Hyvä laskutusohjelma?

aniram

Hei!

Uutena yrittäjänä olen vailla hyvää ja toimivaa laskutusohjelmaa. Tarkoitan ohjelmaa millä voi tehdä laskuja ja kuitteja y.m Löytyykö Netistä joku hyvä ilmaisversio?

83

34241

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Poro Tallinnasta
    • On hyvä
    • jos olis osa kirjanpitoa

      Voisi olla paikallaan hankkia paketti, jossa reskontra olisi osa kp-ohjelmaa.

      • Ellei sitä todella ymmärrä

        Anna asiantuntevan tilitoimiston hoitaa kirjanpito ja keskity itse tuottavampaan työhön.


      • tämä sama
        Ellei sitä todella ymmärrä kirjoitti:

        Anna asiantuntevan tilitoimiston hoitaa kirjanpito ja keskity itse tuottavampaan työhön.

        Aina näitä samoja juttuja.

        Jo pienellekin yritykselle kirjanpito tilitoimistossa maksaa noin tonnin vuodessa. Jos tekee itse, säästää hieman, mutta mikä parasta, tunutma yritykseen pysyy hyvänä. Jos kuitteja vain kuskaa jonnekin, ei firman tilanteesta saa näppituntumaa.


      • näin se vaan on
        tämä sama kirjoitti:

        Aina näitä samoja juttuja.

        Jo pienellekin yritykselle kirjanpito tilitoimistossa maksaa noin tonnin vuodessa. Jos tekee itse, säästää hieman, mutta mikä parasta, tunutma yritykseen pysyy hyvänä. Jos kuitteja vain kuskaa jonnekin, ei firman tilanteesta saa näppituntumaa.

        ja aiheutin kahden vahingon.

        Jos oikeasti ymmärtää kirjanpidon päälle niin toki sen voi tehdä itsekin. Keskiverto kukkakauppias tai naistenvaateliikeverkkokaupan pitäjä ei sitä vain välttämättä osaa.

        Siä on sitten turha vedota verotarkastuksessa Suomi24.fi:n neuvoihin kun pitää selitellä miksi ei kännykästä ole maksettu luontaietua, miksi kodin TV on firman kirjanpidossa, miksi ALV:t on laskettu päin peetä, jne (lisää omasi tähän jatkoksi).

        Sitten vielä sekin pointti, että tuo tonnin säästö vie kuitenkin vuositasolla kymmeniä tunteja työaikaa jonka voisi käyttää tuottavaampankin hommaan.


      • Yliarvostettua
        näin se vaan on kirjoitti:

        ja aiheutin kahden vahingon.

        Jos oikeasti ymmärtää kirjanpidon päälle niin toki sen voi tehdä itsekin. Keskiverto kukkakauppias tai naistenvaateliikeverkkokaupan pitäjä ei sitä vain välttämättä osaa.

        Siä on sitten turha vedota verotarkastuksessa Suomi24.fi:n neuvoihin kun pitää selitellä miksi ei kännykästä ole maksettu luontaietua, miksi kodin TV on firman kirjanpidossa, miksi ALV:t on laskettu päin peetä, jne (lisää omasi tähän jatkoksi).

        Sitten vielä sekin pointti, että tuo tonnin säästö vie kuitenkin vuositasolla kymmeniä tunteja työaikaa jonka voisi käyttää tuottavaampankin hommaan.

        Laittaa ostolaskuja pinoon ja tulotietoja toiseen pinoon vai? Se on peruskirjanpitoa. Ei osaa, tuskin sitten osaa edes kävellä.


      • epelimies
        Yliarvostettua kirjoitti:

        Laittaa ostolaskuja pinoon ja tulotietoja toiseen pinoon vai? Se on peruskirjanpitoa. Ei osaa, tuskin sitten osaa edes kävellä.

        ei se mene noin. mikäli teet jotain muuta kun kirppari businesta


    • Kulta Kausi

      ... verkkolaskut.fi. Saa nähdä miten kehittyvät, vaikuttaa tähän mennessä oikein hyvältä idealta.

    • oyn perustanut

      helpostilasku.fi
      Ilmainen tutustuminen ja halpa lisenssi.

    • Kemuman
    • kokemusta on hyvää ja huonoa..

      Vinkkinä vaan että jos meinaat ihan yrityksestä elantosi saada niin ilmaisohjelmat ei pitkälle riitä. Hanki passeli tai bookmaster perus versio ja edullinen tilitoimisto ( itsellä n. 70 eur kk ) ja tee asiat alusta kunnolla.

      Ei tarvitse sitten öitänsä menettää näiden asioiden osalta vaan hoitaa asiat kunnolla ja keskittyä olennaiseen eli siihen millä aiot laskutettavan tehdä.

      • Epämatemaatikko

        Pitää paikkansa nuo neuvot. Itse ei kannata lähteä veroilmoituksia tekemään, voi mennä suohon ja kalliiksi tulee. Kirjanpitäjällä on koulutus ja ammattitaito, joten kannattaa antaa homma osaavalle. Tulee myös halvemmaksi ilman omia töppäilyjä.


    • tcpqrw
    • nevada75

      Mulla on laskutusohjelmana Paalu, netin kautta hankittu ja edullinen.
      Ja koska laskutus ja kirjanpito on ihan eri juttu, niin mulla on sit kirjanpitäjä amattilainen erikseen. ;)
      Paalu on siis soveltuva vaan laskutukseen, sillä ei voi tehdä kirjanpitoa.

    • MiksuA

      Omassa käytössä on WM-Laskutus. Hyvä piirre siinä on asiakkaiden poiminta heille myytyjen tuotteiden perusteella. Jälkimarkkinointi on helpompaa. Ohjelma löytyy osoitteesta http://www.web-media.fi

    • avista
    • KKK-70

      Minulla puolestaan on käytössä Visma Avendo -niminen laskutusohjelma. Oli edullinen hankkia ja tosi helppo käyttää. Ymmärtääkseni tämä Avendo-ohjelmisto on pienten yritysten softa ja ainakin meille sopinut loistavasti!

      Sitä voi ilmaiseksi koekäyttää aika pitkään www.vismaavendo.fi

      • TmiMinä

        Mulla myös visma käytössä. Alkuun pääseminen oli vähän hankalaa, koska logiikka oli täysin eri kun mitä edellisessä ohjelmassa (passeli). Mut sain asiakaspalvelusta apua ja tosi nopeesti pääsin sit vauhtiin, ja sieltä oon muutenki saanu jeesiä aina kun on jokin mietityttäny. Samaa ei voi sanoa aiemmista ohjelmista mitä oon kokeillu.


    • yrittäjä helsingistä

      Hei,

      Kokeilkaa bookmasteria. Latasin sieltä ilmaisen laskutusohjelman ja ei ole mikään miniversio. Toimii kuin ajatus. Mukana asiakasrekisteriä ja tuoterekisteriä ja saat raporttia vaikka minkälaista. Olen ollut tyytyväinen ohjelman toimintoihin.

      • ei enää diy!

        Mulla myös yhden hengen käsityöyrityksessä toiminut hienosti tuo bookmaster n. 3v. Ostin sieltä laskutus- ja kirjanpito-ohjelman mutta kirjanpito-ohjelma on ollut ihan turha, koska kirjanpitäjä hoitaa.
        Itse rimpuilin kirjanpitoni kanssa 6v ja suuri ongelma siinä oli ajan puute.Ja tiedon puute; vieläkään en tiedä mitä tarkoittaa esim. tase. Silti sain tilinpäätöksen joka vuosi tehtyä (varmasti päin peetä).
        Kun vaimo ja lapset menivät joka kuun 14. ja 15. päivä nukkumaan niin mulla alkoi pitkä yö alv-ilmoituksen kanssa. ...ja usein alvit väärin ja myöhässä.
        Tosin silloin kun homma onnistui niin se lämmitti mieltä.


    • t:mi, as oy

      Käytän toiminimen ja aiemmin myös as oy;n asioihin. Yksi hankinta kriteeri aikanaan oli neuvonta josta ei tarvitse maksaa maltaita.

    • yksi isännöitsijä

      Jos nyt tarviitte hyvää laskutusohjelmaa, niin kannattaa ottaa käyttöön bookmaster. Tarjoovat täysversiota veloituksetta käyttöön. On toiminut hyvin.

    • perus-perttu

      olin kiinnostunut tietosuunnan laskutusohjelman tilaamisesta mutta sain niin huonoa palvelua, että jätin väliin. nettisivuilla tarjotaan ProPlus-versiota hintaan 149€ ja sen kerrotaan sisältävän suoraveloitusominaisuuden. kuitenkin minulle tehtiin sähköpostitse "tarjous" ja hinta nousi 439€:oon. suoraveloitusominaisuus EI sisältynytkään tuotteen hintaan vaikka nettisivuilla näin kerrottiin.

      "Nettisivuillamme on virhe", minulle sanottiin soittaessani ja tiedustellessani asiaa puhelimitse, sillä olin odottanut ensin kaksi viikkoa vastausta sähköisellä lomakkeella tekemääni tiedusteluun ja sen jälkeen 3 päivää vastausta sähköpostiviestiini, vaikka he lupaavat vastata yhteydenottoon 1-4 tunnin kuluessa, myös iltaisin ja viikonloppuisin.

      Kehoitin heitä korjaamaan tällaisen varsin harhaanjohtavan virheen ja minulle vastattiin vain, että " no, se on meidän asiamme". kehtasipa vielä todeta minulle, että "jos olisin jo tilannut tuotteen ja huomannut sitten tämän virheen, jossa luvataan suoraveloituksen sisältyvän ohjelman hintaan, niin olisin sen saanut, mutta kun minä pyysin vain tarjousta ja ryhdyin selvittämään asiaa niin voi voi.."

      no, tämä asiaton käytös riitti minun kärsivällisyydelleni. jos joku muu teistä laskutusohjelmia vailla olevista on kiinnostunut tilaamaan monenlaisia ominaisuuksia sisältävän tietosuunnan ProPlus-version, niin älkää ihmeessä olko yhtä "tyhmiä" kuin minä vaan tilatkaa pois ja vaatikaa sitten, että kaikki nämä (http://www.tietosuunta.com/laskutusohjelma-vertailu.php ) hienot ominaisuudet sisältyvät ohjelman hintaan. missään ei kerrota lisäosien maksavan 290€, joten jos ei sellaista ala kyselemään niin käyttäjätuen herra Tossavaisen mukaan niitä voi sitten vaatia.

