun näen puurolautasen, hajoan.
Enkä lainkaan epäile, etteikö sekin päivä tulisi.
Nooo... valtaosahan kuitenkin meissä/heissä matkustajissakin on ihan fiksua ja mukavaa sakkia...
Henk.koht olen sitä mieltä että linja-auton kuljettajan päätehtävä on kuljettaa se dösä paikasta a paikkaan b turvallisesti. Muu asiakaspalvelu on toissijainen tehtävä. - Kyllästynyt...
se on kirjoitti:
(en ole linja-auton kuljettaja) ei voi kuin ihmetellä... milloinkahan näille nykykansalaisille pitää leipäkin pureskella valmiiksi?
Kaiken maailman oikeuksien (kuviteltujen ja olemassaolevien) perään huudellaan, mutta matkustajanahan ei ole mitään velvollisuuksia...
Tänään nyppi suunnattomasti nämä immeiset, jotka nauttivat aamiaisensa julkisissa... eiku jogurtit, leivät ja kaffet esiin ja mässyttämään.
Kohta kai ne kaivaa jo savetit esiin ja suorittavat aamuintiimipesunsa siinä vain suitsaitsukkelaan matkalla töihin/kouluun.
Nooo... valtaosahan kuitenkin meissä/heissä matkustajissakin on ihan fiksua ja mukavaa sakkia...
Henk.koht olen sitä mieltä että linja-auton kuljettajan päätehtävä on kuljettaa se dösä paikasta a paikkaan b turvallisesti. Muu asiakaspalvelu on toissijainen tehtävä.Enpä tällaista keskustelua uskonut saavani aikaiseksi... Mielestäni kuskien tehtäviin kuuluu asiakaspalvelu eli asiakkaiden tervehtiminen ja hymyily edes joskus. En siis paljoa kuskeilta odota. Itse tervehdin aina kuskeja(yleensä turhaan, saan korkeintaan vihaisen mulkaisun) ja käyttäydyn mielestäni hyvin... Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan?
- ex-bussikuski
Kyllästynyt... kirjoitti:
Enpä tällaista keskustelua uskonut saavani aikaiseksi... Mielestäni kuskien tehtäviin kuuluu asiakaspalvelu eli asiakkaiden tervehtiminen ja hymyily edes joskus. En siis paljoa kuskeilta odota. Itse tervehdin aina kuskeja(yleensä turhaan, saan korkeintaan vihaisen mulkaisun) ja käyttäydyn mielestäni hyvin... Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan?
Asiakkaat ovat busseissa kyllä selläisiä mulkvisteja, ettei tiedä mitä sanoisi. Valitetaan joka asiasta, roskat heitellään pitkin autoa ja muutenkin päätehtävä on vittuilla kaikesta mahdollisesta. Mene sitten tuollaisille lepertelemään savolaistyyliin. Itse lopetin bussikuskin hommat, kun mittari tuli täyteen asiakaspalvelua.
- kuski pks
Kyllästynyt... kirjoitti:
Enpä tällaista keskustelua uskonut saavani aikaiseksi... Mielestäni kuskien tehtäviin kuuluu asiakaspalvelu eli asiakkaiden tervehtiminen ja hymyily edes joskus. En siis paljoa kuskeilta odota. Itse tervehdin aina kuskeja(yleensä turhaan, saan korkeintaan vihaisen mulkaisun) ja käyttäydyn mielestäni hyvin... Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan?
Ai hymyä ja tervehdyksiäkö tuletkin bussista etsimään. Ja minä kun olen 19 vuotta luullut, että matkustajat tulevat bussiin saadakseen turvallisen kyydin paikasta A paikkaan B. Siksi olen keskittynyt liikenteeseen ja pysäkilläkin ulos ja sisään astuvien matkustajien turvallisuuteen. Käteisellä maksavat matkustajat ovat kirous muille matkustajille: 30 x 20 sekuntia on loppupäässä 10 minuuttia. Hakekaa kuulkaa hymyt vaikka stand up -koomikoilta. Tietenkin olen ystävällinen, jos joku tumpelo ei kerta kaikkiaan bussimatkasta selviä kysymättä jokaista yksityiskohtaa henkilökohtaisesti.
