Olen niin väsynyt polveeni

UnetoN

Mitähän pitäis tehdä, vaiko mitään?
Polven tähystysleikkaus tehtiin n.2kk. sitten, oli koko sisempi polvikierukka revennyt, korjattiin.
Onhan tuo turvonnut ollut koko ajan, repinytkin ja särkenyt, mutta mutta...aloitin uudessa työpaikassani maanantaina, joudun jalkeilla olemaan 8h/ pvä, ja heti maanantaina polvi oli turvonnut yhtä paksuksi kuin reisi, valtavia teräviä niin kuin hermovihlaisuja koko ajan, polven taakse muodostunut kuin kananmuna pallukka taipeeseen, kävelen ontuen ja särkee..
Mitähän olisi tehtävissä??

5

677

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ninnuli81

Miten olet kuntouttanut polveasi leikkauksen jälkeen? Turvotus on tullut jäädäkseen jos polvea ei ole kunnolla kuntoutettu. Tai sitten jotain on mennyt leikkauksessa pieleen...
      Itsellä edessä polvileikkaus kolmen viikon päästä saa nähdä miten muijan käy...

• UnetoN

Ei mun jalkaa ole kuntoutettu muutoin, mitä nyt itse kotiohjeilla jumpannut,kävellyt 2-3 km /pvä.
        Koko ajan kävely ollut vaappumista kuin ankalla ( ennen lenkkeilin lähes 10 km/ pvä.)
        Nyt on vaan niin, että hommasin uuden työn, ja heti turposi polvi ja repii, ei ilmeisesti kestä pidempiaikaista seisomista.
        Olen jotenkin niin tylsiintynyt, ensin sain anoa 2 vuotta terveyskeskuslääkäriltä pääsyä magneettikuvaan, määräsi aina vain päätä sekoittavia lääkkeitä, joita en suostunut syömään, ja kortisonipistoksia, vasta työkkäriltä pyydettyä apua pääsin magneettikuvaan jossa heti vamma selvisikin ja nyt mulla ns. kokeilutyöpaikka tämä, ja hyvä paikka todella jota en halua menettää!
        Jos meen lekuriin, niin varmasti menetän työni jonka haluan pitää, mutta kun eihän tää näinkään voi jatkua, tietäisi vain missä vika??!

• Ninnuli81
        UnetoN kirjoitti:

Ei mun jalkaa ole kuntoutettu muutoin, mitä nyt itse kotiohjeilla jumpannut,kävellyt 2-3 km /pvä.
        Koko ajan kävely ollut vaappumista kuin ankalla ( ennen lenkkeilin lähes 10 km/ pvä.)
        Nyt on vaan niin, että hommasin uuden työn, ja heti turposi polvi ja repii, ei ilmeisesti kestä pidempiaikaista seisomista.
        Olen jotenkin niin tylsiintynyt, ensin sain anoa 2 vuotta terveyskeskuslääkäriltä pääsyä magneettikuvaan, määräsi aina vain päätä sekoittavia lääkkeitä, joita en suostunut syömään, ja kortisonipistoksia, vasta työkkäriltä pyydettyä apua pääsin magneettikuvaan jossa heti vamma selvisikin ja nyt mulla ns. kokeilutyöpaikka tämä, ja hyvä paikka todella jota en halua menettää!
        Jos meen lekuriin, niin varmasti menetän työni jonka haluan pitää, mutta kun eihän tää näinkään voi jatkua, tietäisi vain missä vika??!

Se pallukka on tod näk. bakerin kysta, itselläni on sellainen. Tosin vammani laatu on hieman erilainen. Mulla repesi joulukuussa eturistiside ja sisäsivuside sekä nivelkierukka vaurioitui ja lisäksi myös nivelkapseli. Kaikki muut on suurin piirtein parantuneet (kesti 8viikkoa parantua) paitsi eturistiside leikataan kolmen viikon päästä JOS olen saanut jumpattua reisilihakseni ko. jalassa suurinpiirtein normaaliksi ja JOS saan omin voimin sekä suoristettua ja koukistettua jalkani. Olen ravannut fysioterapiassa kaksi kertaa viikossa joka on kivuliasta toimintaa kun fyssari lähes väkisin taivuttaa jalkaani.Taivutus suhteet ekalla kerralla oli 5/90 ja nyt kuuden kerran jälkeen 5/135.Jalkani turpoaa päivän aikana nilkasta lähtien todella paljon, ei paljon enää ice powerit auta ja pakko on jumppaliikkeitä silti tehdä, mutta pelkään sitä että jalkani tulee turpoilemaan koko lopun ikääni eli voi heittää hyvästit lyhyille kesämekoille kun toinen jalka näyttää elefantin jalalta verrattuna toiseeen. Itselläni on myös raskas seisomatyö saa nähdä mitä siitä tulee, lääkäri veikkaili että pääsisin aikaisintaan toukokuun alussa töihin. Sairaslomalla ollaan oltu 10.12.07 lähtien. Ei ole kivaa kun työnteko on ollut elämäni tähän saakka.. Tsemppiä turpoilun kanssa!

