LYBECKER

kysss.

onko kenelläkään kokemusta lybeckerin SISUSTUS- JA KALUSTESUUNNITTELUSTA(Ympäristön suunnittelun ja rakentamisen koulutusohjelmasta)onko kemuksia ?
Ois kiva kuulla koska oon ite harkinnu tätä paikkaa.
minkälaiset pääsykokeet ?
entä miten hankala pästä tänne ?
Sen verran oon pääsykokeista kuullut että jotain piirrustus ja maalaus juttuja on ainakin ollu.
Pitääkö olla joku huippu hyvä kuvaamataidossa jos tonne meinaa ?!

KIITOS !

17

4743

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Itse siellä käynyt

      Vaikeaa on päästä. Itsellä kuvis 10 ja samoin käsityö, enkä päässyt. :P

    • Trallalaa

      Pääsykokeissa 1luova piirustustehtävä, 1piirustus/maalaustehtävä liittyen sisustukseen ja haastattelu.

    • mutta mutta

      tietääkö kukaan että valitaanko tuonne pelkästään pääsykokeiden perusteella vai keskiarvo pääsykoe eli kaikki eivät pääse pääsykokeisiin? lisäksi kiinnostaisi media-assitentin pääsykokeet jos jollain tietoa!

      • maalari

        Minuakin kiinnostaisi tietää lisää näistä pääsykokeista..!


      • jecy
        maalari kirjoitti:

        Minuakin kiinnostaisi tietää lisää näistä pääsykokeista..!

        Itse olen kolmatta vuotta nyt täällä sisustus puolella... Meidän aikana tänne oli tosi paljon hakijoita ja kaksi tyyppiä otettiin suoraan peruskoulupohjaisina. minä toinen niistä. Muut olikin sit lukion tai jonku toisen koulun käyneitä. meidän piti pääsykokeissa tehdä työt joissa yhdessä oli oma valokuva ja sille piti tehdä taustat ( tein itse sen niin että otin valokuvasta värit ja tein niistä väreistä sellaisen suttauksen mikä ei merkinnyt mitään) sitten piti piirtää basaarikuja ja sit tehdä sellainen kolmen palikan piirustus ja piti piirtää siihen palikka joka täydensi niitä kahta palikkaa... ite olin yläasteellä sellainen kasin oppilas käsityössä ja kuviksessa. Ja kohta oon sisustussuunnittelija:)


      • oppipoi
        jecy kirjoitti:

        Itse olen kolmatta vuotta nyt täällä sisustus puolella... Meidän aikana tänne oli tosi paljon hakijoita ja kaksi tyyppiä otettiin suoraan peruskoulupohjaisina. minä toinen niistä. Muut olikin sit lukion tai jonku toisen koulun käyneitä. meidän piti pääsykokeissa tehdä työt joissa yhdessä oli oma valokuva ja sille piti tehdä taustat ( tein itse sen niin että otin valokuvasta värit ja tein niistä väreistä sellaisen suttauksen mikä ei merkinnyt mitään) sitten piti piirtää basaarikuja ja sit tehdä sellainen kolmen palikan piirustus ja piti piirtää siihen palikka joka täydensi niitä kahta palikkaa... ite olin yläasteellä sellainen kasin oppilas käsityössä ja kuviksessa. Ja kohta oon sisustussuunnittelija:)

        Oli aika helpot pääsykokeet..mutta kusi silti :)


    • ex-lybeläinen

      Kun itse aloitin tuon koulutuksen, 1/3 oli peruskoulupohjalta. Periaatteessa tekevät väärin kun näyttävät joka vuosi ottavan vähemmän ja vähemmän peruskoulupohjaisia. Jos vaan mahdollista, kannattaa hakeutua johonkiin muuhun sisustuslinjalle, lybecker ei ole se kaikista pelittävin paikka. Toki arvostettu, mutta uskon että kaikki siellä opiskelleet ovat tietoisia paikan epäkohdista.

      • valmistunut sisulainen

        oikein. lybecker on arvostettu koulu, mutta ei se mikään loistava opiskelupaikka ole. ei ainakaan sisustus- ja kalustepuoli. itse valmistuin koulusta keväällä. informaatio ei koulussa kulje, eikä opetuksen laatukaan ole mielestäni aina laadukasta. jotkut opettajat ovat aika lailla hatusta tempaistuja. kaiken kaikkiaan jäi koulusta varsin huono maku suuhun..ja kuulemani perusteella eivät muutkaan luokkalaiseni olleet tyytyväisiä.
        mutta alkuperäiseen aiheeseen.. jos osaa ollenkaan piirtää ja koulusta on ok-hyvät arvosanat niin pääsykokeet ovat "piece of cake".


    • jennnnnni

      Itsekkin ajattelin tätä koulua. En vain tiedä vielä että sisustus- vai kuvataidepuolelle. Sain kyllä näistä aika huonon kuvan siitä, ja huonot mahdollisuudet päästä. Keskiarvo on vajaa 8, koska on oppimis- ja keskittymisvaikeuksia, mutta rakastan kuvataidetta ja olen siinä lahjakas. Oiskohan sitten mahdollisuuksia edes päästä tänne..