      Pohjanoteeraus.

      • ts2000

        Nimimerkki "perus-perttu" kuvaa tapauksen oikein. Nettisivullamme oli virhe ja suoraveloitusominaisuus jonka kuului olla maksullinen oli merkitty ohjelmaan kuuluvana ominaisuutena. Teimme asiakkaalle tarjouksen, jossa suoraveloitusasia ja sen hinta oli oikein. Koska nettisivullamme oli virhe, niin tarjouksemme johti kiistaan, johon ei saatu asiakasta tyydyttävää ratkaisua.

        Tarkoituksemme ei ole ollut antaa väärää tietoa, vaan luonnollisesti pyrimme antamaan oikeaa tietoa tuotteista ja palveluistamme ja tavoitteemme on toimittaa hyviä, helppokäyttöisiä, edullisia ohjelmia.

        Ilmainen ohjelmaversiomme, jolla voi hoitaa esim. laskutuksen, kirjanpidon ja palkanlaskennan on ollut saatavana jo vuodesta 2005 alkaen. Ilmaisversio on tarkoitettu pienimuotoiseen, harrastuksenomaiseen toimintaan. Normaalisti toimivalle liikeyritykselle suosittelemme maksullisia ohjelmiamme.

        Kirjoittanut Tietosuunta asiakaspalvelu/st


      • Urpo Jooseppi
        ts2000 kirjoitti:

        Nimimerkki "perus-perttu" kuvaa tapauksen oikein. Nettisivullamme oli virhe ja suoraveloitusominaisuus jonka kuului olla maksullinen oli merkitty ohjelmaan kuuluvana ominaisuutena. Teimme asiakkaalle tarjouksen, jossa suoraveloitusasia ja sen hinta oli oikein. Koska nettisivullamme oli virhe, niin tarjouksemme johti kiistaan, johon ei saatu asiakasta tyydyttävää ratkaisua.

        Tarkoituksemme ei ole ollut antaa väärää tietoa, vaan luonnollisesti pyrimme antamaan oikeaa tietoa tuotteista ja palveluistamme ja tavoitteemme on toimittaa hyviä, helppokäyttöisiä, edullisia ohjelmia.

        Ilmainen ohjelmaversiomme, jolla voi hoitaa esim. laskutuksen, kirjanpidon ja palkanlaskennan on ollut saatavana jo vuodesta 2005 alkaen. Ilmaisversio on tarkoitettu pienimuotoiseen, harrastuksenomaiseen toimintaan. Normaalisti toimivalle liikeyritykselle suosittelemme maksullisia ohjelmiamme.

        Kirjoittanut Tietosuunta asiakaspalvelu/st

        Ilmeisesti olet töissä Tietosuunta yrityksessä, joka pyörittää A-laskutus sivua.

        Lähetinkin mailia sulle, jolla ilmoitin haluni irtisanoa tunnukset kyseiseltä sivulta, en tarvitse kuukausimaksullista palvelua. A-laskutus sivulla ei ole kohtaa, jossa voisi itse irtisanoa tunnuksensa, jotenka on pakko olla yhteydessä asiakaspalveluun.

        Toivottavasti asia hoituu kohtuullisessa ajassa, kun nämä joulunpyhät on ensin lusittu pois :).


    • Tuore yrittäjä myöskin

      Mielestäni ilmainen on harvoin se halvin, kun ottaa huomioon oman ajankäytön. Helposti ilmaisen kanssa syntyy ongelmia, johin ei saa tukea. Paras ratkaisu voisi olla sopiva pullautin, jolla saisit tiedot tilitoimistollekin sopivaan muotoon. Tarvitko reskontraa? Noita löytyy ihan Excel-macroista alkaen. Jos laajemmin taas haluat hoitaa sähköisesti kirjanpitoa niin http://kirjanpito.blogspot.com antaa vinkkejä.
      Pankeilta saat muuten nykyään suht. edullisesti elasku palvelun (tai elasku paperiksi), mutta kuitteihin se ei toki auta.

    • The_Pyro

      Itse olen käyttänyt tätä Simppelin laskutusta, sopivan kevyt, helppokäyttöinen ja ei ole koneelle sidottu (pystyn tekemään laskun vaikka kännykällä ja lähettämään sähköpostiin).

      Asiakaspalvelu on ollut nopeaa, ja ottavat siellä Vaisteella hyvin vastaan palautetta sekä kehittävät softaansa koko ajan. (esim. itse halusin mahdollisuuden valita arvonlisäveron suuruus laskuun, kaverit mietti hetken ja teki muutoksen softaan - ilman veloitusta. Meni muuten 4 päivää viestini lähetyksestä -> nopeita ovat :D ).

      • manjarin12

        Teho-Datan Teho laskutusohjelma on ilman muuta paras ohjelma mikä markkinoilta löytyy, lisäksi verkkolaskujen maksaminen on todellista taidetta kyseisellä ohjelmalla. kannattaa katsoa www.tehodata.fi


    • ohjelmalla
      • Olen tehnyt niin

        Tee exelillä.


