hei! onko kukaan kokeillut hyytelödrinkkien valmistusta? saako suomesta mistään valmista hyytelöntekojuttua niin kuin jenkeissä jell-o? Esimerkiksi Lidlistä voisiko löytyä? kertokaas kokemuksia!
hyytelödrinkit
2
933
Vastaukset
- Kerra laitettii näi
Liivatetta vähemmän kun normaalisti.
N. 1 liivate /3-4 dl nestettä.
Sitä pitää kokeilla kun jos on hapanta nestettä nii se hyytyy vähemmän. - sieltä löysin
Joo, eli minä siis löysin paikallisesta Citymarketista, jossa on siellä sellainen "jenkkihylly", jossa myydään jenkkityylisiä ruokatuotteita kuten vaahtokarkkitahnaa yms. Siellä oli Jell-Oa eri makujakin jopa... En sitten tiedä miten muista Citymarketeista löytyy...
Noissa hyytelöshoteissahan on ongelmana se, ettei niistä pysty tekemään kovin vahvoja, sillä ne eivät hyytelöidy jos niihin laittaa liikaa viinaa. Netistä löytyy ohjeita kuinka tehdä noita shotteja, tosin ovat kyllä kaikki sitten englanninkielisiä ja amerikkalaisissa mittayksiköissä.
Itse tein netistä löytämieni ohjeiden mukaan (laskin itse ja käänsin ne mittasuhteet desilitroiksi), mutta nyt en valitettavasti onnistunut löytämään sitä itsekirjoittamaani reseptiä... Niistä tuli kyllä ihan hyviä, olivat ihan hauskaa vaihtelua :)
Ideanahan niissä on, että ne normaalit Jell-O reseptitkin (löytyvät paketista) toimivat kyllä, korvataan vain se kylmä vesi viinalla. Muistelisin, että sellaisesta pienestä 30oz. (30 ounssia) pakkauksestä tuli 5dl hyytelöä, johon laitoin 1,5dl 40% vodkaa. Se hyytelöityi vielä ihan tosi hyvin, siitä voi tietty sitten vielä kokeilla voisiko siihen lisätä enemmän... Jotain liköörejä jos käyttää niin niitähän voi sitten luonnollisesti käyttää vähän enemmän kun eivät ole niin tujuja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818