      • lybeläinen

        Olen ymmärtänyt että tänne on muille linjoille ihan helppo päästä, paitsi sisustus ja kalustus on kuulemma vaikeampaa.


      • perskele
        lybeläinen kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt että tänne on muille linjoille ihan helppo päästä, paitsi sisustus ja kalustus on kuulemma vaikeampaa.

        on joo helppo ppäästä ainakin vaatetusalalle, itellä oli 6.3 keskiarvo tokaris millä hain ja piirtääkkään en pahemmin osaa, ja pääsin :) nyt alkaa kolmas vuos ja sit veks.

        en sit tiiä et mite tarkka tolle sisupuolelle on toi pääsemine.


      • okoko
        lybeläinen kirjoitti:

        Olen ymmärtänyt että tänne on muille linjoille ihan helppo päästä, paitsi sisustus ja kalustus on kuulemma vaikeampaa.

        Näin on olen itse kyseisellä linjalla ja tänne kyllä riittäs hakijoita vaikka kuinka... ja siks ei tänne otetakkaan ihan ketä vaan...:D


      • näin.
        okoko kirjoitti:

        Näin on olen itse kyseisellä linjalla ja tänne kyllä riittäs hakijoita vaikka kuinka... ja siks ei tänne otetakkaan ihan ketä vaan...:D

        kun hain niin hakijoita mun linjalle oli noin 300. Noin 30 otettiin sisään. itse pääsin sisään mulla oli peruskoulusta 8,4 keskiarvo. Kuvis 10, käsityöt 10 ja todistuksessa 5 arvosanalla erinomainen suoritettua kuviksen lisäkurssia. pääsykokeet meni hyvin tehtävät arvosteltiin 1-5 skaalalla ja niitä oli 6 kpl sain kaikista paitti kahdesta pisteitä täydet 5. linjalle haettaessa pääsykokeet merkitsee kaikkea.
        Niin yhdyn edellisiin lybelle on tulijoita ja siksi sinne ei oteta ketätahansa. Ihan urbaani legenda että kuvis puolelle pääsee jotenkin helpommin ku esim. sisu:lle.

        Tosin ei mulla ollut mitenkää vaikeeta, kuten voitte jo päätellä ensi yrityksellä sisään...


    • totta

      Itse valmistun tänä keväänä. Sisustus ja kalustepuolelle ei oikeastikkaan kannata lähteä jos meinaa täysjärkisenä valmistua! Informaatio ei kulje vieläkään ja opiskelupäivät muuttuvat muutaman päivän varoitus ajalla. Luin tätä palstaa kun mietin itse lähdenkö pääsykokeisiin mutta menin siltikin, kadun tätä koska olisin päässyt toiseenkin opiskelupaikkaan. Opettajat opettavat mitä itse haluavat eikä sitä mitä koulutuksen ja opintojen kannalta pitäisi. Ja todellakin ovat hatusta temmattuja!

    • fia

      lybecker on huono koulu...:/

    • Eikannata

      Itse valmistui sisustuspuolelta viime keväänä (2015) ja jäi todella huono kuva koulusta! PERUSKOULUSTA KOULUUN HAKEVAT älkää hakeko Lybeckeriin, ette saa koulunkäynnistä oikeaa käsitystä ja opettajat kohtelevat teitä kuin lapsia. Itse olin aikuisopiskelija, minulla on lukiopohja ja jouduin tekemään todella paljon töitä jotta etenisin opinnoissani. Opettajat ovat aina jossain muualla kuin tunneilla, informaatio ei kulje, opetus on huonoa ja oppilaita ei kohdella tasavertaisesti. Tämän koulun jälkeen ei jää mitään käteen, enkä ole oppinut mitään, mikä hyödyntäisi jatko-opinnoissa. KAIKKI jotka ovat käyneet Lybeckerin, erityisesti sisustuspuolen opinnot, tietävät miten huono koulu Lybecker on, eivätkä suosittelisi sitä kenellekkää!!!

      Minä suosittelen harkitsemaan TARKKAAN haetko Lybeckeriin vai et.

      • Tottatosiaan

        Itse olen myös valmistunut keväällä 2015 kyseiseltä linjalta Raahen Lybeckeriltä.
        Komppaan kyllä täydellisesti edellistä kirjoittajaa. Lisäksi haluan vielä mainita, että linjalta puuttuu lähes kokonaan ammattiaineiden pätevät opettajat. Luettuani näitä keskustelupalstoja sekä kuulemani kokemukset aikaisemmilta opiskelijoilta saavat minut ihmettelemään miksi vuosien (10v) saatossa asioille ei ole tapahtunut mitään positiivista muutosta.
        Opiskelijoilla ja etenkin aikuisopiskelijoilla on odotukset korkealla, jos ovat päättäneet lähteä kouluttautumaan. Varsinkin aikuisopiskelijoille opiskelemaan hakeminen voi olla pitkän harkinnan tulos.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2753
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2340
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2090
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1854
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1731
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      38
      1725
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1696
    8. 100
      1656
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1477
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1294
    Aihe