      • Onnistuu onnistuu

      • uusikäyttäjä
        Onnistuu onnistuu kirjoitti:

        Tuolla sellainen on saatavana: http://www.solecon.paaoma.com/Solaris.html

        mulla toi larppa laskutusohjelma. toimii ja on helppo käyttää, paljon ominaisuuksia ja ennenkaikkea halpa 69€. osoitteesta www.casi.fi


      • kantapään kautta
        uusikäyttäjä kirjoitti:

        mulla toi larppa laskutusohjelma. toimii ja on helppo käyttää, paljon ominaisuuksia ja ennenkaikkea halpa 69€. osoitteesta www.casi.fi

        saatika sitteen ilmaista ohjelmaa! kokeiltu on paritkin ilmaisetohjelmat ja pettymykset tulevat vastaan enemmin tai myöhemmin. jos jotain olen oppinuut niin sen että kannattaa ottaa ohjelma jota voi koekäyttää ensin ja sitten vasta maksaa. toiseksi vertailkaa tuotteen lisäksi saako apua tarvittaessa ja kuka oikeasti palvelee yrittäjää joka muuutenkin on tiukilla hätä siinä tulee kun yksin jää ja puhelusta maksat itsesikipeäksi.


      • vertailu kannattaa
        kantapään kautta kirjoitti:

        saatika sitteen ilmaista ohjelmaa! kokeiltu on paritkin ilmaisetohjelmat ja pettymykset tulevat vastaan enemmin tai myöhemmin. jos jotain olen oppinuut niin sen että kannattaa ottaa ohjelma jota voi koekäyttää ensin ja sitten vasta maksaa. toiseksi vertailkaa tuotteen lisäksi saako apua tarvittaessa ja kuka oikeasti palvelee yrittäjää joka muuutenkin on tiukilla hätä siinä tulee kun yksin jää ja puhelusta maksat itsesikipeäksi.

        Kyllä itselle sopivan laskutusohjelman löytämisessä on aina oma vaivansa. Se on kuitenkin tullut selväksi monen yrittäjän kanssa keskustellessa, ettei kannata ostaa kokeilematta. Ja kokeiluun ei välttämättä aina riitä mikään lyhyt myyjän esittely jossain konttorilla ;)

        Edullisista ohjelmista, joilla pääsee alkuun, tsekkaamisen arvoisia ovat ainakin:

        http://www.helpostilasku.fi/
        http://www.eurolaskut.com/
        http://www.vismaavendo.fi/

        Kaikki aika uusia ohjelmia (Visma taitaa olla vanhimmasta päästä?) ja jokaisessa omat hyvät ja huonot puolensa. Helpostilasku oli yhden putkimiehen lempiohjelma...


      • Neiti Yrittäjä
        vertailu kannattaa kirjoitti:

        Kyllä itselle sopivan laskutusohjelman löytämisessä on aina oma vaivansa. Se on kuitenkin tullut selväksi monen yrittäjän kanssa keskustellessa, ettei kannata ostaa kokeilematta. Ja kokeiluun ei välttämättä aina riitä mikään lyhyt myyjän esittely jossain konttorilla ;)

        Edullisista ohjelmista, joilla pääsee alkuun, tsekkaamisen arvoisia ovat ainakin:

        http://www.helpostilasku.fi/
        http://www.eurolaskut.com/
        http://www.vismaavendo.fi/

        Kaikki aika uusia ohjelmia (Visma taitaa olla vanhimmasta päästä?) ja jokaisessa omat hyvät ja huonot puolensa. Helpostilasku oli yhden putkimiehen lempiohjelma...

        Helpostilaskua en suosittele: tukiohjelmasta sai viruksen koneeseen, tukipuhelin ei toimi ja sen takia laskutus jäissä jo puoli vuotta (päivitysohjelma ei asentunut, eikä vanhakaan enää toimi). Suoraansanottuna v*tuttaa, kun nyt joutuu näpräämään laskut excelillä eikä ohjelman vaihto auta, kun kaikki tieto on HL:ssä kiinni...


      • Yrittäjänainen
        Neiti Yrittäjä kirjoitti:

        Helpostilaskua en suosittele: tukiohjelmasta sai viruksen koneeseen, tukipuhelin ei toimi ja sen takia laskutus jäissä jo puoli vuotta (päivitysohjelma ei asentunut, eikä vanhakaan enää toimi). Suoraansanottuna v*tuttaa, kun nyt joutuu näpräämään laskut excelillä eikä ohjelman vaihto auta, kun kaikki tieto on HL:ssä kiinni...

        Et ole tainnut edes olla yhteydessä Helpostilaskun tukeen. Meillä meni kone rikki ja Helpostilaskun tuki palautti meille kaikki tiedot ilman mitään veloitusta ja samalla opasti koneen käytössäkin! Olen käyttänyt Helpostilaskua jo 5 vuotta ja kerran sen päivittänyt tämän vuoden alussa. Vaihdoin passelista helpostilaskuun, koska passeli alkoi perimään ihan ryöstöhintoja pakollista vuosipäivityksistä!

