Jostain näin jonkun listan

......

ihmisitä jolla oli/on autismi/aspergerin oireyhtymä mutta kadotin sen.
Listalta löysi itseasiassa aika monta tunnettua tiedemiestä, kulttuurivaikuttajaa, huippuliikemiestä jne.

Tietääkö joku missä tällainen lista on?

23

646

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • googleta!

      löydät

      Autismin kirjo – Wikipedia

      klikkaa sitä

      Otsikolla " Katso myös " löytyy

      "Luettelo autismin kirjon henkilöistä"

      Löytyikö?

    • tässä ja

      siihen voi lisätä mm suomalaisista Markku Pölösen ja Lordin, Tomi Putaansuun... Pölönen on itse kertonut olevansa As...kaikki tunnetut assit eivä tule tai eivät ole tulleet "kaapista ulos"...

    • listaa

      Einstein, Newton had autism: Study
      22 Feb 2008, 1037 hrs IST,PTI

      SMS NEWS to 58888 for latest updates

      LONDON: They were certainly creative geniuses. But what was the common trait in Albert Einstein and Isaac Newton? Well, both had "autism".

      A leading psychiatrist at Trinity College in Dublin has claimed that both Einstein and Newton displayed signs of autism spectrum disorders, including Asperger syndrome, which were the same as those associated with creative genius.

      Einstein, who is credited with developing the theory of relativity, and Newton, who discovered the laws of gravity, had those traits to varying degrees, according to Professor Michael Fitzgerald.

      In fact, Newton, he said, was known to work non-stop for three consecutive days without recognising day or night, often forgetting to eat, and Einstein worked in a patent office because he was too disruptive to get a university job.

      According to Prof Fitzgerald, other leading figures in the fields of politics, art and literature like Charles de Gaulle, George Orwell, Beethoven, Mozart, Hans Christian Andersen and Immanuel Kant also had autism.

      He came to the conclusion after comparing the characteristics of around 1,600 people he has diagnosed with ASDs and the known biographical details of famous people.

      http://timesofindia.indiatimes.com/articleshow/msid-2803520,prtpage-1.cms

    • Breda
    • jfkdaslöhgie

      Eivät mitenkään luotettavia, samoin kuin ei sinunkaan assiutesi ilman diagnoosia. Sitä paitsi mustamaalauksesi ei ole korrektia varsinkaan diagnosoimattomalta assilta. Etkö vieläkään pysty ymmärtämään, että sinun haukkumasi "trollit" ovat samanlaisia ihmisiä kuin sinäkin. Asetat jatkuvasti itsesi toisten yläpuolelle, joka ei ole kovinkaan assimaista. Kaikki viestit, missä sinulle puhutaan järkeä, aivan täyttä asiaa, niihin vastaan kuin vastapuoli olisi jokin idiootti eli "trolli". Montaakohan luonnollista henkilöä olet täälläkin trollailuillasi haukkunut pari kuukauden aikana? Sinä olet joku 54 v muka-assi jostain muka-assisuvusta. Paskan marjat olet. Olet vain löytänyt jonkin asian elämässäsi, jolla voit selittää vastoinkäymisesi, ja kun nyt olet ns. "voimaantunut" voit surutta jatkaa toisten mollaamista.

    • Breda

      Siis onko famous aspies -listoilla yllättäviä nimiä? Onko siellä nimiä, jotka eivät mielestäsi ainakaan voi olla AS-ihmisiä?

    • lopetaBreda

      Puhuisit joskus elämäsi vaikeista asioista, vai ovatko ne tätä trollailuun liittyvää? Sinä haluaisit kuuluisuudeksi, hae sitä kuuluisuutta muualta kuin täältä suolifoorumilta, jos sitä haluat ja tarvitset. Et kylläkään edelleenkään täytä Aspergerin tunnuspiirteistöä kaikista tänne lähettämistäsi viesteistä päätellen, vaan opettelet niitä milloin minkäkin henkilön opastamana, mikä on surullista. Kukaan selväjärkinen AS ei tahdo kuuluisuutta, koska jo pelkästään Asperger-diagnoosin kanssa on tarpeeksi vaikeata elää, ei siis diagnoosin kanssa vaan niiden ongelmien kanssa, mitä AS tuo tullessaan. Diagnoosi siksi onkin monelle helpotus, koska diagnoosin kanssa voi päästä oikean kuntoutuksellisen toiminnan piiriin, ei vertaistukiryhmiksi itseään kuuluvien jäsenistöön, joissa jo itsessään harrastetaan kiusaamista, mikä koituu monen assin tuhoksi.

    • osanottoni
    • Aspergerinfo_YP

      Noinpa noin. Siksi olen vuosia yrittänyt Aspegerinfon Ylläpitäjänä puuttua lapsille määrättävien neurostimulanttien sekä kaikkien hermonsalpaajalääkitysten määräämisiin, jopa infoamalla noista HUSin neuropsykiatrian polia ja muita vastaavia yksiköitä, sillä tiesin sen jo ennen noita tutkimustuloksia, mitä ne voivat saada aikaan. Lääkärit ovat sittemmin yhtyneet kantaani.

      Vastuunsatuntevat vanhemmat hoitavat lapsensa oikein. Kehittyvät aivot eivät tarvitse lääkkeitä. Nykyaikana on muodissa hoitaa kaikkia mahdollisia neurologisia "POIKKEAVUUKSIA" lääkkein", eli lääkekokeiluihin käytetään vanhuksia sekä häiriöalttiita lapsia. Miettikää oikeasti!

      Olen Aspergerina tutkinut noin 20 vuoden ajan näitä väärinkäytöksiä, mitä syyttömille lapsille tapahtuu erinäisten hoitotoimenpiteiden seurauksena, mitä syyttömille vanhuksille tapahtuu saman kaavan mukaisesti, vain sen vuoksi, ettei osaamista löydy, halua oikeasti auttaa ihmistä yksilönä, ja koska yleisesti ottaen ihmisillä ei ole kykyä kyseenalaistaa netistä löytyvää roskainformaatiota. Tämä on Suomessa todella vakava puute SoTe- uudistuksen ollessa raivaamassa omaa tietään jonnekin, mistä todennäköisimmin vain harvat enää löytävät itsensä elossa, vaikka niin nätistä tästä "yhtisöllisyydestä" nykyisin puhutaankin eri medioissa.

      Sitten pieni pyyntö vielä sinulle nimimerkki Breda. Lopeta vertaistesi halventaminen. Sellainen ei ole viisasta, eikä johda mihinkään.

    • Breda

      Vaikka aspergerinfo eli multinikkeilijä näyttää yhä räikeästi projisoiden ja tosissaan (ja täydellisen yksin) uskovan, että minä eli Breda "halvennan vertaisiani" niin toimin tietenkin viisaasti ja ignoroin hänen trolliviestinsä. Kyllä nettiin ignoroitavia valheita mahtuu.

      Tämä ketju johtaisi johonkin ja olisi viisaampi, jos joku kommentoisi myös sitä esittämääni kysymystä: Onko oheen linkittämilläni asperger-sivuilla väitetty AS-ihmiseksi jotakuta sellaista kuuluisuutta, jonka assiuteen et mitenkään voi uskoa? Siis näillä kahdella "famous aspies"-sivustolla:

      http://www.asperger-syndrome.me.uk/people.htm

      https://www.ranker.com/list/famous-people-with-aspergers-syndrome/celebrity-lists

      • kuopiosta_terve

        Mieti jatkossa mitä kirjoitat. >Kirjoituksesi ovat skitsofreenisia. Vaihda foorumia. Vaikka narsisteihin. Et osaa edes ignoroida mitään viestejä, jatkat vain samaa paskaa. Hakeudu hoitoon.


    • hygtgerf

      Etkö tajua, että tänne kirjoittaa useita ihmisiä. Etkö ymmärrä, ettei täällä ole mitään multinikkeilijää. Siksi kai sinua pidetään täällä sairaana. Et vain ymmärrä tuota. Sellainen on jo syvältä. Ja miks kirjoitat tänne itse? Eikö tosiaan vertaistukiryhmä toimi kohdallasi. On kyllä sairasta täytyy sanoa näin ulkopuolisena palstaa seuranneena.

