hikoilu

ylenmäärin

ongelma tulikin jo heti selville. eli hikoilen aivan hirveästi. enimmäkseen kainalot ja kädet.käsissä minulla on usein sllainen kylmä hiki.. hiki ei aina kainaloissa haise pahalle, mutta kainalot ovat aivan märät. mutta siis suurimaksi osaksi esiin tunkee sellainen pistävä haju. ja tämä saa minut epätoivon partaille. pesen kainaloita joka aamu ja olen kokeillut todella monta eri deoderantti merkkiä ja olen käyttänyt myös apteekista ostettuja, mutta mikään ei tunnu auttavan. hassuinta tässä on että en kotona melkein koksaan hikoile.
tämä hikoilu rajottaa aivan hirveästi elämääni.. en pyty käyttämään tietynlaisia vaatteita ja olla kenenkään lähellä..en tahtoisi olla haisunäätä..

7

1185

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onhan noita keinoja...

- Minulla Absolut Torr on hillinnyt varsinkin kainalohikoilua. Sitä sivellään peseytymisen jälkeen kuivalle iholle noin kerran viikossa. Muilla ihoalueilla se ei ole niin tehokasta. Bat-niminen hienestovoide on ollut hyvin tehokas suoja muille hikoileville ihoalueille. Näitä molempia saa apteekista.

- Jos juot kahvia, vähennä tai lopeta vaikka kokonaan. Kofeiini kiihdyttää aineenvaihduntaa, mutta tämä ilmenee lähinnä negatiivisin tavoin, kuten liikahikoiluna.

- Myös voimakkaasti maustetut ruoat aktivoivat hikirauhasia.

- Syö runsaasti tuoreita kasviksia.

- Vettä kannattaa juoda runsaammin kuin olet todennäköisesti tottunut, vähintään pari, mielellään kolme litraa päivässä. Vettä on vaikeaa juoda liikaa. Juopa sitä runsain mitoin muutama päivä ja kokeile, onko olosi ja ihosikin siinä sivussa muuttunut. (Ruokailun yhteydessä ei kannata juoda paljon. Juo mieluummin ruokajuomasi varttia ennen ruokailua.) Vesi puhdistaa, viilentää ja myös laimentaa kehon kuona-aineita niin, ettei hiki ainakaan haise niin voimakkaalle.

- Kevyet puuvilla- ja pellavavaatteet kuulemma hengittävät parhaiten. Niitä suositellaan käytettävän, jos on tällaista ongelmaa. Keinokuituja on kuulemma hyvä välttää. Tästäkin on poikkeuksia. Eräät puuvillaiset t-paidat hikoiluttavat pahasti, kun taas eräs t-paitani, 100% polyesteria, sellaista kevyttä jalkapallojoukkuepelipaitamateriaalia, pysyy paidoistani ehkä parhaiten kuivana. Niin ikään satiiniboksereissani (100% polyester) perse ei pahemmin hikoa. Kokeile eri vaatteita kuumimmissa olosuhteissa ja pane merkille, missä hikoiluttaa vähiten.

- Stressi ja eräät muut voimakkaat tuntemukset aiheuttavat hikoilua. Opettele hallitsemaan mieltäsi ja sitä kautta noita tuntemuksia. Kohta hallitset osittain myös autonomista hermostoasi ja sitä kautta hikoilua. Esimerkiksi meditaation on sanottu auttavan tässä.

- Puhdista kehosi paastolla ennen kesää. Ota selvää kolmen tai seitsemän päivän nestepaastosta, että kuinka se toteutetaan turvallisesti. Tein sen itse eräänä keväänä. Hikoilu oli sinä kesänä huomattavan vähäistä omalla mittapuullani.

- Puhdista hikirauhasesi usein rääkkäämällä niitä saunalla ja liikunnalla.

- Käy tietenkin suihkussa joka aamu, tarvittaessa usemman kerran päivässä. Pelkkä huuhtelu ei poista kaikkea sontaa iholtasi. Pese kehosi lievästi happamalla pesunesteellä, jonka ph on noin 4-6. Sitä saa apteekista ainakin kauppanimellä Lactacyd. Tämä estää hajua aiheuttavien mikrobien toimintaa.

- Käytä vartalon kuorintavoidetta kerran viikossa. Kuorintahoito poistaa kuollutta ihosolukkoa, ja näin antiperspirantit ym. ihonhoitotuotteet pääsevät paremmin terveiden ihosolujen kimppuun, jossa niistä on hyötyä.

- Runsaasti vettä sisältävät voiteet voivat jäähdyttää ihoa.