        Pahasti paistaa edellisen kirjoittajan asenneongelma! Vai että vielä tuki ei vastaa. Olen soittanut ja laittanut emailiä niille ja vastaus on tullut mielestäni erittäin nopeasti saman päivän aikana.


      • MM
        Neiti Yrittäjä kirjoitti:

        Helpostilaskua en suosittele: tukiohjelmasta sai viruksen koneeseen, tukipuhelin ei toimi ja sen takia laskutus jäissä jo puoli vuotta (päivitysohjelma ei asentunut, eikä vanhakaan enää toimi). Suoraansanottuna v*tuttaa, kun nyt joutuu näpräämään laskut excelillä eikä ohjelman vaihto auta, kun kaikki tieto on HL:ssä kiinni...

        Samanalaisia kokemuksia tuosta "helposti"laskusta. En viitsi tässä lähteä kertomaan yksityiskohtia, ettei verenpaine nouse.


    • teppotuunaaja

      Verkkolasku.fi on kätevin ohjelmisto netissä.

      • ssssssssssee

        Itse olen ollut yrittäjänä jo 4 vuotta, itse teen laskutuksen ja kirjanpidosta vain alustavan kirjanpidon ja tilitoimista hoitaa itse kirjanpidon. Olen käyttänyt Helpostilasku ohjelmaa ja se toimii jos liiketoiminta on pientä ja tarvitset vain laskutusohjelmaa. Asia on toinen jos tarvitset reskontraa ja muita.

        Vielä tilitoimiston asioista kun ylempänä puhuttiin. Jos ei itse kirjanpidosta paljon tiedä, niin ei ole oikea aika alkaa sitä yrityksen perustamisvaiheessa opettelemaankaan. Anna tilitoimisto hoitaa kirjanpidon. Toki yrittäjällä itsellään siinä on vastuu vaikka tilitoimisto tilityksen tekeekin, mutta niiden kuuluu joka kuukausi lähettää tulos ja tase raportti josta voi tarkastaa mihin mitkäkin kuitit on laitettu. mikäli näin ei tee vaihda tilitoimistoa. itse maksan tilitoimistolle 50-150€/kk.


      • JyffeM

        onkos kellään ihan aitoja oikeita kokemuksia www.verkkolasku.fi -palvelusta?
        siinä houkuttaa edullinen hinta, sähköisen laskutuksen ilmeinen helppous, se että palvelun kautta saa lähetettyä myös paperilaskut (eikä tartte itse printata ja postittaa) ja se, että on käytettävissä mistä vaan missä nettiyhteys toimii (voi "lomailla" ja samalla hoitaa laskutuklsen vaikka laiturin nokasta)

        pari juttua mietityttää: esim niiden sopimusehdoissa mainitaan:
        "Notebeat ei ole vastuussa:
        vahingoista, jotka aiheutuvat tietoverkkojen, tietojärjestelmien tai tietoliikenneyhteyksien teknisten vikojen, häiriöiden, huoltojen tai asennustöiden aiheuttamista katkoksista tai tietoliikennehäiriöistä, taikka muusta vastaavast syystä eikä näistä syistä >mahdollisesti aiheutuvasta tiedon viivästymisestä, muuttumisesta tai katoamisesta"


      • jelle
        JyffeM kirjoitti:

        onkos kellään ihan aitoja oikeita kokemuksia www.verkkolasku.fi -palvelusta?
        siinä houkuttaa edullinen hinta, sähköisen laskutuksen ilmeinen helppous, se että palvelun kautta saa lähetettyä myös paperilaskut (eikä tartte itse printata ja postittaa) ja se, että on käytettävissä mistä vaan missä nettiyhteys toimii (voi "lomailla" ja samalla hoitaa laskutuklsen vaikka laiturin nokasta)

        pari juttua mietityttää: esim niiden sopimusehdoissa mainitaan:
        "Notebeat ei ole vastuussa:
        vahingoista, jotka aiheutuvat tietoverkkojen, tietojärjestelmien tai tietoliikenneyhteyksien teknisten vikojen, häiriöiden, huoltojen tai asennustöiden aiheuttamista katkoksista tai tietoliikennehäiriöistä, taikka muusta vastaavast syystä eikä näistä syistä >mahdollisesti aiheutuvasta tiedon viivästymisestä, muuttumisesta tai katoamisesta"

        kaikki olennaiset ja käytettävät systeemit on mainittu, itse vaihdoin surkeasta Arkhimedeksesta verkkolasku.fi:hin, edellisen kommentoijan klausuuli on kaikkien toimitusehdoissa muodossa tai toisessa..


    • Pienyrittäjä_

      Minä kirjoittelen noin 5-10 laskua kuukaudessa ja löysin tuollaisen: www.ilmainenlaskutusohjelma.fi. Toimii omaan tarpeeseeni riittävän hyvin.

      • jukkisl

        Tuolta löytyy tuollainen helppo ja halpa työkalu jolla hoituu asiakkuuden hallinnan ohessa myös pienyrityksen laskutus www.adensy.fi, ilmaiseksi voi ainakin kokeilla.. suosittelen lämpimästi!


      • Ei ilmaispalveluja

        Minä en lähtisi sen paremmin omia kuin asiakkaan tietoja näpyttelemään mihinkään tuntemattomaan netti"palveluun" enkä ostaisi firmalta jonka tietäisin näin tekevän.

        Tee vaikka Open Office Calcilla oma laskulomake ja käytä sitä


    • 27
    • Maclasku

      Kellään kokemusta tuosta www.laskutin.fi -webbilaskutusohjelmasta? Pitäisi toimia macilläkin. Näyttäisi olevan ainakin toistaiseksi ilmainen palvelu, mutta mitäköhän maksaa tulevaisuudessa...

      • maclasku

        vastailenpa itselleni. palvelu muuttui oikeastaan heti rekisteröitymiseni jälkeen maksulliseksi, mutta on kohtuuhintainen. toimii hyvin omiin tarpeisiini ja on helppo käyttää. tuo laskujen postituspalvelu on aikas näppäri, ei tarvitse itse pelailla postimerkeilla...


      • laskutusratkaisu
        maclasku kirjoitti:

        vastailenpa itselleni. palvelu muuttui oikeastaan heti rekisteröitymiseni jälkeen maksulliseksi, mutta on kohtuuhintainen. toimii hyvin omiin tarpeisiini ja on helppo käyttää. tuo laskujen postituspalvelu on aikas näppäri, ei tarvitse itse pelailla postimerkeilla...

        Tuli kokeiltua tuolla aikaisemmin mainituista ainakin neljä vaihtoehtoa ja täytyy sanoa että kyllä tuolta http://www.adensy.com löytyvä laskutusohjelma oli helpoin ottaa käyttöön (tietty ilmaiseksi!) ku löyty video-ohjeetki ne oli kivat! Aion kyllä jatkossakin käyttää kun on toimiva.


      • Mikko_77
        laskutusratkaisu kirjoitti:

        Tuli kokeiltua tuolla aikaisemmin mainituista ainakin neljä vaihtoehtoa ja täytyy sanoa että kyllä tuolta http://www.adensy.com löytyvä laskutusohjelma oli helpoin ottaa käyttöön (tietty ilmaiseksi!) ku löyty video-ohjeetki ne oli kivat! Aion kyllä jatkossakin käyttää kun on toimiva.

        moro

        löytyykö keneltäkään kyseisen version asennus ohjelmaa "oli ilmaiseksi jaossa"
        oma ohjelma kadonnut aktivointi koodit löytyy kyllä


      • mikko_77
        Mikko_77 kirjoitti:

        moro

        löytyykö keneltäkään kyseisen version asennus ohjelmaa "oli ilmaiseksi jaossa"
        oma ohjelma kadonnut aktivointi koodit löytyy kyllä

        tietty sähköposti osoitekin tarvitaan [email protected]


      • pöökmaisteri
        Mikko_77 kirjoitti:

        moro

        löytyykö keneltäkään kyseisen version asennus ohjelmaa "oli ilmaiseksi jaossa"
        oma ohjelma kadonnut aktivointi koodit löytyy kyllä

        ei tolla enää mitään tee, alvit on kovakoodattu vanhoille luvuille, et pysty muuttaan. paitsi tietty ostamalla päivityksen muutamalla satasella.


      • nettilasku
        pöökmaisteri kirjoitti:

        ei tolla enää mitään tee, alvit on kovakoodattu vanhoille luvuille, et pysty muuttaan. paitsi tietty ostamalla päivityksen muutamalla satasella.

        ite käytän nettilasku.fi laskutukseen.

        voi kokeilla jopa ilmaiseksi.


      • JyffeM
        nettilasku kirjoitti:

        ite käytän nettilasku.fi laskutukseen.

        voi kokeilla jopa ilmaiseksi.

        Aloimme kesällä käyttämään ko palvelua ja aluksi kaikki vaikutti toimivan ihan ok.
        Mutta syksyllä laskut meni perille ihan miten sattui, osa ei ollenkaan, osassa oli laskulle tullut vain osa riveistä. Tiedottaminen toimi vasta viikkoja tapahtuneen jälkeen ja kyselyihin vastattiin toooodella pitkällä viiveellä.
        Joillekin asiakkaillemme e-laskut menee perille joskus, joskus ei mene.
        Nyt pariin viikkoon taas ei ole ostolaskut tulleet e-laskuina meille lainkaan.
        Ja taas ei kyselyihin ja reklamaatioihin vastata lainkaan.....

        Alkaa mennä hermot....


    • talousvaari

      Laskuja voi tehdä varmaankin sadoilla eri ohjelmilla - suomenkielisiäkin löytyy kymmeniä. Vähän haastavampaa on sitten löytää hyvä ja edullinen ohjelma, jolla voisi myös tehdä ja lähettää verkkolaskut. Yksi tälläinen on Norfellon Postita.fi palvelu (https://postita.fi). Palveluun voi rekisteröityä kuka tahansa. Yritykset voi lähettää palvelun kautta sekä verkkolaskut että myös normaalit paperikirjeinä lähetettävät laskut. Palvelu maksaa saman per kirje - lähetti sitten yhden tai satoja laskuja.