- selkä leikattu
Ei ne kaikki kuskitkaan tiedä SÄÄNTÖJÄ kuljen rollaattorilla menin keskiovesta sisään kun KUSKI rupesi huutamaan mulle että tuu näyttää se lippus!!! klinkkasin eteen ja näytin lipun ja sanoin kuskille että opettelisi säännöt ennenkuin huutaa ihmisille sitten tämä TYPERYS vasta innostui kun pääsin rollaattorin luo niin tämä huppäs penkiltä ja tuli minulle huutaa että haluutko lentää ulos koska keskiovea ei käytä muut kuin lastenvaunut. otin asiasta selvää ja roollaatorilla liikkuvat ei tarvitse näyttää lippua joka on voimassa
- kuljettaja, ei kuski
selkä leikattu kirjoitti:
Ei ne kaikki kuskitkaan tiedä SÄÄNTÖJÄ kuljen rollaattorilla menin keskiovesta sisään kun KUSKI rupesi huutamaan mulle että tuu näyttää se lippus!!! klinkkasin eteen ja näytin lipun ja sanoin kuskille että opettelisi säännöt ennenkuin huutaa ihmisille sitten tämä TYPERYS vasta innostui kun pääsin rollaattorin luo niin tämä huppäs penkiltä ja tuli minulle huutaa että haluutko lentää ulos koska keskiovea ei käytä muut kuin lastenvaunut. otin asiasta selvää ja roollaatorilla liikkuvat ei tarvitse näyttää lippua joka on voimassa
Joo no tossa tapauksessa kuljettaja on toiminut selvästi väärin, ei siinä ole mitään epäselvää, mutta kuljettajat ovat yrittänet tässä ketjussa tuoda esiin sitä että ERITTÄIN useasti matkustajilla olisi peiliin katsomisen paikka.
Itselläni hyvän kotikasvatuksen saaneena on erittäin vaikea ymmärtää että aikuisilla ihmisillä ei ole minkäänlaisia käytöstapoja. Päiväkoti-ikäiseltä voisi odottaa käytöstä, jota me kuljettajat joudumme lähes päivittäin sietämään keski-ikäisiltä ihmisiltä. Ja en missään nimessä väitä etteikö mätämunia olisi myös meissä kuljettajissa, mutta kymmeniä kuljettajia tuntevana voin sanoa että suurin osa on ammattinsa osaavia ja kunnon porukkaa. - sitä...
se on kirjoitti:
Henk.koht olen sitä mieltä että linja-auton kuljettajan päätehtävä on kuljettaa se dösä paikasta a paikkaan b turvallisesti. Muu asiakaspalvelu on toissijainen tehtävä.bussia tyhjänä kannata edestakaisin ajaa! Jos et hallitse asiakaspalvelutaitoja, vaihda alaa. Ala kuljettamaan vaikka sikoja, mutta älä kohtele matkustajia kuin eläimiä.
- heivuan
vielä palvelusta,olen suhaillu pitkin stadia koht 13v, alkuvuosinani olin ehkä liiankin kohtelias, aamuisin huomenta tai hei, vastauksia tuli noin kymmeneltä sadasta matkustajasta,sit havahduin ettei mun tarvitse turhia lätistä kun kuuroille korville kuitenkin menee nekin toivotukset, nykyään vastaan jos joku viitsii enää moikata. Kyl etuovesta ollaan persettä ulos hiissaamas eikä edes kehata kysyä et voisinko mennä edestä, edestä menee mun kyydis heikkojalkaset,vanhukset tai pienet lapset. kohtuutontako?
- nyt on nyt
Turha vertailla kokemuksia nyt ja ennen. Tuttuni ajeli bussia ennen vakiovuorroilla. Oppi tuntemaan matkustajat ja pudotteli huonokuntoiset ja vanhukset kotiporteilleen. Mutta nyt on nyt. Yhtiöllä voi olla 80 eri linjaa ajettavana. Pari päivää ennen voit saada tietää että nyt tulee linja se ja se ajettavaksi. Lähde sitten ajamaan vuoroa sellaiseen paikkaa missä et ole koskaan ajellut. Kadussa ei ole viivaa jota seurata vaan sinulla on täysi työ seurata pysäkkejä liikenteen lisäksi ja yrittää muistaa missä linja menee. Kaikki kunnioitus näille tämänpäivän kuskeille.
- suomea
asiakaspalvelutaidot ovat loistavat! :D Ei mitään valittamista. Todella kohteliaita, auttavaisia, ja järjestyskin pysyy vielä kuosissa! Radiossa soi kivaa musaa... Kuski näyttää teoillaan vastuudentuntonsa ja osoittaa välittävänsä matkustajista!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt tajusin mitä haet takaa
En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä403077- 812904
- 1902479
Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?
En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?362195- 201493
Salilla oli toissapäivänä söpö tumma
Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen411406Naiselle mieheltä
Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?231403- 101284
- 131269
- 221251