    • Aspergerinfo_YP

      Nyt pyytäisin pientä rauhoittumista tilanteen suhteen. Eli voiko nimimerkki Breda lakata täällä haukkumasta ja arvostelemasta ihmisiä. Se on totta, että tänne kirjoittaa useita ihmisiä ja minä nyt olen se yksi niistä haukkumistasi henkilöistä eli se Aspergerinfon Ylläpitäjä. Minulla on oma foorumi olemassa ja olen sen kautta yrittänyt auttaa vaikeissa elämäntilanteissa olevia ihmisiä. En pidä siitä, että minun nimimerkkiäni käytetään haukkumiseen. Foorumini on siis aspergerinfo.foorumi.eu.
      Olen toiminut nuoruudessani lastentarhassa töissä, ala-asteen koululla työharjoittelussa ja muutenkin tullut ihmisten kanssa aika hyvin elämäni aikana toimeen. Nyt kuitenkin minusta on tehty jonkinlainen demonisoitu kuva tänne suomifoorumiin, johon jotkut uskovat ehkäpä sen vuoksi, koska minua on täällä kiusattu ja se asia selvisi myös Autismiliitolle jossain vaiheessa. En ole ainut, jolle on noin käynyt. Se on halveksuttavaa, että nimimerkki Breda jatkaa tätä mustamaalausta tuntematta ketään tänne kirjoittavia. Täällä varmaan kukaan ei ole henkilökohtaisesti toisiaan tavannut.

      Joten edelleen pyydän Breda, voitko lopettaa toisten mustamaalauksen. Minä en ole syyllistynyt mihinkään sellaiseen josta minua syytät ja teen poliisiasian tästä, jos tämä vielä jatkuu.

    • Breda

      Tämä ketju meni oudoksi. Aspergerinfon_YP alkaa ketjussa kesken kaiken mustamaalata minua ja hyvin selväsanaisesti yrittää ajaa minua pois ja vielä lisää, että tekee tästä poliisiasian, jos tämä vielä jatkuu. Hän siis tosissaan kokee olevansa oikeutettu ajamaan täältä hyviä kirjoittajia pois, jos vain jostain syystä häntä ärsyttää hyvien kirjoittajien tekstit! Poliisit ovat fiksuja ja näkevät hyvin nopeasti, kuka tässä syyllistyy mustamaalaamiseen ja kuka ei.

      Aspergerinfon_YP on ollut jo pitkään täällä Autismi-keskusteluissa sitä kummallista mieltä, että ilman AS-diagnoosia kenelläkään ei voi olla Aspergerin syndroomaa. On ollut helppo tunnistaa hänen kirjoituksensa juuri tuosta loputtomiin toistuvasta oudosta näkemyksestä. Hän on käyttänyt lukemattomia nikkejä, mutta se ei ole tehnyt mitenkään vaikeaksi tunnistaa häntä Aspergerinfon_YP:ksi.

      Aspergerinfon_YP kirjoitti tuolla edellä: "En pidä siitä, että minun nimimerkkiäni käytetään haukkumiseen." Kuitenkin hän monilla nimimerkeillään yrittää tässäkin ketjussa haukkua ja mustamaalata minua eli Bredaa. Hän siis käyttää nimimerkkejään haukkumiseen. Outoa ja kiintoisaa!

      Nyt vihdoin päästään ketjun varsinaiseen aiheeseen eli siihen kiintoisaan kysymykseen, ketkä kaikki kuuluisuudet ovat mahdollisesti AS-ihmisiä. Onko oheen linkittämilläni asperger-sivuilla väitetty AS-ihmiseksi jotakuta sellaista kuuluisuutta, jonka assiuteen et mitenkään voi uskoa? Siis näillä kahdella "famous aspies"-sivustolla:

      http://www.asperger-syndrome.me.uk/people.htm

      https://www.ranker.com/list/famous-people-with-aspergers-syndrome/celebrity-lists

      • aikavastata

        Että vielä näin vuosien jälkeenkin kiukuttaa.