    • Laskuttaja lauri

      Tuon takana yksi Suomen suurimmista tilitoimistoista. Ei tarvi olla niitten asiakas. Ilmainen perusversio, joka toimii. Ja kätevästi ostettavissa verkkolaskujen lähetys.

    • manunen

      fi.manuonline.com sieltä saat heti käyttöösi maksutta hyvän ERPin jolla voit laskutuksen lisäksi hoitaa paljon muutakin esim reskontrat, varaston...

    • yrittäjä10

      Hei,

      Täältä ohjelmia joka lähtöön:

      www.bookmaster.fi

      Itellä käytössä bookmaster laskutus ja kirjanpito, olen tyytyväinen ollu.

    • yrityslasku

      Kannatan talousvaaria. Ongelma ei niinkään ole löytää laskutussoftaa (laskut voi tehdä vaikka Excelillä :-) vaan hyvää ja helppoa postituspalvelua. Rekisteröidyin vinkistä tuonne https://postita.fi palveluun ja homma toimi toisiaankin niin kuin Talousvaari kehui. Sain lähetettyä verkkolaskut, kun meikäläisen Passeli tekee jo valmiiksi Finvoice-tiedostoja. Paperilaskut meni samalla tapaa suoraan nettikäyttöliittymästä lataamalla PDF-tiedostoina Postita.fi:hin sisään. Pyysin myös käyttöön sen niitten massapostituksen. Pitäis lähettää markkinointikirje muutamalle kymmenelle asiakkaalle ja kun sähköposteja ei näköjään enää kukaan lue, niin pakko palata takaisin paperisiin mainoskirjeisiin. Pistän tähän lisää kommenttia, kun nyt ensin testaan toimiiko tuo massapostitus kunnolla.

    • Yrittäjä36

      Zervant on helppokäyttöinen ja hoitaa laskujen lisäksi myös matkakulut ja kustannustenhallinnan. Ilmainen kokeiluversio löytyy ja varsinainen hintakaan ei paha.

      http://www.zervant.fi

    • jimi c

      Mikäli tarvitaan halpa ja hyvä niin kokeilkaa www.dooranet.fi .
      Siinä on myös kasvun varaa koko firman erpiksi.

    • tilauskone.com

      Uudenaikaisella käyttöliittymällä varustettu www.tilauskone.com tarjoaa halpaa (pienillä laskutusmäärillä ilmaista) laskutuspalvelua. Mukana mm. asiakas- ja tuoterekisterit sekä graafiset raportit unohtamatta Excel-raportteja. Käykää tutustumassa!

    • Ville-75

      Simppeli on ollut ihan toimiva: www.simppeli.fi

      Ilmainenkin versio löytyy, mutta itse olen käyttänyt tuota Perus-versiota.

    • Rape Raudoittaja76

      Olen yrittäjätuttujen kanssa jutellut ja itse todennut, että Anders manager on kyllä tämän vuosikymmenen ohjelma! Syötän vaan laskukenttiin tiedot ja se on siinä. Eikä maksa kuin about postikulujen verran..

      Sieltä lähtee automaattisesti laskut eteenpäin ja huomauttavat ja perivät vielä jos asiakas ei maksa. Tämän helpommaksi ei vois mennä! Sen löytää tuolta ja palvelukin pelaa! www.andersmanager.fi

    • Mikko, Adensy

      Tarkennuksena aikaisempiin kommentteihin.

      Adensy ei ole kuitenkaan suoranainen kirjanpito-ohelma. Kyseessä on suomenkielinen selaimella toimiva asiakkuudenhallintajärjestelmä , jolla voi helposti pitää kirjaa asiakkaista, tehdä tarjouksia ja lähettää laskuja. Olemme kehittäneet järjestelmää erityisesti suomalaisten pk-palveluyritysten tarpeeseen

      Osoitteesta www.adensy.com järjestelmän saa käyttöön ilmaiseksi 1-2 käyttäjälle.

      Tärkeimpiä adensyn ominaisuuksia:
      Jaetut kalenterit
      Sähköposti
      Viestintä eri asiakasryhmille
      Jaettu asiakashistoria
      Asiakasrekisteri
      Tarjoustyökalu ja myynnin seuranta
      Laskutus
      Referenssejämme ovat mm. Nordic Business Forum, Valitut Palat, Helsingin Yrittäjät sekä suuri joukko pieniyrittäjiä.

      Mikko
      Adensy Oy
      [email protected]

    • vittuuntunut1

      Erehdyin ostamaan VISMAN ja siitä lähtien on rahan menoo tietänyt.
      laskuttavat lähes kaikesta , mm vuoden vaihteen alv muutos 200 €
      on ylläpitosopimus mutta siitä huolimatta laskua pukkaa ja puh.palvelu maksaa
      muutenkin kesken eräinen ja monimutkainen sekä kallis ohjelma
      ÄLKÄÄ EREHTYKÖ

      • HUHHUHHUIJAA

        Olen TODELLA pettynyt Passeliin. Asiakaspalvelu on jäykkää ja ylimielistä, ohjelma vielä menee, tosin siihen hintaan (ja tulevia uusia maksuja huomioiden) lienee suotavaa. Rahat pois tyhmiltä. Itsekin tässä katselen peiliin ja tunnen itseni idiootiksi, kun menin taas lankaan. VAROKAA hyvät ihmiset Passelia!