- Sitten on Botox-hoito, hikirauhasten leikkaukset, joku elektrolyysitms. ja sitten on uusi oksibutyniini, joka kyllä kuivattaa myös suuta ja voi aiheuttaa ummetusta ja sydämentykytystä. Suomessa oksibutyniinia on apteekeissa kauppanimillä Cystrin, Ditropan, Oksibutin ja Oxybutynin. Ne ovat reseptilääkkeitä.

• ylenmäärin

kokeilempa noita..

• tosissasi usko
        ylenmäärin kirjoitti:

kokeilempa noita..

pönttöpäiden höpinöitä tyttö hyvä.

Reilu ja reipas nainti kerran päivässä riittää. Mutta hiki pitää tulla.

Sitten suihkuun ja ehkä vielä toinen kerta kahvikupillisen jälkeen.
        Huomaat että ongelmasi on haihtunut. Sitä ei enää ole!

Kertoilee tietäväinen 27 x Pattayalla ollut, terv, tuloa lukemaan,
        Pattiksellakin on kuuma !!!!!!

• ms

mulla on sama ongelma paitsi että hikoilen koko ajan,lääkäri epäili kilpirauhasen vajaatoimintaa. sullakin ehkä kannattaa käydä labratutkimuksessa,ellet ole jo saanut asiaan selvyyttä.

• ms

se vielä että lääkäri sanoi mulle että hikoiluun ei ole enää reseptilääkkeitä, muutama vuosi takaperin niitä on vielä ollut mutta ne vedettiin markkinoilta, koska ne sisälsivät mm. belladonnaa..

• hikoilu
        ms kirjoitti:

se vielä että lääkäri sanoi mulle että hikoiluun ei ole enää reseptilääkkeitä, muutama vuosi takaperin niitä on vielä ollut mutta ne vedettiin markkinoilta, koska ne sisälsivät mm. belladonnaa..

Itselläni hikoilu alkoi ehkäpä murrosiässä ja sillon ajattelin että kuuluu ikään,voi hitto sitä märkien kainaloiden tarkkailua.College paitoja olis tehnyt mieli käyttää mutta häpesin märkiä kainaloita.Jossain vaiheessa aloin käyttään väljempiä paitoja missä ei hiki niin näkynyt.
        Armeijan jälkeen otin selvää leikkaus mahdollisuudesta mitä kainaloihin tulee ja menin yliopistosairaalaan,siellä nypittiin kainaloista karvoja juurituppea myöten.

• sgsdgsdg

Kotona en pahemmin hikoile. Sitten heti, kun lähtee esim. töihin, kainaloissa kauheat läikät. Äärimmäisen kiusallista näin kesäsin. On esim. pakko käyttää vain jotain tummia t-paitoja ja koittaa pitää kädet mahdollisimman kiinni kropassa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työsuhdepyörän veroetu poistuu

Hallituksen veropoliittisen Riihen uutisia: Mitä ilmeisimmin 1.1.2026 alkaen työsuhdepyörän kuukausiveloitus maksetaan
      Pyöräily
      223
      6935
    2. Pakko tulla tänne

jälleen kertomaan kuinka mahtava ja ihmeellinen sekä parhaalla tavalla hämmentävä nainen olet. En ikinä tule kyllästymää
      Ikävä
      40
      1231
    3. Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."

Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1032
    4. Yksi kysymys

Yksi kysymys, minkä kysyisit kaivatultasi. Mikä se olisi?
      Ikävä
      75
      891
    5. Katseestasi näin

Silmissäsi syttyi hiljainen tuli, Se ei polttanut, vaan muistutti, että olin ennenkin elänyt sinun rinnallasi, jossain a
      Ikävä
      61
      827
    6. Hävettää muuttaa Haapavedelle.

Joudun töiden vuoksi muuttamaan Haapavedelle, kun työpaikkani siirtyi sinne. Nyt olen joutunut pakkaamaan kamoja toisaal
      Haapavesi
      47
      824
    7. Työhuonevähennys poistuu etätyöntekijöiltä

Hyvä. Vituttaa muutenkin etätyöntekijät. Ei se tietokoneen naputtelu mitään työtä ole.
      Maailman menoa
      93
      794
    8. Toinen kuva mikä susta on jäänyt on

tietynlainen saamattomuus ja laiskuus. Sellaineen narsistinen laiskanpuoleisuus. Palvelkaa ja tehkää.
      Ikävä
      38
      781
    9. Tietenkin täällä

Kunnan kyseenalainen maine kasvaa taas , joku huijannut monen vuoden ajan peltotukia vilpillisin keinoin.
      Suomussalmi
      14
      746
    10. Jäähalli myynnissä!

Pitihän se arvata kun tuonne se piti rakentaa väkisin.
      Äänekoski
      43
      723
    Aihe