      • Breda

        Oletko Aspergerinfon_YP? Pyritkö vuonna 2017 siihen, että minua kiukuttaisi? Eikö olisi ollut parempi pyrkiä puhumaan totta?

        Näköjään vieläkin keskustelun selvä häirintä estää puhumasta ketjun varsinaisesta aiheesta.


      • Toivo.Lång.Inkeroinen
        Breda kirjoitti:

        Oletko Aspergerinfon_YP? Pyritkö vuonna 2017 siihen, että minua kiukuttaisi? Eikö olisi ollut parempi pyrkiä puhumaan totta?

        Näköjään vieläkin keskustelun selvä häirintä estää puhumasta ketjun varsinaisesta aiheesta.

        Tässäkin osoitus sinun halustasi v.viitanen trollata niin monta keskustelupalstaa netissä kuin vain mahdollista. https://keskustelu.suomi24.fi/t/15579531/olen-palstan-paras-sananmuuttaja-
        Yrität tekeytyä as-tyypiksi, nyt mm. Breda-nikillä. Oikeasti kaksitahoinen mielialahäiriösi on nettihistorian pahin rasite.

        Olen assi, mutta miksi pitäisi häiriköidä päätöikseen netissä kuten sinä teet?


      • Breda

        Tuo yllä oleva viesti on "käsityksissään" harvinaisen sekava. Toivon, että sen kirjoittaja (tekaistu nimimerkki "Toivo.Lång.Inkeroinen") saisi edes tulevaisuudessa päänsä selväksi ja jalat maan pinnalle.

        Tunnistettavan paljon tuon viestin sisältö muistuttaa Aspergerinfon_YP:n levittämää "valeinformaatiota". Siitä mm. huokuu pyrkimys jatkaa loputtomiin uskottelua, että minä eli Breda muka vain tekeydyn as-tyypiksi. Lisäksi siitä huokuu se juuri tuolla edellä paljastunut outo pääpyrkimys saada minut kiukustumaan. Kaikkihan tietävät, että sellainen on juuri trollaajan pääpyrkimys.


      • Breda

        Mielenkiintoista paljastui, kun kokeeksi googlasin "Toivo Lång Inkeroinen". Paljastui, että hän ei olekaan "tekaistu nimimerkki" kuten aluksi luulin, vaan hän on todellinen henkilö, joka kirjoittelee suomi24:ssä omalla nimellään! Hän on assi. En ole aiemmin kuullut hänestä. Hän mainitsee tuolla edellä viestissään nimen "v.viitanen", joka ilmeisesti on hänen naapurinsa Inkeroisissa. Kovasti tuntui olevan sekavaa kirjoittelua. Toivo luuli minun eli Bredan kirjoitusta "v.viitasen" kirjoittamaksi. Hei Toivo, jos luet tätä, niin voin kertoa että en ole "v.viitanen". Älä siis syytä minun kirjoituksistani "v.viitasta", vaan syytä mieluiten minua eli Bredaa. (Ahaa, kuulin juuri, että Urho Kekkonen kuulemma on sanonut joskus jotain samantapaista. Olen muuten kerran ollut samassa juhlasalissa samaan aikaan kuin Urho Kekkonen. Enpä ollut silloin kovin vanha.)

        Aspergerin syndroomaan kuuluu vaikeuksia kommunikoinnin vastavuoroisuudessa, siis vaikeuksia muilta tulevien sanallisten viestien oikeassa tulkitsemisessa ja ymmärtämisessä. Täällä autismi-palstalla sellaisia vaikeuksia sisältäviin kommentteihin törmää usein. Joskus sellaiset tulkitsee tahalliseksi trollaamiseksi silloinkin, kun ne eivät sitä ole. Hei Toivo, jos luet tätä, pyydän anteeksi, että luulin nimimerkkiäsi tekaistuksi. En tunne sinua mutta toivotan sinulle hyvää jatkoa!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      450
      4859
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      15
      1732
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      94
      1478
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      53
      1359
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      23
      1337
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      53
      1228
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1075
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      1010
    9. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      57
      895
    10. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      61
      879
    Aihe