    • koko

      Osta helpostilasku ja homma toimii. Maksaa vain 45€ ja on erittäin helppo käyttää. Tarpeen mukaan voit laajentaa sitä.

    • LateLaskutusLammas

      T-Laskulla lähetin omat laskuni. Winukkakoneelle taisi olla 100e lisenssi, linuxille on täysin ilmainen.

    • Uusi yrittäjä

      Minä aloitin n. 8kk sitten yritystoiminnan ja käytän Trust Kapitalin reskontraohjelmaa TrustPointia, jota minulle suositeltiin useamman yrittäjän toimesta. Olin yllättynyt, ettei ohjelmassa ollut mitään avausmaksuja, kk-maksuja. Todella monipuolinen mm. verkkolaskujen lähetys, saatavien seuranta ja mukana myös tärkeä perintämahdollisuus, jota olen joutunut pariin otteeseen jo käyttämään.

      Googlesta lähdin alussa hakemaan ja vastaan tuli hirveän paljon erilaisia, en oikein tiennyt mitä kokeilla, joten kysyin yrittäjätutuiltani ja vastaan tuli täälläkin mainittua Passelia, helposti laskua ym. mutta päädyin tähän. Voin suositella lämpimästi!

    • V...ttaa

      Pysykää erossa vismasta erehdyin ja maksan kalliisti. Yleisesti kaikkialla kehotetaan verkkolaskuun kustannusten säästämiseksi mutta ainakin Vismalla/Maventa ne kaksinkertaistu paperilaskuun verrattuna.
      Ohjelma on keskeneräinen nörttien tekele jotka ei yrittämisestä eikä laskutuksesta tiedä yhtään mitään. Mutta rahastavat jo päivän sanomisestakin
      Ohjelman vaihto edesää heti kun aikaa jää .

      • tieto on hyvää aina

        Kiitos!


    • Hei! Procountorilla hoituu laskutus ja tarvittaessa koko kirjanpitokin. Ilmainen kustannuslaskurimme kartoittaa tarpeenne ja antaa kustannusarvion heti: http://www.procountor.com/valitseoikein/

      Kannattaa tutustua ohjelmistotarjontaan rauhassa, sillä erilaisia ohjelmistoja on markkinoilla paljon. Tärkeintä on löytää juuri omalle yritykselle parhaiten sopiva kumppani.

    • VIT...VISMA

      AINAKAAN VISMA KONSERNIN OHJELMIIN EI KANNATA SIIRTYÄ,
      NORJALAISTEN OHJELMAT TÄYSIÄ SUSIA, S...TANAN KALLIS JA MONIMUTKAINEN
      EREHDYIN ITSE SIIHEN JA VIT....US ON KORKEALLA

    • Tukkalikka

      Varastomaisteri on hyvä ja helppokäyttöinen laskutusohjelma. Osoittautunut vielä edulliseksikin. Isona plussana varasto-ominaisuudet.

      http://varastomaisteri.fi

    • Kassajärjestelmä

      Uudelle yrittäjälle voisi sopia pilvipohjainen ERPLY kassajärjestelmä (http://erply.com/fi/) – tehokas ja nykyaikainen!
      ERPLY kassajärjestelmä sopii erinomaisesti pienemmän tai suuremman yrityksen tarpeisiin.

      ERPLY:n kassajärjestelmän avulla voit hallita myynnin kaikki osa-alueet; kassatoiminnot, tuote- ja varastonhallinnan, asiakasrekisterin, monikanavaisen myynnin ja paljon muuta yhdellä integroidulla järjestelmällä reaaliajassa.

      ERPLY toimii kaikilla enitenkäytetyillä alustoilla – uudet ohjelmistoversiot aktivoidaan automaattisesti.

      Katso vaikka opetusohjelmasta heti, miten järjestelmä toimii: https://www.youtube.com/watch?v=xFiam6PB8cs / ohjelmalla on 4 osaa: Kassan esittely, Sovelluksen asentaminen, Lisälaitteiden asennus ja Raportointi.

      Kokeile heti 30 päivää ilmaiseksi: http://erply.com/erply-fi-rekisterointi -> sen jälkeen päätät, onko järjestelmä sinulle ja yrityksellesi sopiva.

      Facebook: https://www.facebook.com/ErplySuomi/
      Jos on kysymyksiä, niin maksuton asiakastukemme toimii ark. klo. 9-17.
      Puh. 358 974790284 tai [email protected]

    • Anonyymi

      Zervant (www.zervant.com/fi) on helppo ja ilmainen, jos laskutat alle 10 asiakasta. Verkkolaskutuksen helppoudesta plussaa! Sen lisäksi niillä on nykyään myös mobiilisovellus, joka toimii aika hyvin.

    • Anonyymi

      Laskux-palvelusta on saatavilla ilmainen versio. Palvelu on erittäin helppokäyttöinen.

      Ilmaiseen versioon kuuluu mm. puhelinsovellukset (iOS & Android). Lisätietoja https://www.laskux.fi

      Terveisin,
      Laskux Oy

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      201
      3338
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2161
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2071
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1935
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1598
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1361
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1251
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1198
    Aihe