• UnetoN
        Ninnuli81 kirjoitti:

Se pallukka on tod näk. bakerin kysta, itselläni on sellainen. Tosin vammani laatu on hieman erilainen. Mulla repesi joulukuussa eturistiside ja sisäsivuside sekä nivelkierukka vaurioitui ja lisäksi myös nivelkapseli. Kaikki muut on suurin piirtein parantuneet (kesti 8viikkoa parantua) paitsi eturistiside leikataan kolmen viikon päästä JOS olen saanut jumpattua reisilihakseni ko. jalassa suurinpiirtein normaaliksi ja JOS saan omin voimin sekä suoristettua ja koukistettua jalkani. Olen ravannut fysioterapiassa kaksi kertaa viikossa joka on kivuliasta toimintaa kun fyssari lähes väkisin taivuttaa jalkaani.Taivutus suhteet ekalla kerralla oli 5/90 ja nyt kuuden kerran jälkeen 5/135.Jalkani turpoaa päivän aikana nilkasta lähtien todella paljon, ei paljon enää ice powerit auta ja pakko on jumppaliikkeitä silti tehdä, mutta pelkään sitä että jalkani tulee turpoilemaan koko lopun ikääni eli voi heittää hyvästit lyhyille kesämekoille kun toinen jalka näyttää elefantin jalalta verrattuna toiseeen. Itselläni on myös raskas seisomatyö saa nähdä mitä siitä tulee, lääkäri veikkaili että pääsisin aikaisintaan toukokuun alussa töihin. Sairaslomalla ollaan oltu 10.12.07 lähtien. Ei ole kivaa kun työnteko on ollut elämäni tähän saakka.. Tsemppiä turpoilun kanssa!

Toivon lämpimästi, että Sinun polvileikkauksesi onnistuu ja palaudut entisellesi, reippaaksi, terveeksi Sinuksi!
        No, soitin kirran polille tänään, sanoivat pakko käydä näyttään päivystyksessä polvea, niinpä menin, ja oli tosi asiansa tunteva lääkäri!
        Polveni tosi pölkky, turvonnut siis, tulikuuma, tunsi että nivelissä nestettä,tulehtunut, käsin tunsi Bakerin kystan, polvilumpio kellui, otatti heti verikokeet, huomenna ultraan, haluaa poissulkea tulpan,ortopedi 26.2 tilattu, siihen saakka sairaslomaa..
        Ketuttaa niin vietävästi, työnantaja ei vastannut puheluuni, laitoin tekstarin, ja pahoin pelkään että hän ei halua minun jatkavan, koska he tarvitseevat ehdottomasti yhden henkilön, joten....tässä vaan odottelen soittoa...

• Ninnuli81
        UnetoN kirjoitti:

Toivon lämpimästi, että Sinun polvileikkauksesi onnistuu ja palaudut entisellesi, reippaaksi, terveeksi Sinuksi!
        No, soitin kirran polille tänään, sanoivat pakko käydä näyttään päivystyksessä polvea, niinpä menin, ja oli tosi asiansa tunteva lääkäri!
        Polveni tosi pölkky, turvonnut siis, tulikuuma, tunsi että nivelissä nestettä,tulehtunut, käsin tunsi Bakerin kystan, polvilumpio kellui, otatti heti verikokeet, huomenna ultraan, haluaa poissulkea tulpan,ortopedi 26.2 tilattu, siihen saakka sairaslomaa..
        Ketuttaa niin vietävästi, työnantaja ei vastannut puheluuni, laitoin tekstarin, ja pahoin pelkään että hän ei halua minun jatkavan, koska he tarvitseevat ehdottomasti yhden henkilön, joten....tässä vaan odottelen soittoa...

No hyvä että pääset pian hoitoon, niin ei mene koko loppu elämä pilalle... Odottaminen on tässä hommassa se raskain osa ei niinkään se kuntoutus. Aika ei tunnu kuluvan millään... Odottavan aika pitkä..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Missä kokoomuksen naiset?

Hähmäistä ukkotarinaa kuultu koko viikonloppu. Kukaan ei ole kokoomuksessa edes yrittänyt pitää naisten puolta. Jopa
      Maailman menoa
      4
      3118
    2. Finland is now Petter place

Audin B-ryhmän ralliautolla saatiin kansa voimaan hyvin. Kiitos kokoomus huumoripläjäyksestä.
      Maailman menoa
      9
      2148
    3. Ilman Stadia Suomessa ei olisi kunnon lihajalosteita

HK, Helsingin makkaratehdas, Votkin, mitä näitä nyt onkaan. Böndellä ei ole kunnollisia jalostajia.
      Maailman menoa
      115
      1766
    4. Huomasitko? Tidjan Ban tyttöystävä paljastui - Tuttu kohutusta rakkausrealitystä

Ban tyttöystävä on Kolmiodraama-realityn Heidi Kytö. Ba ja Kytö kertoivat maaliskuussa 2026 somessa, että he ovat seurus
      Suomalaiset julkkikset
      10
      1096
    5. Vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden kasteesta.

Nykyaikana on niin paljon tietoa saatavilla että vilpitön totuudenetsiä löytää totuuden myös kristillisestä kasteesta. R
      Kaste
      450
      992
    6. Alkuperäinen Jeesuksen antama kastekäsky on Matteuksen evankeliumissa

Matt.28:16-20 16 Ja ne yksitoista opetuslasta vaelsivat Galileaan sille vuorelle, jonne Jeesus oli käskenyt heidän menn
      Kaste
      129
      986
    7. Pistä joku tunniste vuosien takaa

Meidän välillä. Naiselta pyydän.
      Ikävä
      35
      774
    8. Pidätkö vielä elämäsi

Rakkautena minua
      Ikävä
      53
      733
    9. Mietin tässä yhtä kysymystä

Pysyisitkö minun kävelytahdissa mukana?
      Ikävä
      67
      701
    10. Toivon että kuulut elämääni

Mutta aika näyttää miten läheisesti. Lupaan kertoa jossain sivulauseessa, kun muutan paikkaa.
      Ikävä
      30
      665
    Aihe