keppra ja ihon kutina

anni74

mulla nostettiin pari viikkoa sitten keprraa 1000mg aamuin illoin. nyt riesaksi on tullut reisien alueelle järkyttävä kutina =( iltaisin se on tosi voimakasta ja nukahtaminen on vaikeaa.

onkohan tämä ajan kanssa ohimenevää? onko jollain ollut samaa ongelmaa keppran kanssa?

niin ja pitääkö keppran syömisen aikana käydä verikokeissa?

7

2292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Telle

      kun kutittaa! Ja nimenomaan reisiä. Verikokeet otettiin nyt eka kertaa 1,5 vuoteen. Lääkeainepitoisuuksia Kepprasta ei tarvitse mitata, eikä maksa-arvojakaan, Keppra kun suodattuu munuaisten kautta.

      • näin että yleinen kutina koko ruumiissa on lissäntynyt mutta se pysyy vielä siedettävällä tasolla (en siis rapsuttele itseäni kulkiessani) - onneksi.Tellelle kiitos tiedosta että Keppra suodattuu munuaisten kautta.Ihmettelinkin sitä tuolla yhdessä viestiketjussa.Terveisin MLL


    • viima78

      todellakin johtua Kepprasta..
      Minulla kutisee jalkoja ja kasvoja päivittäin.
      Olen käynyt allergiatestissä, jossa katsottiin ns. yleisimmät allergian aiheuttajat enkä ollut millekkään allerginen.
      ns. ihottumaa ei tule mutta kutina on valtava.

      Eipä ole itselleni tullut mieleen että Keppra sen aiheuttaisi mutta nyt kun miettii niin siitä tämä tosiaan voisi johtua, sillä ennen Keppraa ei tällaista ollut.

      • se piikki

        Heippa pitkästä aikaa. En voi olla kommentoimatta, vaikka mitään epilääkkeitä pillerimuodossa ei enää olekkaan. Aikoinaan nimimerkkini tuli juuri ko, ääkkeen vaikutuksesta. Minun iho oli sellainen, että oli kuin olisi neuloila pistelty joka paikkaan koko ajan. Ei voinut nukkua ja piti sivellä ihoa koko ajan, että hermot eivät menisi. Kirjoitin tännekin, mutta ei kukaan kommentoinut. Hyvä, että nyt on tietoa. Raskauden aikana joillakin, kuten minulla iho kutisi. Kyse on silloin maksan arvojen noususta. Keppran tilanne on kamalampi ja kaikkea ei tiedetä lääkkeiden vaikutuksesta. Minullakin maksa oli ihan harmaa 11 epilääkkeen jälkeen. Huomatkaa, maksan arvot olivat kuitenkin erinomaiset. Vasta kun maksa katsottiin tähystyksessä, harmaus todettiin. Mitkään lääkkeet eivät minulle sovi. Elämäntapani ovat olleet aina elimistöä suojelevia. Pakolliset lääkkeet on ollut otettava. sTESOLID, JOTA NYT KÄYTÄN SAA KAMALAN VERENVUODON PEPUSTA. Limakalvoni ovat siitä niin ärsyyntyneet. Taavi: ) olit oikeassa, minulla ei ole epiä. Minuthan , kuten muistat? hoidettiin kortisonilla kahdeksi vuoheksi kouristksettomaksi töihin. 2005 alkoi sama helvetti ja sama joka hoitti, laittoi sairaalaan pyörimään. koska hänen lausunnollaan pidettiin hoitamattomana. Itse yksityispotilaana kun kävin, sanoi miksi sinua ei ole hoidettu ja antoi ne kortisonit. Asiaa käsitellään edelleen. No olen köllötellyt 3 vuotta. Nyt kävin olkapäätä näyttämässä ja kortisonipiikki olkapäähän, koska nivel tulehtunut ja käsi ei liiku. Tänään kaulani imusolmukkeet ovat normaalit pitkästä aikaa. Kuten kerroin aikaisemmin ollessani sairaalassa, minulla oli poskiontelontulehdus ja vasen korva tulehtunut. Ei annettu apua, vaikka vasen puoli kasvoista meni tunnotomaksi. Kun pääsin sairaalasta, menin yksityiseen korvalääkärille joka antoi tipat ja sanoi, että ihme että kkulet mitään. Sitten paikalliseen sairaalaan, joka kun käänsin poskea, että katsokaa valkoita, mulemmat posket täynnä mätää. Krooninen tulehdus minun kouritukseni on aiheuttanut ja huonon verenkierron aivoissa ja siksi söin 3 verenpainelääkettäkin yhtäaikaa. Minä, jos kuka tiedän mitä ns-epi hoito Suomessamme on. Sairaalassa sain kauheat mustelmat käteen, kun hoitaja purist kouristuksen aikana. Olisi kysynyt mieheltäni, joka vei sinne, että onko vaimonne tajuissaan. Ei ja ei kirjoittaneet mitään mustelmasta. Asia käsitelty.


    • Hugo.

      Itse kyllä olen tullut tai ollut käsityksessä, että pitoisuudet otetaan verestä ja munuaisethan ovat kaikessa mukana.

      Kysyhän nyt lääkäriltä... kyllä pitoisuuden mittaaminen on tärkeää, mutta voinhan olla väärässäkin. Ihmettelen vaan muuten, että mistä voisi tietää vaikutusalueen olevan oikea.

    • Hänen vaimo

      Minun miehelläni on kepraa 500 ml 6tablettia päivässä, sekä vimpat 100 ml kaksi kertaa pvä, ja raapii ihoa aivan vimmatusti.Tottuuko niihin lääkkeisiin joskus, ettei kutia.

      • Lääke vaihtoon

        No ei noin saa olla on pakko löytyä parempi lääkeyhdistelmä. Keppara aiheutti ihottuman noin 1 vko sisään aloituksesta lopetin heti lääkkeen syönnin. Vimpatista tuli järkyttävä olo noin 2 pv oli myös pakko lopettaa. Ei totu lääkkeeseen jos se aiheuttaa jatkuvaa kutinaa,ihottumaa ym.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8386
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2555
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1936
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1674
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1499
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1399
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe